Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Mykesh
- jarakopecky
- Příspěvky: 18
- Registrován: stř kvě 06, 2009 6:44 pm
- Bydliště: Ostrov
- Kontaktovat uživatele:
jj koukal a fakt tam asi nebude .. no to co s tim taham tak mi to neprijde zrovna dobry..co se da delat firma vydelava sefovi na dovcu a do auta nevrazi ani korunu..a jeste k tomu jsem se dneska koukl do papiru a o 2 tuny sem byl prelozenej takze sem mu vratil klice a rekl az to bude v pohode tak ze jedu:D.ptz s tim tocim nemecko a tam jsou pokuty mastny
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
no to D
ale aby tě nevyhodil víš jak to dnes je
no chcípak tam asi nemáš to už bych chtěl moc tak jsem si pomáhal na tatře když mi nešla motorovka tak jsem podržel chcípák a bylo
no chcípak tam asi nemáš to už bych chtěl moc tak jsem si pomáhal na tatře když mi nešla motorovka tak jsem podržel chcípák a bylo
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
zapoměl jsem připomenout, že se jedná o Eurocargo 9 tun rv: 2006. jestli máš 7,5t, tak je možný, že tam opravdu žádná motorovka neni. Je to zhovadilost ale je to možný
x.zdenda: asi se tu bavíme o něčem jiným, protože u tohohle eurocarga můžeš mít plyn na podlaze, ale elektronika ti ho vypojí a motorovka ti srazí otáčky na volnoběh. je to fakt na palici, navíc my kontejneristi často potřebujeme udržovat otáčky pro PTO a při tom přibržďovat levou nohou, ale při každém stlačení pedálu ti elektronika udělá to samý
x.zdenda: asi se tu bavíme o něčem jiným, protože u tohohle eurocarga můžeš mít plyn na podlaze, ale elektronika ti ho vypojí a motorovka ti srazí otáčky na volnoběh. je to fakt na palici, navíc my kontejneristi často potřebujeme udržovat otáčky pro PTO a při tom přibržďovat levou nohou, ale při každém stlačení pedálu ti elektronika udělá to samý
Sice OT, ale nedá mi to: Čemu to mělo pomoct to podržení chcípáku?
Jinak na tom autě to po technické stránce moc poznat není, jestli motorovku máš, nebo ne, na brzdách se to moc neprojevuje, co se týče životnosti.
Jinak na tom autě to po technické stránce moc poznat není, jestli motorovku máš, nebo ne, na brzdách se to moc neprojevuje, co se týče životnosti.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
no čemu asi
popřemýšlej když máš zařazenou rychlost a do motoru ti nejde palivo??asi k lepšímu startu že
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
No to mi právě nejde do hlavy, když má tatra řadovku, která si v otáčkách nastavuje odstředivkou polohu hřebenu sama a na nulovou polohu plynu nereaguje. Do motoru ti de pořád nafta i kdyby ses stavěl na hlavu a protlačil to třeba až před auto. To by sis tam musel dat táhlo jak na liazce spřažený s motorovkou, který by to přetlačovalo zpět.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
to bylo na ternu1
rok výroby 2000 tam je takový hezký chcípák že jen jedním prstíčkem zmáčkneš a už to brzdí sice nijak moc ale na 70% to nahradí motorovku.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
motorovka na 4valci veľmi nemá zmysel. Je to malý motor s nízkou kompresiou na to aby dokázal účinne brzdiť. 6valec je na tom už o poznanie lepšie, len sa málo predával kvôli váhe celého auta. Ako vieme u 7.5tonky je každé kilo dobré.
K tým polohám prepínača mot. brzdy.
V polohe kedy motorovka brzdí po ubratí plynu, to, či to niekto vymyslel dobre, alebo zle je na debatu, no tá poloha sa nemá používať v režime častého radenia, pretože po ubratí plynu samozrejme padnú otáčky na volnobeh. Je to poloha výhodná pri jazde na dialnici a hlavne vtedy ak nepreraďujem.
V režime častého radenia je treba použiť polohu, kedy motorovka brzdí po zošliapnutí brzdy. Stačí cca 1cm kedy ešte brzdy nebrzdia, no motorovka sa už zapína.
V režime zapnutého PTO (a iných) je potrebné používať polohu, kedy sa motorovka spúšťa len nožným pedálom na podlahe vedľa spojky.
Účinnosť motorovej brzdy je najvyššia v oblasti otáčok, kedy má motor najvyšší výkon. Tzn. pozrite si do prospektov ktorý motor ma daný výkon v akých otáčkach a tam je najúčinnejšia aj motorovka. Výkon motora je daný a je jedno či ide o výkon hnací, alebo brzdiaci. Na otáčkomere zvykol byť rozsah max. výkonu označený bielym a žltým pruhom. S tým, že v bielom poli je možné brzdiť dlhodobo (tiahle klesanie), do žltého sa môžete dostať krátkodobo, treba pomôcť klasickou brzdou. Samozrejme, pri spustenej motorovke sa nevertá motor tak treba sledovať teplotu.
Mnohý z vás sa pozastavia nad prevádzkou v tak vysokých otáčkach. Vysoké sú len z pohľadu bežného využitia, pretože bežne jazdíme v oblasti max Nm a nie max kW. Motor je pri brzdení skvele mazaný, pretože čerpadlo ide na vyššie otáčky a nie je vystavený tlakom, ktoré vznikajú pri spalovaní paliva. Dá sa povedať, že ak by sme vedla seba postavili 2 motory z ktorých jeden by len brzdil a jeden len ťahal, ich životnosť bude rovnaká. Takže smelo do brzdenia motorovkou.
K tým polohám prepínača mot. brzdy.
V polohe kedy motorovka brzdí po ubratí plynu, to, či to niekto vymyslel dobre, alebo zle je na debatu, no tá poloha sa nemá používať v režime častého radenia, pretože po ubratí plynu samozrejme padnú otáčky na volnobeh. Je to poloha výhodná pri jazde na dialnici a hlavne vtedy ak nepreraďujem.
V režime častého radenia je treba použiť polohu, kedy motorovka brzdí po zošliapnutí brzdy. Stačí cca 1cm kedy ešte brzdy nebrzdia, no motorovka sa už zapína.
V režime zapnutého PTO (a iných) je potrebné používať polohu, kedy sa motorovka spúšťa len nožným pedálom na podlahe vedľa spojky.
Účinnosť motorovej brzdy je najvyššia v oblasti otáčok, kedy má motor najvyšší výkon. Tzn. pozrite si do prospektov ktorý motor ma daný výkon v akých otáčkach a tam je najúčinnejšia aj motorovka. Výkon motora je daný a je jedno či ide o výkon hnací, alebo brzdiaci. Na otáčkomere zvykol byť rozsah max. výkonu označený bielym a žltým pruhom. S tým, že v bielom poli je možné brzdiť dlhodobo (tiahle klesanie), do žltého sa môžete dostať krátkodobo, treba pomôcť klasickou brzdou. Samozrejme, pri spustenej motorovke sa nevertá motor tak treba sledovať teplotu.
Mnohý z vás sa pozastavia nad prevádzkou v tak vysokých otáčkach. Vysoké sú len z pohľadu bežného využitia, pretože bežne jazdíme v oblasti max Nm a nie max kW. Motor je pri brzdení skvele mazaný, pretože čerpadlo ide na vyššie otáčky a nie je vystavený tlakom, ktoré vznikajú pri spalovaní paliva. Dá sa povedať, že ak by sme vedla seba postavili 2 motory z ktorých jeden by len brzdil a jeden len ťahal, ich životnosť bude rovnaká. Takže smelo do brzdenia motorovkou.
ako som povedal vyššie + na udržanie otáčok máš predsa ručný plyn. Ak teda bolo auto dodané s PTO tak ako malo byť, tak musí mať tempomat, ktorý pri zapnutom PTO funguje na nastavenie otáčok v krokoch 50ot/minje to fakt na palici, navíc my kontejneristi často potřebujeme udržovat otáčky pro PTO a při tom přibržďovat levou nohou, ale při každém stlačení pedálu ti elektronika udělá to samý
Jazdím skratkou. Je to síce ďalej, zato horšou cestou
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
nevím proč píšeš, že motorovka u čtyřválce nemá smyls a pak napíšeš směle do používání motorovky. podle mě u jakéhokoliv motoru má motorová brzda smysl, protože šetří destičky/obložení paken. to že u čtyřválcovýho eurocarga nemá dostatečnou účinnost je chyba Iveca, né toho, že je motor čtyřválec, protože některé čtyřválce mají dostatečně účinnou motorovku a to dokonce v nízkých otáčkách.
co se týká režimu motorovky Noha z brzdy, opravdu se to hodí maximálně na sjíždění dlouhého kopce, pak mi ale chybí režim použitelný na popojíždění po městě, kdy po zrychlování téměř vždy následuje zpomalování, žádný takový režim tohle auto nemá.
u otáček PTO můžu říci jenom toto: při šlápnutí na brzdu elektronika auta vypíná plyn bez ohledu na to, jestli je motorovka zapnutá nebo vypnutá. otáčky motoru ovládat tempomatem nejde, protože to bych musel mít pátou končetinu, což nemám. navíc si myslím, že by tempomat elekronika vypla při šlápnutí na brzdu
když to shrnu, motorová brzda u tohohle eurocarga je mimořádně nepovedená. je úplně nesmyslně složitá a neúčinná a těžko použitelná, když jí srovnám třeba s motorovou brzdou Mitsubishi Fuso Canter. tohle auto má jediný vypínač, buď je motorovka zapnutá, nebo vypnutá a můži ti říct, že jí někteří řidiči vpodstatě nevypínají pokud nejedou mimo město. má poměrně vysokou účinnost, zvláště u toho staršího motoru, a brzdí POUZE při zařazené rychlosti a sundané noze z plynu, toť vše
co se týká režimu motorovky Noha z brzdy, opravdu se to hodí maximálně na sjíždění dlouhého kopce, pak mi ale chybí režim použitelný na popojíždění po městě, kdy po zrychlování téměř vždy následuje zpomalování, žádný takový režim tohle auto nemá.
u otáček PTO můžu říci jenom toto: při šlápnutí na brzdu elektronika auta vypíná plyn bez ohledu na to, jestli je motorovka zapnutá nebo vypnutá. otáčky motoru ovládat tempomatem nejde, protože to bych musel mít pátou končetinu, což nemám. navíc si myslím, že by tempomat elekronika vypla při šlápnutí na brzdu
když to shrnu, motorová brzda u tohohle eurocarga je mimořádně nepovedená. je úplně nesmyslně složitá a neúčinná a těžko použitelná, když jí srovnám třeba s motorovou brzdou Mitsubishi Fuso Canter. tohle auto má jediný vypínač, buď je motorovka zapnutá, nebo vypnutá a můži ti říct, že jí někteří řidiči vpodstatě nevypínají pokud nejedou mimo město. má poměrně vysokou účinnost, zvláště u toho staršího motoru, a brzdí POUZE při zařazené rychlosti a sundané noze z plynu, toť vše
pretože u toho motoru je jednoducho účinnosť motorovky slabá. A keď ju už má, tak je úplne logické, že nabádam na používanie. Presne z tých dôvodov, ktoré si popísal.nevím proč píšeš, že motorovka u čtyřválce nemá smyls a pak napíšeš směle do používání motorovky
Otáčky motora sú vecou naprogramovania riadiacej jednotky. Nie je to chyba auta, ale ľudí, čo to motovali a pustili do prevádzky.
Pozri, môžeš na mňa útočiť, ja píšem len to čo viem. Hádať sa nebudem, nemám to za potrebu. Chcel som len poradiť ako na to.
Jazdím skratkou. Je to síce ďalej, zato horšou cestou
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
No,já jí mám na Ivecu co mám v profilu,má tu zvláštnost,že nemá přepínač s jazýčkem,ale jenom placatý jako na okna se symbolem kolečka,jinak tuhle motorovku považuju za poměrně povedenou,rozhodně lepší než třeba u MANu nebo DAFu,kde je šlapák na podlaze,když držíš,brzdí,když pustíš nebrzdí,na volnoběh ti auto zadusí,když o něj omylem brnkneš,páč je pod nohama před sedačkou.
Motorovka samozřejmě na 4válci nemá takovou účinnost,jen v otáčkách,ale prázdné auto brzdí pěkně,naložené už slabě,ale jsem za ní rád,a používám jí často,mám tam seplou polohu na pedál brzdy,a často si jí přišlápnu nohou při dobrždování,navíc se mi líbí že pod nějakých 1100 otáček sama vypne,aby nebyl namáhán motor,to jsem u jiných značek ještě neviděl.Na medvědu jí často postrádám,tam není vůbec.
Motorovka samozřejmě na 4válci nemá takovou účinnost,jen v otáčkách,ale prázdné auto brzdí pěkně,naložené už slabě,ale jsem za ní rád,a používám jí často,mám tam seplou polohu na pedál brzdy,a často si jí přišlápnu nohou při dobrždování,navíc se mi líbí že pod nějakých 1100 otáček sama vypne,aby nebyl namáhán motor,to jsem u jiných značek ještě neviděl.Na medvědu jí často postrádám,tam není vůbec.
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů