Stránka 1 z 5

Soupravy 25,25m (GigaLiner, EuroCombi,...) + soupravy do 22m

Napsal: stř črc 24, 2013 5:01 pm
od chomyz
Mnohokrát se tu v různých vláknech diskutovalo o soupravách délky 22m, speciálně se mi jedná o variantu tahač s návěsem + přívěs, jež jsou v ČR předpisy umožněny, ale využívají se z pochopitelných důvodů velmi málo. Ať už se jednalo o ty Liazkové převážející tzv. káry, nebo NYK Logistics atd. Asi v žádné z těch zmínek jsem ale nenarazil na technické detaily sepřažení - jak je řešen závěs na zadní části návěsu, zda to některý výrobce nabízí na přání nebo se jedná o naprosté speciály na zakázku, jak moc musí/nemusí být upraven vlek za tím... (myslím tím "normální" vlek, ne 3,5t na kouli). Podotýkám, že se mi nejedná rozhodně o ony kontroverzní zkušební soupravy délek 25,25 ale "normální" 22m a s celkovou hmotností také v legálních mezích. Předem díky za jakékoli detailní fotky řešení či info k tomu, od jakých výrobců je těch nemnoho v ČR jezdících (snad ještě) souprav...

Napsal: čtv črc 25, 2013 11:23 am
od delivio
http://www.limetec.fi/page.asp?luokka_id=261&main=1
fotogalerie
http://www.limetec.fi/page.asp?page_id= ... d=2&main=1

Obrázek

NL soupravy -jak tandemové verze tak valníkové
http://flickrhivemind.net/Tags/drawbar, ... nteresting

Závěs bude k návěsu na zakázku si myslím.Neprodává se nějak moc takových verzí v ČR.

Napsal: ned pro 01, 2013 6:34 pm
od LUKA
dneska jsem viděl tohle , ale je to 25m , tak nevím jestli jsem tu správně


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Luka

Napsal: ned pro 01, 2013 7:53 pm
od peter936
ja som ju videl tak pred cca mesiacom v Brne

Napsal: pon pro 02, 2013 12:52 am
od lukasV
U nas na D2 ich je mozne bezproblemov stretnut :wink:

Napsal: pon pro 02, 2013 12:07 pm
od david
chomyz: U některých výrobců by asi šlo udělat tažné zařízení na návěsu vzadu i z výroby. Nicméně co vím, tak podobné soupravy do 22m provozuje (provozovalo??) ČSAD Rychnov nad Kněžnou. Volvo + návěs + krátký (vysoký) tandem. Montáž tažného na návěs podléhá asi podobnému schvalování, jako montáž tažného na auto, víc (míň) bych neočekával.

Napsal: pon pro 02, 2013 12:13 pm
od david
A tady je Yusen Logistics 25,25m souprava Krone GigaLiner ještě párkrát;-)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: pon pro 02, 2013 5:07 pm
od chomyz
Teda asi jsem blázen - já to vlákno fakt nazval takto?? Nepamatuju už přesný název jaký jsem pro vlákno vymýšlel ale výslovně v úvodu píšu, že se mi nejedná o soupravy 25,25m (jejichž legálního ježdění v ČR nepředpokládám, že bych se dožil) ale právě o ty speciální soupravy 22m a teď ten název vlákna je naprosto zavádějící - nechápu - prosím admina o prověření, jestli nemohlo nějaký nedopatřením (třeba i mou blbostí) dojít omylem k přejmenování vlákna nebo mám takové vokno??? Díky
Každopádně díky Lukovi za ty fotky - o tenhle detail mi šlo...

Napsal: pon pro 02, 2013 6:52 pm
od david
Admin vzkazuje, že téma přejmenoval on:-) . Bylo tu totiž kdysi v již neexistující sekci "Novinky" téma o těchto soupravách, nicméně zaniklo s celou sekcí. Proto považuji za vhodné této do budoucna asi zajímavé variantě věnovat tebou založené téma, dohromady s velmi příbuznými soupravámi do 22m ;-) OK?

Napsal: pon pro 02, 2013 9:43 pm
od Adonisos
Asi vím, o jakou soupravu ti jde, těch 22m.. Taková jezdí jedna tu na Ostravě, jak jí potkám, vyfotím.. Je to GEISácká souprava DAF CF + standard návěs + jednoosý vlek.. Myslíš takovou??

http://www.logisticsatoz.com/geis-cz-no ... i-souprava

(Pro rýpaly - vím, na fotkách je XF)

Napsal: stř pro 04, 2013 5:33 pm
od chomyz
to david: Tak to jo, samozřejmě souhlas :) Ony se ty řešení toho zavěšení taky dost podobají, já to vlákno původně koncipoval tak proto, aby se tu řešily technické detaily spojení a nebyly tu nekonečné debaty o smyslu/nesmyslu těch 25,25 aneb kde všude bych se s tím u nás nestočil :D Ten článeček o tom Geisu je velmi zajímavý, je dobře, že některá firma umí využít této málo známé legální "finty", jen bych si dovolil lehce nesouhlasit s tou v článku uvedenou možnou celkovou hmotností soupravy 48t - dvouosý tahač by měl mít max. povolenou soupravy 45t nebo toto je nějaká spešl verze, nemusící splňovat ten 1,5 násobek??

Napsal: stř pro 04, 2013 8:56 pm
od Safky
to chomyz:
Myslím si, že máš pravdu, tahač 4x2 nebude splňovat 1,5 násobek okamžité hmotnosti tahače, tím pádem kombinace na celkovou 48 tun bude na "černo" nebo na výjimku. Někdy se to už řešilo, když jeden dopravce koupil Volvo FH16 750 tahač 4x2 a tahá za ním 4-osý sklápěcí návěs Bodex, taky to není úplně OK.

Napsal: stř dub 16, 2014 11:50 pm
od Adonisos
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: úte črc 22, 2014 3:37 pm
od Severnaya

Napsal: pát lis 14, 2014 10:43 pm
od TP
Na Scanii T144 jsem měl na štítku i v techničáku 60t celková a také mě to přišlo u 4X2 divné.Kór když mám u Mana 6X2 jen 48t a i tak na mě flojdi zkoušej že mám na 48t na návěsu moc blízkl u sebe nápravy.