Stránka 1 z 102

Napsal: stř úno 04, 2009 7:39 am
od miky
jedna novinka, v Tatře se začíná připravovat použití motoru 12 V s turbem pro hasiče
víte někdo víc?? :D

Napsal: stř úno 04, 2009 8:26 am
od mates
mě by spíš potěšila zpráva, že montujou kotoučový brzdy. dodnes nechápu co je za problém, když stávající brzdy na některých typech hasičáků údajně jsou problém

Napsal: stř úno 04, 2009 10:17 am
od Vejvoda Radek
V12 s turbem pro hasiče by byla dobrá volba... Super dostačující výkon u velikých cisteren se znakem náprav 6x6 a 8x8....

Napsal: stř úno 04, 2009 10:53 am
od Hynek
miky: Nepočítám, že by se motor 12V k vůbec něčemu chystal, protože tyhle motory se již vyrábí jen jako montážní sady do Indie coby náhradní díly. Nesplňují tuším ani EURO I a pochybuju, že by Tatra rozjížděla vývoj úplně jiného motoru za nehorázné peníze, když osmiválec EURO V je dnes o 60 kW výkonnější, než byl dvanáctiválec turbo v typech T815 TP24, VVN26 a VT26... Navíc se chystá osmiválec EURO VI...

Radek: I 6x6ce stačí bohatě stávající osmiválec 325 kW, silnější motor je úplná zbytečnost. Takhle montáž turba do starých CAS-32 na podvozku T815 PR2, to by byla jiná, tam ten výkon chybí... Mají to tak hasiči na letišti Karlovy Vary.

Napsal: stř úno 04, 2009 1:14 pm
od bazilisak
Aby V12 splnoval třeba E3 , stačí dát tam válcovky z E3, a bosch vstřikovací čerpadlo, a dodat mezichladiče a žhavení , a výkonu by bylo víc.... Ale to už je utopie..... to už nikdy nebude...

Napsal: stř úno 04, 2009 2:47 pm
od Tomas 815
Bude :-)

Napsal: stř úno 04, 2009 3:46 pm
od bazilisak
Je zcela jisté, že V12 se v sérii pro trh čr a evropy neobjeví... již kvůli finanční náročnosti, vždyt je tam oproti V8 půl motoru navíc, je delší, zástavba takového motoru do dnešních aut by byl větší (finanční ) problém .

Napsal: stř úno 04, 2009 5:59 pm
od filip 90
Si vemte že jen přidáte k osmiválci 4 válce a rázem jste na výkonu 660 koní (v podstatě vznikne motor co má Tomeček v dakarce) to je trochu moc i na hasičák. A taky si vemte kolik by to žralo dyk jeden z důvodů proč se V12 přestaly dělat a začalo se vývojem V8 byla příliš vysoká spotřeba. A dneska v době šetření a ekologie by si to nikdo nekoupil.

Napsal: stř úno 04, 2009 9:18 pm
od Čonkin
Nehledě na to, že dnes není problém získat výkon přes 600 koní třeba i z 8-mi válcového motoru....třeba nás vývoj překvapí, ale už za cenu elektroniky.

Re: mates - kotoučovky

Napsal: stř úno 04, 2009 9:22 pm
od Čonkin
Možná se nepoužívají proto, že kombinace kotouče-terén není u náklaďáku vždycky to pravé z důvodu horší samočisticí schopnosti.... ?

Napsal: stř úno 04, 2009 9:40 pm
od Negative
Čonkin: To víš že jo, kotouče jsou do terénu hodně nevhodný. Jsou dost háklivý na bordel. Kotouče jsou vynikající na silnici, ale ne do terénu.

Napsal: stř úno 04, 2009 9:53 pm
od mates
konkrétně na hasičskym podvozku je to asi fuk. jinak vim, že do terénu bubny

Napsal: stř úno 04, 2009 10:35 pm
od Tomas 815
Bude V 12 (ne pro civil) a i koutouce. Vic nereknu :-)

Napsal: čtv úno 05, 2009 12:45 am
od nero
Ronald Adams nedávno prohlásil, že Tatra získala v poslední době dvě až tři nové armádní zakázky, navíc z Indie jsou další objednávky. Že by to teda souviselo přímo s nimi... :think:

Napsal: čtv úno 05, 2009 1:02 am
od toko
Z toho tedy vychází jediné... nový tankový tahač pro Alžírsko, jinak navrhuji založit nové téma Novinky v Tatře a přesunout diskuzi tam