Stránka 1 z 3
Mercedes SK ve službách ČSAD
Napsal: ned črc 04, 2010 12:58 pm
od Astran
V roce 1974 vzalo ČSAD KNV Praha a Hungarocamion do zkušebního provozu soupravy M.B. NG1419 GLZ Ackerman-Fruehauf a o rok později několik tříosých tahačů s návěsy Trailor.
Napsal: ned črc 04, 2010 1:01 pm
od Astran
Napsal: ned črc 04, 2010 1:15 pm
od Astran
Napsal: ned črc 04, 2010 1:18 pm
od Astran
Napsal: ned črc 04, 2010 8:21 pm
od Samer
Přihodím jen pro doplnění odkazy z našeho webu:
http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/036.jpg
http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/037.jpg
http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/038.jpg
Tam je zasadni predevsim snimek, ktery dokazuje, ze GLZ jezdil s klasickym logem CSAD na dverich.
Napsal: ned črc 04, 2010 10:37 pm
od Astran
Díky za reakci.Mě by ale zajímala ta souprava s tím logem Čsad spíš z jiného pohledu.Tyhle obrázky a ta fotka s logem na dveřích není totéž auto.
Ta Hungarocamion byla bílo zelená.Ta naše měla být bílo,žluto oranžová,ale bez těch nápisů Ackerman.......Tyhle obrázky jsou z časopisu Automobil,ale jiné fotky jsem bohužel nikdy nezahlédl,což mě celkem mrzí.
Ty tahače byli obsazeni do filmu Pumpaři od Zlaté podkovy kde jsou vidět v akci,jinak dobových obrázků taky asi moc není.Měl jsem něco slíbené,ale bohužel.
Napsal: pon črc 05, 2010 9:42 pm
od JURA13
Napsal: pon črc 05, 2010 9:50 pm
od JURA13
Vozy MERCEDES BENZ v provoze ČSAD byly typu 2232 LS v uspořádání náprav 6x4. Jedno méně kvalitní foto s návěsem Tranders :
Napsal: stř črc 07, 2010 7:31 pm
od petersen
Jestli mohu také přispět ...
jako kluk jsem bydlel v Prosecké ulici na Praze 9 proti baráku jsme měli benzinku a přes pole velký areál Klíčovských garáží
..
Souprava GLZ se tam pohybovala poměrně často a dlouho byla oranžovo - bílá a ten nápis GLZ na boku vozu měla
Poměrně často byla také ke spatření v Holešovicích kde byl taktéž areál Čsad ..
Byla sice zapůjčená ale udajně se spátky do německa nevrátila bohužel co se s ní stalo nikdo neví ... zkrátka jednoho dne zmizela .
Jinak co se týče filmu já bych řekl že pro ten učel ten nápis byl pouze překryt folií ..
aby se nedělala nevhodná reklama či aby to nebylo vzato jako propaganda
Napsal: stř črc 07, 2010 10:54 pm
od Samer
Děkuju, Peťo.
Napsal: stř črc 07, 2010 11:29 pm
od JURA13
Souprava GLZ byla na Klíčově ve zkouškách v roce 1982. Při zahájení měla najeto cca 40. tis km. Jak to nakonec dopadlo by mne taky zajímalo, ale údajně bylo vyhodnoceno, že z hlediska ekonomického není přínosem desetiprocentní navýšení přepravní kapacity v protikladu k pořizovacím nákladům, omezené využitelnosti daného uspořádání, složitosti spojovacího zařízení a celkové vyšší vlastní hmotnosti soupravy s přihlédnutím na dlouhodobou životnost a náklady oprav v provozu.
Napsal: čtv črc 08, 2010 8:30 am
od petersen
jojo ve zkouškách v roce 1982 jenže já tam tu proklatou soupravu zahlídl ještě někdy na začátku roku 1987 ... to vím moc dobře ten rok jsem totiž končil základku
Jinak nějaké výsledky to nakonec přinést muselo neb se nakonec nakoupily velkokapacitní soupravy Renault ...
Napsal: čtv črc 08, 2010 9:23 am
od JURA13
Výslednky hodnocení se vztahovaly ke konkrétní soupravě GLZ. Jinak nástup velkokapacitních souprav s krátkým spojením byl trendem 80. let, který nešlo nevidět.
Renaulty vzešly z výběrového řízení Motokovu kvůli nízké pořizovací ceně a až do konce 80 let ,,vedly" v dovozu techniky pro MKD. Většina těchto velkoobjemových souprav byly valníkového provedení, pár skříňových se používalo k přepravám např. konfekce, tzv. ,,ramínkáři"a jiného lehkého, objemného zboží.
Souprava MERCEDES GLZ v Maďarsku měla ještě v roce 1988 zkušební čísla, viděl jsem ji na prezentaci vozového parku Hungarocamionu při závodech trucků na Hungaroringu.
Maďaři nakupovali soupravy s krátkým spojením i na podvozcích Mercedes, ale už ve standartnějším provedení s dlouhou kabinou bez nadstardantních aerodynamických prvků.
Napsal: čtv črc 08, 2010 7:55 pm
od Astran
Díky za vyčerpávající odpovědi.
Maďarský Hungarocamion byl co se týče vozového parku hodně pokrokokový i když ty velkoobjemové vleky za ty další MB neměli až tak s krátkým spojením a hlavně soupravou GLS nic moc společného.Byl to klasický závěs s klasickou ojí,jen na ní byl schod pro srovnání výšky auta a vleku.
Napsal: čtv črc 08, 2010 7:57 pm
od Astran
Tady ještě jeden pohled z dobového prospektu Hungarocamion.