Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Váhy v silnici byly už před cca 5i lety na obchvatu Plzně u tunelu. Vozili jsme tehdy dřevo od Tachova do obce Veselá u Rokycan, a odběratel nás o váhách informoval. Věděl to najisto, páč jeho bratr seděl ve velíně tunelu a dávál echo policajtům kdo je přetížený. ( I já jsem měl tu čest, ještě bych někde našel lístek z následného vážení na klasických váhách. Jenom 9 tun navíc. (Vezl jsem tehdy dřevo z kalamity na Vysočině do Plané, naložil jsem od oka jenom trochu navíc.) Od té doby už jsem o nich neslyšel, asi jim to někdo ztrhnul. (I ten plácek za Plzní směr Rozvadov kde mne vážili už je zahrazený betonovým panelem.)
Lesu zmar!
Ahojte, mám dotaz. 4.9.2014 mi zvážili nízkorychlostní kontrolou na přechodu Starý Hrozenkov - Drietoma kamion, měl v pořádku nápravy i celkovou váhu, ale tahač (max přípustná 18t) měl 18,69t.
Řidič sice protestoval, že na nakládce neměl možnost převážení, ale bylo mu to prd platné, spláchli ho tím, že on za to zodpovídá a hotovo. Zaplatil pokutu a tím to pro něj celé skončilo. Bylo to za 1500 a 3 body.
Měl naložených 17p s cementem z Horního Srní, váha 23,6t.
Je fakt, že to vozíme cca 4x týdně, a toto se stalo poprvé za 2 roky. Taky si od té doby dává bacha a loží první palety cca 1,5m od čela. Nikdo už neřeší že to není o nic opřené, a v případě prudkého brždění by se asi cement válel po korbě.
Ale teď mi přišla do datovky výzva k úhradě. Po cca 9 měsících, že proběhlo správní řízení (o kterém mě nikdo neinformoval), a rovnou že mám zaplatit 7tis pokutu, 1tis poplatek za správní řízení a 6tis poplatek za vážení.
Prý z důvodu obecné zodpovědnosti dopravce.
To že je nespravedlivé, že poplatek za vážení platí jen ti co jim něco naměří, to řešit nechci, i když je to pěkná palba.
Spíš mě zajímá jestli je nějaký zákon, který mi umožňuje kličku, protože sice víme (nebo teda věříme papíru) kolik má naloženo, ale nemáme možnost před vjetím na komnukaci kontrolovat jestli jsou váhy v pořádku.
Neporadí někdo?
Řidič sice protestoval, že na nakládce neměl možnost převážení, ale bylo mu to prd platné, spláchli ho tím, že on za to zodpovídá a hotovo. Zaplatil pokutu a tím to pro něj celé skončilo. Bylo to za 1500 a 3 body.
Měl naložených 17p s cementem z Horního Srní, váha 23,6t.
Je fakt, že to vozíme cca 4x týdně, a toto se stalo poprvé za 2 roky. Taky si od té doby dává bacha a loží první palety cca 1,5m od čela. Nikdo už neřeší že to není o nic opřené, a v případě prudkého brždění by se asi cement válel po korbě.
Ale teď mi přišla do datovky výzva k úhradě. Po cca 9 měsících, že proběhlo správní řízení (o kterém mě nikdo neinformoval), a rovnou že mám zaplatit 7tis pokutu, 1tis poplatek za správní řízení a 6tis poplatek za vážení.
Prý z důvodu obecné zodpovědnosti dopravce.
To že je nespravedlivé, že poplatek za vážení platí jen ti co jim něco naměří, to řešit nechci, i když je to pěkná palba.
Spíš mě zajímá jestli je nějaký zákon, který mi umožňuje kličku, protože sice víme (nebo teda věříme papíru) kolik má naloženo, ale nemáme možnost před vjetím na komnukaci kontrolovat jestli jsou váhy v pořádku.
Neporadí někdo?
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
Tak jsem to vyšetřil. řidič je vždy zodpovědný za naložený náklad, rozložení, zabezpečení i váhy na vozidle. Zákon neřeší že nemá šanci se nechat někde převážit a případně přeložit, podle výkladu zákona je to tak, že má řidič odbornou způsobilost a školení k výkonu povolání, tudíž řidič musí vědět jak to naložit. Pěkně na kosočtverec zákon.
Bere se to tak, že řidič svou nedbalostí porušil zákon.
Já jako dopravce mám obecnou odpovědnost, to je odpovědnost za všechno co kde způsobí řidič nebo vozidlo. Bez ohledu na to jestli je to firmou zaviněné nebo ne.
Jediné řešení které tato záležitost má, je uhradit vyměřenou pokutu a poplatky spojené s ní. A pak ji dát k úhradě řidiči jako škodu způsobenou zaměstnavateli z nedbalosti při výkonu povolání. Má na to pojistku, takže to budu řešit na pojistku.
Pak je otázka jakou má spoluúčast.
Takto je to u všech věcí které řidič způsobí - přetížení vozidla, porušení vyhlášky ohledně pauz atd., technický stav vozu, gumy, všechno je způsobení finanční škody zaměstnavateli.
Jak se dá změnit zákon, jak přesvědčit papaláše v Práglu aby změnili zákon a byla zodpovědnost na odesílateli, protože zatížení náprav nemůže řidič ani dopravce zjistit pokud nemá k dispozici váhu...
Bere se to tak, že řidič svou nedbalostí porušil zákon.
Já jako dopravce mám obecnou odpovědnost, to je odpovědnost za všechno co kde způsobí řidič nebo vozidlo. Bez ohledu na to jestli je to firmou zaviněné nebo ne.
Jediné řešení které tato záležitost má, je uhradit vyměřenou pokutu a poplatky spojené s ní. A pak ji dát k úhradě řidiči jako škodu způsobenou zaměstnavateli z nedbalosti při výkonu povolání. Má na to pojistku, takže to budu řešit na pojistku.
Pak je otázka jakou má spoluúčast.
Takto je to u všech věcí které řidič způsobí - přetížení vozidla, porušení vyhlášky ohledně pauz atd., technický stav vozu, gumy, všechno je způsobení finanční škody zaměstnavateli.
Jak se dá změnit zákon, jak přesvědčit papaláše v Práglu aby změnili zákon a byla zodpovědnost na odesílateli, protože zatížení náprav nemůže řidič ani dopravce zjistit pokud nemá k dispozici váhu...
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
Samozřejmě že mu to nedám k úhradě, už jsem nahlásil škodní událost u jeho pojišťovny, a poslal podklady, má pojistku se spoluúčastí 1000 kč, takže se mi 13tis vrátí.
No, ono, já jako zaměstnavatel za to nemůžu udělal jsem maximum, má zatěžáky, ví kolik má na nápravě, schválně jsem je kupoval, aby si to mohl zkontrolovat, ale je to prd platné. Celková váha tahače jde zjistit jen na váze.
Jediné co bych jako zaměstnavatel ještě mohl udělat, je to že bych mu po každé nakládce našel a zaplatil váhu aby se mohl převážit. A hledejte po každém naložení váhu, policajti ho můžou zvážit a oflastrovat v podstatě ihned po tom co vyjede z brány firmy na silnici, takže taky pěkný nesmysl.
A zákony mluví jasně, řidič zodpovídá za všechno a hotovo, to je podle našich zákonodárců nejjednodušší řešení. Takže na druhou stranu, proč já jako dopravce mám platit za chyby zaměstnance?
Opravdu se v tomto státě už nemůžu ničemu divit, nic je nezajímá, jen prachy, prachy prachy.
No, ono, já jako zaměstnavatel za to nemůžu udělal jsem maximum, má zatěžáky, ví kolik má na nápravě, schválně jsem je kupoval, aby si to mohl zkontrolovat, ale je to prd platné. Celková váha tahače jde zjistit jen na váze.
Jediné co bych jako zaměstnavatel ještě mohl udělat, je to že bych mu po každé nakládce našel a zaplatil váhu aby se mohl převážit. A hledejte po každém naložení váhu, policajti ho můžou zvážit a oflastrovat v podstatě ihned po tom co vyjede z brány firmy na silnici, takže taky pěkný nesmysl.
A zákony mluví jasně, řidič zodpovídá za všechno a hotovo, to je podle našich zákonodárců nejjednodušší řešení. Takže na druhou stranu, proč já jako dopravce mám platit za chyby zaměstnance?
Opravdu se v tomto státě už nemůžu ničemu divit, nic je nezajímá, jen prachy, prachy prachy.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
xkubisekx, onehdá tu byla petice od sdružení řidičů, která tento problém měla v řešení, ale jak známo, řidiči na to srali a tak to šlo do kopru. Další kapitolou je samotný KÚ Zlínského kraje, respektive jeho úředníci, nad jejich výplodama žasnou i na odvolačce MD. Osobně bych to neplatil a ať si to hezky řeší a odvolal se. Na každé správní řízení je možnost se odvolat a napsat námitku nebo vyjádření.
No jo, já se na to ptal právníka, oni ty prachy chcou po mě, resp. po mojí firmě. Právník mi řekl, že mají oporu v zákonech a já jako firma ani řidič s tím vůbec nic neuděláme. Jediná možnost je zaplatit, a domáhat se vyplacení pojistky.
Právník si to procházel, a fakt bohužel, zodpovědný je řidič, a firma má obecnou odpovědnost, to znamená že dopravce odpovídá za cokoliv co řidič provede.
Na řidiče správní řízení nebylo, zaplatil to na místě, odečetli mu 3 body a hotovo. Správní mi došlo včera do datovky, teda ono nedošlo oznámení o správním řízení, přišlo rozhodnutí a příkaz k úhradě. Odvolací lhůta 8 dní.
Budík s měřákem tlaků - aby věděl kolik má naloženo na nápravě, má na hnané a na první na návěsu, druhé auto má namontovanou krabičku která hlásí přímo do palubního počítače zatížení, ale ono je to všechno k prdu.
Váhy na nápravách i celková byla OK, jen přetížený tahač (max povolená 18t, naváženo 18,88t, po odečtení odchylky 18,69t)
Rozepsané váhy - opsané z dokladu o vážení:
1. náprava 7,6t (povolená 10t)
2. náprava 11,28t (povolená 11,5t)
3. náprava 6,42t (povolená 8t)
4. náprava 6,54t (povolená 8t)
5. náprava 6,32t (povolená 8t)
souprava 38,16t (povolená 48t)
vozidlo (tahač) 18,88t (povolená 18t)
návěs 19,28t
náklad (cement v pytlích na paletách) měl dle papírů 23,6t / 17 palet
Takže jak píše Kuntík, jediná možnost je vozit sebou nájezdovou váhu, po naložení si zvážit nápravy, případně přerovnat náklad, sbalit a odjezd.
Je to postavené na hlavu. Podle právníka a výkladu zákona: Podnikáš? Tak se musíš postarat o to aby řidiči (nebo zaměstnanci obecně) neporušovali vyhlášky a zákony. Si zaměstnaný jako řidič? Zodpovídáš za vše co se auta a nákladu týká.¨
Nikoho nezajímá jakým způsobem to máš udělat. Prostě si to udělej jak chceš.
Petice na netu jsou na houby, nic nevyřeší, musíš nasbírat kotel podpisů, a papaláši se tím musí zabývat, ale to neznamená, že s tím něco udělají.
Česmad? Pokud nejsi členem (neplatíš členské poplatky) tak je nezajímáš, a pro dopravce (člena) stejně nic neudělají. Je to organizace kterou vedou pouze vybraní lidi, a těm je to šumák. Mají svoje gigant firmy a toto neřeší.
Prostě fakt jediné řešení, nárokovat to jako finanční škodu způsobenou zaměstnavateli nedbalostí při výkonu povolání. Zařídit aby zaměstnanci měli opravdu dobrou pojistku a pojišťovna zacvaká 13tis ze 14 a hotové, zametené.
Právník si to procházel, a fakt bohužel, zodpovědný je řidič, a firma má obecnou odpovědnost, to znamená že dopravce odpovídá za cokoliv co řidič provede.
Na řidiče správní řízení nebylo, zaplatil to na místě, odečetli mu 3 body a hotovo. Správní mi došlo včera do datovky, teda ono nedošlo oznámení o správním řízení, přišlo rozhodnutí a příkaz k úhradě. Odvolací lhůta 8 dní.
Budík s měřákem tlaků - aby věděl kolik má naloženo na nápravě, má na hnané a na první na návěsu, druhé auto má namontovanou krabičku která hlásí přímo do palubního počítače zatížení, ale ono je to všechno k prdu.
Váhy na nápravách i celková byla OK, jen přetížený tahač (max povolená 18t, naváženo 18,88t, po odečtení odchylky 18,69t)
Rozepsané váhy - opsané z dokladu o vážení:
1. náprava 7,6t (povolená 10t)
2. náprava 11,28t (povolená 11,5t)
3. náprava 6,42t (povolená 8t)
4. náprava 6,54t (povolená 8t)
5. náprava 6,32t (povolená 8t)
souprava 38,16t (povolená 48t)
vozidlo (tahač) 18,88t (povolená 18t)
návěs 19,28t
náklad (cement v pytlích na paletách) měl dle papírů 23,6t / 17 palet
Takže jak píše Kuntík, jediná možnost je vozit sebou nájezdovou váhu, po naložení si zvážit nápravy, případně přerovnat náklad, sbalit a odjezd.
Je to postavené na hlavu. Podle právníka a výkladu zákona: Podnikáš? Tak se musíš postarat o to aby řidiči (nebo zaměstnanci obecně) neporušovali vyhlášky a zákony. Si zaměstnaný jako řidič? Zodpovídáš za vše co se auta a nákladu týká.¨
Nikoho nezajímá jakým způsobem to máš udělat. Prostě si to udělej jak chceš.
Petice na netu jsou na houby, nic nevyřeší, musíš nasbírat kotel podpisů, a papaláši se tím musí zabývat, ale to neznamená, že s tím něco udělají.
Česmad? Pokud nejsi členem (neplatíš členské poplatky) tak je nezajímáš, a pro dopravce (člena) stejně nic neudělají. Je to organizace kterou vedou pouze vybraní lidi, a těm je to šumák. Mají svoje gigant firmy a toto neřeší.
Prostě fakt jediné řešení, nárokovat to jako finanční škodu způsobenou zaměstnavateli nedbalostí při výkonu povolání. Zařídit aby zaměstnanci měli opravdu dobrou pojistku a pojišťovna zacvaká 13tis ze 14 a hotové, zametené.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů