Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: AETR
Treba zdôrazniť to, čo tu už napísal Prouza. Pri mlieku sa jedná len o prepravu surového mlieka priamo od kravy, z kravína do mliekárne. Rovnaké to je aj na Slovensku. U nás tiež mliekári nedodržujú "ajter". Ale platí to len pre zvozové cisterny. To sú mliekarenské špeciáli s čerpadlami a samo-umytím. Ja som s čerstvým mliekom po Európe najazdil veľké množstvo kilometrov, ale vždy len na "ajter" 561. A to preto, lebo mlieko som nakladall v mliekarni a vykladal tiež v nejakej mliekarni.
Ale, spomínam si na jednu dávnu prepravu, kde som mlieko nakladal na farme v Maďarsku a viezol do Nemecka. Do Nemecka som išiel podľa 561. Či výnimka platila aj pre mňa neviem. Pochybujem, možno už len to, že mlieko bolo schladené na 4 stupne, my možnosť ísť na výnimku zobralo.
Tu je foto z nakládky, z maďarského kravína. Bolo to už dávno a fotku som si odložil len preto, lebo nad cisternou idú drôty ,asi 22kv, a bolo to v takej výške, že by o to mohol neopatrný, vysoký šofér zavadiť.
Tak som mlieko vozieval- schladené na 1-4stupne a vždy len na pri dodržaní 561. Jediná výnimka, ktorú s mliekom mám je, že pre mňa neplatia časové zákazy, sviatok, nedeľa ....
So šoférmi, mliekarmi, som sa bavil veľa krát. Nikdy ma nenapadlo sa spýtať, pri akej teplote mlieko vozia. Keď ho krava nadojí, musí byť teplé. Či ho priamo v kravíne vždy chladia a pri akej teplote ho vozia do mliekarne, na ďalšie spracovanie, neviem. Ja som mlieko vždy vozil chladené v zaizolovanej cisterne a možno práve preto som nemal výnimku na 561.
U nás na firme sa už veľa rokov medzi šoférmi diskutuje, či v nedeľu, po vykládke mlieka, počas nedelného zákazu, môže prázdne auto pokračovať na myčku. Firma a dispečeri vravia že áno, že mlieková výnimka povoluje aj jazdu prázdneho auta na myčku. Niektorý šoféri, napríklad ja, si myslia, že vyložením mlieka výnimka zo zákazu končí a auto nesmie pokračovať v jazde. Môže sa len niekde bezpečne zaparkovať. Len pre predstavu, čo znamená jazda na myčku- to môže byť aj 300-400 kilometrov krížom cez Nemecko... a umytie je vždy až v pondelok. Vždy som sa chcel na to spýtať nemeckého policajta, ale teraz už mlieko nevozím, tak ma to nezaujíma.
------------------------------------------------------
Inak mlieko a produkty s mlieka, napríklad srvátka, sa preváža na ohromné vzdialenosti. S Dánska vždy, každý deň išlo aj 5 našich cisterien do Holandska. Vyše 100.000 litrov každý deň s jednej mliekárne do druhej na vzdialenosť okolo 700km. Z Dánska sme vozili srvátku do Estónska, teraz to už nevozíme. Len sa tam pošle loďou naložený kontajner aj s návesom z Kielu.
Jedna s najlepších šoférskych robôt ktorá bola u nás. Z Dánska 1100km s mliekom-srvátkou do Rakúska. Po vykládke 460km prázdny na myčku do Francúzka. Potom asi 90km na nakládku a potom 1150km na vykládku do Dánska. Potom zase myčka a znova nakládka mlieka do rakúska. To bola radosť robiť takúto šoférsku robotu. Jednoduché a rýchle nakládky a pokoj od dispečera na celý turnus.
Ale, spomínam si na jednu dávnu prepravu, kde som mlieko nakladal na farme v Maďarsku a viezol do Nemecka. Do Nemecka som išiel podľa 561. Či výnimka platila aj pre mňa neviem. Pochybujem, možno už len to, že mlieko bolo schladené na 4 stupne, my možnosť ísť na výnimku zobralo.
Tu je foto z nakládky, z maďarského kravína. Bolo to už dávno a fotku som si odložil len preto, lebo nad cisternou idú drôty ,asi 22kv, a bolo to v takej výške, že by o to mohol neopatrný, vysoký šofér zavadiť.
Tak som mlieko vozieval- schladené na 1-4stupne a vždy len na pri dodržaní 561. Jediná výnimka, ktorú s mliekom mám je, že pre mňa neplatia časové zákazy, sviatok, nedeľa ....
So šoférmi, mliekarmi, som sa bavil veľa krát. Nikdy ma nenapadlo sa spýtať, pri akej teplote mlieko vozia. Keď ho krava nadojí, musí byť teplé. Či ho priamo v kravíne vždy chladia a pri akej teplote ho vozia do mliekarne, na ďalšie spracovanie, neviem. Ja som mlieko vždy vozil chladené v zaizolovanej cisterne a možno práve preto som nemal výnimku na 561.
U nás na firme sa už veľa rokov medzi šoférmi diskutuje, či v nedeľu, po vykládke mlieka, počas nedelného zákazu, môže prázdne auto pokračovať na myčku. Firma a dispečeri vravia že áno, že mlieková výnimka povoluje aj jazdu prázdneho auta na myčku. Niektorý šoféri, napríklad ja, si myslia, že vyložením mlieka výnimka zo zákazu končí a auto nesmie pokračovať v jazde. Môže sa len niekde bezpečne zaparkovať. Len pre predstavu, čo znamená jazda na myčku- to môže byť aj 300-400 kilometrov krížom cez Nemecko... a umytie je vždy až v pondelok. Vždy som sa chcel na to spýtať nemeckého policajta, ale teraz už mlieko nevozím, tak ma to nezaujíma.
------------------------------------------------------
Inak mlieko a produkty s mlieka, napríklad srvátka, sa preváža na ohromné vzdialenosti. S Dánska vždy, každý deň išlo aj 5 našich cisterien do Holandska. Vyše 100.000 litrov každý deň s jednej mliekárne do druhej na vzdialenosť okolo 700km. Z Dánska sme vozili srvátku do Estónska, teraz to už nevozíme. Len sa tam pošle loďou naložený kontajner aj s návesom z Kielu.
Jedna s najlepších šoférskych robôt ktorá bola u nás. Z Dánska 1100km s mliekom-srvátkou do Rakúska. Po vykládke 460km prázdny na myčku do Francúzka. Potom asi 90km na nakládku a potom 1150km na vykládku do Dánska. Potom zase myčka a znova nakládka mlieka do rakúska. To bola radosť robiť takúto šoférsku robotu. Jednoduché a rýchle nakládky a pokoj od dispečera na celý turnus.
Re: AETR
Áno, mléko se v kravíně chladí na tuším 2°, ale když dondeš hned po dojení, má i 10° a neměl bys ho vézt, bo cisterna nemá chlazení, někter ani izolaci a do tuším 4h musí být v mlíkárně, jinak se kazí
S tou jízdou po složení mlika to bude jak s ADR, pořád máš produkt v cisterně(a musíš mít cedule).. To by ti mlíkaři nic ve svátek neudělali Dokonce jezdil brácha i sólo s kozlem jen tahat cisterny z mlíkárny, ale měl nějakej papír, bo ho jednou dusili Tiroláci v nedělu s čerstvým mlikem, a starej po nich řval do telefonu, že jak to auto nepustěj, budou rok chlastat kyselý na služebně
S tou jízdou po složení mlika to bude jak s ADR, pořád máš produkt v cisterně(a musíš mít cedule).. To by ti mlíkaři nic ve svátek neudělali Dokonce jezdil brácha i sólo s kozlem jen tahat cisterny z mlíkárny, ale měl nějakej papír, bo ho jednou dusili Tiroláci v nedělu s čerstvým mlikem, a starej po nich řval do telefonu, že jak to auto nepustěj, budou rok chlastat kyselý na služebně
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: AETR
Od slovenských mliekárov viem, že niekedy vozia čerstvé mlieko od kravy zo stredného Slovenska do mliekarne v Bratislave. To už bude dosť kilometrov a šofér má čo robiť, aby sa otočil a vrátiť domov. Nemci si svoj predpis o 100km môžu dovoliť, v Nemecku je mliekáreň na každom rohu. U nás to tak nieje. Na Slovensku a určite aj u vás v CZ sme si mliekárne nechali zlikvidovať. Naše mlieko sa odvezie do Nemecka , alebo Rakúska, tam sa spracuje a výrobky sa potom dovezú k nám do Kauflandu.
Je to síce OT, ale tak to je.
Je to síce OT, ale tak to je.
-
- Příspěvky: 7541
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: AETR
Ja si myslim ze v cz zadny mlikar nejezdi podle nejakeho predpisu.proste jede furt.pomerne casto jsou videt nekde lezet na boku.autem to neni,to maji vsichni davno nova.vetrinou 6 os auto+vlek
Re: AETR
Ale jo, jezdí, jmenuje se to svozový plán Za rok sme měli na autě kolem 150tis, každej den to hrkalo 24h.. Měli sme tam auto co mělo milion a jen na motohodinách to musel hodit další míč
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 7541
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: AETR
Tak nejak.mlikar a dobytkar bez vyjimky jezdi bomby,kazdy to vi,neresi nikdo.jezdit tak plachta to by bylo kecu...
Re: AETR
Program na sťahovanie a vyhodnocovanie karty Tagra Trucker my začal ukazovať aj polohu. Samozrejme polohu ukáže len ak máte v aute tachograf, ktorý zaznamenáva aj polohu.
Pozeral som svoju kartu, je stará 16 mesiacov a poloha je tam zaznamenaná od začiatku platnosti karty. Neviem ako to so zaznamenávaním polohy funguje, asi to vždy zaznamená začiatok, keď zadáte krajinu výjazdu a koniec, keď zadáte krajinu príjazdu a potom polohu v určitých intervaloch.
Pozeral som svoju kartu, je stará 16 mesiacov a poloha je tam zaznamenaná od začiatku platnosti karty. Neviem ako to so zaznamenávaním polohy funguje, asi to vždy zaznamená začiatok, keď zadáte krajinu výjazdu a koniec, keď zadáte krajinu príjazdu a potom polohu v určitých intervaloch.
-
- Příspěvky: 7541
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: AETR
Rano jsem mel nejrychlejsi kontrolu aetru.vPOLSKU,kde jinde,obavane Itd.proti nim je i francouz vyvar z ponozky.kdo je zna a jezdi polskem vi ze to je vzdy na hodinu.on stahovani karty,tachografu,vizualni kontrola svetel,pneumatik,vaha atd.maji na to urcene mista..zastavi me a rika,cechu,dej mi ridicak pas.technicaky fukni si a udelej mi jeden vytisk.za dnes.rikam mu,vsak jsem ujel hodinu z placu,presne 60km.to ti staci?ze jo.dam mu vytisk a koukam co dela.pocital nuly v pravo dole,jak si vsiml ze ho sleduji otocil.rekl ok,dal mi papiry a odjezd.ptam se polaka u kavy na care co to melo znamenat.udajne podle tech nul pozna vypinac tachografu.
Re: AETR
Na dva skrátené víkendy po sebe nejazdím. Ale teraz som ich musel spraviť.
Minulý víkend som stál od soboty do pondelka rána 35hodín. Tento víkend (teraz) stojím od soboty do pondelka rána 37hodín. Z turnusu sa ide domov vo štvrtok, ale ja pravdepodobne zostanem v robote aj cez sviatky a budúci týždeň. Ako mám dorobiť dva skrátené víkendy a 45 hodinovú pauzu?
Najneskôr to byt dorobené spolu 10+8+45 od piatka do nedele na budúci týždeň? Tak ako je to nakreslené na obrázku?
Minulý víkend som stál od soboty do pondelka rána 35hodín. Tento víkend (teraz) stojím od soboty do pondelka rána 37hodín. Z turnusu sa ide domov vo štvrtok, ale ja pravdepodobne zostanem v robote aj cez sviatky a budúci týždeň. Ako mám dorobiť dva skrátené víkendy a 45 hodinovú pauzu?
Najneskôr to byt dorobené spolu 10+8+45 od piatka do nedele na budúci týždeň? Tak ako je to nakreslené na obrázku?
Re: AETR
Asi podľa tohto: článok 8 odstavec 7
7. Každá doba odpočinku vybraná náhradou za zkrácení týdenní doby odpočinku musí bezprostředně navazovat na jinou dobu odpočinku
Keď jazdím normálne trojtýždňové turnusy, takéto veci neriešim a bežne dva skrátené víkendy nerobím, je to hovadina.
7. Každá doba odpočinku vybraná náhradou za zkrácení týdenní doby odpočinku musí bezprostředně navazovat na jinou dobu odpočinku
Keď jazdím normálne trojtýždňové turnusy, takéto veci neriešim a bežne dva skrátené víkendy nerobím, je to hovadina.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti