Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun

Příspěvek

DriverBrno: A na ten superkrátký rozvor dostaneš z fabriky na Iveco max. 65L nádrž, větší se dolu nevejde... Leda "improvizace" za kabinou... ;-) S třímetrovou nástavbou pak budeš vrchní čistič větví v těch chatových oblastech... Prostě samá pozitiva... :-)
Nebylo by nejjednodušší nechat si zvednout nástavbu (na 16t by 3m měly vejít, případně předělat na více jízdních výšek) a koupit novou plachtu?
pát črc 23, 2021 12:51 pm

153
Příspěvky: 1144
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun

Příspěvek

.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 12:22 pm, celkem upraveno 1 x.
pát črc 23, 2021 1:36 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3399
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun

Příspěvek

153:
pěnovka= napěněný polystyren-zateplování (polystyren je i tvrdý v sheet pro thermoforming, např obaly na vajíčka atd.), další možná komodita zateplovací vata, samozřejmě může to být i ten molitan, matrace atd.
chatová oblast (blbě formulováno z mé strany) spíš rekreační oblast, místa v horách a různé oblasti v příhraničí, kde je nebe podepřeno hráběmi.
ATW:
šlo by zvednout nádstavbu..asi bych byl 4,10-4,20 m ? (kola mám 19,5), ale auto už má svoje roky, km někde v půlce tzn. 500 tis, možná za rok dva půjde pryč, má to cenu dělat? Nebo nepůjde pryč, dám na něj nějakou ruku a bud hrkat kolem komína. Prostě přijde mi, že tahle dodávková souprava s objemem +80 m3, je úplně optimální na tuto komoditu pro vnitro. Ty tandemy, zvlášt 24t co to vozí na stavby, mi přijdou silně neekonomické, je tam dost konkurenční tlak na cenu tohoto materiálu, potažmo tedy i na cenu Kč/km.
...

zatím je to v rovině úvahy, situace na bojišti se mění každým dnem, no prostě jsem takový intuitivní podnikatel/(jako)autodopravce :pray: :D

PS. prodlužovat rám, nebo přestavovat na delší se mi nyní jeví jako ekonomický nesmysl.
pát črc 23, 2021 3:18 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun

Příspěvek

DriverBrno: 16t LF má výšku rámu ca. 91cm (s měchy vzadu) a 3m nástavby se na něj montují běžně (celková výška +- 4-4,04m, určitě ne 4,1m). Jestli to má cenu, si musíš odpovědět (a spočítat) sám...
O variantě kindertahač+kindernávěs bych přemýšlel, kdybych měl práci jistou a třeba ještě další návěs. Plato, pojízdné pódium apod... To už by bylo zajímavější svou univerzálností... Za kolik se s takovou soupravou dá jezdit a jakou bude mít vzhledem k odporu větru asi spotřebu?
Pozn. Na příležitostnou jízdu bez karty bych už s poslední variantou smart tacho s GPS zapomněl. Je to prakticky nemožné...

Jinak nástavba na mé 18t CF má objem 70cbm, což je u sóla téměř maximum možného. Má celkem plnohodnotnou kabinu, ale hlavně taky něco uveze (8,2/9,2t), což je lepší při vytěžování. Ten objem 70 cbm by šel na sólu ještě vyšponovat někam k 75 cbm, ale to už by musela být krátká kabina se spaním nahoře třeba...
A pokud by bylo potřeba nadále "zvětšovat", tak další level by pak byl už tahač s návěsem. Buď jednonápravová mega (jako honí M440), nebo klasika 2,7m s natáčecí nápravou posunutou dozadu a čelem pro větší tonáž (14-15t)...
ned črc 25, 2021 9:28 am

DriverBrno
Příspěvky: 3399
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun

Příspěvek

no boužel já mám péra, musím to ještě přeměřit tu výšku rámu, ale kdybych si přidal 30 cm tak budu určitě s lehkým nákladem hodně přes 4 m..ale kvůli pěnovce bych to nenafukoval, pořád by to byl kočkopes na tuto komoditu. Optimální pro toto jsou tandemy 7,5 t+vlek, těch vidím jezdit s polystyrenem nejvíc..ale je to zase to obsírání se s vlekem. To CF v tvé konfiguraci je super..ale to už je dost peněz a na to musí být fakt na vnitru i dobrý kšeft. Já si jen tipnu že pokud to někdo vezme na operák tak tam hučí min. 50 litrů all in./měs. To auto musí potom fakturovat aspoň 150. To jsem nikdy neměl :)
ned črc 25, 2021 2:18 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun

Příspěvek

DriverBrno: Hmm, péra špatně... V tom fofru jsem zapomněl na to, že 91cm výška šasí je ok, ale originál 3m nástavba má i nižší vlastní rám, což u Tebe bude určitě také jinak... Na vnitro bych pořídil něco jetého, nový se vyplatí na máloco...
A hlavně žádné operáky, splátky atd. To je Tfuj! :wink:
pon črc 26, 2021 3:56 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3399
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun

Příspěvek

na vnitru to auto dostává vice zahulit a koupit z druhé ruky spolehlivé auto je skoro protimluv, proc se někdo zbavuje 5-ti letého auta?..a 10- ti lete už nebude spolehlivé z podstaty.. životnost jde doprotivky spolehlivosti..já jsem kupoval 3 lete, které udržují a ta koupě byla velká náhoda, bohužel to že tam dal původní majitel ty pera už neovlivním...zase složitá přestavba za nemálo penez.
pon črc 26, 2021 5:17 pm

mikac
Příspěvky: 427
Registrován: stř led 07, 2009 7:25 pm
Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
Kontaktovat uživatele:

Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun

Příspěvek

Já mám dafa LF 12titunu , uveze cca 6,2t a mám v zadu měchy a kola 17,5. Když jsem to koupil výška pod plachtou byla 2,5m tak jsem to kvůli kšeftu nechal zvednout na 3m pod plachtu a u řidičovi strany přizdvih střechy. Cena byla 120 000 ( naceněno kolem 60 tisíc) je to koplet zrhnovací i s bočnicema. je to s délkou 6,95 a dám tam 17 palet a je to 55 kubíků. Jinak máme deawoo aviu 16 palet a ten rám je prodloužený, originál tak nebyl tak to asi nějak půjde.
Obrázek

LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
úte črc 27, 2021 5:35 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun

Příspěvek

mikac: Jo, na 17,5" už má rám výšku i do 80cm a vysoká nástavba bez problému. 12t na VKD mýto nula nula nic... Ideál! ;-)
úte črc 27, 2021 7:37 pm

mikac
Příspěvky: 427
Registrován: stř led 07, 2009 7:25 pm
Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
Kontaktovat uživatele:

Re: prodložení rámu vozidla do 7,5 tun

Příspěvek

jo je to tak mám výšku rámu cca 100cm ,ale odešlo táhlo co udžuje výšku měchů tak nevím jak jsou měchy origoš,ale dal jsem + - stejně jak originál kdyby měl někdo foto může ho sem dát. Nevím právě jestli je to výhoda/ nevýhoda mít měchy méně nebo víc nafoukané za jízdy tak abych se vlezl do výšky 4m. Jinak co vím tak LF plato má myslím 85cm od země. A ano je to ideál auto za mě,ale zase co mám stabilnější práci na každý den tak šestiválec 220 vs čtyř 170 tak je to dost poznat. Stejné nádrže a čtyřválec tu samou práci uděla 3x a šestívalec s tím to otočím 2x, ale tak je i jiná práce a prostě ta 12t je paráda. A to mýto je pravda, ještě minulý rok když jsem jel od nás z valašska do prahy a zpět tak 1500 a jak to upravili od začátku tohoto roku ta 700 kč a je to znat :)
Obrázek

LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
stř črc 28, 2021 9:46 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti