Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Tatra 815nth 6x6 V12 atmosfera-prestavba na biturbo-dotaz
Tatra 815 Nth 12 valec atmosfera prestavba na biturbo
Zdravim.Poradi mi nekdo,co je k tomu vse potreba predelat a kde a za kolik se daji sehnat turba,proste komplet jak a na kolik to cca prijde,samozrejme vlastni montazi,popripade,dalsi mozne upravy na zvyseni vykonu v domacich podminkach(ne motor za 500tis:-).Diky
Zdravim.Poradi mi nekdo,co je k tomu vse potreba predelat a kde a za kolik se daji sehnat turba,proste komplet jak a na kolik to cca prijde,samozrejme vlastni montazi,popripade,dalsi mozne upravy na zvyseni vykonu v domacich podminkach(ne motor za 500tis:-).Diky
Motor Gyrtech
Tak dneska novinky z Buggyry,týkající se poměrně zásadně motoru Gyrtech.
Světové rekordy Davida Vršeckého.To nejpodstatnější:
Podle technického ředitele Buggyry Robina Dolejše se vůz příliš neliší od závodního speciálu. Tým použije "dakarský" motor, který vytvořil pro slavnou rallye. "Zkoušeli jsme doslova extrémní úpravu dakarského motoru a dopadlo to dobře. Bude to na hraně životnosti, ale věřím v úspěch," dodal Vršecký, který už drží světová rychlostní maxima na letmý a pevný kilometr.
A informace dnešní je že pokořili všechny tři rekordy a navíc:
"Taktika je jasná. Pomalejší průjezd zatáčkami, rychlý průjezd rovných úseků," uvedl Vršecký před začátkem dnešního pokusu. V cíli se pak mohl radovat. "Vzhledem k tomu, že jsme v průběhu rekordu testovali motor pro příští ročník Rallye Dakar, je to nádhera," řekl.
Vršecký urazil s 5500 kg těžkým vozem poháněným motorem o výkonu 1250 koňských sil 100 kilometrů za 32:22,620 minuty, což znamenalo rekordní rychlostní průměr 185,316 km/h. Sto mil zvládl dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů za 51:42,260 (186,755 km/h) a za hodinu najel 187,621 kilometru.
Roudnickému týmu dělalo starosti počasí, ale hrozící déšť nakonec plány Vršeckého a spol. nepřekazil. Už po dosažení mety 100 kilometrů se jezdci ulevilo. "I kdyby se spustil liják, první rekord byl na světě," uvedl v tiskové zprávě český závodník, který jel maximální rychlostí 223,361 km/h.
Takže evoluce mototru Gyrtech by mohla mít 1250 koní,což by bylo výrazné zvýšení výkonu motoru ve vozech BDP.
Světové rekordy Davida Vršeckého.To nejpodstatnější:
Podle technického ředitele Buggyry Robina Dolejše se vůz příliš neliší od závodního speciálu. Tým použije "dakarský" motor, který vytvořil pro slavnou rallye. "Zkoušeli jsme doslova extrémní úpravu dakarského motoru a dopadlo to dobře. Bude to na hraně životnosti, ale věřím v úspěch," dodal Vršecký, který už drží světová rychlostní maxima na letmý a pevný kilometr.
A informace dnešní je že pokořili všechny tři rekordy a navíc:
"Taktika je jasná. Pomalejší průjezd zatáčkami, rychlý průjezd rovných úseků," uvedl Vršecký před začátkem dnešního pokusu. V cíli se pak mohl radovat. "Vzhledem k tomu, že jsme v průběhu rekordu testovali motor pro příští ročník Rallye Dakar, je to nádhera," řekl.
Vršecký urazil s 5500 kg těžkým vozem poháněným motorem o výkonu 1250 koňských sil 100 kilometrů za 32:22,620 minuty, což znamenalo rekordní rychlostní průměr 185,316 km/h. Sto mil zvládl dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů za 51:42,260 (186,755 km/h) a za hodinu najel 187,621 kilometru.
Roudnickému týmu dělalo starosti počasí, ale hrozící déšť nakonec plány Vršeckého a spol. nepřekazil. Už po dosažení mety 100 kilometrů se jezdci ulevilo. "I kdyby se spustil liják, první rekord byl na světě," uvedl v tiskové zprávě český závodník, který jel maximální rychlostí 223,361 km/h.
Takže evoluce mototru Gyrtech by mohla mít 1250 koní,což by bylo výrazné zvýšení výkonu motoru ve vozech BDP.
To pochybuji, že u BDP použijí 1200 koní, vždyť tam píšou, že je to na hraně životnosti. K čemu by to na Dakaru bylo? Tam potřebují výdrž a dobrý průběh kroutícího momentu. Navíc zvyšování výkonu asi není jen tak, musí se pak současně řešit i přenos toho obrovského výkonu...aby se nepodělala spojka, převodovka atd... Alespoň se domnívám
Edit: s křížkem po funuse
Edit: s křížkem po funuse
Tak já jak jsem si to přečetl později,jsem to napsal trochu blbě,vypadly mi tam slova,bylo by to zajímavé,ale co vím tak pan Smolka myslím říkal,že těch 1000koní je max právě kvůli přenosu výkonu na trať.A s tak velkým navýšním výkonu jak psali chlapi by se zvedla spotřeba a zhoršily další věci,např životnost,máte pravdu. Spíš mě těší,že se dál ten motor vylepšuje.
Ano, ještě jsem v tom výčtu zapomněl na další podstatnou věc a tou je zmiňovaný přenos točivého momentu na kola, resp. na to, po čem vozidlo jede. Protože i sebelepší průběh točivého momentu a jeho hodnota ještě neznamená, že je to technicky možné přenést na vozovku. Na motorech Gyrtech se určitě pracuje, ale spíše se jedná o již zmiňovanou spolehlivost a stálost, než že by docházelo k hledání dalších zaběhnutých koní a Newton metrů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host