Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Aukro
Čiao osazenstvo. Chci se, prosím, zeptat, zda se vám načítá portál AUKRO. Mě Aukro na počítači od včerejška zamrzá, tak chci zjistit, zda je chyba na mé straně, či na jejich.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
Re: Krafárna - OTčka,pokec
V kamiónovej preprave urobíme to čo Uber s taxíkmi, hovorí šéf slovenského Sygicu
Sygic sa preslávil navigačnou aplikáciou do smartfónov, ktorá doteraz patrí medzi najsťahovanejšie vo svojom segmente. Dnes sa chystá transformovať kamiónovú dopravu, hovorí riaditeľ slovenskej firmy Martin Strigač.
Sygic sa do povedomia verejnosti dostal koncom prvej dekády nášho storočia ako firma, ktorá sa podieľala na revolúcii v mobilných navigáciách určených pre bežného užívateľa. Vo svojich začiatkoch v roku 2004 však firma predávala navigácie hlavne iným firmám. Ich služba bola výnimočná v tom, že sa ľahko vedela prispôsobiť rôznym operačným systémom, čím sa odlíšili od konkurentov, ako TomTom a Garmin. Väčšinu Sygicu od roku 2019 vlastní spoločnosť Eurowag, orientovaná na fintechové riešenia v doprave.
„Chceme urobiť niečo podobné tomu, čo urobil Uber v taxi biznise,“ hovorí Strigač o ambíciách firmy v kamiónovej doprave. Systém, na ktorom pracujú, má výrazne uľahčiť objednávanie prepravy a znížiť tlak na manažment prepravných spoločností.
V kamiónovej preprave sa dnes často stáva, že ťahač za sebou cestou z vykládky vezie len prázdny náves. Kamióny tak najazdia množstvo prázdnych kilometrov a vytvoria zbytočné emisie. Nový systém by mal pomôcť vyťažiť kamióny omnoho efektívnejšie.
Strigač, ktorý v roku 2018 prebral vedenie firmy po jej zakladateľovi Michalovi Štenclovi, v rozhovore hovorí:
ako konkrétne má vyzerať „uberizácia“ kamiónovej prepravy;
ako výsledky Sygicu ovplyvnila pandémia;
ako sa firme darí v biznise s navigáciami pre cestovateľov a prečo prešli od doživotných licencií k systému predplatného;
aké pokroky robí Sygic v predaji navigácií automobilkám
Sygic bol jednou z prvých firiem, ktoré vytvorili offline navigáciu do smartfónov. Keby ste mali urobiť podobný technologický krok vpred dnes, čo by to znamenalo?
Sygic bol jednou z prvých navigácií, ktoré vôbec fungovali na smartfónoch. Bol tu aj TomTom, ale ten fungoval slabo. Podobných inovácií bolo v našej histórii viac.
Do budúcna pracujeme na „uberizácii“ kamiónovej dopravy, čo je oveľa komplexnejší problém ako dostať navigáciu na nový operačný systém. Máme oveľa väčšie ambície uspieť tam aj so skupinou a priniesť niečo, čo sa ešte nikomu nepodarilo. Až 70 percent kamiónových firiem v Európe vlastní do desať kamiónov. Sú to malé rodinné podniky, ktoré majú veľmi sťažené podmienky rastu v podnikaní, pretože prostredie, v ktorom pracujú, je veľmi komplexné – od rôznych lokálnych legislatív, ktoré využívajú výnimky z celoeurópskych pravidiel, až po rôzne byrokratické záležitosti, ktoré musia riešiť.
Automatizácia a digitalizácia do tohto odvetvia ešte úplne nedorazila. Prirovnal by som to k bankám pred dvadsiatimi rokmi. Dnes sa už nikto nezamýšľa nad tým, že máme v mobile internetbanking. Prvé internetbankingy na webe ani nevyzerali veľmi dobre, ale banky ich postupne zveľaďovali. Dnes sa už zo smartbankingu stáva kanál, ktorým banky pridávajú hodnotu svojim produktom a ktorý im ponúka možnosť predávať cezeň dodatočné služby. Čoraz viac vidíme, že rôzne finančné inštitúcie tam pridávajú funkcie spojené s mobilitou a podobne. Toto všetko v segmente kamiónovej dopravy ešte len príde.
Ako sa váš plán riešenia podobá Uberu?
Chceme urobiť niečo podobné tomu, čo urobil Uber v taxi biznise. Taxi firmy fungovali tak, že ste si cez telefón objednali taxík, na dispečingu vám našli šoféra, ktorý je najbližšie, a potom vám oznámili, že po vás niekto príde. Celé to bolo riadené informačnými systémami, ale aj ľudskou silou na báze telefónov.
Uber namiesto toho, aby sa snažil vylepšovať callcentrum či prinášal nový informačný systém pre tých dispečerov, navigáciu šoférom a podobne, priniesol jednoduchú aplikáciu ako pre vodiča, tak aj pre zákazníka a umožnil jazdiť komukoľvek. Na pozadí je robustný IT systém, ktorý má za sebou umelú inteligenciu, ale to už ten spotrebiteľ nemusí vidieť. A či sú tam aj manuálne operácie, alebo automatizované, je pre tých, ktorí systém používajú, skryté.
Aká je tam paralela s kamiónovou prepravou?
Ten priemysel je oveľa komplikovanejší, ale zase len niekto potrebuje prepraviť. Takisto ako sa človek potrebuje prepraviť z bodu A do bodu B, rovnako aj ten, kto potrebuje previezť napríklad cukor, ho potrebuje prepraviť len medzi dvoma miestami – napríklad z výrobne do veľkoskladu – a objednáva si prepravu.
Každá prepravná firma chce byť vyťažená, keďže si lízinguje auto a zamestnáva vodiča. Zároveň sa chce správať racionálne a znížiť svoje emisie. Preto je podstatné, aby kamióny nechodili prázdne. Často sa totiž stáva, že je dlhodobo zazmluvnená doprava jedným smerom, ale vyťažovanie cestou naspäť sa obchoduje na spotovom trhu ad hoc. No a málokedy sa dá urobiť z rovnakého miesta vykládka aj nakládka. Preto aj keď kamión neprejde celú cestu späť naprázdno, stále môže urobiť stovky kilometrov zbytočne a vytvárať emisie.
Aký systém navrhujete?
Riešime balans medzi dopytom a ponukou, ale aj používateľské prostredie systému, ktorý by uľahčil objednávanie prepravy a uľavil aj manažmentu prepravných spoločností. Zjednodušene povedané, pripoj svoj kamión do systému a jazdi. Služba vodičovi povie, kadiaľ má ísť, kam má ísť na vykládku, a keď dovezie tovar v dohodnutom termíne, dostane peniaze. Šofér má svoju slobodu.
-----------------------
https://e.dennikn.sk/3051607/v-kamionov ... /?ref=list
článok je platený, preto ho kopírujem... Pokračuje ešte ďalej, ale už sa my to nechce kopírovať a tie posledné dve vety, ktoré som podčiarkol hovoria o všetkom. Veď časom uvidíme, ako im to dopadne. Ja tú snahu a uberizáciu nákladnej dopravy chválim, je to dobrá vec- pre Ukrajincov, Ázijcov, Arabov atď.. Onedlho už nikto iný (a normálny) náklady po ceste prepravovať nebude.
P.S. rád by som vedel, ako chcú vyriešiť navigáciu v dopravne zaostalých krajinách ako je SR a ČR. Pre nákladné autá neprejazdné mosty...
Sygic sa preslávil navigačnou aplikáciou do smartfónov, ktorá doteraz patrí medzi najsťahovanejšie vo svojom segmente. Dnes sa chystá transformovať kamiónovú dopravu, hovorí riaditeľ slovenskej firmy Martin Strigač.
Sygic sa do povedomia verejnosti dostal koncom prvej dekády nášho storočia ako firma, ktorá sa podieľala na revolúcii v mobilných navigáciách určených pre bežného užívateľa. Vo svojich začiatkoch v roku 2004 však firma predávala navigácie hlavne iným firmám. Ich služba bola výnimočná v tom, že sa ľahko vedela prispôsobiť rôznym operačným systémom, čím sa odlíšili od konkurentov, ako TomTom a Garmin. Väčšinu Sygicu od roku 2019 vlastní spoločnosť Eurowag, orientovaná na fintechové riešenia v doprave.
„Chceme urobiť niečo podobné tomu, čo urobil Uber v taxi biznise,“ hovorí Strigač o ambíciách firmy v kamiónovej doprave. Systém, na ktorom pracujú, má výrazne uľahčiť objednávanie prepravy a znížiť tlak na manažment prepravných spoločností.
V kamiónovej preprave sa dnes často stáva, že ťahač za sebou cestou z vykládky vezie len prázdny náves. Kamióny tak najazdia množstvo prázdnych kilometrov a vytvoria zbytočné emisie. Nový systém by mal pomôcť vyťažiť kamióny omnoho efektívnejšie.
Strigač, ktorý v roku 2018 prebral vedenie firmy po jej zakladateľovi Michalovi Štenclovi, v rozhovore hovorí:
ako konkrétne má vyzerať „uberizácia“ kamiónovej prepravy;
ako výsledky Sygicu ovplyvnila pandémia;
ako sa firme darí v biznise s navigáciami pre cestovateľov a prečo prešli od doživotných licencií k systému predplatného;
aké pokroky robí Sygic v predaji navigácií automobilkám
Sygic bol jednou z prvých firiem, ktoré vytvorili offline navigáciu do smartfónov. Keby ste mali urobiť podobný technologický krok vpred dnes, čo by to znamenalo?
Sygic bol jednou z prvých navigácií, ktoré vôbec fungovali na smartfónoch. Bol tu aj TomTom, ale ten fungoval slabo. Podobných inovácií bolo v našej histórii viac.
Do budúcna pracujeme na „uberizácii“ kamiónovej dopravy, čo je oveľa komplexnejší problém ako dostať navigáciu na nový operačný systém. Máme oveľa väčšie ambície uspieť tam aj so skupinou a priniesť niečo, čo sa ešte nikomu nepodarilo. Až 70 percent kamiónových firiem v Európe vlastní do desať kamiónov. Sú to malé rodinné podniky, ktoré majú veľmi sťažené podmienky rastu v podnikaní, pretože prostredie, v ktorom pracujú, je veľmi komplexné – od rôznych lokálnych legislatív, ktoré využívajú výnimky z celoeurópskych pravidiel, až po rôzne byrokratické záležitosti, ktoré musia riešiť.
Automatizácia a digitalizácia do tohto odvetvia ešte úplne nedorazila. Prirovnal by som to k bankám pred dvadsiatimi rokmi. Dnes sa už nikto nezamýšľa nad tým, že máme v mobile internetbanking. Prvé internetbankingy na webe ani nevyzerali veľmi dobre, ale banky ich postupne zveľaďovali. Dnes sa už zo smartbankingu stáva kanál, ktorým banky pridávajú hodnotu svojim produktom a ktorý im ponúka možnosť predávať cezeň dodatočné služby. Čoraz viac vidíme, že rôzne finančné inštitúcie tam pridávajú funkcie spojené s mobilitou a podobne. Toto všetko v segmente kamiónovej dopravy ešte len príde.
Ako sa váš plán riešenia podobá Uberu?
Chceme urobiť niečo podobné tomu, čo urobil Uber v taxi biznise. Taxi firmy fungovali tak, že ste si cez telefón objednali taxík, na dispečingu vám našli šoféra, ktorý je najbližšie, a potom vám oznámili, že po vás niekto príde. Celé to bolo riadené informačnými systémami, ale aj ľudskou silou na báze telefónov.
Uber namiesto toho, aby sa snažil vylepšovať callcentrum či prinášal nový informačný systém pre tých dispečerov, navigáciu šoférom a podobne, priniesol jednoduchú aplikáciu ako pre vodiča, tak aj pre zákazníka a umožnil jazdiť komukoľvek. Na pozadí je robustný IT systém, ktorý má za sebou umelú inteligenciu, ale to už ten spotrebiteľ nemusí vidieť. A či sú tam aj manuálne operácie, alebo automatizované, je pre tých, ktorí systém používajú, skryté.
Aká je tam paralela s kamiónovou prepravou?
Ten priemysel je oveľa komplikovanejší, ale zase len niekto potrebuje prepraviť. Takisto ako sa človek potrebuje prepraviť z bodu A do bodu B, rovnako aj ten, kto potrebuje previezť napríklad cukor, ho potrebuje prepraviť len medzi dvoma miestami – napríklad z výrobne do veľkoskladu – a objednáva si prepravu.
Každá prepravná firma chce byť vyťažená, keďže si lízinguje auto a zamestnáva vodiča. Zároveň sa chce správať racionálne a znížiť svoje emisie. Preto je podstatné, aby kamióny nechodili prázdne. Často sa totiž stáva, že je dlhodobo zazmluvnená doprava jedným smerom, ale vyťažovanie cestou naspäť sa obchoduje na spotovom trhu ad hoc. No a málokedy sa dá urobiť z rovnakého miesta vykládka aj nakládka. Preto aj keď kamión neprejde celú cestu späť naprázdno, stále môže urobiť stovky kilometrov zbytočne a vytvárať emisie.
Aký systém navrhujete?
Riešime balans medzi dopytom a ponukou, ale aj používateľské prostredie systému, ktorý by uľahčil objednávanie prepravy a uľavil aj manažmentu prepravných spoločností. Zjednodušene povedané, pripoj svoj kamión do systému a jazdi. Služba vodičovi povie, kadiaľ má ísť, kam má ísť na vykládku, a keď dovezie tovar v dohodnutom termíne, dostane peniaze. Šofér má svoju slobodu.
-----------------------
https://e.dennikn.sk/3051607/v-kamionov ... /?ref=list
článok je platený, preto ho kopírujem... Pokračuje ešte ďalej, ale už sa my to nechce kopírovať a tie posledné dve vety, ktoré som podčiarkol hovoria o všetkom. Veď časom uvidíme, ako im to dopadne. Ja tú snahu a uberizáciu nákladnej dopravy chválim, je to dobrá vec- pre Ukrajincov, Ázijcov, Arabov atď.. Onedlho už nikto iný (a normálny) náklady po ceste prepravovať nebude.
P.S. rád by som vedel, ako chcú vyriešiť navigáciu v dopravne zaostalých krajinách ako je SR a ČR. Pre nákladné autá neprejazdné mosty...
- zdenekjihlava
- Příspěvky: 1567
- Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
- Bydliště: jihlava
Re: Krafárna - OTčka,pokec
To už tady taky bylo. Takový nápad je teoreticky dobrý. V praxi vidím několik problémů. Ne všechny firmy jsou seriózní takže je lepší jet 200 km po prázdnu a naložit pro zákazníka který platí. A taky jsou domluvené přepravy které se jezdí i když jsou tam delší přejezdy. Nebo třeba z Anglie se vyplatí jet po prázdnu než řešit celní a jiné formality. Ale třeba to profi odborníci v kanceláři vědí lépe než já u volantu.
Zijte dlouho a blaze.
Uber Cargo
Mě nejvíce pobavilo to mnohoslubné...a vodič má svoju slobodu...to bych si tipoval, že na vodiča budě delegované právo, ale aj povinnosť, po vyložení odparkovať do maximálno dvoch kilometrov od vykládky, pokial nepríde nová obednávka. Samozrejme, pokuty za chýbne parkovanie pôjdu za šoférom...
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
-
- Příspěvky: 7527
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Má poslední návštěva tohoto idolu na život skončila dorezanou plachtou jako z Íránu tak už tam nejedu.Ve tři ráno troubil Polák vedle bo je viděl ty hovada co rabují kamiony ale policajt co má budovu naproti to přece řešit nebude.
-
- Příspěvky: 3408
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Krafárna - OTčka,pokec
dnes by slavila Eliška Junková narozeniny - 122 let
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... avosti_lsv
dovede si někdo představit, že by dnes nějaká Češka vyhrála Grand Prix? Česko dnes umí max.proslavit pašeračka kokainu nebo jiná ku*va.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... avosti_lsv
dovede si někdo představit, že by dnes nějaká Češka vyhrála Grand Prix? Česko dnes umí max.proslavit pašeračka kokainu nebo jiná ku*va.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Já myslím, že máme slušný motoristický závodnice i dnes. Na GP to asi není, ale to není jen talentem. Je to drahý jak ...
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Krafárna - OTčka,pokec
sof: Nákladné auto do kopca má ideálne emisie? Ja si myslím, že nie. Veď tam dupeš plný plyn ,nie? Podľa mňa má ideálne emisie, keď ide po rovinke so zohriatym motorom.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
Pár dní dozadu som v našom meste zaregistroval jazdiť autá so zeleným brzdovým svetlom v predu. Dodávka a aj dva osobáky. Takže už sa to neskúša, a je to už schválené? Montuje sa už na všetky nové autá, alebo sa len dodatočne kúpi v obchode a namontuje?
Ďalšia vec je, či to poznajú aj chodci, či vedia čo to znamená , aby mohli správne reagovať.
Ďalšia vec je, či to poznajú aj chodci, či vedia čo to znamená , aby mohli správne reagovať.
Re: Krafárna - OTčka,pokec
vodič216- len sa to skúša, je to hovadina, ktorá bude mať nulový výsledok. Niečo ako povinné, hnusné, francúzke nálepky na kamiónoch. Phonezombies a e-cyklo-kolobežkári si nevšimnú ani celé auto, nie aby si všímali zelené svetlo, alebo samolepku na zadku nákladného auta.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... su-zelene/
------------------------------------------------------------
Včera po nakládke som sa chcel zastaviť v Lidli. Môj plán bol, že ak tam nebude žiadne nákladné auto, pôjdem na nákup. Autá tam stáli tri. Vedľa Lidlu ide paralená slepá ulica, autom sa príde na koniec, na otoče sa otočí a nákladiak sa zastaví pozdĺž krajnice blízko Lidlu. Do Lidlu sa kúsok 100-300 metrov prejde peši. Keď som videl, že tam stoja 3 kamióny a dokonca že aj do Lidlu vošiel nejaký LKW profesionál išiel som preč.
Litovský kamión, vodič zo Sovietskeho zväzu, práve sa pokúšal z Lidlu vyjsť von, do opačnej strany jednosmerky. Vyšiel by rovno do protismeru svetelnej križovatky. Do Lidlu vošiel napriek veľkej zákazovej značke pre nákladné autá, zastavila ho až výšková bariéra.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... su-zelene/
------------------------------------------------------------
Včera po nakládke som sa chcel zastaviť v Lidli. Môj plán bol, že ak tam nebude žiadne nákladné auto, pôjdem na nákup. Autá tam stáli tri. Vedľa Lidlu ide paralená slepá ulica, autom sa príde na koniec, na otoče sa otočí a nákladiak sa zastaví pozdĺž krajnice blízko Lidlu. Do Lidlu sa kúsok 100-300 metrov prejde peši. Keď som videl, že tam stoja 3 kamióny a dokonca že aj do Lidlu vošiel nejaký LKW profesionál išiel som preč.
Litovský kamión, vodič zo Sovietskeho zväzu, práve sa pokúšal z Lidlu vyjsť von, do opačnej strany jednosmerky. Vyšiel by rovno do protismeru svetelnej križovatky. Do Lidlu vošiel napriek veľkej zákazovej značke pre nákladné autá, zastavila ho až výšková bariéra.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 49 hostů