Commercial Vehicles Show 2008 (archiv)
Napsal: sob lis 07, 2009 9:09 pm
Dalsia davka z mojej zbierky: Commercial Vehicles Show 2008.
CV Show je jedna z tych vyznamnych europskych (mozno aj svetovych) vystav specializovanych na uzitkove vozidla, kona sa kazdy rok v Birminghame. Rocnik 2009 sa pre krizu nekonal, rocnik 2010 ma byt "operators show", tak uvidime.
Pre porovnanie, velkostou aj poctom navstevnikov je to zhruba polovica brnenskeho Autotecu; viac ludi od fachu, menej verejnosti. Je to vzdy uprostred tyzdna (uto-stv) takze kto chce ist potrebuje den volna alebo tam ide za biznisom. Vstup zdarma, ale plati sa parkovne.
K veci!
Neviem cim je to, ale ti naj vyrobcovia maju najmenej zaujimave stanky...
DAF sa trochu vynikal:
MAN sa musel pochvalit dodavkami pre britsku armadu:
Isuzu sa blyslo, predstavilo komplet ponuku, 7.5-12-18t
Zucastnila sa aj Avia, s dvoma vozidlami:
Avia tiez hladala predajcov a servisy pre cele GB. Ma tazku konkurenciu od japonskych znaciek, Avie velmi ich na cestach nevidno. Ale zato v Irsku su pomerne bezne.
Dalsia Avia bola v stanku Smith Electric Vehicles, prerobena na elektromobil - svedcalo jej to:
Osobne si rad obzriem aj nejaku exotiku, ako tento BMC. Ked turci este trochu popracuju na servisnom zabezpeceni a prisposobia ponuku europskemu trhu hned to bude na cestach pestrejsie.
Lobus, nizkopodlahovy midibus pre vozickarom; Strathclyde Passenger Transport z Glasgowa objednali hned na vystave 15 kusov.
Pamatate na tie casy? Hospodarska konjunktura po celom svete, na nove nakladaky sa cakalo niekolko mesiacov, v GB aj dva roky. Prislo Hino a ponuklo hotove auto aj s nastavbou z montazneho zavodu v Dubline, solidna kvalita, dobra cena, dodacia lehota mesiac.. a uchmatlo si zaujimavy podiel na trhu (~10%). Prezentacia na CV Show tomu zodpovedala:
Ekologia bola veeeeelkou temou, hybridy a elektromobily kam sa len clovek pozrel.
Najvyspelejesie sa mi zdali Modec-y, elektromobil od zakladu, s rozumnym zamerom a cielom, ziadny prestavbokompromis:
(Aby som bol objektivny, tie elektromobily od Smitha su tiez na urovni; cochvila hadam aj dorastu na naftozrutov)
Tiez zaujimavy koncept, autobus do uzkych mestskych uliciek s riadiacim stanoviskom na oboch koncoch a pozdlznymi sedadlami (ponukany ako nahrada/alternativa elektriciek):
Odpad to je tiez ekologia, tak smetiarov bolo tiez dost:
Ovela zaujimavejsie su stanky vyrobcov nastavieb, casto s vozidlami z prevadzky:
typicky anglicky poschodak, v tomto pripade hydraulicka "paluba":
Celebrity truck, to musi byt, bez toho sa show nezaobide:
Boli tam aj dake dodavky:
No ale mna vzdy najviac zaujmu veterany:
AEC Mercury z r. 1958
AEC Mammoth Major Mk.III z r.1954
AEC Mammoth Major Mk.V
AEC Mammoth Major Mk.8 z r. 1960
ERF KV5.4G z r.1960
Scammel Highwayman z r.1963
Atkinson z r.1956
Leyland Beaver z r.1952, v tomto veku si na zivobytie zaraba ako pohrebak....
Ford z r.1956
Morris Minor
The End.
CV Show je jedna z tych vyznamnych europskych (mozno aj svetovych) vystav specializovanych na uzitkove vozidla, kona sa kazdy rok v Birminghame. Rocnik 2009 sa pre krizu nekonal, rocnik 2010 ma byt "operators show", tak uvidime.
Pre porovnanie, velkostou aj poctom navstevnikov je to zhruba polovica brnenskeho Autotecu; viac ludi od fachu, menej verejnosti. Je to vzdy uprostred tyzdna (uto-stv) takze kto chce ist potrebuje den volna alebo tam ide za biznisom. Vstup zdarma, ale plati sa parkovne.
K veci!
Neviem cim je to, ale ti naj vyrobcovia maju najmenej zaujimave stanky...
DAF sa trochu vynikal:
MAN sa musel pochvalit dodavkami pre britsku armadu:
Isuzu sa blyslo, predstavilo komplet ponuku, 7.5-12-18t
Zucastnila sa aj Avia, s dvoma vozidlami:
Avia tiez hladala predajcov a servisy pre cele GB. Ma tazku konkurenciu od japonskych znaciek, Avie velmi ich na cestach nevidno. Ale zato v Irsku su pomerne bezne.
Dalsia Avia bola v stanku Smith Electric Vehicles, prerobena na elektromobil - svedcalo jej to:
Osobne si rad obzriem aj nejaku exotiku, ako tento BMC. Ked turci este trochu popracuju na servisnom zabezpeceni a prisposobia ponuku europskemu trhu hned to bude na cestach pestrejsie.
Lobus, nizkopodlahovy midibus pre vozickarom; Strathclyde Passenger Transport z Glasgowa objednali hned na vystave 15 kusov.
Pamatate na tie casy? Hospodarska konjunktura po celom svete, na nove nakladaky sa cakalo niekolko mesiacov, v GB aj dva roky. Prislo Hino a ponuklo hotove auto aj s nastavbou z montazneho zavodu v Dubline, solidna kvalita, dobra cena, dodacia lehota mesiac.. a uchmatlo si zaujimavy podiel na trhu (~10%). Prezentacia na CV Show tomu zodpovedala:
Ekologia bola veeeeelkou temou, hybridy a elektromobily kam sa len clovek pozrel.
Najvyspelejesie sa mi zdali Modec-y, elektromobil od zakladu, s rozumnym zamerom a cielom, ziadny prestavbokompromis:
(Aby som bol objektivny, tie elektromobily od Smitha su tiez na urovni; cochvila hadam aj dorastu na naftozrutov)
Tiez zaujimavy koncept, autobus do uzkych mestskych uliciek s riadiacim stanoviskom na oboch koncoch a pozdlznymi sedadlami (ponukany ako nahrada/alternativa elektriciek):
Odpad to je tiez ekologia, tak smetiarov bolo tiez dost:
Ovela zaujimavejsie su stanky vyrobcov nastavieb, casto s vozidlami z prevadzky:
typicky anglicky poschodak, v tomto pripade hydraulicka "paluba":
Celebrity truck, to musi byt, bez toho sa show nezaobide:
Boli tam aj dake dodavky:
No ale mna vzdy najviac zaujmu veterany:
AEC Mercury z r. 1958
AEC Mammoth Major Mk.III z r.1954
AEC Mammoth Major Mk.V
AEC Mammoth Major Mk.8 z r. 1960
ERF KV5.4G z r.1960
Scammel Highwayman z r.1963
Atkinson z r.1956
Leyland Beaver z r.1952, v tomto veku si na zivobytie zaraba ako pohrebak....
Ford z r.1956
Morris Minor
The End.