Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
Re: MAN TGS
Potřeboval bych se zeptat, na jednu takovou zajímavost. Dělají se přední hnané nápravy i na kotoučích nebo jenom na bubnech? A ještě jedna taková drobnost. Jakou koncepci odpružení mají dneska sklopky, používají se pořád jenom listový pera, nebo už máte sklopky na měchách, popřípadě s čím se vám líp jezdí? Vím, že vám budou připadat moje otázky stupidní, ale "nejmodernější" technika, s jakou se můžu fyzicky potýkat je Liazka a na netu takovejch informací moc není.
Re: MAN TGS
Kromě Tatry, která může kotoučové brzdy vpředu mají ostatní výrobci bubnové brzdy u mechanicky poháněných náprav pomoci kardanu. U náprav s hydrostatickým pohonem jsou zase kotoučové brzdy (pokud si to dobře pamatuji).
Normální sklápěčky mají vpředu parabolické pružiny, u Scanie a Volva jde objednat i přední vzduchové odpružení na 6x4, 8x4, ale většinou jsou to verze s normální výškou rámu, takže sklápěčky do těžkého terénu to nejsou. Přední mechanicky poháněnou nápravu odpruženou vzduchem má jen Tatra.
Pokud jde o nejpohodlnější sklápěčku v terénu, tak je to Tatra Phoenix 8x6 nebo 8x8 - provedení R43 (vzadu měchy s vinutou pružinou uvnitř, bez listových pružin) nebo 8x8 provedení R46 vzadu na velkých kolech 12,00 R 24.
Normální sklápěčky mají vpředu parabolické pružiny, u Scanie a Volva jde objednat i přední vzduchové odpružení na 6x4, 8x4, ale většinou jsou to verze s normální výškou rámu, takže sklápěčky do těžkého terénu to nejsou. Přední mechanicky poháněnou nápravu odpruženou vzduchem má jen Tatra.
Pokud jde o nejpohodlnější sklápěčku v terénu, tak je to Tatra Phoenix 8x6 nebo 8x8 - provedení R43 (vzadu měchy s vinutou pružinou uvnitř, bez listových pružin) nebo 8x8 provedení R46 vzadu na velkých kolech 12,00 R 24.
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: MAN TGS
Aha, děkuji za odpověď. Myslel bych si, že jsou kotouče v dnešní době u západních výrobců běžný. O té tatře jsem někde četl, že umí celý auto na kotoučích a měchách. Takže jestli tě dobře chápu, tak pokud jsou sklopky 8x8, prostě s pohonem všech kol, zpravidla na pérech a pokud to teda dobře chápu tak asi celý auto na bubnech, že? Jinak tahače jsou asi zase celý na kotoučích, že?
Re: MAN TGS
Ano, kromě Tatry budou ostatní 8x8 (Iveco, MAN, Mercedes, Scania?) celé na pérech. Tahače 4x4 s kardanovým předním náhonem budou většinou celé na bubnech, tahače s hydrostatickým pohonem přední nápravy budou na kotoučích.
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: MAN TGS
Děkuji za objasnění
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
- Bydliště: Praha
Re: MAN TGS
Taková nedůležitá otázka, ale jen tak pro zajímavost...TGS r. 08 automat...to že to z osmičky řadí dále vcelku neochotně a na rozdíl od jiných kvaltů to je schopné točit i do 2 tis. a to bez rozdílu zatížení plynu je chyba kusu/opotřebením/konstrukční vada či vlastnost?
Re: MAN TGS
Ahoj,chlapy mate nekdo prosim zkusenost s temahle deckama na palubku ? jak sedi,jak jsou prichycene,zivotnost ? pokousel jsem se neco tady najit,ale nic se mi nepovedlo .jde konkretne o man tgs.diky https://www.truck-shop.cz/eshop/kozeny- ... y-man-tgx/
Re: MAN TGS
SMOLO Hydraulics s.r.o. - Autorizovaný dealer HMF, více informací o nás naleznete na www.nastavbytrinec.cz nebo www.hmf.cz či na facebooku: SMOLO Hydraulics
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti