Ahoj vespolek,
jak tak sleduji postupné stárnutí svého terénního stroje ( mám ho v péči jen posledních 6 let) a některé věci jako popraskaný a pod výztuhama rezem nafouklý rám jsou prakticky neřešitelné, dospěl jsem k myšlence udělat systémový upgrade. Představuju si to asi takhle:
- vyrobit zcela nový rám (podle původní dokumentace, akorát lépe vyřešit dodatečné vyztužení), nechat pozinkovat
- převodovka, nápravy, rozvody - nechat původní, přední nápravu doplnit diferenciálem s uzávěrkou ze zadní
- použít přiměřeně moderní motor, třeba nějaký šestiválec z DAFu, rekneme 110 kW - podobné maximální otáčky jako původní motor
- z DAFu použít případně i kabinu...
- nejde mi o to, aby to auto lítalo po silnice 120, ale získat spolehlivé terénní auto s vlastnostmi V3Sky, které bude sloužit ještě dlouho a spolehlivě....
Názory a připomínky uvítám...
Tom
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ještě k výrobě rámu, je to velice drahá sranda a náklady by se nikdy nevrátily. Řešení je v novém nejetém rámu z uloženky a ten opískovat a žárově pozinkovat. Dneska jsem byl v Hass Hroby u Tábora a tam pálí V3S jak na běžícím pásu. Něco jde do Vietnamu a zbytek do šrotu nebo na prodej.
Volvo FL 614.
No , musím přiznat , že se těším na tu výrobu nového rámu .
Dnes je možné koupit uloženku bez koroze . Celý rám se dá roznýtovat , otryskat , žárově zinkovat a potom místo nýtů sešroubovat spec. šrouby se samosvornými maticemi . Ale i tohle osobně považuju za přehnané .....
No , počkám si na to , co se z toho vyvrbí ...
Dnes je možné koupit uloženku bez koroze . Celý rám se dá roznýtovat , otryskat , žárově zinkovat a potom místo nýtů sešroubovat spec. šrouby se samosvornými maticemi . Ale i tohle osobně považuju za přehnané .....
No , počkám si na to , co se z toho vyvrbí ...
Trochu si dovolím nesouhlasit s kalkulací - představa je někde okolo 100 tisíc + práce. Zkanibalizovat nějaký služný sedmitunový DAF je tak na 50 - 60 tisíc, rám se musí vejít do 30 i se zinkem. Ale pokud se někde likvidují auta, tak jdu do toho. Bude-li to opravdu uloženka bez nafouklého a popraskaného rámu, je blbost ho vyrábět, konečně i zinkovat..... ale nějak jsem pozbyl iluze o tom, že ještě nějaké takové existují za rozumný peníz.
Jenom pro mé poučení, co přesně by na výrobě rámu V3S přesně mělo být velmi drahého ? 2 x 6605mm U-profilu 200x80x5 z vhodné oceli vyjde někde okolo 8 tisíc, příčky použít původní, zinek tak 10 tisíc.. co zásadního mi uniká ?
Jirko, bylo by nějaké spojení do toho HASSu ? Mám to trochu z ruky, tak bych se nejdřív poptal... z údajů na webu nějak nejsem moudrý kdo je kdo....
Legislativně by měla celá věc řešitelná jako "individuální přestavba", už jsem jednu takovou absolvoval, není to tak strašné.
Díky za názory - jo a mimochodem, při přemýšlení o budoucnosti stroje jsem narazil na Renault RTM 2000 - taková měnší a modernější V3S ka... - za dost rozumné ceny. Akorát nevím, jak moc se dá taková věc dovézt a registrovat u nás - prodávají je v Holandsku, Belgii, atp.
Jenom pro mé poučení, co přesně by na výrobě rámu V3S přesně mělo být velmi drahého ? 2 x 6605mm U-profilu 200x80x5 z vhodné oceli vyjde někde okolo 8 tisíc, příčky použít původní, zinek tak 10 tisíc.. co zásadního mi uniká ?
Jirko, bylo by nějaké spojení do toho HASSu ? Mám to trochu z ruky, tak bych se nejdřív poptal... z údajů na webu nějak nejsem moudrý kdo je kdo....
Legislativně by měla celá věc řešitelná jako "individuální přestavba", už jsem jednu takovou absolvoval, není to tak strašné.
Díky za názory - jo a mimochodem, při přemýšlení o budoucnosti stroje jsem narazil na Renault RTM 2000 - taková měnší a modernější V3S ka... - za dost rozumné ceny. Akorát nevím, jak moc se dá taková věc dovézt a registrovat u nás - prodávají je v Holandsku, Belgii, atp.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ano dá se to postavit za rozumný peníz. Třeba před časem jsem zamyšlel koupit motor Daf šestiválec s turbem a byl za 25 tkč, ještě klasika bez elektroniky. Jenže to byl zajíc v pytli a tak jsem se na to vykašlal. Když motor tak jedině s bouračkou, kde se dá vyzkušet. Takhle bude i s příslušenstvím a třeba se spojkou atd. To zjednodušuje plánovaný projekt.
Kontakt na Hass (nebo Haas - nějak jsem to pozapoměl) nemám, protože tam jezdím osobně a ceny tam mají lepší než jinde ve vojenským výprodeji, jen momentálně žijí ze starých zásob. Nějak jim vyschnul přísun nových věcí, asi se nechytají v novém systému prodeje vojenské techniky.
Taky jsem uvažoval nad změnou motoru, protože ze starého čtyřválce se toho nedá moc vykouzlit. V úvahu přichází Perkins, Man, Volvo. Taky se pozeptám nad podmínkama výměny. Mám ŽL. na výrobu motorových vozidel a tak třeba to půjde svépomocí Zdůvodnění by mohlo být nedostatek náhradních dílů z důvodu zaniklého výrobce a ekologický aspekt.
Kontakt na Hass (nebo Haas - nějak jsem to pozapoměl) nemám, protože tam jezdím osobně a ceny tam mají lepší než jinde ve vojenským výprodeji, jen momentálně žijí ze starých zásob. Nějak jim vyschnul přísun nových věcí, asi se nechytají v novém systému prodeje vojenské techniky.
Taky jsem uvažoval nad změnou motoru, protože ze starého čtyřválce se toho nedá moc vykouzlit. V úvahu přichází Perkins, Man, Volvo. Taky se pozeptám nad podmínkama výměny. Mám ŽL. na výrobu motorových vozidel a tak třeba to půjde svépomocí Zdůvodnění by mohlo být nedostatek náhradních dílů z důvodu zaniklého výrobce a ekologický aspekt.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Progres report:
Po několika letech přemýšlení se mi to začíná jasněji rýsovat - stylem mírný pokrok v mezích zákona, tedy zachování původního rázu a vzhledu vozidla včetně motoru, který v podstatě vyhovuje, pokud opustíme myšlenku velmi svižné jízdy. To je asi pak nejlepší našetřit na Tatru 810. V současné chvíli je elektrika překopaná na 24V se zápornou kostrou. Vyřazením bateriového spínače je spolehlivost někde jinde a auto staruje jak zběsilé, byť má jen 2x100 Ah. Dobíjení altíkem. Teď připravujeme výrobu nových podélníků rámu a některých výztuh, např. nad uchycením zadních náprav což je podle všeho problematické místo.
Po několika letech přemýšlení se mi to začíná jasněji rýsovat - stylem mírný pokrok v mezích zákona, tedy zachování původního rázu a vzhledu vozidla včetně motoru, který v podstatě vyhovuje, pokud opustíme myšlenku velmi svižné jízdy. To je asi pak nejlepší našetřit na Tatru 810. V současné chvíli je elektrika překopaná na 24V se zápornou kostrou. Vyřazením bateriového spínače je spolehlivost někde jinde a auto staruje jak zběsilé, byť má jen 2x100 Ah. Dobíjení altíkem. Teď připravujeme výrobu nových podélníků rámu a některých výztuh, např. nad uchycením zadních náprav což je podle všeho problematické místo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host