Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
šoféřina-budoucnost?!
Ahoj,po dnešním shlédnutí tv reportáže o autech,která nepotřebují řidiče,mě napadla otázka,jestli to jednou nebude konec prof.šoféřiny.Že by kamiony,sklápěčky atd řidíly počítače a elektronika a vytlačily tak definitivně lidskej element.Podle mě to bude realita za nějakých 20-30 let.je to podle vás utopie,nebo semnou souhlasíte?Dík za názory
Honém než ti to smažou.
Vzhledem k tomu že po létech praxe stále tvrdim že dráty maj vést maximálně ke světlum a X-krát jsem už zažil co dokáže vadná elektrónka s podniku Katóda Olomóc a o chytré navi co dokáže i s Polákem zajet do řeky radši nemluvě,tak doufám že se toho nedočkám.
Vzhledem k tomu že po létech praxe stále tvrdim že dráty maj vést maximálně ke světlum a X-krát jsem už zažil co dokáže vadná elektrónka s podniku Katóda Olomóc a o chytré navi co dokáže i s Polákem zajet do řeky radši nemluvě,tak doufám že se toho nedočkám.
Už ho nohy nezebou MAGNUM E-TECH 440
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
V ideálním světě možná ale pokud se člověk podívá kde, kam a jak se mnohé věci vozí, tak s tím si stejně žádný počítač neporadí. Třeba v zimě by mě zajímalo, jak si půjde počítač podhazovat pod kola a čistit všechny senzory aby odhadl kudy v té bílé tmě jet. Ono nedávno mě navigace vehementně navigovala, že jedu cca 20 metrů souběžně se silnicí, při téhle přesnosti by mě zajímal kamion co se míjí s protijedoucím kde to vychází na centimetry nebo jak se vyhýbá všem dírám a utrženým krajnicím co asi v databázi cest nebudou
Nemyslím si,že by ses tím musel nějak zvlášť zabývat.Protože pokud nastane situace,že k tomu dojde a na rozdíl od jiných si myslím,že technicky to je absolutně reálné...tak bude společnost v úplně jiné situaci,nebo spíše krizi.Je spousta jiných oborů,které bude do té doby možné nahradit technikou a tudíž sociální otřesy a nutné změny v uvažování budou nezbytné.To nás buďto otočí opačným směrem,nebo zahubí
mirazapletal
Stačí zdokonalit GPS a rozšířit data se kterými. bude pracovat,což určitě nebude problém více než 10-15 let a to auto.bude moci jet kamkoliv potmě.... Ale i tak bych se té situace nebál z důvodů,které jsem popsal výše.
SARTRE je nepoužitelné a pro východní části EU dokonce velmi riziková záležitost.
Kamion bez řidiče nereálné na hodně dlouho. Reálné budou ale koncepty dlouhých souprav, které se spustí do 10let.
http://www.eurotransport.de/news/bundes ... 55057.html
Kamion bez řidiče nereálné na hodně dlouho. Reálné budou ale koncepty dlouhých souprav, které se spustí do 10let.
http://www.eurotransport.de/news/bundes ... 55057.html
A to je výhoda .Tohle je zajímavé
http://auto.idnes.cz/svitici-pruhy-na-s ... tomoto_hig
http://auto.idnes.cz/svitici-pruhy-na-s ... tomoto_hig
Tak jak je téma položeno je otázka kamiónů bez řidiče stejná jako otázka jakýchkoliv automobilů bez účasti řidiče na silnici.Předpovídat kdy k tomu dojde je veštění z koule.Je jisté,že zájem snížit náklady na dopravu půjdou dál.Jestli tou úsporou bude účast řidiče je podle mně taky nejisté.Někdy ale žasnu jak se technologie posunuly třeba jen v úseku 10 let.Je také vysoce pravděpodobné,že věda je ještě dál,než veřejnost v danou chvíli tuší.Takže pokud dejme tomu existuje vojenské zadání jak řídit,či pilotovat cokoliv bez člověka a to zcela určitě existuje,tak o stavu vývoje se nedočteme na žádném servru.Stejně jako GPS bylo uvolněno pro civilní účely,tak se může vyvíjet i jiné projekty.Jinými slovy,podle mně to je jen otázka rentability,čili potřeby zadání,nikoliv technických možností.Ty si může podle mně dnes někdo jen těžko představit.Ale bavíme se opravdu o desítkách let a jen hypoteticky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti