Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Přístavy a lodě a pod
Martin - áno došlo , pisal som ti na whatsapp
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Přístavy a lodě a pod
Loď Ever Given je stále v strede Suezu. Nemôže ísť ďalej, lebo má zákaz, správa Suezu ju nechce pustiť dokial sa nezaplatí odškodné. Pokial viem prebehli už dva súdy, ale majitel lode nevyhral, loď musí aj s nákladom zostať v strede Suezu.
Dnes je na aktuálne cz správa o tom čo zapríčinilo nehodu. S toho čo na aktuálne napísali nerozumiem ani slovo. Vraj loď išla rýchlo? Loď išla v konvoji, ako môže ísť v konvoji rýchlo? Mala malé kormidlo, prečo ju tam potom pustili? Bolo zlé počasie a kapitán lode nechcel vojsť do kanálu? To je vážny problém, to na správu Suezu ukazuje, že situáciu nemala pod kontrolou.
Požiadavku na odškodné už Suez znížil skoro o polovicu, to tiež o čomsi vypovedá.
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/po ... 47ab5f122/
Dnes je na aktuálne cz správa o tom čo zapríčinilo nehodu. S toho čo na aktuálne napísali nerozumiem ani slovo. Vraj loď išla rýchlo? Loď išla v konvoji, ako môže ísť v konvoji rýchlo? Mala malé kormidlo, prečo ju tam potom pustili? Bolo zlé počasie a kapitán lode nechcel vojsť do kanálu? To je vážny problém, to na správu Suezu ukazuje, že situáciu nemala pod kontrolou.
Požiadavku na odškodné už Suez znížil skoro o polovicu, to tiež o čomsi vypovedá.
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/po ... 47ab5f122/
Re: Přístavy a lodě a pod
V Treleborgu tie drive-in prihlasovacie stĺpy (TT-Line) ako to funguje? Zadám tam špz a to je všetko? Vypadne my lístok a môžem ísť do lajny v prístave? Raz my to vysvetloval jeden český šofér, ale už som to zabudol.
Re: Přístavy a lodě a pod
Sof- minule som to skúšal , musíš sa bukovat cez telefón a potom ti to da tiket ale nejak im to nefunguje takze radšej klasika kancelária
Re: Přístavy a lodě a pod
Martin F, vďaka za info. Je to tak, prihlásiť sa cez telefón a potom cez ten stĺp..
----------------------------------------------------------------------------------
Šofér na lodi zabudol zatiahnuť ručnú brzdu. Pri spomalovaní lode, pred prístavom, sa súprava rozbehla. Nikomu sa nič nestalo. Šofér v aute nebol. Šťastie, že pred nákladným autom nestálo osobné auto. Ktovie, či by ťažká, naložená súprava neodtlačila aj zabrzdené malé auto do vody. Nákladné auto sa potopilo celé, v 4m hĺbke. Stalo sa to v severnom suchom Dánsku, na jednom malom vnútrozemskom trajekte.
https://www.tv2nord.dk/vesthimmerland/s ... ffe-ombord
----------------------------------------------------------------------------------
Šofér na lodi zabudol zatiahnuť ručnú brzdu. Pri spomalovaní lode, pred prístavom, sa súprava rozbehla. Nikomu sa nič nestalo. Šofér v aute nebol. Šťastie, že pred nákladným autom nestálo osobné auto. Ktovie, či by ťažká, naložená súprava neodtlačila aj zabrzdené malé auto do vody. Nákladné auto sa potopilo celé, v 4m hĺbke. Stalo sa to v severnom suchom Dánsku, na jednom malom vnútrozemskom trajekte.
https://www.tv2nord.dk/vesthimmerland/s ... ffe-ombord
Re: Přístavy a lodě a pod
No mě auto začne řvát, když otevřu dveře a nezatáhnu brzdu. Asi to je o tom, jak píšeš v sekci šofeřina budoucnost. Plno el. blbostí a asistentů a jednou až se to porouchá, tak je průser. Osobně jsem měl v osobáku též zadní parkovací asistent, do doby, než jednoho dne přestal fungovat a já nacouval na sloupek za autem.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Přístavy a lodě a pod
Včera v Dánsku silno fúkal vietor. Išiel som loďou z Rostocku do dánskeho Gesder. Kedysi to pre mňa bola špičková a luxusná dvojhodinová plavba, ktorú som vždy strávil v exkluziv jedálni pri švédskych stoloch. Cez koronu je exklusiv len pre zaočkovaných a možno este s certifikátom a tak tam nechodím. Aj švédske stoly boli zrušené a ja som tam chodil len kôli nim. Teraz stále zostávam v kamióne. A to nieje žiadna výhra, je to nelegálne, šofér by nemal zostať v kamióne. Zavretý v podpalubí sa dobre necítim, nieje to bezpečné a navyše v prednej časti lode býva extrémny! hluk asi od klimatizácie. A keď sú vlny, nárazy na trup lode bývajú hlučné.
Tentoraz som bol na hornej, otvorenej palube. A prvý krát v živote som sa na lodi bál. Dva krát som chcel vyskočiť s kamióna. Boli vlny, loď sa kývala z boku na bok, moja naložená cisterna pohyby ešte umocňovala a v kabíne auta to bolo nepríjemné. Pár krát som sa obával, že sa s autom prevrátim.
S kabíny som videl na more, takže som videl, že sa nič strašné nedeje. Bola to obyčajná , veterná plavba akých som už urobil veľa, keby som sedel v sedačkách na palube, alebo na stoličke v jedálni, všetko by bolo OK a nestálo by to za zmienku, ale v kývajúcej kabíne ťahača to bolo dost nepríjemné.
Aj jazda po vylodení nestála za nič. Miestami bol vietor dost silný a pre ľahké nákladné autá nebezpečný.
Tentoraz som bol na hornej, otvorenej palube. A prvý krát v živote som sa na lodi bál. Dva krát som chcel vyskočiť s kamióna. Boli vlny, loď sa kývala z boku na bok, moja naložená cisterna pohyby ešte umocňovala a v kabíne auta to bolo nepríjemné. Pár krát som sa obával, že sa s autom prevrátim.
S kabíny som videl na more, takže som videl, že sa nič strašné nedeje. Bola to obyčajná , veterná plavba akých som už urobil veľa, keby som sedel v sedačkách na palube, alebo na stoličke v jedálni, všetko by bolo OK a nestálo by to za zmienku, ale v kývajúcej kabíne ťahača to bolo dost nepríjemné.
Aj jazda po vylodení nestála za nič. Miestami bol vietor dost silný a pre ľahké nákladné autá nebezpečný.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Přístavy a lodě a pod
sof ... na dneska sem spal v PL u Legnica a byla taková vychřice že pomalu auta v lajně bouchala o sebe ..no přeháním ale byl to kurwa hnus poryvy větru jako kráva s autem to mlátilo sem a tam ..dal sem 4 drinky a stejně sem se skoro nevyspal ...a ráno mě to chtělo skoro sfouknout ze silnice..
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: Přístavy a lodě a pod
Moc nechápu. Jako sedět dvě hodiny v podpalubí, čekat až se nedej bože urve předemnou auto a rozdrtí mi kabinu, v tom kraválu to už je pro mě celkem přinejmenším zvláštní. Ten zákaz být ve vozidle tam není z plezíru. Co ti brání si vzít knížku, sednou si nahoře a dvě hoďky prožít v teple a v pohodě, když už tě tedy nepustí do jídelny.
Re: Přístavy a lodě a pod
Martin, to je výhoda cisterny, je vetruodolná, aj plná aj prázdna. Vetru sa neobávam. Často chodím cez tie vysoké dánske mosty, v silnom vetre to pre plachty nieje sranda. Na cisterne je to bez problémov. Už som viac krát videl, ako mali vodiči plachiet namále. V silnom vere sa na tých mostoch oplatí cez náves prehodiť tri gurtne, jednu do predu, jednu na stred návesu a jednu dozadu, aby na návese nepodfúklo a neodtrhlo plachtovú strechu, domáci to robia často.
——————-
Didi, Celý deň pracujem, ponáhľam sa na loď, stihnem ju v poslednej chvíli a po vylodení zase málo času, aby som sa dostal tam kam potrebujem. Cestou na loď som v remoske uvaril perfektný obed, čo s ním? Čas na lodi, tie dve hodiny bol môj jediný voľný čas za celý 13hodinový pracovný deň, keď sa môžem v klude najesť.
Loďami chodím stále, veľa rokov. V kabíne ťahača som zostával len vtedy, keď bolo auto na voľnej palube, na konci lode s priamym výhľadom na more a taká plavba je perfekný zážitok. S kabíny bol priamy výhľad na more. To sa my s ADR stávalo často, tie dávajú na kraj, na koniec lode a voľnú hornú palubu.
Covid to zmenil, teraz zostávam vždy v aute, aj keď je na spodku na palube3, na palubu pre cestujúcich nechodím, na covid, opatrenia a vakcíny síce nadávam, ale nakaziť sa zbytočne nechcem, preto sa takým miestam vyhýbam. Ani na lode s kajutou nechcem chodiť, napríklad s Trelleborgu, väčšinou sa im úspešne vyhnem, vždy sa snažím presvedčiť dispečera, že pôjdem po moste a cez Gedser, alebo Rødby.
Aj po tomto kývajúcom zážitku naďalej budem v kabíne ťahača. Včerajší vietor bol výnimočný, to sa nestáva často.
Na lodi Gedser-Rostock sú dvere počas plavby na automobilových palubách zavreté. Ak by nastal prúser, napríklad požiar auta, vodiči čo zostali v autách by to mali dost blbé.
Na lodi typu Rødby-Puttgardem, to je krátka hodinová plavba, býva paluba-dvere otvorené a dá sa prejsť z auta na hornú palubu pre ludí a naopak.
Kedysi, pred covidom by som zavretý v aute nezostal. Dokonca ani na lodiach s Gotteborgu, kde sú šoférske kajuty na spodku lode, pod vodou, som nezostával spať v svojej kajute, ale radšej som bol hore na palube v kresle.
——————-
Didi, Celý deň pracujem, ponáhľam sa na loď, stihnem ju v poslednej chvíli a po vylodení zase málo času, aby som sa dostal tam kam potrebujem. Cestou na loď som v remoske uvaril perfektný obed, čo s ním? Čas na lodi, tie dve hodiny bol môj jediný voľný čas za celý 13hodinový pracovný deň, keď sa môžem v klude najesť.
Loďami chodím stále, veľa rokov. V kabíne ťahača som zostával len vtedy, keď bolo auto na voľnej palube, na konci lode s priamym výhľadom na more a taká plavba je perfekný zážitok. S kabíny bol priamy výhľad na more. To sa my s ADR stávalo často, tie dávajú na kraj, na koniec lode a voľnú hornú palubu.
Covid to zmenil, teraz zostávam vždy v aute, aj keď je na spodku na palube3, na palubu pre cestujúcich nechodím, na covid, opatrenia a vakcíny síce nadávam, ale nakaziť sa zbytočne nechcem, preto sa takým miestam vyhýbam. Ani na lode s kajutou nechcem chodiť, napríklad s Trelleborgu, väčšinou sa im úspešne vyhnem, vždy sa snažím presvedčiť dispečera, že pôjdem po moste a cez Gedser, alebo Rødby.
Aj po tomto kývajúcom zážitku naďalej budem v kabíne ťahača. Včerajší vietor bol výnimočný, to sa nestáva často.
Na lodi Gedser-Rostock sú dvere počas plavby na automobilových palubách zavreté. Ak by nastal prúser, napríklad požiar auta, vodiči čo zostali v autách by to mali dost blbé.
Na lodi typu Rødby-Puttgardem, to je krátka hodinová plavba, býva paluba-dvere otvorené a dá sa prejsť z auta na hornú palubu pre ludí a naopak.
Kedysi, pred covidom by som zavretý v aute nezostal. Dokonca ani na lodiach s Gotteborgu, kde sú šoférske kajuty na spodku lode, pod vodou, som nezostával spať v svojej kajute, ale radšej som bol hore na palube v kresle.
Re: Přístavy a lodě a pod
Tak to ti nezávidím tvoji práci, že v třináctihodinovém výkonu se nemáš čas ani najíst. Já sice přes týden nevařím za jízdy, uvařím o víkendu, dám do pěti misek a prihřeji teď v zimě v mikrovlnce a za 20 minut i s ohřátím mám po jídle. No každý to máme jinak.
Re: Přístavy a lodě a pod
Již půl roku sledujeme jak dovybavuji tuto loď. Podle infa co o ní zjistili má být pro humanitární účely.
No snad nebude tahat uprchlíky do Evropy.
No snad nebude tahat uprchlíky do Evropy.
Naposledy upravil(a) didi dne sob led 29, 2022 6:23 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů