Stránka 1 z 3

Mercedes SK ve službách ČSAD

Napsal: ned črc 04, 2010 12:58 pm
od Astran
V roce 1974 vzalo ČSAD KNV Praha a Hungarocamion do zkušebního provozu soupravy M.B. NG1419 GLZ Ackerman-Fruehauf a o rok později několik tříosých tahačů s návěsy Trailor.

Napsal: ned črc 04, 2010 1:01 pm
od Astran
ObrázekObrázek

Napsal: ned črc 04, 2010 1:15 pm
od Astran
ObrázekObrázek

Napsal: ned črc 04, 2010 1:18 pm
od Astran
ObrázekObrázek

Napsal: ned črc 04, 2010 8:21 pm
od Samer
Přihodím jen pro doplnění odkazy z našeho webu:

http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/036.jpg

http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/037.jpg

http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/038.jpg

Tam je zasadni predevsim snimek, ktery dokazuje, ze GLZ jezdil s klasickym logem CSAD na dverich.

Napsal: ned črc 04, 2010 10:37 pm
od Astran
Díky za reakci.Mě by ale zajímala ta souprava s tím logem Čsad spíš z jiného pohledu.Tyhle obrázky a ta fotka s logem na dveřích není totéž auto.
Ta Hungarocamion byla bílo zelená.Ta naše měla být bílo,žluto oranžová,ale bez těch nápisů Ackerman.......Tyhle obrázky jsou z časopisu Automobil,ale jiné fotky jsem bohužel nikdy nezahlédl,což mě celkem mrzí.
Ty tahače byli obsazeni do filmu Pumpaři od Zlaté podkovy kde jsou vidět v akci,jinak dobových obrázků taky asi moc není.Měl jsem něco slíbené,ale bohužel.

Napsal: pon črc 05, 2010 9:42 pm
od JURA13
Velkoobjemová souprava Ackerman-Freuhauf GLZ ( Grossraum Lastzug ) vznikla jako prototyp v roce 1979 realizací patentového řešení krátkého spojení vleku v soupravě, které prodlužovalo užitečnou ložnou plochu až o 900 mm. Toto řešení bylo chráněno německým patentem - viz : http://www.patent-de.com/pdf/DE2808209C2.pdf
Pro představu dobový prospekt :

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Celkem se vyrobilo 11 kusů těchto souprav na podvozcích Mercedes Benz. Jednu z nich zakoupil i HUNGAROCAMION, ale byla na silnějším podvozku MB 1626 2/2 KH a lišlila se od ostatních použitím dvojmontáže na zadní nápravě vleku :

Obrázek Obrázek

V Československu byl zapůjčen ke zkouškám první tovární prototyp MB 1419 2/2 KHZ v barevném provedení bílo-oranžová - viz ilustrační obrázek modelu prototypu :

Obrázek

Vozy z této série byly převážně v provozu v Německu a dodnes jich většina existuje i když třeba přestavěné na obytné.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
[ur

Napsal: pon črc 05, 2010 9:50 pm
od JURA13
Vozy MERCEDES BENZ v provoze ČSAD byly typu 2232 LS v uspořádání náprav 6x4. Jedno méně kvalitní foto s návěsem Tranders :

Obrázek

Napsal: stř črc 07, 2010 7:31 pm
od petersen
Jestli mohu také přispět ...

jako kluk jsem bydlel v Prosecké ulici na Praze 9 proti baráku jsme měli benzinku a přes pole velký areál Klíčovských garáží :wink: ..

Souprava GLZ se tam pohybovala poměrně často a dlouho byla oranžovo - bílá a ten nápis GLZ na boku vozu měla :roll: Poměrně často byla také ke spatření v Holešovicích kde byl taktéž areál Čsad ..

Byla sice zapůjčená ale udajně se spátky do německa nevrátila bohužel co se s ní stalo nikdo neví ... zkrátka jednoho dne zmizela .

Jinak co se týče filmu já bych řekl že pro ten učel ten nápis byl pouze překryt folií .. :wink: aby se nedělala nevhodná reklama či aby to nebylo vzato jako propaganda

Napsal: stř črc 07, 2010 10:54 pm
od Samer
Děkuju, Peťo.

Napsal: stř črc 07, 2010 11:29 pm
od JURA13
Souprava GLZ byla na Klíčově ve zkouškách v roce 1982. Při zahájení měla najeto cca 40. tis km. Jak to nakonec dopadlo by mne taky zajímalo, ale údajně bylo vyhodnoceno, že z hlediska ekonomického není přínosem desetiprocentní navýšení přepravní kapacity v protikladu k pořizovacím nákladům, omezené využitelnosti daného uspořádání, složitosti spojovacího zařízení a celkové vyšší vlastní hmotnosti soupravy s přihlédnutím na dlouhodobou životnost a náklady oprav v provozu.

Obrázek Obrázek

Napsal: čtv črc 08, 2010 8:30 am
od petersen
:wink: jojo ve zkouškách v roce 1982 jenže já tam tu proklatou soupravu zahlídl ještě někdy na začátku roku 1987 ... to vím moc dobře ten rok jsem totiž končil základku :oops:

Jinak nějaké výsledky to nakonec přinést muselo neb se nakonec nakoupily velkokapacitní soupravy Renault ... :wink:

Napsal: čtv črc 08, 2010 9:23 am
od JURA13
Výslednky hodnocení se vztahovaly ke konkrétní soupravě GLZ. Jinak nástup velkokapacitních souprav s krátkým spojením byl trendem 80. let, který nešlo nevidět.
Renaulty vzešly z výběrového řízení Motokovu kvůli nízké pořizovací ceně a až do konce 80 let ,,vedly" v dovozu techniky pro MKD. Většina těchto velkoobjemových souprav byly valníkového provedení, pár skříňových se používalo k přepravám např. konfekce, tzv. ,,ramínkáři"a jiného lehkého, objemného zboží.
Souprava MERCEDES GLZ v Maďarsku měla ještě v roce 1988 zkušební čísla, viděl jsem ji na prezentaci vozového parku Hungarocamionu při závodech trucků na Hungaroringu.
Maďaři nakupovali soupravy s krátkým spojením i na podvozcích Mercedes, ale už ve standartnějším provedení s dlouhou kabinou bez nadstardantních aerodynamických prvků.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: čtv črc 08, 2010 7:55 pm
od Astran
Díky za vyčerpávající odpovědi.
Maďarský Hungarocamion byl co se týče vozového parku hodně pokrokokový i když ty velkoobjemové vleky za ty další MB neměli až tak s krátkým spojením a hlavně soupravou GLS nic moc společného.Byl to klasický závěs s klasickou ojí,jen na ní byl schod pro srovnání výšky auta a vleku.

ObrázekObrázek

Napsal: čtv črc 08, 2010 7:57 pm
od Astran
Tady ještě jeden pohled z dobového prospektu Hungarocamion.

Obrázek Obrázek