Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Re: Motory
Poradí někdo zda můžu zaměnit motor v matesu za motor ze 110ky?Tedy ten už je s turbem.Děkuji
Re: Motory
Oficiálně nevím, ale jinak to jde... Jen šikmák překopávat na stojáka nevím nevím... To už bych radši sehnal motor z řezačky... Pak překopat spousty 3,14čovin okolo...
Re: Motory
No to mi nedocvaklo scháním motor do Matýska
Re: Motory
Ano jde to používali motory bez předchladiče vzduchu.
Zde v okolí byl jeden co měl pouze motor s turbem a vše ostatní původní. O druhém co vím tak měl i chladič ze 100 a zadní nápravu (nevím zda za 100 či 150). Normálně s tím valili balenou, ale je to jiý přes deset let, nyní zde v okolí vídám už jen par jzdáků a jeden co vysparvuje silnice. Takže je otázkou zda by se to vůbec vyplatilo v dnešní době .
Zde v okolí byl jeden co měl pouze motor s turbem a vše ostatní původní. O druhém co vím tak měl i chladič ze 100 a zadní nápravu (nevím zda za 100 či 150). Normálně s tím valili balenou, ale je to jiý přes deset let, nyní zde v okolí vídám už jen par jzdáků a jeden co vysparvuje silnice. Takže je otázkou zda by se to vůbec vyplatilo v dnešní době .
Re: Motory
Převodovku měnit netřeba, pokud neplánuje soupravu, stejný se zadkem, při rozumným zacházení to v poho vydrží. Pokud dá origo matesácký chladič vyčistit, případně pořádný repas, tak to uchladí i ten ale moc rezervy nemá. Tady jezeďáci to překopali u agra, mrskli motor ze zrušený řezačky, chladič po repasu, upravili blbinky okolo a jezdí několik let...
Re: Motory
My ho kdysi měli matesa se 150kovou kabinou a měl turbo.Chodil nádherně, měl normální chladič a dával to bez problémů,tedy jezdil jen sólo.Akorat ten krouťák byl náchylnější k spálení spojky pokud se zapadlo a trápilo se to
Re: Motory
Ano mates s kabinou za 150 se dělal jako přestavba, jeden kousek měli silničáři v okolí Slavonic, byl to předkáč, no vypadalo to krapet divně ty ouzky zastrcený nápravy. Jinak se dělala i sklápěcí matesacká kabina, jen to stálo nesmysl. Nyní už je to vše asi minulost, tolik jich už nejezdí.
Re: Motory
Ještě relativně nedávno cca 8let možná o něco míň tyhle přestavby dělali v Mostě nebo Teplicích. Dnes už bude problém s plechy na 150 kabinu. Už před 7lety nebyly zárubně levých dvěří, jen růčo klepaný za nesmysl. Problém byly ty venkovní plechy nad kolem a za dveřmi těch už moc nebylo ale tehdy to začínali dělat z nějakýho kompozitu. Vůbec nebyly plechy pod přední okno, střechy byly jen nějaký polotovary co růčo dodělávali atd...
Dnes už to nikdo nezaplatí, ta přestavba matesa na 150 boudu vycházela v jednotkách 100tisiců. Sousední jezeďáci nechávali přestavět matesy 2 právě někdy kolem roku 2013 +/- už nepamatuju úplně přesně. U jednoho snad měnili i rám či co a údajně je vyšel na 300000, druhej byl o něco levnější...
Dnes už to nikdo nezaplatí, ta přestavba matesa na 150 boudu vycházela v jednotkách 100tisiců. Sousední jezeďáci nechávali přestavět matesy 2 právě někdy kolem roku 2013 +/- už nepamatuju úplně přesně. U jednoho snad měnili i rám či co a údajně je vyšel na 300000, druhej byl o něco levnější...
Re: Motory
Zeptám se laicky Na matesáckém motoru mi malilinko jde voda mezi první a druhou hlavou, nejspíš gumička mezi hlavami.Je reálné sundat jen první hlavu a dát pak zpět??
Nebo musí dolů všechny a tím pádem nové těsnění atd
Děkuji za odpověď
Nebo musí dolů všechny a tím pádem nové těsnění atd
Děkuji za odpověď
Re: Motory
Sundávali se vždy všechny tři. Styčné plochy mezi hlavami jsme se snažili srovnat velkým pilníkem a O kroužek se montoval co nejtlustší. (Když O kroužek v drážce nedržel, protože měl o něco menší průměr, tak se máčel do technického benzínu a on v něm napuchnul.) Na starým těsnění je vidět jestli voda nešla skrze něj, páč vodní kanálek je v těsné blízkosti spoje mezi hlavami. Dále může voda pronikat mezi vložkou a blokem nahoře u límce vložky, páč to utěsňovalo až těsnění pod hlavou. Vždy se to projevovalo výronem vody mezi hlavami. Můj názor je sundat to celý. Tak příjemnou montáž.
Re: Motory
Tak díky,toho jsem se bál
Re: Motory
Poprosím o radu.Na Trambusu při nastartování mi mazání ukazuje 3 ale tak třeba po hodině provozu to je míň a míň.Dal jsem si místo policajta taky budík abych alespoň věděl jak to maže i tam.Uplně stejně.
Když jsem se ptal kde hledat chybu tak mi bylo řečeno že může být dole pod vanou na sacím koši gumička nebo přetlakový ventil (jestli to píšu dobře)
Jde mi o to jestli je to pravda a jaká je pakárna sundat vanu,je to 4x4.
Děkuji za každý dobrý postřeh,řadu.
Když jsem se ptal kde hledat chybu tak mi bylo řečeno že může být dole pod vanou na sacím koši gumička nebo přetlakový ventil (jestli to píšu dobře)
Jde mi o to jestli je to pravda a jaká je pakárna sundat vanu,je to 4x4.
Děkuji za každý dobrý postřeh,řadu.
Re: Motory
při nastartování studeného motoru a volnoběhu ty 3 jsou ok . Při zahřátém ve volnoběhu když to maže max 1,5 tak je to ještě ok. a v otáčkách 4 je dobrý.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti