Stránka 43 z 45

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: pon dub 20, 2020 5:18 pm
od Kopema
Takže ho musím mít i když si koupím Avii kontejnerovou a budu na živnostenský list vozit lidem třeba písek nebo štěrk ?

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: pon dub 20, 2020 5:25 pm
od peter gasparovic
Kopema - je rozdiel ako majiteľ alebo zamestnanec. Platí to od 3,5t. Ako majiteľ nemusíš, ako zamestnanec musíš . A ako majiteľ to neplatí, len keď ideš pre súkromné účely , inak to musíš mat

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: pon dub 20, 2020 5:45 pm
od ATW service
Kopema: To jsou ty výjimky, jak píše Peter. Pokud se tou dopravou budeš živit, pořiď si ho... Jako součást třeba stavebních prací by to asi prošlo i bez, ale jakmile budeš fakturovat dopravu, měl bys profesák mít.

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: sob kvě 23, 2020 10:33 am
od Karel334
Když si budeš jezdit na sebe tak investuj do auta co přestavíš na traktor.Cčko nepotřebuješ,prof.nepotřebuješ ,psycho.nepotřebuješ,kolečka nepoužíváš,STK za dva roky,sil dně žádné,cejch.tacho nepotřebuješ,pojistka 00nic.Pro tahání přívěsu Ečko nepotřebuješ,rozšíření z Bčka na T 8000kč.Zákaz nakl.aut ignoruješ, jízda do centra města je legální.Když se to propočítá tak za rok už jen vyděláváš a žádné zlodějské poplatky za každé H...o neplatíš.Už bych jinak nezačínal a když ti to nepůjde ,traktor můžeš mít stále doma i když nepodnikáš ,sice při nepodnikání silničku do celkové 12t neplatíš ale pojistka bude více jak deset když to bude stále nákl.auto.

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: sob čer 20, 2020 9:03 am
od Jirka Novák
U té pojistky se to dá snížit věkem auta a já u 34 let staré Ify platím díky veteránské testaci a to přitom s klasickým žlutým soc. číslem 470 Kč ročně. U Volva Fl 614 s celkovou hmotností 11999 kg a kterému je 29 let tu testaci příští rok taky udělám, nyní platím 7312 Kč.

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: sob čer 20, 2020 2:21 pm
od Karel334
Otázka je, co se bude plnit z pojištění vozidla na veterán.RZ, když bude naložené např.pískem apod. Bavíme se o vozidle na kterém můžu legálně vozit náklad a nejsem ničím v zákoně omezen!

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: sob čer 20, 2020 9:59 pm
od Jirka Novák
Při veteránském zeleném čísle se nesmí přepravovat náklad dle zákona. Proto mám Ifu na klasických číslech a normální registraci, ale mám to otestované jako historické vozidlo. V případě nezaviněné nehody je placení náhrady škody od pojišťovny v zcela jiných částkách, než u stejného auta bez testace na HV.

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: ned čer 21, 2020 8:54 pm
od oldjan
Jirka Novák píše:
sob čer 20, 2020 9:59 pm
Při veteránském zeleném čísle se nesmí přepravovat náklad dle zákona. Proto mám Ifu na klasických číslech a normální registraci, ale mám to otestované jako historické vozidlo. V případě nezaviněné nehody je placení náhrady škody od pojišťovny v zcela jiných částkách, než u stejného auta bez testace na HV.
Myslím, že už žádnou testaci na autě na normálních značkách neuděláš.....jedině dát na zelený.....nebo pojistit u ČPP....tam věk zohlední..., ale z hlavy nevím odkdy....

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: ned čer 21, 2020 10:44 pm
od Jirka Novák
Ale mám testaci na civilních číslech, je to žlutá karta formátu A5 s dvěma fotkama auta. Takto se dají i testovat osobáky a přitom mají původní SPZ, které jsou atraktivnější než zelené čísla a nebo EU formát čísla. Výhoda je v nízké pojistce.

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: pon srp 10, 2020 7:52 pm
od 153
.

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: pon srp 10, 2020 8:18 pm
od Prouza88
Dobré info! A mazácky zvládnutý :wink: No je to sice kokotina co mě zabere celej den ale co už, když to vidím na silnici.. Ale to dělají schválně ti "řidiči".. Začal bych nicméně u těch co mají do dvou let praxe a všecky osobáky :idea:
Předpokládám, že jsou ty testy pro šoféra EU k ničemu, protože jak se jezdí v Anglii, Španělsku nebo Řecku se tam nedovím a zvrhne se to v klasickou kasírovačku k ničemu jako doposud :doh:
Ale těm amatérům to něco dá, minimálně by je do toho náklaďáku posadit na trenažéru mohli, aby si uvědomili co to je :idea:

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: úte srp 11, 2020 11:18 am
od 153
.

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: úte srp 11, 2020 12:33 pm
od balů77
By mě zajímalo, proč to musí být certifikované vozidlo autoškoly? Snad když mám řidičák a profesák a živím se tím, tak snad můžu jet svým autem? V práci v něm můžu vozit 50 lidí a při nějaké šaškárně jednou za rok už to nestačí? Nehledě na to že je o celou galaxii modernější než autobusy místních autoškol.
Když jsem si před 5ti lety dělal D, zkušební komisař se při závěrečkách strašně divil, že mě jízdy nedělají problém. Nemohl pochopit, že po 20ti letech praxe na náklaďáku by to neudělal jen debil. Podle něj je autoškola a hlavně školení všemocné a dělá správné řidiče. A to už vůbec nemluvím o rozšiřování profesáku z C na D. Komedie a tahání peněz.
Zase to dopadne jako ze vším u nás, bude to jen šaškárna, kde "staré psi" se statisíci nebo miliony najetých km bude školit a poučovat člověk co nemá ani zlomek jejich praxe.

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: úte srp 11, 2020 12:55 pm
od Prouza88
Balů, to sem přesně měl na mysli, u nás ve Znojmě je lampasák a ještě jeden komisař a ta lampa ti dá sežrat kde co a zkouší tě u Ify na filtr pevnejch částic a u vzduchem chlazený motorky do V se s tebou hádá že ten chladič tam vpředu je vodní :wall: Proto sem na školení byl jednou.. To samý, brali se křižovatky, značky fórky, ale co je kde novýho nebo jak kontrolujou ES561 ti neřekne, ani jaký maj kde pokyny, třeba tehdá s papírama na dovolenou :doh: A to samý školení ADR..

Re: Profesní osvěčení..."profesák".

Napsal: úte srp 11, 2020 1:18 pm
od balů77
Přesně, to zkoušení z techniky!!! Se zasekli někde v časech felicií a o ničem dalším nemají páru a budou machrovat. Jsem vyučený automechanik a i přes to, že se tím neživím se snažím být v obraze a pak tě zkouší takovej ubožák! Hlavně vůbec nechápu k čemu v dnešní době jsou otázky z techniky. Já si teda sám na trucku nebo busu olej neměním.... Samozřejmě ho udržuju a kontoluju, ale to mě v autoškole nenaučili.
A tokoví tě nakonec budou jednou za rok poučovat jak jezdit....