Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Transcontinental používal od počátku upravené kabiny z Berlietu TR 280, protože sám Ford neměl žádnou vhodnou kabinu evropského typu pro dálkovou dopravu. První kabiny se ještě dovážely z Francie do holanského závodu Forda, kde se pak již od roku 1975 i vyráběly. Kabiny byly vlastně jedinou slabinou z hlediska životnosti u jinak nezničitelného Fordu Transcontinental. Renault kabiny tohoto typu používal v rámci převzetí automobilky Berliet.
Ford Transcontinental v ČSSR
Tak se ke mně dostali další informace-dle slov pamětníka měli existovat
valníkové soupravy dvě.Ta druhá měla být s černou kabinou-známý
už mi nedokázal potvrdit zda to jezdilo také ve Zlíně (Gottwaldově).Snad to mělo být v jižních čechách.
Další info je o tahači 4x2-měl být zabaven cizímu dopravci zde a později
skončilo v JZD Práče (to měla být obdoba Slušovic a STB zde tohle auto měla umístit).Po revoluci se tenhle tahač dostal do Šumperka, kde ho provozovala jedna místní dopr. firma-bohužel byť jsem místní nepoštěstilo
se mi to auto vidět.
Pokud můžete někdo tyhle zprávy vyvrátit nebo potvrdit je tu prostor.
To samé platí i pro případné fotografie těchto aut.
Tak se ke mně dostali další informace-dle slov pamětníka měli existovat
valníkové soupravy dvě.Ta druhá měla být s černou kabinou-známý
už mi nedokázal potvrdit zda to jezdilo také ve Zlíně (Gottwaldově).Snad to mělo být v jižních čechách.
Další info je o tahači 4x2-měl být zabaven cizímu dopravci zde a později
skončilo v JZD Práče (to měla být obdoba Slušovic a STB zde tohle auto měla umístit).Po revoluci se tenhle tahač dostal do Šumperka, kde ho provozovala jedna místní dopr. firma-bohužel byť jsem místní nepoštěstilo
se mi to auto vidět.
Pokud můžete někdo tyhle zprávy vyvrátit nebo potvrdit je tu prostor.
To samé platí i pro případné fotografie těchto aut.
Ten Berliet si zahrál v 30 případech majora Zemana http://www.youtube.com/watch?v=qUjOXGXLLdI. Jsem hodně dlouho hledal než jsem našel co to bylo.
Filip Nikl
Dlouho se tu nic neděje, tak přispěju něčím o jiném Berlietu ve službách ČSAD.
Mám potvrzeno, že v ČSAD BRNO, DZ 621, používaly v 80-tých letech pro nadrozměrné přepravy tahač návěsů BERLIET TRH 350 z roku 1983. Uspořádání 6x4, motor V8.
Vůz měl žluto-černou SPZ: BSA - 37 - 04. Zatím nemám k dispozici žádné podrobnosti a tak přidávám aspoň ilustrační foto vzhledově podobného typu RENAULT z Francie.
Najde se někdo kdo by veděl o osudech tohoto vozu v ČSAD víc ??
Mám potvrzeno, že v ČSAD BRNO, DZ 621, používaly v 80-tých letech pro nadrozměrné přepravy tahač návěsů BERLIET TRH 350 z roku 1983. Uspořádání 6x4, motor V8.
Vůz měl žluto-černou SPZ: BSA - 37 - 04. Zatím nemám k dispozici žádné podrobnosti a tak přidávám aspoň ilustrační foto vzhledově podobného typu RENAULT z Francie.
Najde se někdo kdo by veděl o osudech tohoto vozu v ČSAD víc ??
A nemohl by to být ten Berliet (neb se jedná o shodný typ), který tehdy byl dodán do Liazu pro porovnávací zkoušky s tím prototypem Liazu, osazeným motorem, převodovkou a kabinou Berliet? Že by pak jako zůstal v ČR (i když asi těžko by se dostal až do Brna). Akorát si nejsem jist, jestli ty testy nebyly o nějaký rok před 1983 - musím kouknout do Knížky...
Berliet
JURA 13
nepíšeš náhodou o tomto autě a ještě se koukni na http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=6315&start=30
nepíšeš náhodou o tomto autě a ještě se koukni na http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=6315&start=30
Dneska jsem zjistil definitivně skutečnosti o zeleném berlietu hned od tří pamětníků. Jeden z nich si ho pamatoval v podstatě jen z dětství, další dva ho zažili přímo v provozu. Onen Berliet byl skutečně provozován sokolovským ČSAD. V době, kdy bylo rozhodnuto, že sokolovská provozovna bude zajišťovat kamionovou dopravu, proběhla akce, při které z nějaké mezinárodní výstavy (veletrhu..?) dovezli jednu soupravu a skutečně ji podrobily srovnávacím zkouškám. Verdikt asi nebyl zrovna příznivý a další nákup se již neuskutečnil. Jeden z důvodů byla poruchovost a nehospodárnost provozu. Jak již někdo psal, původní motor byl nahrazen liazáckým. Výměna prý probýhala předkem vozu, přičemž se jeho čelo rozevřelo na dvě křídla.
Při vyprávění zazněla tři jména řidičů, kteří se na vozidle vystřídali. Třetí berlieta dojezdil a s neopravitelnou závadou byl nakonec odstaven.
A konečně role v seriálu "Třicet případů majora Zemana". Skutečně se natáčení zúčastni společně s Volvem F89. Oba vozy byly zapůjčeny i s řidiči. Ani Jiří Ademec, a ani Josef Abrhám prý nezvládli řízení soupravy a záběry jedoucích vozidel tak natáčeli přímo sokolovští řidiči.
Při vyprávění zazněla tři jména řidičů, kteří se na vozidle vystřídali. Třetí berlieta dojezdil a s neopravitelnou závadou byl nakonec odstaven.
A konečně role v seriálu "Třicet případů majora Zemana". Skutečně se natáčení zúčastni společně s Volvem F89. Oba vozy byly zapůjčeny i s řidiči. Ani Jiří Ademec, a ani Josef Abrhám prý nezvládli řízení soupravy a záběry jedoucích vozidel tak natáčeli přímo sokolovští řidiči.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů