Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Pecco SK 400
Dlouho jsem váhal, zdali mám otevřít toto téma a po dlouhém rozmýšlení jsem se rozhodl, že ano. Jelikož se často pohybuji jako jeřábník na dosti stavbách a některé jsou i zvláštní stavebními postupy a technologiemi, případně svou funkčností a velikostí a ne každý má možnost se na tyto stavby v době realizace, případně stroje používané při stavbě podívat naživo zkusím to nabídnout tímto způsobem s pomocí fotek.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Zde je několik snímků ze stavby tunelu Blanka. Prvních šest fotek je z hlavního areálu staveniště na Letné. V současné době už probíhají poslední betonáže u tunelu, betonují se nájezdy a budoucí garáže, přičemž většina techniky už je pryč. Směrem k ulici Hradčanská se provádí zásyp bývalé stavební jámy.
Zde je úsek stavenistě na U prašného mostu a na ulici Milady Horákové, pokud jsem si správně zapamatoval názvy.
Zkusím jestli nenajdu nějaké starší foto z dob když jsem tam dělal.
Zde je úsek stavenistě na U prašného mostu a na ulici Milady Horákové, pokud jsem si správně zapamatoval názvy.
Zkusím jestli nenajdu nějaké starší foto z dob když jsem tam dělal.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Montáž jeřábu Comansa LC 5010, pomocí věžového jeřábu Linden-Comansa LC 5211. Část 2.
Nyní už bude následovat pouze zdlouhavé a fotograficky nezajímavé napnutí lan, montáž kočky a její lanování, zapojení jeřábu do provozu a kontrola přetěžovacích a koncových vypínačů.
Nyní už bude následovat pouze zdlouhavé a fotograficky nezajímavé napnutí lan, montáž kočky a její lanování, zapojení jeřábu do provozu a kontrola přetěžovacích a koncových vypínačů.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
Super tvoje vlákno ..takto si představuju fotoreportáž ,jen tak dál
TATRA Forever
http://www.youtube.com/user/mrtom2C
http://www.youtube.com/user/mrtom2C
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
TomC2: dík jsem rád, že se toto vlákno líbí a doufám, že to tak zůstane i nadále. Připravuji několik strarých fotek se zajímavostmi co sem našel v mobilu a ve starším fotáku a také haváriji věžového jeřábu Potain zde v ČB, z 18 žáří 2001, které jsem byl přímým svědkem . Jen to musím poupravit, ale určitě bude co k vidění .
A fotoreportáž no byl jsem na stavbě skoro celí den a nedělal nic jiného než fotil , akorát u toho byla zima jak jen člověk stojí skoro na místě .
A fotoreportáž no byl jsem na stavbě skoro celí den a nedělal nic jiného než fotil , akorát u toho byla zima jak jen člověk stojí skoro na místě .
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Jedna slibovaná havárije věžového jeřábu Potain F3/29 B, která se stala 18 září 2001. Na úvod prosím omluvte kvalitu fotek , nebot to bylo focené prvním fotákem co sem měl a nebyl zrovna kvalitní . Kvalitě ani nepřidalo to, že jsem je do současné podoby musel naskenovat z dřívě vytištěných snímků. Průběh této havárije jsem viděl osobně . Bylo to o to horší, že tento jeřáb byl vůbec první na který jsem vylez nahoru a měl možnost si s ním zajezdit ( to bylo v roce 1997 kdy mě bylo 12 ). Příčinou destrukce byla vina montážníků provádějící demontáž jeřábu, kteří neznali přesný pracovní postup :mad:.
Zde jsou nějaké fotky v lepší kvalitě co sem sehnal z nettu.
Zde jsou nějaké fotky v lepší kvalitě co sem sehnal z nettu.
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:57 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Zde jsem objevil pár fotek ze stavby City center České Budějovice, Duben-Červen 2007. Na této stavbě jsem dělal většinou železobetony a vyzdívky , nicméně na jeřáb jsem se tam taky dostal . Měly jsme tam k dispozici dva jeřáby Peiner SK-City, SK 76 a SK 126/1 , které byli umístěny v železobetonové desce uprostřed stavby. Přes tři patra byl dočasný stavební otvor a poté jeřáby zasahovali do volného prostoru budoucího atria. Kvalita fotek je horší-foceno mobilem .
Procházka stavbou- bednění a železobetonové konstrukce malého atria.
Přístup k jeřábu Peiner SK 126/1 a foto z něj .
Postup stavby v čase, umístění jeřábů ve velkém atriu, jeho dokončování a vyklízení při postupném zastřešování velkého atria.
Procházka stavbou- bednění a železobetonové konstrukce malého atria.
Přístup k jeřábu Peiner SK 126/1 a foto z něj .
Postup stavby v čase, umístění jeřábů ve velkém atriu, jeho dokončování a vyklízení při postupném zastřešování velkého atria.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
kuba_THX: k tvému dotazu lze odpovědět jednoduše . Z ekonomického, pracovního i časového hlediska se většina jeřábů smontuje do základní konfigurace autojeřábem pokud možno do plné potřebné pracovní výšky. Ta se nejvíce pohybuje v rozmezí 30-70 metrů, přičenž 70 metrů je obvykle hranice při níž může být věžový jeřáb provozován jako volně stojící. Nad touto výškou je jeřáb třeba kotvit k budovanému objektu ale i poté je možné výšku jeřábu lehce zvyšovat za pomoci šplhacího rámu a nových dílů věže. Existují sice vyjímky ve volné výšce kolem 100 metrů, ale toto řešení je často finančně i provozně nákladné. Je třeba používat speciální hlubinné založení jeřábu, širokou věž ( například o rozměru 4x 4, nebo 5x 5 metru ) a jiné prvky a k jeho montáži je zapořebí dostatek volného prostoru, autojeřáb s patřičným dosahem a nosností, proto se takto vysoké volně stojící jeřáby využívají jen někdy. Snáze než montáž je možné provést částečnou demontáž, nebo přestavbu jeřábu už stojícího jeřábu .
Zkusím vyhledat nějaké fotky a napíšu o tom obšírněji .
Volně stojící jeřáb o výšce 104 metrů se širokou věží a jeřáb na stavbě chladicí věže, který se bude částečně domontovat a přestavovat ve výšce 180 metrů a má proto uzpůsobené žávaží a díly výložníku.
Zkusím vyhledat nějaké fotky a napíšu o tom obšírněji .
Volně stojící jeřáb o výšce 104 metrů se širokou věží a jeřáb na stavbě chladicí věže, který se bude částečně domontovat a přestavovat ve výšce 180 metrů a má proto uzpůsobené žávaží a díly výložníku.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Jirda, Mára V8: Není to zas tak strašné, z vlastní zkušenosti vím, že se dá v pohodě 100 metrů zvládnout za 15 minut, tím se nechci chlubit, ale záleží na uspořádání žebříků, kondici a věku jeřábníka. Je jasné, že v 26 letech lezu rychleji, než třeba 50 letý jeřábník, ale jak říkám záleží na okolnostech .
Jinak tady je pár informací přímo k tomuto jeřábu, co vím z odborných článků a v neposlední řadě si dopisuji také z několika jeřábnickýmy kolegy z ciziny. Jeřábník na tom 104 metrovém jeřábu v Kansas city vyráží do práce o půl hodiny dřívě než ostatní, ale také o půl hodiny dříve končí, ale dolů to jde rychleji . Denně nahoře tráví 9-10 hodin, v případě delších procovních dní se to různě upravuje, případně nastupuje střídač. Kabina jeřábu byla vybavena přímo pro tuto zákázku TV, mikrovlnou troubou, lednicí a rychlovarnou konvicí , ( jo v zahraničí se s tím holt počítá, naše firmy se mají co učit ), jedinný problém je příroda, ale malá se odbude do PET lahve a na velkou musí chtě nechtě dolů. Časem sem dám přímo nějaké články co o tom vyšli.
Jinak tady je pár informací přímo k tomuto jeřábu, co vím z odborných článků a v neposlední řadě si dopisuji také z několika jeřábnickýmy kolegy z ciziny. Jeřábník na tom 104 metrovém jeřábu v Kansas city vyráží do práce o půl hodiny dřívě než ostatní, ale také o půl hodiny dříve končí, ale dolů to jde rychleji . Denně nahoře tráví 9-10 hodin, v případě delších procovních dní se to různě upravuje, případně nastupuje střídač. Kabina jeřábu byla vybavena přímo pro tuto zákázku TV, mikrovlnou troubou, lednicí a rychlovarnou konvicí , ( jo v zahraničí se s tím holt počítá, naše firmy se mají co učit ), jedinný problém je příroda, ale malá se odbude do PET lahve a na velkou musí chtě nechtě dolů. Časem sem dám přímo nějaké články co o tom vyšli.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Tak se dnes v Českých médiích objevila informace o novém nejvýše položeném mostě Baluarte v Mexiku , ale slušelo by více informací. Tento most je zavěšen pomocí lan nesených dvěma 170 metrů vysokýmy pylony a dlouhý 1 124 metrů. Dálnice na něm umístěná překlene rokli hlubokou téměř 400 metrů. V našich médiích se objevila informace o jeho otevření, což je nesmysl, došlo pouze k jeho spojení, nebot most se budoval pomocí letmé betonáže. Výstavba mostu a nové dálnice započala roku 2008 a kompletní dokončení a otevření je plánováno na léto 2012. Na této dálnici bude přes 90 tunelů a 115 mostů, z nichž více než 10 jich překoná výšku 90 metrů. Celková délka výstavby nové a rekonstrukce stávající dálnice bude 1124 Km s cenou 1,7 miliardy USD, z toho cena mostu Baluarte byla největší položkou při objemu 170 milionů USD. ( Napadá mě myšlenka na kolik by to přišlo u nás, případně jak dlouho by to ty naše osvědčené firmy stavěly )
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerik ... svete.html
Odkaz na soubor fotek dokumentující výstavbu mostu Baluarte:
http://highestbridges.com/wiki/index.ph ... rte_Bridge
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerik ... svete.html
Odkaz na soubor fotek dokumentující výstavbu mostu Baluarte:
http://highestbridges.com/wiki/index.ph ... rte_Bridge
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů