A máme to za sebou.
Myslím si, že výsledkově to je nejúspěšnější Dakar za hodně dlouhou dobu. Vzhledem k tomu, že ve zlaté éře mistra Karla (Lopraise ne Gotta) se účastnily vlastně jen kamiony, tak si dovolím tvrdit, že nejúspěšnější v historii vůbec. Double v kamionech, 5. místo v autech, supr výsledek v motorkách.
Obrovská gratulace Martinovi Macíkovi. Po 23 letech snažení se jim to konečně povedlo
![:clap:](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Je to vlastně něco naprosto úžasného. Je nutno říct, že letos to byl fakt koncert. Jak jezdecky, tak technicky. Za celý Dakar neměli žádný větší problém, nebo minimálně nebyl tak velký, aby to bylo poznat. Žádné přehřívající se pneumatiky, bludné létající kameny, záhadné ztráty výkonu, moc nebo málo brzdící brzdy atd. Letos prostě tu jejich "ala Kamaz strategii" dopilovali prakticky k dokonalosti. K tomu samozřejmě supr výkon Martina a posádky, kde jsou hrozně vidět ty tisíce najetých kilometrů. To se přesně projevilo v chrono 48, kde to prolítli jak nůž máslem a bylo. Navíc konečně porazili i komplet stáj DeRooy.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Škoda, že to je až v době, kdy to Iveco zabalilo. Ale to jim asi zas tolik vadit nebude. Rozhodně jsem zvědavý, jak to nakopne jejich tovární byznys.
Aleš by tak nějak mohl být zklamaný. Zas na druhou stranu si i tak zajel životní výsledek. Navíc po tom všem, co se stalo v roce 2023 (ta nehoda na Dakaru 2023, změny v týmu, změny v posádce, nejasná finanční situace a vůbec nejasný celý start, jen tak trochu pošlechtěné auto, prakticky žádné testování) se dá vlastně hovořit o malém zázraku a úžasném výkonu jak týmu, tak Aleše potažmo posádky v tom smyslu, že to takto dotáhli do cíle i bez těch několika kamionů náhradních dílů a armády mechaniků. Ale dnes to k tomu patří a letos prostě na Macíky zdaleka neměli (asi ani nikdo jiný) to se musí uznat.
Buggyra...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No asi tak. Podle mě začíná být až moc očividné, že u BGR závodění jaksi není hlavním předmětem činnosti týmu. Vlastně nejvíc se mi nakonec líbila Aliyyah, která jela moc pěkně a nakonec působí i sympaticky. Ovšem s pronajatým autem a tak nějak mimo zbytek týmu. Kamionová sekce už byla jiná liga. EVO3 překvapivě držela a Pascal s tím taky jel parádně. Je vidět, že auto je opět velmi rychlé a zatím není dobyté, tak jede. U Phoenixů stará vesta - nedostatečný nebo žádný repas navíc těsně před závodem a neustálé problémky se vším možným. Jarda Valtr snad neodjel etapu bez toho, aby neměl problém
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tak nějak na něm bylo vidět, že mu to asi dá dost práce být pořád s úsměvem a nad věcí.Jinak Jarda takový standard, klasicky jedna bouda.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Třeba kdyby auto fungovalo, tak by taky byl klidnější a jel by lépe.
![:think:](./images/smilies/eusa_think.gif)
Dan Styblík si to zkusil, tak uvidíme, jestli budou prostředky i na další rok. Vrcholná pak byla věta pana Koloce, že by radši v EVO3 viděl Martina Šoltyse, protože by jim to přineslo více dat.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No ono je asi prostě lepší, když se v tom mezinárodním týmu nemotá moc cizích lidí.
Michal Valtr paráda.
![:clap:](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Na poprvé, bez boudy, bez nehody, dojeli a to i přes nějaké zdravotní problémy, co jsem zaslechl. Opět uvidíme, co bude dál, ale pokud budou peníze, tak by to mohlo být zajímavé do budoucna.
Martin Prokop taky paráda. Turbo Shrek se posunul vpřed a je to vidět.
![:clap:](./images/smilies/eusa_clap.gif)