Stránka 1 z 10

Kolečka. Bílá, žlutá, jak na ně ve volnu???

Napsal: pon bře 30, 2009 8:35 pm
od Šurda
Zdar, omlouvám se že zakládám nové téma, protože to patří spíš do AETRu, ale tam by to trošku zapadlo.
Takže, tisíc lidí, tisíc názorů.
Ale jak na to aby to bylo legislativně správně.
Mluvíme o vnitrostátní dopravě.
Já to dělám tak že pokud jezdím, jasně kolečko z tachografu. Volný víkend, nebo den, kdy není práce píšu žluté kolečko.
Bylo mi ale řečeno že žluté kolečko je potvrzení zaměstnavatele, takže šofér si musí na každý den co nejezdí napsat bílé, a na druhou stranu vyplnit do té tabulky postel od-do. Takže když bude příklad Pá 1.Máj, pak So a Ne, tak já napíšu řidičovi jedno žluté a on sám si napíše ještě tři bílé. To mi přijde jako pitomost, ale v Kocourkově je možé vše :mad:

Takže jak na to podle vás a pokud možno zákonů.

Napsal: pon bře 30, 2009 9:46 pm
od Martoh
U nás stačí žluté od zaměstnavatele.

Napsal: úte bře 31, 2009 5:54 am
od Šurda
Podle čeho? Právě do teď jsem si to myslel taky, ale na školení ni bylo řečeno že žluté kolečko je potvrzení zaměstnavatele a bílé si píše řídič, jak já jako zaměstnavatel vím že ten šofér sobotu nedělu nejezdil někde jinde?
Právě proto v tom je ten guláš, na každém školení to říkají jinak, dokonce, to je ale kravina, kámošovi řekl že pokud si s autem jezdí sám a nemá zaměstnance tak nemusí mít ani tachograf.

Napsal: úte bře 31, 2009 9:23 am
od Fojcek
To ten školitel vůbec neví o čem mluví (prej nemusí mít tachgraf :valetsesmihy: . Stačí ti žlutý, nebo ten papír (potvrzení o činnostech) a nic víc psát nemusíš.

Napsal: úte bře 31, 2009 11:49 am
od Pedrozo1
Takový školitelé jsou nejlepší....tak podle něj si teda vlastně koupim svoje auto, budu vlastně zaměstnávat sám sebe, nebudu mít zaměstnavatele a tedy si můžu jezdit aetr neaetr...bezva, to bych možná i v dnešní době sám na sebe něco vydělal... :shock: :shock: :D :shock: :D :D

Napsal: úte bře 31, 2009 5:31 pm
od rozi
přesně tak v ČR ještě platí na volno žlutý kolečko vypsaný,ale je jasný že ten papír o nečinnosti je lepší...

Napsal: úte bře 31, 2009 5:49 pm
od mirazapletal
Jen kdybych se vrátil k začátku - z tachografu v pátek vyndám kolečko, dám tam vypsané čisté a to nechám točit do pondělí. Pak se v pondělí vyndá, dá nové a na to víkendové se napíše od kdy do kdy auto stálo - datumy, hodiny. Dřív jsme nechávali do pondělí protočit kolečko z pátku a za to byl při kontrole zprdunk že se nesmí protáčet několik dní, to že se několikrát protočí čisté asi nevadí :-) Každopádně na víkend či více stejně stačí jedno kolečko, nemusí být tři. já bych to taky mohl opuntíkovat, mám min 48hodin pauzu tak ji přece nebudu přerušovat výměnou koleček :-)

Napsal: úte bře 31, 2009 5:55 pm
od Drak
Bílý kolečko je záznam na maximálně 24 hodin, takže ho přes víkend točit nemůžeš. V pátek kolečko vyndám, v pondělí vypíšu nový a mezi to vložím žlutý s pauzou delší než 24h.

Napsal: úte bře 31, 2009 6:00 pm
od Fojcek
Já přes víkend nechám protočit prázdný a nikdy žádnej problém při kontrole nebyl...

Napsal: úte bře 31, 2009 6:01 pm
od fatal_netware
Nechci být šťoura. Za prvé nebydlí v ČR a v Anglii kontrola probíhá jinak. Ale nedovedu si představit kam bych dával bílé ( žluté ) kolečko do tachografu když máme v pekárně víc aut víc řidičů a ještě se k tomu na těch autech střídáme podle potřeby. Pro příklad v pátek na večer zapíchnu a do práce příjdu až v pondělí ráno. To které auto dostanu v pondělí ráno neovlivním a přes víkend jiní řidiči jezdily všemi auty. Tak potom nevím kde jsem to bílé ( žluté ) kolečko měl nechat.

Napsal: úte bře 31, 2009 6:06 pm
od mirazapletal
Takto jsme to taky dělali ale chytrá paní z úřadu co kolečka v tom VW busíku to po nás chtěla takhle. Když budeš argumentovat 24hodinama, tak řekne, že je po 24hodinách můžeš měnit když chceš :-) Jinak že jim stačí záznam, že přes víkend auto nejelo - přece jen doba vložení a vytáhnutí kolečka se zaznamenává a tudíž sedí s ostatníma. Mě je jedno, jestli to dává smysl nebo ne, nebo co je kde psáno, nakonec stejně skončíš na tom, co po tobě chce ten kdo tě kontroluje.

Napsal: úte bře 31, 2009 6:13 pm
od Drak
Ty baby z odboru dopravy jsou chytrý jak televizní noviny z novy. Mě chtěli vážit prázdný auto a až celník jim vysvětlil, že je to nesmysl. Bílý kolečko je prostě na 24h a dýl být v tachografu nemá. Nečinnost delší než 24h se u vnitra zapisuje na žlutý kolečko, u MKD na lejstro. Je to právě z toho důvodu, že se můžou na autech střídat řidiči a ty přijdeš v pondělí do práce a zjistíš, že autem, ve kterým je tvoje kolečko odjel kolega a ty nebudeš mít záznam na víkend. Psát to má správně zaměstnavatel, nebo dispečer, prostě aby to nebylo stejným písmem jako je tvoje a nesmí být v autě prázdný nevyplněný, dokonce v autě nesmí být ani razítko, což už je úplně zcestný.

Napsal: úte bře 31, 2009 6:15 pm
od Pavel Šebek
No s tím razítkem je to pěkná blbost!!!

Napsal: úte bře 31, 2009 6:17 pm
od Fojcek
To žlutý musí být vypsáno strojově stejně jako to lejstro o činnostech! To o tom razítku no to je perla! To je psaný kde, že to nesmí být? To si mám razítko na camrák nakreslit?

Napsal: úte bře 31, 2009 6:23 pm
od Drak
To už ti nikdo nevysvětlí, stejně jako na dotaz, co když su někde měsíc v prdeli na opačným koncu republiky, chrápu na ubytovně, kde mám potom brát žlutý kolečka na víkend, když je nesmím mít sebou? Odpoveď: Vaše starost, třeba ať vám je dovezou.
Razítko sice v autě být může, ale ne to, se kterým se razítkujou kolečka, nebo lejstro. Musí být zřetelně označený, třeba číslem, aby nešlo zaměnit.