Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Kauza Biofer nebo Weber, je divné, že na dělitelný náklad (což je zboží v mrazáku nebo tom 4-osém plachtovém přívěsu) někdo vydal povolení na nadrozměr. Všude se říká, povolení na nadrozměr by se mělo vydat pouze na nedělitelný náklad (např. velký stavební stroj), na dělitelný náklad ne (palety, tekutiny, sypké hmoty, dřevo ...). Pokud ten Biofer nebo Weber potřebují jenom větší ložnou plochu a dodržují celkovou povolenou 48 tun, tak bych ještě bral, že je možno povolení vydat, pokud využívají i celkovou 60 tun, tak si myslím, že je někde chyba ... Pokud si pamatuji, tak extra dlouhé soupravy co jezdí pro automobilky Škoda a TPCA nepřekračují celkovou 48 tun = vozí "vzduch", na předem určené trase.
Tatra + MAN = Superstroj!
No pokud naložil 39 t dlažby, tak to vidím na celkovou cca. 58 tun ..., ale na nápravy by se měl vejít (auto 26 t, 4-osý přívěs 32 t). Holt pro někoho platí jiné předpisy ... U nás taky jezdí dopravce, co má 3x MAN TGA 6x2 + 3-osé sklápěcí návěsy a běžně nakládá přes 40 tun sypkých hmot, rekord co jsem viděl vážní lístek bylo 44,5 t čisté váhy ... celková byla těsně pod 60 tun, má jen 6 náprav, žádné povolení pro nadrozměry, ale hlavně nemá strach
Tatra + MAN = Superstroj!
vím že povolení šlo nějak dostat zatím, do 48t s tím že jen délka ti to dá na celou cz. do 60t jen 8 tras, s tím že silnice 2 a 3třídy musí povolit kraj-obce./a to bude problém co jsem se ptal/ takže povolení do 60t máš v podstatě na dálnici a jedničky, a okresky asi riskují
řešil jsem nějaký 4 nápravový plachtový návěs a kozel 6x4, tak jsem se na to trochu informoval. no a taky kup si návěs za 50tis EUR s tím že jsi pak závislý na libovůli úředníka, dnes jo, zítra třeba taky ne a pak jsi v zadeli.
taky jsem viděl Commandera se sklopkou co měl celkovou 50t, a tříosák to nebyl a ne jen jednou, pořád
přetíženej pořád a vydělává, takovým dát po kulách páč to kurví těm ostatním./firmy nepřidají dokud budou takoví blázni jezdit/ na co ty potřebuješ tříosák a sklopku s 9t nápravama on zvládne s klasikou za třetinovou pořizovačku. jednou ho osolit za přetížení tak jak se to má a hotovo.
řešil jsem nějaký 4 nápravový plachtový návěs a kozel 6x4, tak jsem se na to trochu informoval. no a taky kup si návěs za 50tis EUR s tím že jsi pak závislý na libovůli úředníka, dnes jo, zítra třeba taky ne a pak jsi v zadeli.
taky jsem viděl Commandera se sklopkou co měl celkovou 50t, a tříosák to nebyl a ne jen jednou, pořád
přetíženej pořád a vydělává, takovým dát po kulách páč to kurví těm ostatním./firmy nepřidají dokud budou takoví blázni jezdit/ na co ty potřebuješ tříosák a sklopku s 9t nápravama on zvládne s klasikou za třetinovou pořizovačku. jednou ho osolit za přetížení tak jak se to má a hotovo.
Jezdím občas pro firmu v Brně, která dělá nadrozměry. Tam mají celoroční povolenku nadrozměru na auta. Je to na délku, šířku a hmotnost. Pokud jsem se ale dobře díval, tak tam trasy vypsaný nebyly... Takže asi záleží na tom, co si kdo zařídí... A toho WEBERa vídám jezdit i u nás přes Rousínov, mimo dálnici...
Safky
Já měl na stole jejich lístek 45060kg celková tuším 59,78t, ale všeho do času.
Zpět k 25,25m: Osobně nejsem proti 60t celkové, ale je mi jasné, že by s tím mnoho mostů a silnic ( starých i nových ) mělo problém. Ale pokud jezdí do 48t, tak proč toho nevyužít aspoň délkově?
Zpět k 25,25m: Osobně nejsem proti 60t celkové, ale je mi jasné, že by s tím mnoho mostů a silnic ( starých i nových ) mělo problém. Ale pokud jezdí do 48t, tak proč toho nevyužít aspoň délkově?
Židle a telefon
to Tudle:
Pokud jezdí s celkovou do 48 tun, taky mi to nevadí, ale kvůli délce 25,25 m se objevují 2 problémy:
- malé kruhové objezdy, kde souprava s délkou 25,25 m by měla mít Dolly s natáčecí nápravou + jako tažné vozidlo 6x2 s poslední nápravou nuceně řízenou, jinak bude problém malé kruháče projet
- na jednopruhových silnicích (I., II. a III. třída) může být problém při riskantním předjíždění takové soupravy, řidič v osobáku nepočítá s tím, že před ním jede skoro o 9 m delší souprava oproti klasickému tahači s návěsem, v nejhorším případě to může skončit tragicky ... (ale to je už opravdu extrém)
Mosty a zatížení silnic (tlaky na nápravy), tam nebude problém, bude to určitě lepší než když je 48 tun na 12-ti metrech délky co mají nejkratší 3-osé tahače s 3-osými sklápěcími návěsy (to je náš případ ...).
Pokud jezdí s celkovou do 48 tun, taky mi to nevadí, ale kvůli délce 25,25 m se objevují 2 problémy:
- malé kruhové objezdy, kde souprava s délkou 25,25 m by měla mít Dolly s natáčecí nápravou + jako tažné vozidlo 6x2 s poslední nápravou nuceně řízenou, jinak bude problém malé kruháče projet
- na jednopruhových silnicích (I., II. a III. třída) může být problém při riskantním předjíždění takové soupravy, řidič v osobáku nepočítá s tím, že před ním jede skoro o 9 m delší souprava oproti klasickému tahači s návěsem, v nejhorším případě to může skončit tragicky ... (ale to je už opravdu extrém)
Mosty a zatížení silnic (tlaky na nápravy), tam nebude problém, bude to určitě lepší než když je 48 tun na 12-ti metrech délky co mají nejkratší 3-osé tahače s 3-osými sklápěcími návěsy (to je náš případ ...).
Tatra + MAN = Superstroj!
Pápa - tak pokud to sleduji, tak Biofer jezdí pro Esu.
Ta volvosouprava by se podle info od zákazníka měla vejít do 44 tun, byl tak mj. postaven i servisní plán.
Jinak višničkou té soupravy bude i kamerový systém, integrovaný do origo dipleje a ovládání v kabině. Bude mít tři kamery, ovládané z volantu, s možností automatické aktivace při zpátečce.
Jedna bude zabírat tažný závěs na autě a oj dolly (+ signalizace "zacvaknutí" na displeji). Druhá bude na hodní hraně nástavby na autě a třetí na dollyně, zabírající točnu + čep + zajišovací páku.
Až bude hotovo, něco sem přidám.
Ta volvosouprava by se podle info od zákazníka měla vejít do 44 tun, byl tak mj. postaven i servisní plán.
Jinak višničkou té soupravy bude i kamerový systém, integrovaný do origo dipleje a ovládání v kabině. Bude mít tři kamery, ovládané z volantu, s možností automatické aktivace při zpátečce.
Jedna bude zabírat tažný závěs na autě a oj dolly (+ signalizace "zacvaknutí" na displeji). Druhá bude na hodní hraně nástavby na autě a třetí na dollyně, zabírající točnu + čep + zajišovací páku.
Až bude hotovo, něco sem přidám.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Weber
Ahoj. O techto soupravach neco vim. Delal jsem u nich a Skancu si osobne vyzkousel.
Je tam povoleni trvalka na delku (celkova byla myslim 22,75m) a celkovou vahu, tam jsou 2 rozdily, do celkove 48t muze jezdit kdekoliv, do celkove 60t jen po vypsanych trasach, a ty byly vetsinou z Kostelce n. C. Lesy na sklady Weber Liberec, Praha, Brno, Olomouc, Ostrava. Nosnost byla auto 16t vlek 26t, celkova nosnost 42t, 43 paletovych mist. Zkousel sem to nacpat do Geisu, Schenkerovi i DHLku ale nemeli zajem.
Nevim kolik jich ted jezdi, jestli jezdi Skanca solo, tak DAFtaha ten prvni vlek. Je to zakazkova vyroba u Panavu a celkem jim trvalo nez vychytali problemy s ojem a brzdama.
Prvni byla Skanca, puvodne 480 HP s retarderem ktery nefungoval, celkem smrtici kombinace na celkove vaze 60t pri ceste do Liberce a zpatky - v sezonu to tocil 3x denne. Spotreba tan byla okolo 48L/100km. Kdyz to tak pocitam zpetne, tak se to moc nevyplatilo. Moc firem neumi nalozit takovou vahu, malokdo ma takove zakazky. Ta souprava byla urcena pro mezizavodni prevozy Weber.
Je tam povoleni trvalka na delku (celkova byla myslim 22,75m) a celkovou vahu, tam jsou 2 rozdily, do celkove 48t muze jezdit kdekoliv, do celkove 60t jen po vypsanych trasach, a ty byly vetsinou z Kostelce n. C. Lesy na sklady Weber Liberec, Praha, Brno, Olomouc, Ostrava. Nosnost byla auto 16t vlek 26t, celkova nosnost 42t, 43 paletovych mist. Zkousel sem to nacpat do Geisu, Schenkerovi i DHLku ale nemeli zajem.
Nevim kolik jich ted jezdi, jestli jezdi Skanca solo, tak DAFtaha ten prvni vlek. Je to zakazkova vyroba u Panavu a celkem jim trvalo nez vychytali problemy s ojem a brzdama.
Prvni byla Skanca, puvodne 480 HP s retarderem ktery nefungoval, celkem smrtici kombinace na celkove vaze 60t pri ceste do Liberce a zpatky - v sezonu to tocil 3x denne. Spotreba tan byla okolo 48L/100km. Kdyz to tak pocitam zpetne, tak se to moc nevyplatilo. Moc firem neumi nalozit takovou vahu, malokdo ma takove zakazky. Ta souprava byla urcena pro mezizavodni prevozy Weber.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů