Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Zrovna mi psala Elisabete Jacinto. Maroko prý neproběhlo úplně v pohodě, měla konstantní problémy s tlumením, protože použili nevhodný olej do tlumičů. Dále měla 3 defekty (7+12+9 minut), jinak prý dobrý. Žádné bloudění, ani poruchy.
Co se týká toho jejího zapadání, je to prý spíše autem, s menším MANem ten problém neměla. Auto prý je moc těžké na předek a při příliš nízkém tlaku se svlékají gumy, při vysokém to zapadá, navíc jí vadily nádrže na bocích, na které si auto při přejezdu dun sedalo.
Co se týká toho jejího zapadání, je to prý spíše autem, s menším MANem ten problém neměla. Auto prý je moc těžké na předek a při příliš nízkém tlaku se svlékají gumy, při vysokém to zapadá, navíc jí vadily nádrže na bocích, na které si auto při přejezdu dun sedalo.
Tady je v barvách Oleoban:
http://www.elisabetejacinto.com/ej/inde ... 41&lang=en
http://www.elisabetejacinto.com/ej/inde ... 41&lang=en
Protože jsem letos celkem sledoval OiLibya Rallye, tak mi to nedalo, abych tu neuveřejnil článek pana Olšanského z Truckera. Když tady Jirka Vintr občas zmiňoval jeho články, tak jsem neměl představu, o co šlo. Teď už jsem v obraze. Já si tedy nepamatuji, že by některé z Tater praskla na této rally poloosa. Informace o podstatně nižší hmotnosti MANu Elisabete Jacinto je také zajímavá, no a podiv nad tím, že si ohledně řešení poloos nedokážou z BDP najít cestu k odborníkům z Kopřivnice a požádat je o řešení, k tomu není co dodat.
OiLibya Maroc 2013
Vedle slavného a opěvovaného Dakaru se během roku jezdí několik dalších soutěží, které jsou vnímány jako přípravka na vrcholné setkání na začátku roku v jihoamerických terénech.
Mezi ty nejznámější patří ruská Silk Way Rallye, egyptská Rallye Faraonů (pro letošek z pochopitelných důvodů zrušena), Africa Eco Race – soutěž pořádaná v intencích původního afrického Dakaru, tuniský Ell Chot a marocká OiLibya Maroc Rallye.
Posledně jmenovaná, respektive její letošní ročník, proběhla ve třetím týdnu měsíce října. Mezi zhruba dvou sty soutěžními vozidly se v kategorii T4 kamiony objevily též dvě ostré soutěžní Tatry sdružení Bonver Dakar Project. Konkurencí jim bylo sedm dalších soutěžních trucků. I když "papírově" měly obě Tatra 815 díky své technice a výkonům hnacích traktů poněkud navrch, na trati to tak vůbec nevypadalo. Je celkem jedno, zda šlo "jen" o přípravu na Dakar nebo dokonce o regulérní soutěžení. Porážka v podobě prohry s téměř produkčním truckem MAN Portugalky Elisabete Jacinto (s motorem o polovičním výkonu, pravda také s podstatně nižší celkovou hmotností) a s druhým v pořadí kategorie Holanďanem Keesem Koolenem (Ginaf) je celkem vzato ostudná – alespoň v porovnání s ambicemi stále ještě technicky velmi zajímavých a výkonných soutěžních speciálů Tatra.
Technické martýrium
Zlomené poloosy u obou trucků Tatra (st. č. 406 – Robert Jan Szutkowski, Jaroslav Kazberuk a Filip Škrobárek, st. č. 408 – Tomáš Vrátný, Radim Kaplánek a Viktor Chytka) nejsou dobrou vizitkou technické přípravy speciálů. Pokud si někdo z nás v tento okamžik vzpomene na dobu, kdy poloosy praskaly u téměř továrních vozidel Tatra na opravdovém Dakaru, tak bude mít samozřejmě pravdu. Ale rozdíl je v tom, že důkladným technickým a konstrukčním vývojem je tato doba pro opravdové soutěžní Tatry již dávno minulostí.
