Stránka 1 z 2

Speciální hasičský automobil Praga RN 1952

Napsal: pát pro 19, 2008 10:51 pm
od mojasdr
Ahoj všichni. Když jsem našel tohle fórum, nedalo mi to a musel jsem se přihlásit. Jezdím totiž u našeho SDH s Erenou. Koupili jsme ji za 10 tisíc od sousedního sboru, který ji neměl kam schovat a tak tam tři roky stála na dešti. Můj táta na ní dělal motor a čerpadlo, když dosáhl 110 brigádnických hodin, přestal je počítat. Bývalí majitelé totiž zkoušeli jestli udělá stovku a jezdili s ní na pět válců (jeden venti byl zatuhlej) a se zataženou dečkou. Výsledek: uvařenej motor, upálené ventily a popraskaná ventilová sedla. Další problém byl v hasicím čerpadle, v kterém někdo bůhví kolik let nechal stát vodu, takže hliníkové oběžné kolo bylo do půlky sežraný. Zapečený kroužky se povedlo uvolnit, ventily jsme použili z Robura, museli se zkrátit, a ventilová sedla jsou znovu vyrobena z ocelolitiny. Potom rozhýbat brzdy a vše ostatní, vyměnit to nejvíc z shnilé dřevěné kostry a mohlo se začít jezdit. Když jsme ji poprvé natočili a ona chytla na škrtnutí na všech šest válců, to byl teda zážitek. Motor jde potichoučku a čerpadlo dává 10 atmosfér tlaku vody. Po nějakém čase jsme dostali od sponzora 30 tisíc na lak, takže jsme se vzdali toho, že bysme ji střkali sami a nechali ji nalakovat. Dělali to dva kluci, kteří stříkají v Mercedes servisu. Nejdřív chtěli 30, když zjistili, že na původní olejové barvě nic nedrží, a že musí všecko dolů až na plech, bylo z toho 40 tisíc s tím, že už takovej melouch v životě nechtějí vidět. Výsledek stojí za to. Všude kam přijedeme na hasičský závody, na ní můžou lidi oči nechat a letos jsem s ní byl na Novobydžovským čtverci a jel jsem i následnou rallye a měl jsem ůspěch. Celou rallye jsem jel do 40 km/h na pohodu a výsledná spotřeba byla krásných 21 litrů speciálu. Ale hlavně ten zážitek! Jestli se mi to podaří, dám sem fotky před a po rekonstrukci.

RN 1952

Napsal: pát pro 19, 2008 11:06 pm
od mojasdr
Tak nevím jak se vkládají fotky do fóra, můžete někdo napsat postup? Nebo můžu poslat na mail, jestli má někdo zájem, rád se s ní chlubím.[/img]

Re: RN 1952

Napsal: sob pro 20, 2008 9:24 am
od Jenda
mojasdr píše:Tak nevím jak se vkládají fotky do fóra, můžete někdo napsat postup? Nebo můžu poslat na mail, jestli má někdo zájem, rád se s ní chlubím.[/img]
vkládání obrázků je tady http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=158
Jinak vlákno o erenách už tu je (dokonce dvě), tak proč zakládat další....
Ale to nic nemění na to, že se jedná o krásný příběh, kéž by všechny erenky a randály skončily podobně.

RN 1952

Napsal: sob pro 20, 2008 1:34 pm
od mojasdr
Tak děkuji, snad to zvládnu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: sob pro 20, 2008 4:35 pm
od Díťe spětt
Pěknej kousek, vypadá to že si vskutku někdo dal záležet, škoda jen že jste nešáhli po matnej barvě, :doh: myslým si že by jí to slušelo ještě o mnoho víc.

Napsal: sob pro 20, 2008 6:24 pm
od mojasdr
Dík za pochvalu. Barva je anglická khaki akrylát. Matná by byla asi dobrá, ale už je to tak.

Napsal: ned pro 21, 2008 3:16 pm
od mojasdr
Dávam sem další fotky, pár nejvíc shnilých koutů v RN, pak jedna těsně po laku a jako bonus další moji lásku s pozadím naší vísky Mlékosrby.
ObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázek


Když linkuješ více náhledů tak po každym třetim klikni na enter ať to neroztahuje stránku. martin_100

Napsal: ned pro 21, 2008 10:04 pm
od martin_100
Hezký .. škoda jen že není červená :wink:

Napsal: pon pro 22, 2008 1:02 am
od Hynek
martin100: červená je historicky špatně, nikdy nebyla vyrovena červená hasičská Praga RN. Na červeno se přestříkávaly až po platnosti nové vyhlášky někdy v šedesátých letech a bílý pruh byl až od roku 1974. Zelená hasičká erena je jediný správný historický vzhled, tedy pokud chceš mít dobového veterána. Stejně tak na erenu nepatří modré majáky, ale červená světla, navíc je super mít ke klasickým oranžovým i funkční "výklopné blinkry" mezi předními a zadními dveřmi do kabiny...

Napsal: úte pro 23, 2008 11:25 pm
od PAVEL
(úryvek z filmu -Vesničko má středisková-)MÁ PRAVDU -PŘEDSEDO!!! :D

Napsal: úte pro 23, 2008 11:33 pm
od PAVEL
jinak to máte moc hezké...kousek od nás stojí taky jedna RN cisterna venku a chodil jsem a prosil a i na ob úřad psal a nic -nedají -a tak stojí a stojí...byla nádherná ,dřevo jako nové , původní lak všechna výbava původní i hasičská i pneu...a už je to pět let a dveře pomalu vypadávají z pantů a lak nepoznáte....všecno rozkližené...a mně (a určitě ne jenom mně)srdce bolí....

Napsal: stř pro 24, 2008 4:20 pm
od mojasdr
mojasdr píše:Dávam sem další fotky, pár nejvíc shnilých koutů v RN, pak jedna těsně po laku a jako bonus další moji lásku s pozadím naší vísky Mlékosrby.
Když linkuješ více náhledů tak po každym třetim klikni na enter ať to neroztahuje stránku. martin_100
Díky za radu. Mojas.

Napsal: stř led 14, 2009 3:54 pm
od cimba
Taky se musím,pochlubit:Obrázek-Obrázek-Obrázek

Napsal: stř led 14, 2009 4:08 pm
od cimba
Musím,opravit.TOTO ,JE OPRAVDU ORIGINÁL ČERVENÁ ERENA!!!Vyrobena v roce 1951,přímo,pro hasiče podniku Karosa,tam sloužila až do roku 1975,pak byla odkoupena naším pož. sborem.Už ve výrobě ji trochu odli šily od serie,krom jiného,má chromované matice kol,houkačky na střeše,místo pod kapotou,vodní topení,jiný přední nárazník,hodiny v p.desce atd.Informace jsou 100%pravdivé,pamětníci výroby tohoto vozidla,mě pomáhali sehnat dokumentaci,a generálkovali čerpadlo.Čerpadlo,je měněno v roce 1956,po havárii přední části.GOv roce 1965.Dokonce se nani byl podívat řidič co na ní sloužil.

Napsal: stř led 14, 2009 5:18 pm
od Hynek
cimba: Pamětníky beru s rezervou, byť mají často i pravdu, každopádně v tehdejší době neexistovalo vyrobit něco, co neodpovídalo platnému předpisu, i když třeba vozidlo pro podnikové hasiče opravdu mohlo být odlišné, stejně tomu ale na 100% nevěřím, neber to ve zlém, už mi pár pamětníků řeklo úplné kraviny.