Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
Jurzi
Jirka
Příspěvky: 822
Registrován: sob led 27, 2007 2:39 pm
Bydliště: Ostravice

Dotaz na velikost kol

Příspěvek

Jaky je rozdil mezi na tych velkých kolech a malých.K čemu to je ?


http://www.ukazto.com/img/100_1293-border.jpg


http://www.ukazto.com/img/01zr6.jpg
úte črc 24, 2007 7:29 pm

Uživatelský avatar
tomio007
Příspěvky: 12
Registrován: pon črc 23, 2007 9:20 pm
Bydliště: Nové Sedlice-Opava

Příspěvek

je to kvuli vnitrnimu prostoru.ten Man ma vetsi vnitrni objem
úte črc 24, 2007 8:53 pm

Uživatelský avatar
Jurzi
Jirka
Příspěvky: 822
Registrován: sob led 27, 2007 2:39 pm
Bydliště: Ostravice

Příspěvek

tomio007 píše:je to kvuli vnitrnimu prostoru.ten Man ma vetsi vnitrni objem
aha, diky
stř črc 25, 2007 6:27 am

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jurzi: upravil jsem ti název tvého dotazu na : Dotaz na velikost kol. Prosím pokus se příště název tématu lépe specifikovat, takhle člověk neví, zda se to bude týkat velikosti poprsí Heleny Vondráčkový, nebo právě velikosti kol ;-)

A jinak, pokud chceš mít 3 metry pod plachtou a zároveň se vejít do celkový výšky 4metry, tak se musí použít právě "nízkoložné" provedení auta - s menšími pneu.
stř črc 25, 2007 8:08 am

Uživatelský avatar
Jurzi
Jirka
Příspěvky: 822
Registrován: sob led 27, 2007 2:39 pm
Bydliště: Ostravice

Příspěvek

david píše:Jurzi: upravil jsem ti název tvého dotazu na : Dotaz na velikost kol. Prosím pokus se příště název tématu lépe specifikovat, takhle člověk neví, zda se to bude týkat velikosti poprsí Heleny Vondráčkový, nebo právě velikosti kol ;-)

A jinak, pokud chceš mít 3 metry pod plachtou a zároveň se vejít do celkový výšky 4metry, tak se musí použít právě "nízkoložné" provedení auta - s menšími pneu.
ok :D
stř črc 25, 2007 8:22 am

riko
Příspěvky: 936
Registrován: sob dub 15, 2006 10:49 am
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Příspěvek

david píše:Jurzi: upravil jsem ti název tvého dotazu na : Dotaz na velikost kol. Prosím pokus se příště název tématu lépe specifikovat, takhle člověk neví, zda se to bude týkat velikosti poprsí Heleny Vondráčkový, nebo právě velikosti kol ;-)

A jinak, pokud chceš mít 3 metry pod plachtou a zároveň se vejít do celkový výšky 4metry, tak se musí použít právě "nízkoložné" provedení auta - s menšími pneu.
a jak se to dělá,je to jenom menšími koly nebo jsou třeba i nápravy nebo podvozek jiné?
stř črc 25, 2007 4:43 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Třeba u klasickýho tahače je na vzduchu jen zadní náprava.
U lowdecka (3 metry pod plachtou v návěsu, 4 metry celkově), je na vzduchu i přední náprava. Nápravy jako takový jsou technicky asi totožný, jiný je ale uchycení stabilizátorů apod.
stř črc 25, 2007 5:24 pm

riko
Příspěvky: 936
Registrován: sob dub 15, 2006 10:49 am
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Příspěvek

no mě by zajímalo jestli stačí dát na normální tahač menší kola a už je to lowdeck nebo to není tak jednoduché?
stř črc 25, 2007 5:57 pm

Uživatelský avatar
rummi
Příspěvky: 1480
Registrován: čtv bře 02, 2006 11:57 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

riko píše:no mě by zajímalo jestli stačí dát na normální tahač menší kola a už je to lowdeck nebo to není tak jednoduché?
Podle mě se hlavně mění převody v diferáku :wink:
stř črc 25, 2007 6:01 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo...to je taky dobrá připomínka ;-)
stř črc 25, 2007 6:18 pm

advtrucker
Příspěvky: 485
Registrován: pon led 22, 2007 12:22 am

Příspěvek

S timhle mám zkuščenosti.Jezdím u firmy která jezdí pro automobilový průmysl a tam to prostě bez lowdeck souprav nejde.Jezdí se hlavně mezi mladoboleslavskou a vrchlabskou škodovkou a na trase v nove pace je most kterej má 4,2 metrů.dřív se jezdilo s liazkama a s klasickejma BSS návěsama s objemem 100 kubíků/3 metry a to pod tím mostem nešlo a muselo se složitě objíždět.Pak se vynalezly tyhle lowdeck návěsy ale zase nebyly lowdeck tahače..takže se na lowdeck předělávaly liazky zmenšním kol.Takže kdo měl takovouhle soupravu byl ve velký výhodě oproti těm co to museli objíždět.tak to takhle museli udělat všichni a to i s liazkama s vlekama..prostě zmenšit kola.Ale když se zmenší kola tak na rychlost 80kmh potřebuješ vytočit daleko víc motor než s těma původníma většíma kolama a to znamená větší spotřebu,ktera už tak u těch liazek byla velika.Obzvlášt když kamiony na tyhle trase litaj jako kanci...nvim jestli to někdo znáte,ale je to opravdu šíleny,chlapi to jezděj třeba šestkrát denně a opravdu tomu neslevěj.A jezdí se po uzkejch cestičkách..no není to žádná sranda potkat někoho z nich třeba někde v zatáčce.
A u většiny značek see lowdeck od klasiku liší docela dost..já mam zkušenosti hlavně s dafem a scanii..je to třeba menší nižší nádrž,jinak poskladaný vzduchojemy,jinak spřevodovaný,jinačí rám,nižší točna,absence bočních spojlerů a další...tim že se zmenší kola to ale je furt o neco vyšší než originál lowdeck.
nevím proč se dnes ještě vkupujou valníky s 80 kubíkama,tedy klasickou výškou..nenapadá mě,že by měli nějakou výhodu oproti lowdeckům.dnes chce každej zakazník lowdeck..kdo nemá lowdeck,ten je v nevýhodě oproti těm co ho maj...
pon črc 30, 2007 3:25 pm

w50l
Příspěvky: 211
Registrován: úte črc 17, 2007 6:23 pm
Bydliště: Stát Kopytov

Příspěvek

Jestli u 80ti kubíku není vyšší nosnost, nebo něco podobnýho. Nebo lowdek prostě nepasuje k rampě, ale to je asi blbost.
IFA W50L
úte črc 31, 2007 2:39 pm

Mack
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

no zas tak blbost to neni, kdyz zvednes lowdeck k rampe tak porad tlacis do kopce, pokud nemaji special rampy na lowdeck. a take proc se nekupujou mozna se tak brani vuci pretizeni aby je nenakladali zas tak moc, ono nekdo vidi jenom misto ale ze to auto pak se plazi este vic po zemi to uz je nezajima
úte črc 31, 2007 2:44 pm

advtrucker
Příspěvky: 485
Registrován: pon led 22, 2007 12:22 am

Příspěvek

No ja myslim že lowdeck nižší nosnost nemá..naopak si myslím že by měl mít ještě větší užitečný zatížení...má menší kolla,menší nádrže,nižší šasí..a proto je lehčí.A s těma rampama nevim..já s tim problem nikdy neměl..něco dorovnam měchama na návěsu ,případně ještě na tahači..A u těch firem co jezdim já maj najezd k rampam jako z kopce.. a ještě to nakladaj/skladaj ještěrkama.A s tim že na lowdeck se nakladaj větší tonáže bych nesouhlasil..né větší tonáže,ale větší objemy..
úte črc 31, 2007 6:40 pm

Mack
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jj souhlasim, ale jelikoz mas vetsi misto tak tam mohou narvat vice zbozi a tim padem roste i tonaž
stř srp 01, 2007 5:13 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti