Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
Nemám tu po ruce starou páčku takže ten slepý svazek nevykoukám. To relé je kreslený mezi svorkovnicí páčky a motorku, jen u jednoho schématu je kreslený jako součást páčky(u toho provedení to vypadá, že páčka neovládá motorek přes kostru ale přes plus). Tatra má ty schémata takový divoký, takže těžko říct. U tatry jsem cyklovač nikdy nezkoumal ale pokud se přidával cyklovač do 105/120, liazky tak se jeden kabel mezi páčkou a motorkem musel přerušit a tam zapojit vývody cyklovače.
Re: Poruchy a opravy Tater
Vie mi niekto poradit prosim ako je to s kompresorom T815? Tatra nechce vobec odfuknut, aj ked vrčí 20 minút, budiky ukazuju niečo pod 6atm . Par krat stlačím brzdu a už svietia kontrolky poklesu vzduchu. Moj nazor je taky, kompresor vzduchom chladený, ktory je umiestneny vzadu , nema dostatočné chladenie,prehrieva sa . Preto si myslim že ventilky prepuštacie vzduch tak casto odchádzajú a už pri väčšom tlaku nefunguju správne. Úniky vzduchu som nespozoroval. Ide o klasicku s3 t3- 929-11. Je možnosť dvoj valcoveho kompresora , pouzivany asi najme pri V12. Bol pri problem pri namontovani 2valca na klasicky V10 motor? Pripadne olejom chladeny kompresor, je to mozne dorobit ?
Alebo je nejaky predpisany tlak ktory ma kompresor za určitý čas spravit? Alebo ako kompresor najlepsie odskusat.
Ďakujem.
Alebo je nejaky predpisany tlak ktory ma kompresor za určitý čas spravit? Alebo ako kompresor najlepsie odskusat.
Ďakujem.
Re: Poruchy a opravy Tater
jednoduše odzkoušet kompresor zle ,odpojením výtlaku před regulátorem(hnízdem) nastartovat motor a prstem když tlak neudržíš je kompresor ok. Je taky možné odkalovač kondenzátu před regulátorem je zabetonovaný karbonem. Vyřazovací metodou ,odpojovat od kompresoru dál a prstem zkoušet zda tlak udržím. Začal bych odpojením za regulátorem a když za ním tlak neudržíš rukou tak je to v regulátoru nebo odkalovači, Tam to nikdo nikdy nečistí. Kompresor lze bez problému zaměnit za dvou píst a jednopíst z T2 . Nemusí se vymýšlet chlazení olejem lze to taky chladit naftou z přepadu čerpadla jako je to řešené u E1
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdarec tatrováci, chtěl bych se zeptat, nebo si nechat poradit, zkoušel někdo omotat výfukový potrubí na 815 T1 takovou tou termopáskou? V létě, když tahám podval, tak to pěkně topí (nijak víc než by to topilo jiným tatrám), jen jsem si říkal, jestli by mi to pomohlo pár stupňů snížit pod kabinou, tak by to nebylo na škodu. Má někdo s tímto zkušenost, má to nějakej smysl atd.? Někde jsem se dočetl (fóra na osobní auta), že potom ta litina dostává zabrat co se týče teploty. Dík za radu.
Re: Poruchy a opravy Tater
Dakujem za rady Karel, skusim.
Ešte dalsia otazka, aky olej dat do motora ? Mam 929-11 prvy typ 10 valca. Problem je ten že neviem zistit aky olej do motora davali predomnou. M6ADS2 , predpisany olej, mi predajca olejov ani už nevie predat, že uz ich nevyrabaju. Odporucil mi M7ADS3 , no s podmienkou že uz v tatre takyto olej bol. Pretože M7ads3 ževraj riadne rozpúšta usadeniny / karbon v motore a môže niečo upchat.
Su aj ine oleje ktore by mohli byt použité do takehoto motora? Klasicke M6AD sa mi nezda ako dobra volba. Kludne aj drahšie oleje, na tom sa podla mna šetrit neoplati.
Dakujem pekne.
Ešte dalsia otazka, aky olej dat do motora ? Mam 929-11 prvy typ 10 valca. Problem je ten že neviem zistit aky olej do motora davali predomnou. M6ADS2 , predpisany olej, mi predajca olejov ani už nevie predat, že uz ich nevyrabaju. Odporucil mi M7ADS3 , no s podmienkou že uz v tatre takyto olej bol. Pretože M7ads3 ževraj riadne rozpúšta usadeniny / karbon v motore a môže niečo upchat.
Su aj ine oleje ktore by mohli byt použité do takehoto motora? Klasicke M6AD sa mi nezda ako dobra volba. Kludne aj drahšie oleje, na tom sa podla mna šetrit neoplati.
Dakujem pekne.
Re: Poruchy a opravy Tater
Jakýkoliv obyč 10w40 ten motor zblajzne stejně všechno.Hlavně že tam nějaký je.
-
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Luta: to teplo bude aji z hlav válců, omotáním svodů nic nevyřešíš, hoď tam klimu a máš příjemno v kabině... TS 1989: M7ADS3 jme dávali běžně, ten je v pohodě, M6AD určitě ne, nebo pak nějaký minerál 15W40 např. my dáváme drahně let Texaco Ursa.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Ts1989
Ahoj, použi 15w40, lejem to do tatier, avii, liazok, v3s a bez problémov...
Ahoj, použi 15w40, lejem to do tatier, avii, liazok, v3s a bez problémov...
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Pavel 815-2 - Já to myslel trošku jinak, ne že by to nějak extra topilo do kabiny, spíš jako že jedu v létě táhlej kopec , tatra by jela, ale už musím chladit, jestli by to omotání pomohlo, že by ty svody byly omotané a tím pádem, by jen ty svody tolik netopily v motorovém prostoru, vím že ta bude i tak teplo jak je motor rozpálenej, ale jestli by to snížilo pár procent tepla. Jen tak přemýšlím jestli to má nebo nemá smysl a jestli bych třeba tomu nějak neublížil, protože ta energie tepla musí tak jako tak někam jít. Mám na mysli toto https://speedpro.eu/produkt/termo-omota ... -titanova/ udávají, že by to mělo zlepšit tepelnou odolnost o 30 %. Něco jak je na tomto motoru, vím, že to není závoďák a ani dvanáctiválec foto převzato z googlu
Re: Poruchy a opravy Tater
Nějak nechápu čeho chceš vlastně docílit. Tím, že omotáš svody nijak "nezlepšíš" účinnost chlazení. Ty svody se omotávají kvůli tomu aby nechladly, tím se údajně zlepšuje proudění v potrubí... U nějakýho laděnýho potrubí na konkrétní motor to může mít nějaký vliv, tady to bude kontra produktivní, to potrubí je nicotný v porovnání se zbytkem motoru, nějaký zlepšení výplachu motoru taky nenastane... Vím, že to kluci u aut matlali ještě nějakou barvou, ty pásky měly tendenci se roztřepit...
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
red.bill - ano na něco podobnýho jsem se ptal, na co jsi mi odpověděl, jen mě zajímalo, jestli u takovýho stroje, nebo motoru to má nějakej vliv, nějaký zlepšení.
-
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Podle mě je to nesmysl, vykašli se na to.
Re: Poruchy a opravy Tater
Ďakujem pekne za odpovede.
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdarec Tatrováci, chtěl jsem se zeptat, zda nemá někdo schéma jak seštelovat ventily na desetiválci? Děkuji
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů