Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: DAKAR 2022 první zprávy
no já myslím, že Bělorusové to mají posrané na všech frontách https://www.novinky.cz/krimi/clanek/pol ... .seznam.cz
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Hmm, ten dokument o těch sankcích je zajímavý (hlavně to zdůvodnění u každého bodu "proč" je ten subjekt na seznamu)....
A tady zajímavý článek na téma MAZ:
https://www.perild.com/2021/11/30/maz-s ... rganizers/
A tady zajímavý článek na téma MAZ:
https://www.perild.com/2021/11/30/maz-s ... rganizers/
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Macíci vyjádřili podporu pro MAZ ve storýčkách.
Aleš a Kamaz na FCB:
https://m.facebook.com/KamazMasterTeam? ... %2As%2As-R
Aleš a Kamaz na FCB:
https://m.facebook.com/KamazMasterTeam? ... %2As%2As-R
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Jakeš nedal dohromady peníze tak na dakar taky nejede
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Ty jo to je fakt smůla, po loňském pozitivním testu a letos na poslední chvíli nesežene peníze. By mohli ještě angažovat Rudu Lhotskýho, který letos nejede a loni za Jantar team startoval.
Tomáš Ďurčo
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Ono ale prakticky nejde nahradit Jakesa, ktory nezohnal dostatok penazi Rudom Lhotskym len tak, pretoze ten by svoj balik penazi musel vediet zohnat. Jantar team nie je team, ktory by angazoval jazdca a vsetko mu zaplatil, poskytuje iba zabezpecenie. Ivan Jakes ma startovne zaplatene u ASO z pred myslim dvoch rokov a ma ho vlastne prenesene, kdez to Rudo pravdepodobne ziadne startovne zaplatene nema.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Pravděpodobně si minulý rok nechal startovné od ASO vyplait.
https://www.garaz.cz/clanek/udalosti-ra ... KNQnEED_0c
„Mít dvě auta v týmu je luxus, který si bohužel nemůžeme dovolit, důvodem jsou finance,“ vysvětluje Prokop.
„Druhé auto by nebyl problém připravit, klidně by to mohl být upravený původní Shrek, na kterém jen testujeme, ale v Česku bohužel není nikdo, kdo by měl odpovídající finanční zázemí a jel by s námi. Mluvili jsme o tom opět s Martinem Kolomým, ale ten dostal stopku od lékaře, takže je to zase jen na Viktorovi, na mně a na našich mechanicích.“
https://www.garaz.cz/clanek/udalosti-ra ... KNQnEED_0c
„Mít dvě auta v týmu je luxus, který si bohužel nemůžeme dovolit, důvodem jsou finance,“ vysvětluje Prokop.
„Druhé auto by nebyl problém připravit, klidně by to mohl být upravený původní Shrek, na kterém jen testujeme, ale v Česku bohužel není nikdo, kdo by měl odpovídající finanční zázemí a jel by s námi. Mluvili jsme o tom opět s Martinem Kolomým, ale ten dostal stopku od lékaře, takže je to zase jen na Viktorovi, na mně a na našich mechanicích.“
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Nevíte někdo, jestli už je Kolomajz alespoň po operaci, kdy mu měli vytáhnut ze zad těch osm šroubů?
Re: DAKAR 2022 první zprávy
MAZáci tiskovka:
https://www.youtube.com/channel/UCDoyKI ... pwQ/videos
MAZ byl od Silkway v kontaktu s organizátorem, situace v Bělorusku byla známa. Běloruská automobilová federace zaplatila startovné. Cestou do přístavu (na poslkém území) se dozvěděli, že nemůžou startovat, tak se otočili a vrátili. Peníze jsou zmrazeny. MAZ se obává, že se nebudou moci účastnit žádného z pěti závodů FIA and FIM World Rally-raid Championships for cross-country rallying (Dakar, ABU Dhabi Desert Challenge, Rally Kazakhstan, Andalucia Rally, Rallye Du Maroc).
Dokážete si představit, že byste závodili bez loga MAZ ? Viazovič: Není to na stole, ale nyní si to nedokážu předstait.
Vzkaz na závěr: Jestli se bojíte, že bysme mohli vyhrát, a zviditelnili ještě víc značku MAZ, tak věřte, že za poslední dny jste MAZ dostali v takovou známost, jaké jsme nedosáhli za dlouhá léta.
https://www.youtube.com/channel/UCDoyKI ... pwQ/videos
MAZ byl od Silkway v kontaktu s organizátorem, situace v Bělorusku byla známa. Běloruská automobilová federace zaplatila startovné. Cestou do přístavu (na poslkém území) se dozvěděli, že nemůžou startovat, tak se otočili a vrátili. Peníze jsou zmrazeny. MAZ se obává, že se nebudou moci účastnit žádného z pěti závodů FIA and FIM World Rally-raid Championships for cross-country rallying (Dakar, ABU Dhabi Desert Challenge, Rally Kazakhstan, Andalucia Rally, Rallye Du Maroc).
Dokážete si představit, že byste závodili bez loga MAZ ? Viazovič: Není to na stole, ale nyní si to nedokážu předstait.
Vzkaz na závěr: Jestli se bojíte, že bysme mohli vyhrát, a zviditelnili ještě víc značku MAZ, tak věřte, že za poslední dny jste MAZ dostali v takovou známost, jaké jsme nedosáhli za dlouhá léta.
Naposledy upravil(a) mirasat dne pát pro 03, 2021 11:47 pm, celkem upraveno 2 x.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Nie úplne dobre rozumiem tej "obave", že by MAZ mohol vyhrať. Veď keď môže vyhrávať roky rusky Kamaz, kto by mal mat obavu z toho, že by mohol vyhrať bielorusky MAZ a snažiť sa im tomu zabrániť. Veď MAZ je tak konkurencia pre DeRooya, Macika, Lopraisa a kvôli týmto by ich usporiadateľ iba tak neposlal domov. Ja si myslím že je za tým iba politika a ako vedľajší efekt si to odniesol športový tým MAZ.
A to zviditeľnenie MAZu až tak ružovo nevidím. MAZ poznajú skalný fanúšikovia, pre kvázi fanúšikov Dakaru, a tých je podľa mňa väčšinová skupina, ani neregistrujú, že MAZ jazdí Dakar, nieto ešte že tam nebude. To je moja skúsenosť, keď sa rozprávam z bežným, "pospolitým fanúšikom" Dakaru. Každý pozná iba Kamaz, DeRooya, Macika a Lopraisa, zvyšok sú iba komparz.
A to zviditeľnenie MAZu až tak ružovo nevidím. MAZ poznajú skalný fanúšikovia, pre kvázi fanúšikov Dakaru, a tých je podľa mňa väčšinová skupina, ani neregistrujú, že MAZ jazdí Dakar, nieto ešte že tam nebude. To je moja skúsenosť, keď sa rozprávam z bežným, "pospolitým fanúšikom" Dakaru. Každý pozná iba Kamaz, DeRooya, Macika a Lopraisa, zvyšok sú iba komparz.
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Trošku si tu pravdu na tiskovce přiohýbají podle svého a tak, aby v očích bělorusů byli za oběti. Celý tým (jako součást automobilky) musel už od června vědět, že má problém. Pořadatel je dle platných opatření (sankcí) a po doporučení úřadů odmítl. A tým teď před na poslední chvíli udělal poslední zoufalý pokus (včetně divadélka s odjezdem) o přijetí do závodu (který pochopitelně nemohl vyjít). A když se ukázalo, že to je konečná, tak udělal tiskovku (pochopitelně tak, aby to vyznělo tak, že jim celý svět ubližuje).
K celé problematice jestli je tento postup správný a jestli politika do sportu patří:
Ano, na jednu stranu je škoda, že tým MAZ nemůže závodit. Ale na druhou stranu je nutné si uvědomit, že tým těžil z podpory státní automobilky, která je přímo napojená na režim/Lukašenka. A to co se děje v Bělorusku není úplně něco co by se mělo nějak ignorovat nebo omlouvat. A podobné sankce mohou pomoci k změnám v Bělorusku k lepšímu.....
K celé problematice jestli je tento postup správný a jestli politika do sportu patří:
Ano, na jednu stranu je škoda, že tým MAZ nemůže závodit. Ale na druhou stranu je nutné si uvědomit, že tým těžil z podpory státní automobilky, která je přímo napojená na režim/Lukašenka. A to co se děje v Bělorusku není úplně něco co by se mělo nějak ignorovat nebo omlouvat. A podobné sankce mohou pomoci k změnám v Bělorusku k lepšímu.....
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Naprostý souhlas... Ač je mi to taky líto že nejedou tak s tím souhlasím co se událo
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Jasné, ale co těm chlapům zbývá ? Vykašlat se na to a dělat něco jiného ?
A co Kamaz - Putin ? A co vůbec Saudové....Tam už je všechno super ? Co bylo bylo...
Zaznělo tam něco, že auta MAZ nejsou MAZ, protože nemají kabiny MAZ, pak Viazovič poukazoval na velký počet Ivec. Přiznám se ale, že jsem této pasáži nerozuměl.
Myslím, že dosáhli slušné úrovně, akorát už chybí zdroje. V etapách běžně jezdí top 2....Takže kamiony Kamazu nechávají za sebou. Za mě škoda, mohlo to být v první desítce našlapané...
A co Kamaz - Putin ? A co vůbec Saudové....Tam už je všechno super ? Co bylo bylo...
Zaznělo tam něco, že auta MAZ nejsou MAZ, protože nemají kabiny MAZ, pak Viazovič poukazoval na velký počet Ivec. Přiznám se ale, že jsem této pasáži nerozuměl.
Myslím, že dosáhli slušné úrovně, akorát už chybí zdroje. V etapách běžně jezdí top 2....Takže kamiony Kamazu nechávají za sebou. Za mě škoda, mohlo to být v první desítce našlapané...
Re: DAKAR 2022 první zprávy
Jedna vec je co vyvadza bieloruske (a ruske) vedenie statu, a im loajalne vedenie statnych organizaci a statnych/sukromnych firiem. To je ale na komentar inde, a pre nas je smerodatne (a dobre) ze su tam uvalene sankcie.
Druha vec je tato situacia s MAZom na Dakare 2022 - ocistena o emocie. (Tiez este treba brat v uvahu, ze to co bolo povedane na tlacovke nemusi byt uplna/cela pravda).
Ak prihlasku podala a platila Bieloruska automobilova federacia, ide formalne o jej team startujuci s MAZmi (!!!), nie formalne o team tovarne, ktora je pod sankciami. (Cize nieco take ako za sociku formalny team Motokov, a nie priamo team fabrik Liazu, alebo Tatry).
Otazka potom znie: ma aj ta Bieloruska automobilova federacia suspendovane clenstvo vramci FIA?
A) Ano - potom OK, platba moze byt zmietnuta/zmrazena aj im.
B) Nie - v tom pripade je zamietnutie ucasti teamu Bieloruskej automobilovej federacie neopodstatnene. Na zaklade coho je jej ucast potom zamietnuta, ak federacia nie je suspendovana u FIA (a nie je na sankcnom zozname EU)?
To ci na kamione je logo MAZ, alebo nie je, je vzhladom k doterajsej praxi irelevantne. Na MAZoch je totiz roky logo titulneho partnera G-Energy, ktore patri Gazprom Neftu.
Gazprom Neft je od napadnutia Ukrajiny Ruskom (cize cele roky) predmetom rovnakych sankcii EU, ako dnes MAZ. To iste sa tyka loga ruskych bank VTB a VEB, ktore veselo roky "svietia" na Kamazoch...
Druha vec je tato situacia s MAZom na Dakare 2022 - ocistena o emocie. (Tiez este treba brat v uvahu, ze to co bolo povedane na tlacovke nemusi byt uplna/cela pravda).
Ak prihlasku podala a platila Bieloruska automobilova federacia, ide formalne o jej team startujuci s MAZmi (!!!), nie formalne o team tovarne, ktora je pod sankciami. (Cize nieco take ako za sociku formalny team Motokov, a nie priamo team fabrik Liazu, alebo Tatry).
Otazka potom znie: ma aj ta Bieloruska automobilova federacia suspendovane clenstvo vramci FIA?
A) Ano - potom OK, platba moze byt zmietnuta/zmrazena aj im.
B) Nie - v tom pripade je zamietnutie ucasti teamu Bieloruskej automobilovej federacie neopodstatnene. Na zaklade coho je jej ucast potom zamietnuta, ak federacia nie je suspendovana u FIA (a nie je na sankcnom zozname EU)?
To ci na kamione je logo MAZ, alebo nie je, je vzhladom k doterajsej praxi irelevantne. Na MAZoch je totiz roky logo titulneho partnera G-Energy, ktore patri Gazprom Neftu.
Gazprom Neft je od napadnutia Ukrajiny Ruskom (cize cele roky) predmetom rovnakych sankcii EU, ako dnes MAZ. To iste sa tyka loga ruskych bank VTB a VEB, ktore veselo roky "svietia" na Kamazoch...
Naposledy upravil(a) Marko dne sob pro 04, 2021 9:56 am, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host