Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Předpokládám, že se bavíme o převodovce Praga 14PS150, pokud ano tak pochybuju, že tam máš jakýkoliv posilovač řazení, a protože tam není tak to nemůže dělat.
Jinak takhle na dálku těžko radit, ale zkus odpojit vzduch od blokovacího válečku ( viz. foto), a dej vědět jestli to pomohlo....
A ještě dotaz, už máš opravené ty půlky?
Na 99 % to byly (nebo ještě jsou pokud nemáš opraveno) prasklé řadící kameny na vidlici pro řazení půlek, dá se to opravit v autě bez vyndání převodovky , ale je to šílená práce, lepší je vyndat převodovku.
Jinak takhle na dálku těžko radit, ale zkus odpojit vzduch od blokovacího válečku ( viz. foto), a dej vědět jestli to pomohlo....
A ještě dotaz, už máš opravené ty půlky?
Na 99 % to byly (nebo ještě jsou pokud nemáš opraveno) prasklé řadící kameny na vidlici pro řazení půlek, dá se to opravit v autě bez vyndání převodovky , ale je to šílená práce, lepší je vyndat převodovku.
půlky s eopravili tím, že sem nevěděl že fungují jako předvolba.... když jsem zjistil že mám pod spojková
ým pedálem spínač, tak sem přemýšlel k čemu je , dnes už to vím - půlky normálně jdou.... Když to nemá posilovač, tak jak to funguje? ... když chci zařadit rychlost, zatlačím do řadící páky a když tam skočí rychlost tak slyším zasyčení vzduchu, myslel jsem že to dělá posilovač . Jinak zkusím dopojit ten blokovácí váleček a uvidíme.. na co tam vůbec je? Jinak je to převodovka s vývodem na předek, mám 4x4...
ým pedálem spínač, tak sem přemýšlel k čemu je , dnes už to vím - půlky normálně jdou.... Když to nemá posilovač, tak jak to funguje? ... když chci zařadit rychlost, zatlačím do řadící páky a když tam skočí rychlost tak slyším zasyčení vzduchu, myslel jsem že to dělá posilovač . Jinak zkusím dopojit ten blokovácí váleček a uvidíme.. na co tam vůbec je? Jinak je to převodovka s vývodem na předek, mám 4x4...
a jak jinak jsi chtěl řadit ty půlky? bez spojky? každé normální přeřazování čehokoliv je "dobré" realizovat při vyšlápnuté spojce.
ten blokovací váleček při normální funkci převodovky ( tzn. kdy funguje vše tak jak má) blokuje možnost manuálního zařazení rychlosti v době kdy není přeřazena velká nebo malá řada, z toho vyplývá že to asi není příčina tvých problémů, ale je to jedna z věcí které by to mohly ovlivnit a taky jedna z věcí které se dají snadno odzkoušet.
- Další relativně snadno ověřitelná věc je zkontrolovat kloub řazení na převodovce, na obrázku je hned nad blokovacím válečkem, neměl by mít moc velkou vůli
- potom se dá zkusit ( když to zrovna půjde) odpojit řazení a vyzkoušet vyřadit jen šroubovákem, tím by se dala ověřit jestli je problém v převovoce nebo třeba někde na táhlu
atd. těch teoretických možností je docela dost , jenom co mě napadá
Ty odfuky po dořazení rychlosti určitě nedělá posilovač , ale jsou to odfuky buď elektromagnetických ventilů ( montovány nahoře v zadní části převodovky - 5 ks) nebo vzduchového šoupátka podle toho co máš za typ..........
Jaké ovládání máš na převodovce, komplet vzduchové nebo elektropneumatické?
ten blokovací váleček při normální funkci převodovky ( tzn. kdy funguje vše tak jak má) blokuje možnost manuálního zařazení rychlosti v době kdy není přeřazena velká nebo malá řada, z toho vyplývá že to asi není příčina tvých problémů, ale je to jedna z věcí které by to mohly ovlivnit a taky jedna z věcí které se dají snadno odzkoušet.
- Další relativně snadno ověřitelná věc je zkontrolovat kloub řazení na převodovce, na obrázku je hned nad blokovacím válečkem, neměl by mít moc velkou vůli
- potom se dá zkusit ( když to zrovna půjde) odpojit řazení a vyzkoušet vyřadit jen šroubovákem, tím by se dala ověřit jestli je problém v převovoce nebo třeba někde na táhlu
atd. těch teoretických možností je docela dost , jenom co mě napadá
Ty odfuky po dořazení rychlosti určitě nedělá posilovač , ale jsou to odfuky buď elektromagnetických ventilů ( montovány nahoře v zadní části převodovky - 5 ks) nebo vzduchového šoupátka podle toho co máš za typ..........
Jaké ovládání máš na převodovce, komplet vzduchové nebo elektropneumatické?
tak buď si se "upsal" nebo snad nějaký speciál do stavebních strojů , ale do této převodovky určitě néééé
Převodovka má předepisován převodový olej SAE 80W nebo SAE 80W-90 podle API GL 4, tzn. klasický převodový olej , nepoužívat hypoidní oleje označované API GL 5. Při výměně doporučuji demontovat a vyčistit olejový filtr mechanických nečistot , na spodní straně převodovky.
Pokud jde o množství oleje tak záleží co máš za převodovku.
-klasiku ,
-s pomocným náhonem vzadu,
-s nezávislým náhonem vepředu,
-zda má nebo nemá přední náhon - bacha ten má vlastní olejovou náplň.
Pro orientaci klasická převodovka má náplň +/- 16 litrů, ale pro nalití správného množství oleje stačí využít kontrolní zátku, je na pravém boku převodovky ve směru jízdy v zadní části ( komora redukce nebo chceš-li ,kde se řadí velká a malá řada) viz obrázek,růžové kolečko, jen ta zátka je na druhé straně.
Převodovka má předepisován převodový olej SAE 80W nebo SAE 80W-90 podle API GL 4, tzn. klasický převodový olej , nepoužívat hypoidní oleje označované API GL 5. Při výměně doporučuji demontovat a vyčistit olejový filtr mechanických nečistot , na spodní straně převodovky.
Pokud jde o množství oleje tak záleží co máš za převodovku.
-klasiku ,
-s pomocným náhonem vzadu,
-s nezávislým náhonem vepředu,
-zda má nebo nemá přední náhon - bacha ten má vlastní olejovou náplň.
Pro orientaci klasická převodovka má náplň +/- 16 litrů, ale pro nalití správného množství oleje stačí využít kontrolní zátku, je na pravém boku převodovky ve směru jízdy v zadní části ( komora redukce nebo chceš-li ,kde se řadí velká a malá řada) viz obrázek,růžové kolečko, jen ta zátka je na druhé straně.
...
to jo kdo zná střeva týhle převodovky tak neschudne, protože má práce pořád dost:-).... Když vydrží 100tis. bez posrání tak už je to moc... Nedej bože ji zavést do bejvalé pragovky... Mechanik je možná šikovnej, ale předražený dily a práce vás pomalu zrujnuje... Ono pustit do převodovky 60tyček každých 100tis. km, to není moc dobré pro podnikání....
.....
já ti řeknu včem to je ,,,, zasraní šmelináři to předražujou,,, těch převodovek už tolik není tak to prostě osolej,,,, blbej synchron prodávají za 20tis... když jde sehnat i za 10!!!!! nemluvím o ostatních věcech.... Kabeláž k převodovce za 10tis.... jsem sehnal kabeláž bez papíru za 5.. a k tomu celou složenou vrchní řadu cívek vkupě
Mám menší problém s uzávěrkou ..
nešla mi zapnout , tak jsem vzadu na nápravě sundal váleček a našel jsem prasklou tu gumovou membránu na kterou z jedný strany tlačí vzduch a druhou stranou zmáčkne pružinu a přesune hřídelku do nápravy ... tak jsem membránu vyměnil , dal jsem to do kupy a nezapne mi jí to pořád
tak jsem vyndal čidlo na kontrolku a koukal jsem jestli se hýbe hřídelka ... chodí hezky ,ale uzávěrku to prostě nedá
takže počítám že bude chyba si někde v nápravě,ale vůbec nevím jak to tam vypadá
nemáte někdo nákres jak je to tam řešený ? nebo nenapadá někoho co s tím ? asi se mi nechce vyndavat kardanku a diferák
nešla mi zapnout , tak jsem vzadu na nápravě sundal váleček a našel jsem prasklou tu gumovou membránu na kterou z jedný strany tlačí vzduch a druhou stranou zmáčkne pružinu a přesune hřídelku do nápravy ... tak jsem membránu vyměnil , dal jsem to do kupy a nezapne mi jí to pořád
tak jsem vyndal čidlo na kontrolku a koukal jsem jestli se hýbe hřídelka ... chodí hezky ,ale uzávěrku to prostě nedá
takže počítám že bude chyba si někde v nápravě,ale vůbec nevím jak to tam vypadá
nemáte někdo nákres jak je to tam řešený ? nebo nenapadá někoho co s tím ? asi se mi nechce vyndavat kardanku a diferák
L I A Z 18.33 SB
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti