Odpověděl jsem do hospody.
Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Armáda mlže jít až na EURO II, hasiči a jiné státní složky až na EURO III. Reálně kupujeme k hasičům Euro V, aby to bylo bez DPF filtrů...
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Johan Elfrink popisuje svůj truck: https://www.youtube.com/watch?v=zwus4pP ... Sj5VI_nT1o
Od Motorsport revue
Od Motorsport revue
Milda (tra)
-
- Příspěvky: 334
- Registrován: stř črc 11, 2012 10:07 am
- Bydliště: Kopřivnice-Lubina
- Kontaktovat uživatele:
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Rozhovor s Tomášem Tomečkem pro autostyl.cz:
https://www.autostyl.cz/hlavni-je-jezdi ... wZVj7JKa7s
https://www.autostyl.cz/hlavni-je-jezdi ... wZVj7JKa7s
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Moc pěkné povídání
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Po letošním ročníku aer tu nikdo psal, že TT už to sám nestíhá a aby zrychlil, možná by si k sobě zase někoho vzal... Dle tohoto rozhovoru to vypadá však, že určitě pojede zase sám:)
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
No pokud bude mít automat, bude zase stíhat o něco víc...
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
No jsem zvědavý, co z toho bude, Tom běžně motor ven netahá.
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Tak jestli chce dát automat tak asi se musí ne tahat ven a předělávat?
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
No vždyť...
Ale bude to alespoň převodovka nebo i motor?
Ale bude to alespoň převodovka nebo i motor?
Africa Eco Race: Co dělá Tomáš Tomeček v době pandémie?
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Výkon motoru zvedli, tak že ho zrepasovali:)) tak to asi žádná velká sláva nebude... Co mohli udělat? Zbrousit hlavu? Výbrus vložek? Až tak v tom nejsem znaly, ale jestli přidali 50 koní, tak to je na tyto metody až kam... A 50 koní na dotáhnutí konkurence je málo...
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
No asi se nedaly čekat zázraky, Tom už z té V12 vytáhl dříve co šlo. Však už tu myslím Filip rozebíral, že to není jen tak. Ten vzducháč se neuchladí
Re: AFRIKA ECO RACE 2020
Těžko řict. Podle mě repas, přeladění čerpadla a optimalizace přeplňování. Nárůst výkonu bych tipoval maximální pár koní. Padesát je podle mě moc. Pořád to bude okolo těch 800. Spíš se třeba zlepšil průběh točivého momentu.
Podle mě ten motor, tak jak je, je teď na hraně. Ladí se vlastně jen detaily. Základním limitem je podle mě schopnost odvodu tepla jednotlivých skupin motoru. Ať už chladiče vzduchu, chladiče oleje, válce, výkon ventilátoru. Pokud by se měl zvyšovat výkon, muselo by se jít do změny koncepce motoru zlepšit odvod tepla od jednotlivých skupin. Je otázka, jak moc by to pomohlo.
Další fáze, by pak byla instalace nesériových dílů. Třeba odolnější písty, common rail, nebo nějaké pokročilejší řízení motoru. Motor management by třeba mohl "dávkovat" výkon podle teplot jednotlivých částí úpravami přeplňování a vstřikování paliva. Pokud by byl motor na provozních teplotách, tak by dosahoval krátkodobě třeba 950 koní. Až by se zatížením zvýšily teploty výfukových plynů, oleje, hlav atd. nad nějakou bezpečnou hodnotu, jednotka by výkon stáhla třeba na 600 - 700 koní, aby si motor "odpočinul".
Efekt pro řidiče by byl jasný. Na startu, nebo etapách brzda - plyn, kde je krátkodobé zatížení, by motor dával maximální možný výkon. V pasážích s dlouhodobým zatížením by začal jakoby "vadnout". Ale bylo by zaručeno, že se nepoškodí. Samozřejmě pokud by se snížila okolní teplota a zlepšilo se chlazení, tak by motor také fungoval lépe.
Ale myslím, že u této fáze narazíme na dva zásadní problémy. První jsou finance (vývoj, testování) a druhý je i filozofie Tomáše Tomečka, který se snaží auto udržet, co nejjednodušší a nejsériovější.
Takže uvidíme. Pokud se povede alespoň te Alison, tak i to bude zajímavé.
Podle mě ten motor, tak jak je, je teď na hraně. Ladí se vlastně jen detaily. Základním limitem je podle mě schopnost odvodu tepla jednotlivých skupin motoru. Ať už chladiče vzduchu, chladiče oleje, válce, výkon ventilátoru. Pokud by se měl zvyšovat výkon, muselo by se jít do změny koncepce motoru zlepšit odvod tepla od jednotlivých skupin. Je otázka, jak moc by to pomohlo.
Další fáze, by pak byla instalace nesériových dílů. Třeba odolnější písty, common rail, nebo nějaké pokročilejší řízení motoru. Motor management by třeba mohl "dávkovat" výkon podle teplot jednotlivých částí úpravami přeplňování a vstřikování paliva. Pokud by byl motor na provozních teplotách, tak by dosahoval krátkodobě třeba 950 koní. Až by se zatížením zvýšily teploty výfukových plynů, oleje, hlav atd. nad nějakou bezpečnou hodnotu, jednotka by výkon stáhla třeba na 600 - 700 koní, aby si motor "odpočinul".
Efekt pro řidiče by byl jasný. Na startu, nebo etapách brzda - plyn, kde je krátkodobé zatížení, by motor dával maximální možný výkon. V pasážích s dlouhodobým zatížením by začal jakoby "vadnout". Ale bylo by zaručeno, že se nepoškodí. Samozřejmě pokud by se snížila okolní teplota a zlepšilo se chlazení, tak by motor také fungoval lépe.
Ale myslím, že u této fáze narazíme na dva zásadní problémy. První jsou finance (vývoj, testování) a druhý je i filozofie Tomáše Tomečka, který se snaží auto udržet, co nejjednodušší a nejsériovější.
Takže uvidíme. Pokud se povede alespoň te Alison, tak i to bude zajímavé.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host