Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 3424
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Přístavy a lodě a pod
sofe ..jen dotaz k té soupravě co se rozběhla do vody, když tam nebyl šofér, jakto, že měl rozsvícená světla, a jakto že nedávají klíny? Já jsem nikdy na trajektu nejel, tak se asi ptám naivně ..vlastně ano jedbnou v osobáku z SK přes Dunaj do Maďaroš.
Re: Přístavy a lodě a pod
Tie svetlá sú divné a rovnako cely popis nehody. Už som nad tým rozmýšľal, ale neviem. Možno nemal svetlá vypnuté, nechal celú plavbu zapnuté parkovačky. To bola krátka plavba.
Stalo sa to tesne pred vjazdom do prístavu. V takej chvíli je už zvyčajne šofér v kabíne a niekedy má aj naštartované, aby dotlačil vzduch. Ktovie ako to bolo. Ale rozbehnúť sa to auto samé, ak bolo nezabrzdené mohlo.
Autá sa na takých krátkych loďkách negurtnujú a kliny sa nedávajú pod kolesá asi nikde. Ešte som to nevidel. Podobnými krátkymi loďkami chodím občas cez rieky Labe a Weser. Šofér na lodi zabrzdí a to je všetko, nič viac netreba. Vsetko ostatné by zbytočne zdržovalo. Ani na veľkých trajektoch cez Baltské more z Nemecka do Dánska a Švédska sa kamióny skoro nikdy negurtňujú. Len ručná brzda. Šofér by mal na lodi (vlaku) vypustiť mechy na návese a ťahači, ale to skoro nikto nerobí.
Možno by sa oplatilo na dánskych serveroch pohľadať, čo je o tej nehode nové a čo píšu dánsky šoféri. Ale ja na to nemám čas.
Na tom trajekte cez rieku Weser padol tiež kamión do vody. Keď k tomu zoženiem fotku, napíšem o tom viac. Je zaujímavé ako sa to stalo.
Stalo sa to tesne pred vjazdom do prístavu. V takej chvíli je už zvyčajne šofér v kabíne a niekedy má aj naštartované, aby dotlačil vzduch. Ktovie ako to bolo. Ale rozbehnúť sa to auto samé, ak bolo nezabrzdené mohlo.
Autá sa na takých krátkych loďkách negurtnujú a kliny sa nedávajú pod kolesá asi nikde. Ešte som to nevidel. Podobnými krátkymi loďkami chodím občas cez rieky Labe a Weser. Šofér na lodi zabrzdí a to je všetko, nič viac netreba. Vsetko ostatné by zbytočne zdržovalo. Ani na veľkých trajektoch cez Baltské more z Nemecka do Dánska a Švédska sa kamióny skoro nikdy negurtňujú. Len ručná brzda. Šofér by mal na lodi (vlaku) vypustiť mechy na návese a ťahači, ale to skoro nikto nerobí.
Možno by sa oplatilo na dánskych serveroch pohľadať, čo je o tej nehode nové a čo píšu dánsky šoféri. Ale ja na to nemám čas.
Na tom trajekte cez rieku Weser padol tiež kamión do vody. Keď k tomu zoženiem fotku, napíšem o tom viac. Je zaujímavé ako sa to stalo.
Re: Přístavy a lodě a pod
trajekt Euroferry Olympia z Grécka do Talianska (Igumenica-Bari) začal ráno okolo 4:30 horieť. Predpokladá sa že požiar vznikol v nejakom nákladnom aute. Na palube bolo 290 ludí, 239 pasažierov a 51 členov posádky. Evakuovali 278 ludí, 12 pasažierov bolo nezvestných, šoférov kamiónov, ktorí spali v autách. Dvaja Bulhar a Turek sa po evakuácii lode telefonicky ozvali a privolali si pomoc. Požiar bol silný a rozhorel sa krátkom čase. Viac šoférov kamiónov počas plavby spí v autách, hlave keď je málo kajút a musíte sa s cudzím šoférom tlačiť v spoločnej kajute. Aj ja to občas robím. V prípade požiaru, keď sa celá paluba a schodisko zadymí nieje šanca utiecť.
https://www.youtube.com/watch?v=NU-eLaSpJ3Q
--------------------------------------------------------------------------
silný vietor, ktorý je teraz v severnej Európe Nemci pomenovali orkán Ylenia. Malý trajekt len pre pasažierov ,Tollerolt, sa dostal do nebezpečných problémov. Loď nemá posádku, je tam len kapitán za kormidlom. Je to neďaleko tunela na dialnici A7, ktorým sa jazdí cez Hamburg.
https://www.youtube.com/watch?v=MrNA4vGS06g
https://www.youtube.com/watch?v=RXuFfHtdGHQ
https://www.youtube.com/watch?v=NU-eLaSpJ3Q
--------------------------------------------------------------------------
silný vietor, ktorý je teraz v severnej Európe Nemci pomenovali orkán Ylenia. Malý trajekt len pre pasažierov ,Tollerolt, sa dostal do nebezpečných problémov. Loď nemá posádku, je tam len kapitán za kormidlom. Je to neďaleko tunela na dialnici A7, ktorým sa jazdí cez Hamburg.
https://www.youtube.com/watch?v=MrNA4vGS06g
https://www.youtube.com/watch?v=RXuFfHtdGHQ
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11923
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Přístavy a lodě a pod
sof ...no sice Tě chápu, ale vždycky jsem měl respekt před případným nebezpečím ....potápějící loď jsem kdysi zažil, i když ne s kamionem ....vždycky při nájezdu na necky sem si říkal : co když to tu blafne ? přes všechny ty bezpečnostní systemy ? co když se sem nahrne voda a zavřou se přepážky ???? nevím proč , ale vždycky sem podvědomě pozoroval prostor , jak a kudy utéct.....viděl sem kopernika když šel na bok ..... to, že mi "ujel de facto před nosem" bylo přímo lahodný ....asi sem postiženej ...každej jsme nějak
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: Přístavy a lodě a pod
Na trajekte čo zhorel pri Grécku sa plavili tri kamióny firmy Templar European Logistics. Asi ste ich kamióny stretli, nedajú sa prehliadnuť.
Tá firma, Templar European Logistics, sa na trajektovú spoločnosť dost sťažuje. Vraj sa o ich šoférov po nehode nestarali. Ich vodiči vravia, že loď- kajuty boli špinavé, páchlo v nich a možno aj to je dôvod, prečo vodiči zostali v kabínach svojich áut.
Tá firma, Templar European Logistics, sa na trajektovú spoločnosť dost sťažuje. Vraj sa o ich šoférov po nehode nestarali. Ich vodiči vravia, že loď- kajuty boli špinavé, páchlo v nich a možno aj to je dôvod, prečo vodiči zostali v kabínach svojich áut.
Re: Přístavy a lodě a pod
úroveň trajektů klesá, je to vidět na první pohled. Dobytčáky Dunk - Dover, případně Calais - Dover ani zmiňovat nebudeme. Já tam už nějakou dobu nejim a musím se podívat kam si sedan. Stena Rostock- Trelle je taky horší, jídlo ujde. Ale čistota kajut je žalostná. Za mě asi nejlepší je Stena Holyhead - Dublin. Jídlo dobre a čistota taky. Stena Liverpool - Belfast taky dobrý. Ale tam jede tak 10, 20 řidičů, jinak se posílají jen navesy. A trajektem Benátky - Patra odmítám plavat. Umím si představit Italsko-řeckej trajekt.
Re: Přístavy a lodě a pod
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 3:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Přístavy a lodě a pod
Ty necky plavou z Benátek do Anconi a pak do Patrasu. Nevím která společnost to je. Kamos s tím plaval, vzal si kajutu a pak se doplacelo 300e za úklid a desinfekci kajuty….
Re: Přístavy a lodě a pod
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 3:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Přístavy a lodě a pod
Nemôžu ju uhasiť, horia elektromobili.
https://www.topspeed.sk/novinky/horiacu ... ily-/20723
———————————
TTline, Stena Line, Scandline u nich sa na čistotu nemôžem sťažovať. Na TTline Trelleborg-Travemunde prestal môj zamestnávatel šoférom objednávať loď s bezplatným jedlom. Šoféri si musia za jedlo priplácať. Kedysi na tých lodiach boli švédske stoly, potom len raňajky (obed) a večera. Potom sa začalo dávať len jedno jedlo a teraz to môj zamestnávatel vylepšil- šofér kúp si jedlo sám.
https://www.topspeed.sk/novinky/horiacu ... ily-/20723
———————————
TTline, Stena Line, Scandline u nich sa na čistotu nemôžem sťažovať. Na TTline Trelleborg-Travemunde prestal môj zamestnávatel šoférom objednávať loď s bezplatným jedlom. Šoféri si musia za jedlo priplácať. Kedysi na tých lodiach boli švédske stoly, potom len raňajky (obed) a večera. Potom sa začalo dávať len jedno jedlo a teraz to môj zamestnávatel vylepšil- šofér kúp si jedlo sám.
Re: Přístavy a lodě a pod
TTline Rostock-Trelle taky máme už bez jídla. Já jezdím většinou Stenou, ale už se stalo ze Stena je plna a TT má místo.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11923
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Přístavy a lodě a pod
přesně tak....humus filcky apatie .... prostě sračky ...když vzpomenu na rok 1990 z kiel do osla TWL švédský stoly, že si nevěděl co dřív , jídlo jak v alkronu ..a než jsme přistávali tak obsluha ještě jestli si nechceme vzít za švedskýho stolu, co tam je .,,, a že toho tam zbyla tak skoro pulka, že to stejně vyhodí ... zlatě už bylo , dneska by ti nejradši nasrali ..... a čím víc "mezinárodní" personál tím větší humus
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: Přístavy a lodě a pod
o narodnostech sem nic psát nechtěl. Ale je to stejný jak všude na parkovištích, pumpach, socialkach na firmách. Čím víc Ro, Bg, Ua…. tím víc na poblití….
Re: Přístavy a lodě a pod
Tady ten trajekt co hořel, to je k poblití. Ti 3 Poláci co plavali tak jeden měl jet do Španělska a další Německo nebo Anglii. Plaví se tam spousty Bulharů a Řeků. Často taky Íránci a Turci. Jedna Bulharka hledala celé dny svého otce, který jezdil u Pimku. I Bulhaři si stěžovali na smrad v kajutách. Teď posledně to uvnitř mělo páchnout naftou. Směrem do Řecka tam plavali Holanďani s kytičkama aby nemuseli jezdit Balkánem dolů, často i Němci s poštou aby nemuseli stát na hranicích. Bohužel úroveň je v řiti. Kolega mi vyprávěl jak to vypadalo na lodi z Bulharska do Gruzie, záchranná loď zamčená řetězem jak ke kotvě a na tom obrovský zrezivělý zámek. Byl sem se sprchovat na benzínce na ladné a cítil sem strašný smrad, no nevysral se někdo ve sprše a nehodil to do koše? Tak sem to paní řekl aby si nemyslela, že sem to byl já. Říkala co jim tam lidi kolikrát dělají, hlavně autobusy s lidma.
Re: Přístavy a lodě a pod
Tak se musím zase smát. Na Stena line se začalo platit druhé jídlo. A většina těch truckerů co by za 60 nejezdili už nemají hlad a popíjí jen kávu co je zdarma... Ono to jídlo stojí za hovno a všichni na něj nadávají. Ale před týdnem jim to padalo ještě z táců...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host