Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok

Odpovědět
RNDRND
Příspěvky: 221
Registrován: úte úno 16, 2010 3:25 am
Bydliště: Praha

Re: RN

Příspěvek

sob dub 13, 2019 8:58 am

FrantaV8
Příspěvky: 2
Registrován: ned dub 21, 2019 12:58 pm

Re: RN

Příspěvek

Ahoj Všem.
Jakým způsobem je utěsněná kliková hřídel za řemenicí kliky? je tam nějaký labyrint a nebo gufero? Jestli mám únik oleje řešit a nebo je to normální?
Jak termostat - zamontovat a nebo jezdit bez něho? Starý jsem nenašel - dá se ještě někde sehnat a nebo tam z něčeho pasuje?
Necháváme opravit chladič ( nové měděné 5ti řadé jádro ).
Vrátili jsme taky jednu "eReNu" do života.
Díky.
Obrázek Obrázek
pát dub 26, 2019 6:27 am

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: RN

Příspěvek

Krásná,opravdu podařená oráce :clap:
pát dub 26, 2019 5:00 pm

RNDRND
Příspěvky: 221
Registrován: úte úno 16, 2010 3:25 am
Bydliště: Praha

Re: RN

Příspěvek

V knize od Jana Lance píší, že olej může vytékat v předu kolem klikového hřídele, jestli že je ho hodně v klikové skříni, tzn, že je nad měrku a nebo je nesprávně vystředěn kryt a bazírují tam na tom, že musí být vystředěn přes pomocnou vložku. Tak že gufero tam není.
Když budeš jezdit bez termostatu, je nutné, aby jsi měl funkční dečku chladiče a teploměr a teplotu chladící vody tak reguloval dečkou před chladičem. Termostat jde nahradit jakým koliv podobným termostatem, avšak co do průměru ho bude nutno usadit do patřičného vymezovacího kroužku. Nezapomeň v jeho přírubě vyvrtat dírku o velikosti cca 3 mm, aby jsi zajistil cirkulaci vody v chladícím okruhu a zavřený termostat tak mohl včas reagovat na zvýšení teploty, hlavně když bys neměl obtokovou komoru termostatu.
pát dub 26, 2019 9:31 pm

lukas1989
Příspěvky: 229
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

S tým olejom je to presne ako píše RNDRND, takže buď sa posunul prechový kryt, ale môže to robíť aj opotrebované predné ložisko na kľuke pričom sa pri otáčkach približuje veľmi ku krytu. Další problém môže byť nevhodná remenica na konkrétnej výrobnej sérii motora - boli minimálne dva druhy. Taktiež v posledných sériách alebo pri GO motora sa montovalo na kľuku ozubené koliesko rozvodu bez mazacej dierky a tým pádom rozvodovú reťaz mazal len olej odstrekujúci z klzných ložísk kľuky a vačkovky. To na mazanie reťaze stačí a nie je tam toľko oleja aby to odstrekovací plech nestíhal riešiť.
sob dub 27, 2019 11:58 am

FrantaV8
Příspěvky: 2
Registrován: ned dub 21, 2019 12:58 pm

Re: RN

Příspěvek

Ahoj.
Sháním termostat do PRAGA RN.
Nebo se nechá nahradit z jiného vozidla?
Případně jeho rozměry (originálu) - starý nemám, tak se nemám od čeho odrazit.
Má někdo zkušenost?
Moc díky za pomoc.
Fanda
pon kvě 27, 2019 5:03 pm

lukas1989
Příspěvky: 229
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

Trochu opozdený príspevok, lebo na motore RN som sústavne pomaly pracoval, akurát sem som nič nepridal. tak aspoň teraz. Za zmienku stojí napríklad zotrvačník. Aj jeho stav napovedá že motor toho pred odstavením vonku a ponechaním nepriazni poveternostných podmienok veľa najazdiť nestihol. Je vidieť že styčná plocha s lamelou spojky bola zbrúsená, ale len málo využívaná. po trhlinkách, ktoré tu bývajú celkom normálne som pátral márne. ozubený veniec vypadá ako keby ani nebol používaný.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ustredenie zadného krytu kľukového hriadeľa pomocou tenkých plieškov. Po jeho dotiahnutí a odstránení plieškov musí prejsť v medzere mierka 0,2mm všade dookola bez odporu. Kryt sa nesmie kľukového hriadeľa nikde dotýkať, aby netiekol motorový olej pri behu motora pri zotrvačníku.

Obrázek Obrázek

každú ojnicu s piestom som vsunul do príslušného valca bloku a posunul piestami na horný koniec. Z ojníc odmontoval spodné polovice ložísk. Takto pripravený blok som namontoval na kľukovú skriňu. Následne som motor otočil na bok a postupne každý piest zasunul do valca a ojnicu namontoval na kľukovú hriadeľ. Tu je dôležité poznamenať že všetky pohyblivé časti pasujú na seba presne, pohybom rukou po osi ojničného čapu je cítiť axiálnu vôľu ojničných ložísk, nie však radiálnu. Pri otáčaní kľukovým ústrojenstvom sa nikde nič neprieči, vôľa piestov vo valcoch aj ojničných ložiskách je pri akejkoľvek polohe v norme. Nové krúžky pri pohybe piestov vo valcoch kladú väčší odpor než u motora zabehnutého.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Rozvodovú reťaz ponechávam bez plechového španováku.

Obrázek
sob črc 13, 2019 11:45 pm

lukas1989
Příspěvky: 229
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

Z auta som demontoval pôvodný motor *94366* komplet aj s prevodovkou. Potreboval som z neho použiť zdvihátka ventilov. Tie som namontoval na motor *92844*a nastavil vôľu ventilov. Taktiež som naň namontoval spojku, prevodovku a ako odstrojený celok som ho zamontoval do auta.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
ned črc 14, 2019 12:11 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: RN

Příspěvek

Krásna praca :clap: :clap: :clap: :clap:
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
úte črc 16, 2019 7:32 pm

Uživatelský avatar
Luďa
Příspěvky: 1426
Registrován: sob říj 31, 2009 10:24 pm
Bydliště: Nížkov (ZR) - Brno

Hasiçi od nás z Vysočiny

Příspěvek

Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
ned črc 21, 2019 12:14 pm

lukas1989
Příspěvky: 229
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

Zdravím, dostalo sa ku mne staré nepoužité azbestové tesnenie pod hlavu na RN. Má s tým niekto skúsenosť, či je použiteľné? Zdá sa mi dosť tvrdé oproti tomu čo dnes vyrábajú.
čtv srp 01, 2019 11:32 am

RNDRND
Příspěvky: 221
Registrován: úte úno 16, 2010 3:25 am
Bydliště: Praha

Re: RN

Příspěvek

Přijeďte se podívat se svými stroji na Starokolínskou brázdu.
pon zář 09, 2019 4:45 am

RNDRND
Příspěvky: 221
Registrován: úte úno 16, 2010 3:25 am
Bydliště: Praha

Re: RN

Příspěvek

pon zář 09, 2019 4:49 am

lukas1989
Příspěvky: 229
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

Zdravím, akú hlavu valcov je lepšie použiť na RN - hliníkovú alebo liatinovú? Nevie niekto prečo sa vlastne vyrábali dvojaké?
sob lis 16, 2019 11:10 pm

RNDRND
Příspěvky: 221
Registrován: úte úno 16, 2010 3:25 am
Bydliště: Praha

Závěs RND valník

Příspěvek

Poprosil bych, kdo máte technický průkaz od RND valník, jestli tam máte zapsanou u závěsu maximální hmotnost přívěsu. Vím co je napsáno v knížkách, ale zajímalo by mě, co bylo v TP psáno úředně. Díky.
pon lis 18, 2019 10:33 pm

Odpovědět

Zpět na „PRAGA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů