Stránka 1 z 4

Hasiči a Volvo

Napsal: ned srp 24, 2008 10:16 pm
od Čonkin
ObrázekObrázek Obrázek Obrázek
Obrázek

Napsal: úte zář 23, 2008 8:27 am
od FireMAN
bohužel se Volva k českým hasičům moc nedostanou :mad:

Napsal: sob zář 27, 2008 11:09 pm
od Čonkin
FireMAN píše:bohužel se Volva k českým hasičům moc nedostanou :mad:
V současnosti by mělo být u nás v provozu těhle 8 aut:

Cisternové automobilní stříkačky:
CAS 24/4000/400, Volvo FM9-380 4x4,nástavba SPS-THZ Slatiňany,SDH Nové Město na Moravě
CAS 24/2500/200, Volvo FM9-340 4x4,nástavba SPS-THZ Slatiňany,SDH Nový Bor
CAS 20/5000/400, Volvo FM9-340 4x4, nástavba ISS Wawrzaszek, SDH Nový Bor

Výšková technika:
AVP 32, Volvo FM7-290 4x2, plošina Bronto Skylift F32, HZS Středočeského kraje, úz.odbor Příbram
AVP 37, Volvo FL6-250 4x2, plošina Bronto Skylift F37, HZS Jihočeského kraje, úz.odbor Tábor
AVP 42, Volvo FL10 6x4, plošina Bronto Skylift F42, HZS Zlínského kraje, úz.odbor Zlín
AVP 42, Volvo FM12 6x4,plošina Bronto Skylift F42, HZS Olomouckého kraje, úz.odbor Olomouc
AVP 54, Volvo FL10 8x4, plošina Bronto Skylift F54, HZS Královéhradeckého kraje, úz.odbor Hradec Králové

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: stř říj 01, 2008 8:15 am
od FireMAN
hmm ale cisterny jsou většinou jen SDH, ono každý kraj si preferuje jiný auta, vím od našeho garážmistra že my máme jet v Scaniích, ale přesto se koupili speciály(kontejner a výšková tech) od IVECA :?

Tak zase po čase pár kousků:

Napsal: čtv říj 30, 2008 5:54 pm
od Čonkin
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: stř lis 12, 2008 9:46 am
od Hynek
čonkin: Trochu Tě opravím a doplním - v Příbrami je F37, v Táboře F32, navíc další FL6 s nástavbou F32 je v Českých Budějovicích. Rozdíl mezi budějickou a táorskou je následující - Tábor má evakuační žebřík podél plošiny, Budějice ne. Bohužel fotku táborského nemám.

České Budějovice - - - - - - - - - Olomouc
ObrázekObrázek ObrázekObrázek

Zlín - - - - - - - - - - - - - - - Hradec Králové
ObrázekObrázek ObrázekObrázek

Re: Hynek

Napsal: stř lis 12, 2008 1:09 pm
od Čonkin
Díky za doplnění, jsi prostě naše encyklopedie. Tu 32 a 37 jsem popletl, když jsem to sem přepisoval z tabulky :? . Olomoucké FMko jsem osobně viděl naposled před cca 9 lety, když bylo uváděné do provozu :) . Ale o té plošině v ČB slyším poprvé, žil jsem v bludu, že tam přesunuli na čas tu táborskou. Tu mám vyfocenou pro změnu já, ovšem jen takhle v "nedbalkách" při opravě převodovky.
Jinak tahle auta FLka jsou zajímavá motorem D6A 250, který kromě klasického výfukového turba má ještě mechanické dmychadlo typu Roots, poháněné řemenem přes elektromagnetickou spojku. To je v činnosti při nižších otáčkách motoru a eliminuje tak nevýhodu větších klasických turb, t.j. zpožděný náběh.

Obrázek Obrázek

Napsal: stř lis 12, 2008 10:42 pm
od Foglik
Obdivuji vaše znalosti a zapálenost pro VOLVO :clap:

Napsal: stř lis 12, 2008 11:00 pm
od Hynek
Foglik: Já nejsem zapálený pro Volvo :mad: , jsem zarytý (a ultraortodoxní) Tatrovák 8) :lol: :lol: . Ale fotím hasičskou techniku, takže mám celkem přehled, ty fotky, co jsem sem dával, jsou moje, mám od každého auta sadu kolem dokola :wink:

Napsal: stř lis 12, 2008 11:09 pm
od Foglik
Jo, teď jsem si všiml jak se to tu vlastně jmenuje :oops:

Malý vánoční dáreček

Napsal: úte pro 23, 2008 3:43 pm
od Čonkin
FM 8x4/2 hasičského záchranného sboru Norrtälje (SWE)
Motor D13A 440, Euro 5
Automatická 6-ti stupňová převodovka Powertronic VT2506 PT s integovaným retardérem
Kotoučové brzdy 430 mm s EBS
Přední náprava s nosností 9 t, odpružená parabolickými 3-listovými pery.
Zadní náprava Tridem, první dvě poháněné a převodem 3,78, třetí vlečená zvedací s elektrohydraulickým natáčením, kompletní odpružení dvanácti vzduchovými měchy.
Nástavba je v provedení kontejnerová cisternová stříkačka, výrobcem je domácí firma SRF AB.
Objemy nádrží 13600 l voda a 1000 l pěnidlo, vlastní (nezávislé na podvozku) motorové čerpadlo Ziegler o výkonu 3000 l/min.



Obrázek

Napsal: úte pro 23, 2008 4:12 pm
od david
Takže to je natahovák kontejnerů? Pěkný teda....vidím to poprvý, v životě bych neřekl, že někdo bude chtít cisternovou stříkačku jako natahovák:-)

Napsal: úte pro 23, 2008 4:27 pm
od Čonkin
Jo, natahovák. Ve Švédsku to je celkem trend, velký cisterny jako je u nás třeba na 815-ce tam vesměs dosluhujou (stáří přes 10-15 let) a nově se pořizují tyhle. Velký sbory mají většinou kontejnerů několik v různým provedení (plaťák, vana, skříně s různou výzbrojí, zdrojový, týlový), které se ale používají jen občas. Takže primárně mají naloženou tuhle stříkačku a pokud je potřeba něco jiného, operativně to přehodí (ty ostatní provedení většinou nejsou potřeba tak urgentně) a ušetří jedno auto. Tohle je docela exot, většinou se to staví na 3-osý podvozek a nádrž má tak 10 kubíků. Má to na sobě i armatury pro připojení hadic, namontujou ti na to i vodní kanón s RC ovládáním... Pěkný řešení.

Ještě pár podobných kousků:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Kde jinde o hasičských Volvech:

Napsal: pát led 02, 2009 12:19 am
od Čonkin

Dvě "nestříkačky" z GB:

Napsal: sob led 10, 2009 3:53 pm
od Čonkin
Hákový nosič kontejnerů v petrochemickém závodě BP Grangemouth.
VOLVO FM9 4x2 R s motorem D9A 260 , manuální převodovkou VT2412B (12+2R+C),
kotoučovky 430 mm s EBS na obou nápravách, pérování na přední nápravě 2listovými
pery, na zadní vzduchové se čtyřmi měchy a elektronickou regulací ECS.
Na prvním obr. je hadicový kontejner, určený pro převoz, pokládání a zrušení hadicového vedení.
Pojme až 1 km hadice o průměru 152 mm a je vybaven navíjecím zařízením s vlastním pohonem.
Na druhém je pak plošina pro převoz kontejnerů s pěnidlem.

Obrázek Obrázek

FL6 s motorem D6B 250 Euro3 a automatickou převodovkou Allison má jako nástavbu speciální valník na dopravu pěnidla.
Je na ní 6 IBC-kontejnerů po 1000 l pěnidla s přiměšovači (při zásahu se napojí na cisternu).
Součástí je HR Palfinger pro snadnou manipulaci.
Výfukový systém je vybaven neřízeným samoregeneračním katalyzátorem PuriFilter.
Auto je ve službě u sboru na ostrově Man.

Obrázek Obrázek