Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Přesně tak, byla jiná doba. Táta jezdil na RTS s vlekem souprava nosnost 14-15tun a ne třeba 30 jak dnes. Jezdily traktory,vejtřasky a T 138 která s vlekem jela stejně a možná hůř než ten erták, vezla zase o něco víc,víc převodů a na to to mělo jen 180koní. Nikomu na tom nic zvláštního nepřišlo, až si tam dojel tak si tam byl.
Nutno přiznat, že tyhle auta vychovaly, opravdové chlapy-řidiče. To prostě nejde srovnávat. Já na to pohlížím s ůctou a obdivem,fotka jednoznačně u mě za 1.
Nutno přiznat, že tyhle auta vychovaly, opravdové chlapy-řidiče. To prostě nejde srovnávat. Já na to pohlížím s ůctou a obdivem,fotka jednoznačně u mě za 1.
Jo ono je to potřeba porovnávat s tím co bylo. Když si člověk vezme, že to taky moh tahnout koňma, tak proti tomu byla 138 nebo RT uplnej Hi - tech. A v tom to je. Těm lidem to tenkrát nepřišlo.
Naposledy upravil(a) filip 90 dne sob bře 14, 2015 11:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Filip Nikl
Hynek:
trošku to prosím rozveď, docela mě to zajímá. Kromě té převodovky tak nějak pořád nevím, co by na T138 mohlo být lepší. Kabina je menší, auto je těžší (přitom výkon motoru 706 a 138 je podobný), navíc třeba u tahače nebo valníku bylo úplně zbytečné mít pohon 6x6 (což jde ale na vrub LIAZu, že v té době neměl ve výrobě podvozek 6x2 a jeho absenci musela vykrývat Tatra dodávkami "ne tak vhodných" vozidel 6x6). Když máš ty poznatky z praxe, tak sem s nima!
trošku to prosím rozveď, docela mě to zajímá. Kromě té převodovky tak nějak pořád nevím, co by na T138 mohlo být lepší. Kabina je menší, auto je těžší (přitom výkon motoru 706 a 138 je podobný), navíc třeba u tahače nebo valníku bylo úplně zbytečné mít pohon 6x6 (což jde ale na vrub LIAZu, že v té době neměl ve výrobě podvozek 6x2 a jeho absenci musela vykrývat Tatra dodávkami "ne tak vhodných" vozidel 6x6). Když máš ty poznatky z praxe, tak sem s nima!
!LIAZ 4life!
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
V podstatě to napsal za mě Ivan - dvakrát otočení volantu a byls v p..i, jednou mi došel vzduch i za svižné jízdy, musel jsem brzdit ráčnovací ručkou (taky parádní vynález) nesnášelo to kombinaci brždění a zatáčení, spotřeba vzduchu katastrofální. Bouda nízká, i když nejsem velkej, několikrát jsem si na hrbolu "šáhl" hlavou na strop. V kabině subjektivně větší brajgl jak v Tatře, cokoli opravit mazec, rozdeklovat motor a sápat se po věcech přímo z kabiny ve které není místo fakt paráda... Z vejfuku neskutečněj smrad, Tatra takhle fakt nesmrdí. Měl jsem příležitost jezdit i z jedním z nejstaršího provedení, který ještě vůbec neměl posilovač, to byl taky mezec, kor při pomalejší jízdě. Starý velký volant vycházel tak skvěle, že sis omlátil klouby na prstech buď o hranu palubky nebo o A sloupek kabiny. Přes to jsem měl erťák moc rád a rád na nej vzpomínám. Ve 4x4 to i překvapivě hodně projelo.
-
- Příspěvky: 251
- Registrován: čtv lis 22, 2012 9:58 pm
- Bydliště: Chvalčov
Mám tu čest sedlat ještě hasičského eRŤáka na cestě nic moc, v terénu má malou konkurenci. Nedávno jsem taky sjížděl Hostýn a před Bystřicí sem si všimnul, že mám poslední dvě atmosféry. Tak na poslední chvíli dupnout na brzdu dát tam trojku a foukat vzduch. Tak pro jistotu sem tam dal pišťák aby signalizoval pod čtyři atmosféry. Kdyby sním jel někdo druhý ať ho to varuje, pochybuji že rozmazlenci z plasťáků by tak rychle našli ruční brzdu a věděli jak rychle pumpovat.
Jezdil jsem taky s hasičským. Jenže měl už za sebou dlouhou kariéru u profíků a bylo to na něm znát. Třeba posilovač (vzduchovej) jsme mu říkali proto, že tlačil zásadně proti nám... Pak jsme to vyměnili za vojenskou úloženku (500km pouhých) a to byla paráda! Neumím si ale představit jet s tím nějakou štreku... Byli to pání šoféři!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů