Stránka 1 z 1

vymena oleja v diferakoch

Napsal: stř led 08, 2014 5:42 pm
od pedro7
Dobry ma tu niekto skusenosti s vymenou oleja v diferakoch? ide o mercedes 8X8, ak hej chcem sa opytat ci to treba menit podla pocitaca alebo sa to moze nechat?

Napsal: pon led 20, 2014 11:21 am
od JiRaY
Jde o to v jakém režimu to auto jezdí,a jak je staré,samozřejmě ten olej se měnit má,a počítač pouze hlásí jeho maximální životnost v ideálních podmínkách,který nikdy nenastanou :wink:

Nic nezkazíš,když se do těch diferáků podíváš,strčíš tam prst,utřeš do hadry a uvidíš jak ten olej vypadá,buď bude jako nový a nebo už na výměnu,hlavně si zjisti normu jakou má splňovat,diferenciál i převodovka jsou na to citlivé :wink:

Napsal: pon led 20, 2014 5:47 pm
od dave1988
olej ktory aj vyzera ako novy nemusi byt ako novy ... olej ktory chodil moze casom a pouzivanim stracat svoje zakladne vlastnosti a tym moze dochadzat k znizeniu zivotnosti ... na olejoch by sa setrit velmi nemalo :X

Napsal: sob úno 08, 2014 6:26 pm
od Mer-Tat
Zdravím všechny uživatele,jsem tu nový, ale forum sleduji již několik let. Jezdím a servisuji sklápěčky 20 let, tak pokud můžu podělím se o své zkušenosti. Olej v diferácích jsem měnil tento týden zrovna na Actrosu 8x6,výměnná lhůta podle počítače byla překročena o 10000 km. Olej v zadních byl ok ,barva dobrá ,nesmrděl a při rozetření mezi prsty se se zdál být dobrý. Když jsem ho vypustil tak vypadal ještě ok. V nábojích to samé. V předním diferáku to samé, ale v předních nábojích katastrofa- olej černý jak bota , smrděl přepálenínou a ještě ho tam bylo málo. Probral jsem to se známým z mercedesu a ten říkal , že při poslední výměně se asi servismani na ty náboje vyprdli. Takže je nutné si vše hlídat sám. Jinak když odmontuješ kontrolní zátky strčíš tam prst, měl by být na hladině- u nábojů je kontrolní poloha na 3 nebo 9 hodině. Prst vytáhni rozetři olej mezi prsty a jestli má dobrou barvu a nesmrdí přepáleninou tak by mohl být ok. Pokud ti počítač ukazuje výměnu tak ho vyměn. Diferáky + náboje -olej 80w90 list mb 235,2, průchozí hřídel 75w90 mb 235.08 , převodovka + přídavná převodovka 75w90 mb 235.11 / 235.1. Přední dif.-7 litrů, zad.dif. - 8 litrů , náboje asi 3,25 litrů, řid se výpustnými šrouby. Čau.

atego 1228

Napsal: čtv lis 03, 2016 7:35 pm
od Hornetak
zdravim, vedel by si poradit aj mne aky oleja mnozstvo do mojho atega 1228 r.v. 2006 a 4x2.


dakujem

Napsal: pát lis 04, 2016 9:13 pm
od Mer-Tat
Čau, Atego jsem nikdy nedělal, ale ty oleje budou stejné jak jsem popsal výše. Co se týče toho množství tak ty nápravy jsou menší než u Actrosu tak ho tam bude taky o nějaký ten litr méně. Myslím si že když koupíš 12 litrů tak by to mohlo stačit jak na náboje tak na diferák. Zdrec.