Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Nemám tu po ruce starou páčku takže ten slepý svazek nevykoukám. To relé je kreslený mezi svorkovnicí páčky a motorku, jen u jednoho schématu je kreslený jako součást páčky(u toho provedení to vypadá, že páčka neovládá motorek přes kostru ale přes plus). Tatra má ty schémata takový divoký, takže těžko říct. U tatry jsem cyklovač nikdy nezkoumal ale pokud se přidával cyklovač do 105/120, liazky tak se jeden kabel mezi páčkou a motorkem musel přerušit a tam zapojit vývody cyklovače.
čtv pro 01, 2022 1:02 pm

TS1989
Příspěvky: 29
Registrován: pát říj 28, 2022 10:53 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Vie mi niekto poradit prosim ako je to s kompresorom T815? Tatra nechce vobec odfuknut, aj ked vrčí 20 minút, budiky ukazuju niečo pod 6atm . Par krat stlačím brzdu a už svietia kontrolky poklesu vzduchu. Moj nazor je taky, kompresor vzduchom chladený, ktory je umiestneny vzadu , nema dostatočné chladenie,prehrieva sa . Preto si myslim že ventilky prepuštacie vzduch tak casto odchádzajú a už pri väčšom tlaku nefunguju správne. Úniky vzduchu som nespozoroval. Ide o klasicku s3 t3- 929-11. Je možnosť dvoj valcoveho kompresora , pouzivany asi najme pri V12. Bol pri problem pri namontovani 2valca na klasicky V10 motor? Pripadne olejom chladeny kompresor, je to mozne dorobit ?
Alebo je nejaky predpisany tlak ktory ma kompresor za určitý čas spravit? Alebo ako kompresor najlepsie odskusat.
Ďakujem.
stř pro 14, 2022 8:23 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

jednoduše odzkoušet kompresor zle ,odpojením výtlaku před regulátorem(hnízdem) nastartovat motor a prstem když tlak neudržíš je kompresor ok. Je taky možné odkalovač kondenzátu před regulátorem je zabetonovaný karbonem. Vyřazovací metodou ,odpojovat od kompresoru dál a prstem zkoušet zda tlak udržím. Začal bych odpojením za regulátorem a když za ním tlak neudržíš rukou tak je to v regulátoru nebo odkalovači, Tam to nikdo nikdy nečistí. Kompresor lze bez problému zaměnit za dvou píst a jednopíst z T2 . Nemusí se vymýšlet chlazení olejem lze to taky chladit naftou z přepadu čerpadla jako je to řešené u E1
ned pro 18, 2022 3:21 pm

141.Luta
Příspěvky: 336
Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Zdarec tatrováci, chtěl bych se zeptat, nebo si nechat poradit, zkoušel někdo omotat výfukový potrubí na 815 T1 takovou tou termopáskou? V létě, když tahám podval, tak to pěkně topí (nijak víc než by to topilo jiným tatrám), jen jsem si říkal, jestli by mi to pomohlo pár stupňů snížit pod kabinou, tak by to nebylo na škodu. Má někdo s tímto zkušenost, má to nějakej smysl atd.? Někde jsem se dočetl (fóra na osobní auta), že potom ta litina dostává zabrat co se týče teploty. Dík za radu.
stř pro 21, 2022 4:08 pm

TS1989
Příspěvky: 29
Registrován: pát říj 28, 2022 10:53 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Dakujem za rady Karel, skusim.
Ešte dalsia otazka, aky olej dat do motora ? Mam 929-11 prvy typ 10 valca. Problem je ten že neviem zistit aky olej do motora davali predomnou. M6ADS2 , predpisany olej, mi predajca olejov ani už nevie predat, že uz ich nevyrabaju. Odporucil mi M7ADS3 , no s podmienkou že uz v tatre takyto olej bol. Pretože M7ads3 ževraj riadne rozpúšta usadeniny / karbon v motore a môže niečo upchat.
Su aj ine oleje ktore by mohli byt použité do takehoto motora? Klasicke M6AD sa mi nezda ako dobra volba. Kludne aj drahšie oleje, na tom sa podla mna šetrit neoplati.
Dakujem pekne.
stř pro 21, 2022 6:13 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Jakýkoliv obyč 10w40 ten motor zblajzne stejně všechno.Hlavně že tam nějaký je.
stř pro 21, 2022 8:14 pm

pavel 815-2
Příspěvky: 92
Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Luta: to teplo bude aji z hlav válců, omotáním svodů nic nevyřešíš, hoď tam klimu a máš příjemno v kabině... TS 1989: M7ADS3 jme dávali běžně, ten je v pohodě, M6AD určitě ne, nebo pak nějaký minerál 15W40 např. my dáváme drahně let Texaco Ursa.
stř pro 21, 2022 11:42 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ts1989

Ahoj, použi 15w40, lejem to do tatier, avii, liazok, v3s a bez problémov...
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv pro 22, 2022 2:29 pm

141.Luta
Příspěvky: 336
Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Pavel 815-2 - Já to myslel trošku jinak, ne že by to nějak extra topilo do kabiny, spíš jako že jedu v létě táhlej kopec , tatra by jela, ale už musím chladit, jestli by to omotání pomohlo, že by ty svody byly omotané a tím pádem, by jen ty svody tolik netopily v motorovém prostoru, vím že ta bude i tak teplo jak je motor rozpálenej, ale jestli by to snížilo pár procent tepla. Jen tak přemýšlím jestli to má nebo nemá smysl a jestli bych třeba tomu nějak neublížil, protože ta energie tepla musí tak jako tak někam jít. Mám na mysli toto https://speedpro.eu/produkt/termo-omota ... -titanova/ udávají, že by to mělo zlepšit tepelnou odolnost o 30 %. Něco jak je na tomto motoru, vím, že to není závoďák a ani dvanáctiválec :D :D foto převzato z googlu
Obrázek
čtv pro 22, 2022 5:54 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Nějak nechápu čeho chceš vlastně docílit. Tím, že omotáš svody nijak "nezlepšíš" účinnost chlazení. Ty svody se omotávají kvůli tomu aby nechladly, tím se údajně zlepšuje proudění v potrubí... U nějakýho laděnýho potrubí na konkrétní motor to může mít nějaký vliv, tady to bude kontra produktivní, to potrubí je nicotný v porovnání se zbytkem motoru, nějaký zlepšení výplachu motoru taky nenastane... Vím, že to kluci u aut matlali ještě nějakou barvou, ty pásky měly tendenci se roztřepit...
čtv pro 22, 2022 7:39 pm

141.Luta
Příspěvky: 336
Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

red.bill - ano na něco podobnýho jsem se ptal, na co jsi mi odpověděl, jen mě zajímalo, jestli u takovýho stroje, nebo motoru to má nějakej vliv, nějaký zlepšení.
čtv pro 22, 2022 8:10 pm

pavel 815-2
Příspěvky: 92
Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Podle mě je to nesmysl, vykašli se na to.
pát pro 23, 2022 1:16 am

141.Luta
Příspěvky: 336
Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

ok
pát pro 23, 2022 7:42 am

TS1989
Příspěvky: 29
Registrován: pát říj 28, 2022 10:53 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ďakujem pekne za odpovede.
ned pro 25, 2022 5:23 pm

141.Luta
Příspěvky: 336
Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Zdarec Tatrováci, chtěl jsem se zeptat, zda nemá někdo schéma jak seštelovat ventily na desetiválci? Děkuji
úte led 03, 2023 7:57 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 hostů