Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Napsal: úte úno 05, 2019 8:41 pm
Tak dneska se stavil prodejce MANu a celé dopoledne jsme skládali různé kombinace tahačů.
U všech variant: malá kabina M, motor 360 k, manuál + ComfortShift, vedlejší vývod, vpředu balóny 385/65 + péra 9,5 t, klima, bufík, točnice 185 mm, ocelový nárazník s integrovaným závěsem pro vyproštění, měřič zatížení náprav tahač i návěs, pípák na couvání, rádio, jinak std. výbava (social edition) ...
Varianty:
TGS 4x2 BLS: +/- 65 tis. EUR, prázdná váha 6.750 kg (vždy bez příplatků), průměr otáčení 14,7 m,
TGS 4H4 BLS HydroDrive: +/- 83 tis. EUR (příplatek za HydroDrive přes 18 tis. EUR!!!), 7.165 kg, průměr otáčení 14,7 m,
TGS 6x2/2 BLS: +/- 69 tis. EUR, 7.935 kg, průměr otáčení 15,9 m,
TGS 6x4 BBS/M (zvýšená verze): 71 tis. EUR, 8.745 kg?, průměr otáčení 18,2 m,
TGS 6x4 BLS: 73 tis. EUR, 8.400 kg, průměr otáčení 17,7 m,
TGS 6H6 BLS: 88 tis. EUR., 8.790 kg, průměr otáčení 18 m.
Po věcné diskusi jsme došli k závěru, že varianta tahače 6x4 je pro krátký 2-osý návěs s hydropohonem zbytečný luxus, hlavně kvůli spotřebě nafty a prázdné váze, opotřebení pneu.
Tahač 6x2/2 bude mít nevýhodu hlavně v malé světlé výšce (pod přední nápravou 254 mm, pod zadním diferákem 240 mm, pod palivovou nádrží 171 mm ...) a horším předním nájezdovým úhlem vpředu pod podjezdovou zábranou, která bude sloužit jako radlice buldozeru ...
Výhodou tahače 6x2/2 bude menší váha, menší spotřeba (min. o 3L/100 km), lepší průměr otáčení, nižší cena (malý příplatek oproti std. 4x2), menší opotřebení pneu (o 2 ks pneu méně oproti 6x4 + zvedací náprava), různé varianty zatížení náprav, relativně dobré zatáčení i se zapnutou uzávěrkou diferenciálu (velmi dobře zatížená přední náprava při přizvednuté zvedačce), oproti std. pérové 8x4 možnost měřit zatížení náprav jak na tahači, tak i návěsu...
Jsem zvědavý jaká cena přijde za ten návěs, ale pokud to u Schwarzmülleru moc nepřeženou, tak bychom se opravdu mohli pohybovat kolem 110 až 115 tis. EUR bez DPH za celou návěsovou soupravu, což je std. ceníková cena za normální sólo 8x4 S1/S3 ... Oproti soupravě s tandemem úspora na ceně přívěsu min. 20 tis. EUR, výsledná legální nosnost +/- 30 tun bude u obou variant (tahač 6x2/2 + krátký 2-osý návěs nebo lehká 8x4 S3 + tandem) stejná.
Varianta tahač 6x4 + krátký 2-osý návěs (bez hydropohonu) by stála jen +/- 100 tis. EUR, ale výhody poháněné nápravy na návěsu (hlavně při sklápění) budou chybět.
Varianta tahač 6x6 + krátký 2-osý návěs (bez hydropohonu) by stála +/- 115 tis. EUR, což bude asi +/- stejná cena jako varianta tahač 6x2/2 + krátký 2-osý návěs s hydropohonem ...
U všech variant: malá kabina M, motor 360 k, manuál + ComfortShift, vedlejší vývod, vpředu balóny 385/65 + péra 9,5 t, klima, bufík, točnice 185 mm, ocelový nárazník s integrovaným závěsem pro vyproštění, měřič zatížení náprav tahač i návěs, pípák na couvání, rádio, jinak std. výbava (social edition) ...
Varianty:
TGS 4x2 BLS: +/- 65 tis. EUR, prázdná váha 6.750 kg (vždy bez příplatků), průměr otáčení 14,7 m,
TGS 4H4 BLS HydroDrive: +/- 83 tis. EUR (příplatek za HydroDrive přes 18 tis. EUR!!!), 7.165 kg, průměr otáčení 14,7 m,
TGS 6x2/2 BLS: +/- 69 tis. EUR, 7.935 kg, průměr otáčení 15,9 m,
TGS 6x4 BBS/M (zvýšená verze): 71 tis. EUR, 8.745 kg?, průměr otáčení 18,2 m,
TGS 6x4 BLS: 73 tis. EUR, 8.400 kg, průměr otáčení 17,7 m,
TGS 6H6 BLS: 88 tis. EUR., 8.790 kg, průměr otáčení 18 m.
Po věcné diskusi jsme došli k závěru, že varianta tahače 6x4 je pro krátký 2-osý návěs s hydropohonem zbytečný luxus, hlavně kvůli spotřebě nafty a prázdné váze, opotřebení pneu.
Tahač 6x2/2 bude mít nevýhodu hlavně v malé světlé výšce (pod přední nápravou 254 mm, pod zadním diferákem 240 mm, pod palivovou nádrží 171 mm ...) a horším předním nájezdovým úhlem vpředu pod podjezdovou zábranou, která bude sloužit jako radlice buldozeru ...
Výhodou tahače 6x2/2 bude menší váha, menší spotřeba (min. o 3L/100 km), lepší průměr otáčení, nižší cena (malý příplatek oproti std. 4x2), menší opotřebení pneu (o 2 ks pneu méně oproti 6x4 + zvedací náprava), různé varianty zatížení náprav, relativně dobré zatáčení i se zapnutou uzávěrkou diferenciálu (velmi dobře zatížená přední náprava při přizvednuté zvedačce), oproti std. pérové 8x4 možnost měřit zatížení náprav jak na tahači, tak i návěsu...
Jsem zvědavý jaká cena přijde za ten návěs, ale pokud to u Schwarzmülleru moc nepřeženou, tak bychom se opravdu mohli pohybovat kolem 110 až 115 tis. EUR bez DPH za celou návěsovou soupravu, což je std. ceníková cena za normální sólo 8x4 S1/S3 ... Oproti soupravě s tandemem úspora na ceně přívěsu min. 20 tis. EUR, výsledná legální nosnost +/- 30 tun bude u obou variant (tahač 6x2/2 + krátký 2-osý návěs nebo lehká 8x4 S3 + tandem) stejná.
Varianta tahač 6x4 + krátký 2-osý návěs (bez hydropohonu) by stála jen +/- 100 tis. EUR, ale výhody poháněné nápravy na návěsu (hlavně při sklápění) budou chybět.
Varianta tahač 6x6 + krátký 2-osý návěs (bez hydropohonu) by stála +/- 115 tis. EUR, což bude asi +/- stejná cena jako varianta tahač 6x2/2 + krátký 2-osý návěs s hydropohonem ...