Je tedy s podivem, že Bonver Dakar Project si nedokáže nalézt cestu k odborníkům z fabriky (stále ještě tam jsou a stále na vývoji soutěžních trucků velmi intenzivně pracují) a požádat je o řešení. Vyvíjet něco, co je dávno vyvinuté, je minimálně ztráta energie a financí. Na druhou stranu "rozpad" soutěžních osm set patnáctek na OiLibya Maroc Rallye 2013 velmi případně dokumentuje "drolení" původně ambiciózního seskupení Bonver Dakar Projectu.
Alespoň třetí místo
Přesto, přese všechno polsko-česká posádka Robert J. Szutkowski, Jaroslav Kazberuk a Filip Škrobárek dosáhli nakonec po šesti etapách třetího místa v kategorii T4 kamiony (28. místo v konečné klasifikaci automobily/ trucky). Kees Koolen, Jurgen Van den Goorbergh a Gijs Van Uden s truckem Ginaf obsadili v kategorii T4 místo druhé a v konečné klasifikaci automobily/trucky místo 19. Elisabete Jacinto, José Marques a Marco Cochninho s truckem MAN v kategorii T4 zvítězili a v klasifikaci automobily/trucky obsadili se ztrátou cca pět hodin čtyřicetpět minut 17. pozici. Během týdne soutěžící urazili v marockých terénech 1517 km a představili své ambice a možnosti směrem k blížícímu se dalšímu ročníku soutěže Dakar 2014.
V souvislosti s agilní Portugalkou je třeba připomenout, že Ing. Tomáš Tomeček se s ní několikrát výrazně potýkal na další africké soutěži Africa Eco Race a hlavně, že nad ní po dvakráte zvítězil. S ohledem na vystupování vozidel Tatra na podobných soutěžích v posledních pěti letech se nebojím říci: značka Tatra by měla být za Ing. Tomáše Tomečka opravdu velmi ráda – jen díky němu se může chlubit přídomkem "vítězná".
---
kategorie T4 – kamiony
1. Elisabete Jacinto (MAN)
2. Kees Koolen (GINAF)
3. Robert Jan Szutkowski (TATRA)
Zdroj: Trucker 21.11.2013, autor: Milan Olšanský
OiLibya Maroc 2013
Vedle slavného a opěvovaného Dakaru se během roku jezdí několik dalších soutěží, které jsou vnímány jako přípravka na vrcholné setkání na začátku roku v jihoamerických terénech.
Mezi ty nejznámější patří ruská Silk Way Rallye, egyptská Rallye Faraonů (pro letošek z pochopitelných důvodů zrušena), Africa Eco Race – soutěž pořádaná v intencích původního afrického Dakaru, tuniský Ell Chot a marocká OiLibya Maroc Rallye.
Posledně jmenovaná, respektive její letošní ročník, proběhla ve třetím týdnu měsíce října. Mezi zhruba dvou sty soutěžními vozidly se v kategorii T4 kamiony objevily též dvě ostré soutěžní Tatry sdružení Bonver Dakar Project. Konkurencí jim bylo sedm dalších soutěžních trucků. I když "papírově" měly obě Tatra 815 díky své technice a výkonům hnacích traktů poněkud navrch, na trati to tak vůbec nevypadalo. Je celkem jedno, zda šlo "jen" o přípravu na Dakar nebo dokonce o regulérní soutěžení. Porážka v podobě prohry s téměř produkčním truckem MAN Portugalky Elisabete Jacinto (s motorem o polovičním výkonu, pravda také s podstatně nižší celkovou hmotností) a s druhým v pořadí kategorie Holanďanem Keesem Koolenem (Ginaf) je celkem vzato ostudná – alespoň v porovnání s ambicemi stále ještě technicky velmi zajímavých a výkonných soutěžních speciálů Tatra.
Technické martýrium
Zlomené poloosy u obou trucků Tatra (st. č. 406 – Robert Jan Szutkowski, Jaroslav Kazberuk a Filip Škrobárek, st. č. 408 – Tomáš Vrátný, Radim Kaplánek a Viktor Chytka) nejsou dobrou vizitkou technické přípravy speciálů. Pokud si někdo z nás v tento okamžik vzpomene na dobu, kdy poloosy praskaly u téměř továrních vozidel Tatra na opravdovém Dakaru, tak bude mít samozřejmě pravdu. Ale rozdíl je v tom, že důkladným technickým a konstrukčním vývojem je tato doba pro opravdové soutěžní Tatry již dávno minulostí.
Je tedy s podivem, že Bonver Dakar Project si nedokáže nalézt cestu k odborníkům z fabriky (stále ještě tam jsou a stále na vývoji soutěžních trucků velmi intenzivně pracují) a požádat je o řešení. Vyvíjet něco, co je dávno vyvinuté, je minimálně ztráta energie a financí. Na druhou stranu "rozpad" soutěžních osm set patnáctek na OiLibya Maroc Rallye 2013 velmi případně dokumentuje "drolení" původně ambiciózního seskupení Bonver Dakar Projectu.
Alespoň třetí místo
Přesto, přese všechno polsko-česká posádka Robert J. Szutkowski, Jaroslav Kazberuk a Filip Škrobárek dosáhli nakonec po šesti etapách třetího místa v kategorii T4 kamiony (28. místo v konečné klasifikaci automobily/ trucky). Kees Koolen, Jurgen Van den Goorbergh a Gijs Van Uden s truckem Ginaf obsadili v kategorii T4 místo druhé a v konečné klasifikaci automobily/trucky místo 19. Elisabete Jacinto, José Marques a Marco Cochninho s truckem MAN v kategorii T4 zvítězili a v klasifikaci automobily/trucky obsadili se ztrátou cca pět hodin čtyřicetpět minut 17. pozici. Během týdne soutěžící urazili v marockých terénech 1517 km a představili své ambice a možnosti směrem k blížícímu se dalšímu ročníku soutěže Dakar 2014.
V souvislosti s agilní Portugalkou je třeba připomenout, že Ing. Tomáš Tomeček se s ní několikrát výrazně potýkal na další africké soutěži Africa Eco Race a hlavně, že nad ní po dvakráte zvítězil. S ohledem na vystupování vozidel Tatra na podobných soutěžích v posledních pěti letech se nebojím říci: značka Tatra by měla být za Ing. Tomáše Tomečka opravdu velmi ráda – jen díky němu se může chlubit přídomkem "vítězná".
---
kategorie T4 – kamiony
1. Elisabete Jacinto (MAN)
2. Kees Koolen (GINAF)
3. Robert Jan Szutkowski (TATRA)
Zdroj: Trucker 21.11.2013, autor: Milan Olšanský
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Já to dneska viděl v Albertu a p nějaké době jsem si Trucker odmítl koupit. Pominu-li fakt, že se jedná o promomagazín pana Olšanského, ve kterém si umořuje svoje články o burčáku, nekonečný seriál o Stříbrných šípech před válkou i po válce (je to stále ještě magazín o kamionech), že tam publikuje z různých důvodů pod pseudonymy...
Téma Dakaru zpracovává tendenčně, podle toho, jaké má zrovna ekonomické zájmy. Aleš byl vždycky největší jezdecký břídil, ale jakmile se profláklo, že bere motor od MKR, pro který Olšan něco psal, rázem šlo o nejtalentovanějšího českého truckera.
No a tento článek jsem si přečetl a velice dobře vím, odkud vítr vane. Sám nemám znalost o tom, zda oběma vozům popraskaly kloubovky, či zda došlo k nabourání celých polonáprav. Co jsem slyšel, tak na Tomášově autě praskla podélná tyč řízení na otoči a plášť převodovky - nemám však ověřeno.
Do jaké míry jsem tendenční já, můžete posoudit v Automobilu č. 1/2014, kde mám s Tomášem Hyanem domluvené 4 strany o kategorii kamionů.
Téma Dakaru zpracovává tendenčně, podle toho, jaké má zrovna ekonomické zájmy. Aleš byl vždycky největší jezdecký břídil, ale jakmile se profláklo, že bere motor od MKR, pro který Olšan něco psal, rázem šlo o nejtalentovanějšího českého truckera.
No a tento článek jsem si přečetl a velice dobře vím, odkud vítr vane. Sám nemám znalost o tom, zda oběma vozům popraskaly kloubovky, či zda došlo k nabourání celých polonáprav. Co jsem slyšel, tak na Tomášově autě praskla podélná tyč řízení na otoči a plášť převodovky - nemám však ověřeno.
Do jaké míry jsem tendenční já, můžete posoudit v Automobilu č. 1/2014, kde mám s Tomášem Hyanem domluvené 4 strany o kategorii kamionů.
Naposledy upravil(a) Jiří Vintr dne pát lis 22, 2013 9:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host