Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda
No nejsem si jistej, kdo AVII zlikvidoval. Za Rakouska a 1. republiky to byla letecká fabrika, která občas pro zábavu a z mody vyrobila auto.
Za komančů se zjistilo, že letadla nejsou potřeba ale je potřeba lehký nákladní auto a to rychle, tak se jak bylo v módě (stejně jako Rusové koupily v Itálii od Fiatu výrobu osobáku)
tak jsme koupili od Francouzů - Renault- Saviem licenci na výrobu lehkého nákladního auta, které dalších 30let nikdo nemodernizoval!!!!! a jen žil z podstaty uzavřeného trhu.
Trochu se o modernizaci pokusili Korejci a jejich Daewoo a teď Indové ale řekněme si na rovinu, že pouze zdejší trh Avii neuživí - na "západě" je plno až přeplněno a na "východě"
zase přerušily všechny kontakty protože po 89 roce byl "východ" skoro nepřítel. Tak bohužel pokud je odbyt v Indii tak proč to montovat tady a vozit daleko, když to můžu udělat na místě
Za komančů se zjistilo, že letadla nejsou potřeba ale je potřeba lehký nákladní auto a to rychle, tak se jak bylo v módě (stejně jako Rusové koupily v Itálii od Fiatu výrobu osobáku)
tak jsme koupili od Francouzů - Renault- Saviem licenci na výrobu lehkého nákladního auta, které dalších 30let nikdo nemodernizoval!!!!! a jen žil z podstaty uzavřeného trhu.
Trochu se o modernizaci pokusili Korejci a jejich Daewoo a teď Indové ale řekněme si na rovinu, že pouze zdejší trh Avii neuživí - na "západě" je plno až přeplněno a na "východě"
zase přerušily všechny kontakty protože po 89 roce byl "východ" skoro nepřítel. Tak bohužel pokud je odbyt v Indii tak proč to montovat tady a vozit daleko, když to můžu udělat na místě
Další nová (a nepříliš optimistická) zpráva k vývoji našeho slavného výrobce:
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... via-988156
Asi už je rozhodnuto, jinak by přece Indové nenechali výrobu 5 měsíců stát. A jestli se auta vyrobená v Indii (i kdyby se stále jmenovala Avia), u nás uchytí, o tom trochu pochybuji.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Slavné Avii dál hrozí konec, zaměstnanci zůstávají doma
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek. ... position-4
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek. ... position-4
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Po měsíci další zprávy:
Avie se stěhují z Prahy do Indie, v výroba v Česku skončí
http://ekonom.ihned.cz/c1-60055920-avie ... sku-skonci
Avie se stěhují z Prahy do Indie, v výroba v Česku skončí
http://ekonom.ihned.cz/c1-60055920-avie ... sku-skonci
no jo no, vždyť tam píšou, rentabilita je na 3 tisících aut vyrobenejch ročně, je to samozřejmě škoda, ale je to prostě zas ten samej problém. to auto je prostě jenom na čechy a slovensko, protože nerozvinuli servisní síť po evropě. Koukám, samotnej podvozek stojí cca 700 - 800 tisíc bez daně, kde je korba, spačka atd... netuší někdo co stojí třeba Iveco?
Nicméně by mě zajímalo, vždyť se kasali že vyhráli tendr v jižní americe, v anglii taky měli dodávat pošťácký auta. to z toho ze všeho sešlo?
Nicméně by mě zajímalo, vždyť se kasali že vyhráli tendr v jižní americe, v anglii taky měli dodávat pošťácký auta. to z toho ze všeho sešlo?
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Pánové, nerad hasím váš opatrný optimismus ale ve věci výroby Avií je zřejmě útrum celosvětový a přesun výroby do Indie je pouze zbožné přání. Žádné Avie se nestěhují.
Jediné cenné co zřejmě Indii zajímalo a zajímá je kabina a výrobní zařízení pro ni. A to už dávno mají, poslední kabiny vyrobené v Avii v Letňanech byly skládané z posledních zanechaných dílů a nic nového tam nebylo vyrobeného už roky. Zbytek auta není nic jiného než montážní sestava dílů od jednotlivých výrobců a jediné duševní vlastnictví Avie je tam vlastně jen rám či podvozek, chcete-li. Ten bude sotva někoho zajímat. Dva podélníky a pět příček umí v Indii dost dobře vyrobit sami.
Neplácám hlouposti, sedím denně vedle dlouholetého vedoucího pracovníka konstrukce motorů v Avii, který má stále v Avii známé a má přesné informace o tom jak to tam chodí.
Majitel areálu zbourá haly, na místě Avie vyroste rezidenční čtvrť. Majitelem duševního vlastnictví jsou Indové, ale je velice nepravděpodobné, že ho využijí jako celek. Ten je pro jejich potřeby k ničemu a nikoho nezajímá.
Jediné cenné co zřejmě Indii zajímalo a zajímá je kabina a výrobní zařízení pro ni. A to už dávno mají, poslední kabiny vyrobené v Avii v Letňanech byly skládané z posledních zanechaných dílů a nic nového tam nebylo vyrobeného už roky. Zbytek auta není nic jiného než montážní sestava dílů od jednotlivých výrobců a jediné duševní vlastnictví Avie je tam vlastně jen rám či podvozek, chcete-li. Ten bude sotva někoho zajímat. Dva podélníky a pět příček umí v Indii dost dobře vyrobit sami.
Neplácám hlouposti, sedím denně vedle dlouholetého vedoucího pracovníka konstrukce motorů v Avii, který má stále v Avii známé a má přesné informace o tom jak to tam chodí.
Majitel areálu zbourá haly, na místě Avie vyroste rezidenční čtvrť. Majitelem duševního vlastnictví jsou Indové, ale je velice nepravděpodobné, že ho využijí jako celek. Ten je pro jejich potřeby k ničemu a nikoho nezajímá.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ještě je jeden poznatek a to že výroba byla ukončená z důvodu velice přísných emisních limitů v Eu a tím pádem vysoké finanční náročnosti na vývoj nových motorů. Takže podle poslední info. bude výroba Avie, možná pod jiným názvem, pouze v Indii a pro trhy s ne tak přísnýma emisníma požadavkama.
Ostatně i jiní výrobci maj velké starosti okolo Euro 6 a vývoj stál miliardy Eur.
Ostatně i jiní výrobci maj velké starosti okolo Euro 6 a vývoj stál miliardy Eur.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host