Stránka 4 z 4

Napsal: ned říj 04, 2009 2:26 pm
od dawid
kdovi...ale byl to dost silny vystrelek i na casy nekrize..

Napsal: sob říj 17, 2009 6:07 pm
od Samer
Podle mě o žádný výstřelek nejde. Jsou to dobrá, kvalitní auta za rozumnou cenu a navíc ve firmě, kde jsou zkušenosti s motory Detroit diesel, je jejich existence dvakrát více opodstatněná. Kdyby dnešní Scanie vydržely to, co vydržela drtivá většina do republiky dvezených Freightlinerů a Internationálů, pak by se dalo hovořit o výstřelku.

Napsal: sob říj 17, 2009 7:51 pm
od mirazapletal
Človek by takového krasavce koupil ale v dnešní době bych si handycap kratšího návěsu netroufnul... fakt leda sklopku za to ale na to by takového auta byla aj škoda.... A nebo tahat kontejnery... ale i tak se to do délky asi nevejde....

Napsal: ned říj 18, 2009 4:53 am
od dawid
..mira zapletal... o to mi slo... kazda paleta menej se pocita....

Napsal: ned říj 18, 2009 8:42 am
od gugýto
de koupit vyjímka...ale zas peníze navíc... :roll:

Napsal: ned říj 18, 2009 10:23 pm
od dawid
..vyjimka ,ale jen pro jednotlivou zemi, ci celoevropska?

Napsal: pát říj 30, 2009 10:16 am
od Samer
U "nás" na firmě jsme měli spadnuto na Freightliner Argosy a ten se 40'' kontejnerem do délky vyšel. Pochybuju, že jde koupit výjimka třeba na Německo. Když jsem tam jezdíval se starším Freightlinerem, často nás na hranicích měřili a kontrolovali, jestli máme návěs 13,6 m a jsme přes limit nebo ne. Přes limit jsme neměli, u Panavu té firmě stavěli na míru návěs 13,2 m.

Napsal: pát říj 30, 2009 10:37 am
od convoy
vyjímka/povolení jde koupit/vyřídit. je to vlastně povolení pro nadrozměrnou přepravu bez určení konkrétní trasy, platí 1 rok po celé EU, poplatek je něco málo přes 20tis Kč a vyřizuje se na ministerstvu dopravy, přičemž vyřízení trvá 3 - 4 týdny. Pokud by s tím někdo jezdil jen v rámci svého kraje a stálou trasu, tak to jze vyřídit na krajském úřadě, odbor dopravy, a podstatně levněji. Ptal jsem se na to zhruba před rokem, kvůli scanii a čumákem a standartním 13,6m návěsem.

Napsal: pát říj 30, 2009 5:27 pm
od Samer
Good info, díky. O tom jsem neměl tušení!

Napsal: stř lis 04, 2009 2:13 am
od convoy
tohle ví málo kdo, proto vznikají fámy třeba jako že s čumákovým tahačem u nás nejde jezdit se standartním plachťákem. jde to jen je třeba za to zaplatit(asi má stát málo :( )

Napsal: stř lis 04, 2009 2:25 am
od convoy
Dokonce donedávna platilo že za návěs se ještě může připojit přívěs. Bylo to omezený metrama délky soupravy, jenom už si nepamatuju kolik to bylo. aktuální situaci zákonů ale neznám. tzv. švédské soupravy (rozumějte dlouhé) ale u nás jezdit mohly, v praxi jsem potkal asi jen 3x jednoho soukromníka který s Liazkou tahal český 2 nápravový návěs na přepravu os. automobilů(pamětníci doufám vědí jaký) a za tím měl ještě vlek za dodavku na 2 auta....
hodně zajímavá souprava