Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Nikdy som nestudoval ako je na tom Buggyra samotná ale podla mna tam bude min. dvojnasobna hodnota toho vykonu a krutak urcite tiez o kapanek väcsí
Sám Vršecky hovoril ze po zavedení novych pravidiel po ktorych museli dat na motor len jedno turbo (tykalo sa to aj inych technickych prvkov) tak museli motor opäť na novo ladit aby sa tomu predoslemu udaju aspon priblizili.Mozno trepem ale spomínal ze motor stratil na pruznosti a tym padom potrebuju omnoho viac radiť.
Sám Vršecky hovoril ze po zavedení novych pravidiel po ktorych museli dat na motor len jedno turbo (tykalo sa to aj inych technickych prvkov) tak museli motor opäť na novo ladit aby sa tomu predoslemu udaju aspon priblizili.Mozno trepem ale spomínal ze motor stratil na pruznosti a tym padom potrebuju omnoho viac radiť.
Naposledy upravil(a) Puťo dne úte pro 11, 2012 11:33 am, celkem upraveno 1 x.
Parametry motoru C13 fenomenální! Snad i spolehlivost bude neméně dobrá. Marek je sympaťák, dříč a úspěch bych mu moc přál.
Jinak se zdá, že mají u Lopraisů novou PR manažerku - dle newsletteru, který dorazil... Např. ohledně nových stránek se píše: "Již brzy v novém stylu a podobě" ... Tak uvidíme, kdy dojde ke spuštění.
Jinak se zdá, že mají u Lopraisů novou PR manažerku - dle newsletteru, který dorazil... Např. ohledně nových stránek se píše: "Již brzy v novém stylu a podobě" ... Tak uvidíme, kdy dojde ke spuštění.
No tak kdysi v minulosti měly tehdy Super Race Trucky přes 1800 koní. V současé době to je okolo 1100 a točivý moment je omezený na 6000 Nm (zřejmě pravidly). Proto mě docela překvalpil výkon 970 koní který se od tahače moc neliší zas točivý moment je lepší průměr (otázka je jaký je průběh). Ale MAN s 4000 Nm na tom bude asi přeci jen trošku líp. Koneckonců i v závodech tahačů letos byl MAN motorově trochu výš.
Filip Nikl
pokud vím, tak tahle paní je v agentuře Tripon toho blbouna Juchelky, která dělala i pro Bonver dakar team, dodnes mi dluží hodinky, které jsem loni vyhrál...Jinak se zdá, že mají u Lopraisů novou PR manažerku - dle newsletteru, který dorazil... Např. ohledně nových stránek se píše: "Již brzy v novém stylu a podobě" ... Tak uvidíme, kdy dojde ke spuštění.
MAN asi bude mít bez debat nejlepší motor na Dakaru, ale myslím, že Gyrtech ho může časem dohnat. Vźdyť MAN na něm pracuje již několik let a Echter v nějakém rozhovoru dokonce zmiňoval, že mechanik (Arthur Klein?) se podílí na ladění motorů pro truckracing. Gyrtech jel "na plno" zatím jen jeden ročník SWR, a to jen pár etap. Takže věřím, že se na něm bude v dalších letech dál pracovat, navíc by mělo být nasazených mnohem více kusů, což znamená i větší množství dat a zkušeností.
Ještě dotaz, ten (dakarský) Gyrtech má jedno turbo? Nevíte jaké? Buggyra slibovala pustit nějaké informace, ale zatím nic.
Ještě dotaz, ten (dakarský) Gyrtech má jedno turbo? Nevíte jaké? Buggyra slibovala pustit nějaké informace, ale zatím nic.
Tak chlazení by nebyl problém. Stačilo by zvednout otáčky ventilátoru a vyhodit intercoolery z motoru za kabinu. Ale i tak je limit toho motoru nějakejch 480 - 500 koní. Navíc má poměrně tragickej průběh točivého momentu. Možná by se dalo něco vylaborovat s turbama, místo jednoho použít 2 menší ale i tak je nereálný se s tim dostat alespoň na parametry V12 natož pak takovýho dravce jako MAN D26, Cursor 13 nebo Gyrtech.
Filip Nikl
filip 90: Tak malý výkon? Když jsem byl v lednu na konferenci, kde dojel o T. Tomeček, tak mluvil o tom, že mají tu V8 v plánu použít. Když vezmu v potaz, že teď má na V12 něco okolo 850-900 koní, tak si myslím, že i ta V8 by šla vyladit na podobný výkon. Otázkou je ten krouťak jak píšeš, ten je v dunách zřejmě důležitější...
Tak jako použít ji mužou ale hodnoty co píšeš jsou nemožný. Ono totiž ten motor je už trošku staršího data - viz třeba 2 - ventilová hlava. A nebo šlo za předpokladu, že to bude vlastně uplně jinej motor. Když to vemu podle V12. My máme verzi s českym čerpadlem a Holsetama a na brzdě měl motor 730 koní. To je nějakejch 61 koní na válec. Takže výkon V8 při stejný specifikaci je přibližně 480 koní. Tomeček má stejnou V12 akorát s čerpadlem Bosch. Kolik tam má koní nikdy vlastně neřek ale odhaduje se +- 800 (jednou mluvil o 750).
Ty motory maj rezervy. Dalo by se laborovat s turbama aby tlačily od nižších otáček a větší tlaky. Dalo by se zlepšit chlazení přesunutím intercoolerů z motoru za kabinu. Líp pořešit chlazení oleje. Ale co by to udělalo to se těžko odhaduje. Určitě by vzrostlo tepelný zatížení. Možná by šel výkon nahoru a taky možná by začaly praskat hlavy přidírat se písty. Rozhodně si ale myslim, že na 900 koní by se to nedostalo, možná tak těch 850. A ikdyby 900 což je 75 koní na válec, tak máme 600 koní na V8. S průběhem točivého momentu to je tak nějak podobně no.
Ty motory maj rezervy. Dalo by se laborovat s turbama aby tlačily od nižších otáček a větší tlaky. Dalo by se zlepšit chlazení přesunutím intercoolerů z motoru za kabinu. Líp pořešit chlazení oleje. Ale co by to udělalo to se těžko odhaduje. Určitě by vzrostlo tepelný zatížení. Možná by šel výkon nahoru a taky možná by začaly praskat hlavy přidírat se písty. Rozhodně si ale myslim, že na 900 koní by se to nedostalo, možná tak těch 850. A ikdyby 900 což je 75 koní na válec, tak máme 600 koní na V8. S průběhem točivého momentu to je tak nějak podobně no.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 8 hostů