Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Dotaz: Olejové topení u T2

Příspěvek

Udělám zvlášť téma, myslím si že se tady neztratí.
Mám dotaz?
Na T2 je na přední straně kabiny klapka kterou buď saje topení vzduch z kabiny nebo z venku.
Já ju mám zavřenou pořád, ovládání bowdenama je zrušené a od té doby co to auto mám tak při topení je v kabině cítit jakoby se pálili saze.
Někde bylo psané že ta klapka by neměla v nějaké poloze být otevřená víc jak půl hodiny akorát si nemůžu vzpomenout v jaké...
Není ten smrad tím že je zavřená a táhne to vzduch pořád dokola v kabině?
úte lis 30, 2010 4:28 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

No,logika mi říká že by to nemělo sát vzduch z kabiny a to z jednoduchého důvodu,budou se pařit okna a bude tam zadýcháno,jako když si pustíš v osobáku vnitřní okruh :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte lis 30, 2010 5:44 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Tak to ne, to mi nedělá, pouze a jen to smrdí. Napadá mě ještě že může být prasklý radiátor a pálí se olej ale ten nikde neteče tak nevim
úte lis 30, 2010 5:46 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

možný je všechno,může ten radiátor trošku prolínat a když se rozžhaví,tak to může smrdět,mám taky problém s topením v osobáku,když začnu topit,tak to smrdí štiplavě jako když hoří igelit,ne jako antifreeze a nepřišel jsem na to čím to je,leda prasklej radiátor,jenže kvůli němu musí celá palubní deska ven :roll:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte lis 30, 2010 5:49 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Prasklej radiátor bys poznal, měl bys zblitý celý topení. Zkus se mrknout na drobný úniky oleje na výfukový potrubí, budeš se divit, ale dělá to hodně. Furt sem lozil okolo topení, proč mi smrdí, jenom když se topí a pak sem přišel na to, že mi prolíná olej a kape na sběrač tak, že se stihl spálit a nebylo nic vidět.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
úte lis 30, 2010 7:00 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Tím sběračem myslíš co?
úte lis 30, 2010 7:16 pm

Návštěvník

Příspěvek

Sběrné výfukové potrubí? Ten třídílný kousek u hlav?
úte lis 30, 2010 7:31 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Michale-u T2 se ta klapka ovládá přímo rukou,nemá žádné táhlo,páčkou a táhlem je to ovládané u E1-2 a TerrnoE2,novější terrna už to mají servomotorem.já sem to míval u T2 a E2 v létě otevřené aby to větralo náporem a v zimě vnitřní okruh,jedině když pršelo nebo sněžilo musel sem to sem tam otevřít aby se nemlžily okna,když se nad tím zamyslím tak to tímhle způsobem používám i u E4 akorát to někdy zavírám i v létě s klimou kvůli rychlému vychlazení rozpálené kabiny.Ten smrad si pamatuju u E2 mi to jednou začalo téct kolem holendru tak sem to rozdělal kvůli výměně podložky a na těch předřadných odporech co řídí rychlost otáčení větráku byl nalepený prach s mastnotou a bordelem a když sem to vyčistil včetně toho oleje co tam natekl přes povolený holendr, tak bylo po smradu :wink:
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
úte lis 30, 2010 8:53 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo, sběrač = sběrné potrubí. Já mám tu klapku furt zavřenou na vnitřní okruh, v létě se tolik nepráší do kabiny, po chcípnutí to tak nesmrdí od motoru dovnitř a s mlžením oken si nedělám moc těžkou hlavu, je to jak ementál a furt tam nějakej ten čerstvej vzduch zvenčí leze. A když se to paří moc, tak pootevřu okno a je klid.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
stř pro 01, 2010 5:21 am

kesav
Příspěvky: 61
Registrován: ned úno 17, 2008 9:11 pm

Příspěvek

jj podle návodu ma být klapa zavřená jen pokud se nevytopí kabina, pak se ma otevřit kvůli přivodu čerstveho vzduchu, ale v kabinách už bývá tolik přívodů vzduchu, že tenhle návod ztrácí opodstatnění:-)
stř pro 01, 2010 10:31 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Obrázek

Tady je to o té klapce. Proč ale nemá být dýl jak půl hodiny otevřená nechápu
pát pro 03, 2010 2:50 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Talasi.

To neber tak blizce k srdicku ty fabricke instrukce! :lol: :lol: :lol: Ze skusenosti! Ja byl zimou tahacem v Kemerovo a po ceste se mne vysralo topeni! Tak jsem do nej rypal co jsem vedel, kurva nic. Tak jsem si spoza sedacky vytahl "Navod na obsluhu....TATRA 815" otevrel v zadni casti, tam je zavady a jejich odstraneni, tak nalistoal topeni, a svete div se...!!! Tam mas zarazeno. Zavada, dale pricina a spusob odstraneni! Tak tam mas napsano! Zavada: Nejde spustit topeni. Pricina: Vada v elektroinstalaci. Odstraneni: Vyhledat specialistu! :lol: :lol: :lol: A tak kdyz si prolistujes vsechny tyto poruchy a jejich odstraneni, tak skoro vsude mas napsano "VYHLEDEJ SPECIALISTU!!! :lol: :lol: :lol: A ted si ve tenkrat tu moji situaci, 500 km do nejblizssi civilizace, noc, a venku kolem -40! Tak ja kdybych tenkrat mel u ruky toho curaka co podava takove rady u rukou, tak mu dam tu knizku sezrat!!! :lol: :lol: :lol: A nakonec, zavada byla jenom takova hovadina, ze ta prvni packa na ovladani priodu vzduchu v kabine, tak hned ta prvni packa s cervenou sipkou, tak ta kurva, jak jsem si utiral pristrojovku, taak se kurva zanedbatelne hnula smerem dolu, ale to tak ze si to clovek ani nevsimne, a to hned prerusi el.prou. tak se to skurvene topeni vypne! :lol: :lol: :lol: Dnes se tomu clovek smeje! Ale tenkrat ja nadaval jak ten kokot, ja se omrznul dva dni, az jse se narval na jednoho rusa s tatrou, a ten hned automaticky vedel co je ve veci!

Ja se tech topeni vice mene bojim spravovat, jednou jsem si udelal bufika, a malem mne shorela v Samare Tatra!!! :lol: :lol: :lol:

Takze neni nutnosti presne pul hodina!!! :lol: :lol: :lol: V klidu i 35 minut! :lol: :lol: :lol:
pát pro 03, 2010 3:06 pm

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Klapka

Příspěvek

No asi aby se nemlzily ty okna :-) Pri otevrene "recirkulacni" klapce, je podlte toho textu zapnuta prave vnitrni cirkulace vzduchu.
pát pro 03, 2010 4:12 pm

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Ta doporučená půl hodina je takový alibismus, kdyby jsi se v kabině přidusil nebo přiotrávil a chtěl jsi to svézt na tu klapku. :lol:
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
pát pro 03, 2010 9:33 pm

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Ještě takový amatérský dotaz: montuje se dnes do tater seriově ještě nezávislé topení, nebo jenom olejové a nezávislé pouze na přání. Já měl na tahači TP 6x6 v roce 1989 obě a bylo to docela příjemné. Hlavně na jaře a na podzim. Ale v těhle mrazech to olejové moc netopilo, jenom s naloženým podvalem.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
pát pro 03, 2010 9:40 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti