Stránka 1 z 5

Zástavba motora V12 2xturbo do T815 26 208 6x6.2/37

Napsal: pon led 09, 2012 12:55 pm
od Mikki
Poprosím moderátorov o dočasné ponechanie tejto témy. Viem, že zmieňovaný problém sa tu už rozoberal, ale chcel by som to mať ucelené. Vopred ďakujem.

Mal by som možnosť zadovážiť si V12 2xturbo výmenou za môj súčasný V10. Zaujímajú ma nasledovné otázky.

Oplatí sa takáto prestavba? (mám lesovoz T815 208 26 6x6.2/37 - klas. podvozok používaný na lesovozy, neťahám príves)
Aké máte skúsenosti s porovnaním prevádzky? (V10 / V12 turbo), myslím tým to isté auto po prestavbe, nie dve rôzne autá.
Aká je finančná náročnosť takejto prestavby? (za predpokladu, že motor mám a je v dobrej kondícii)
Aká je časová náročnosť takejto prestavby?
Čo všetko musím na vozidle prispôsobiť, aby sa tam ten motor vôbec dal založiť a prevádzkovať?

Vítam všekty postrehy, ak som na niečo zabudol, doplňte ma.

Ak sa tu nazbiera dostatok informácii, súbor si skopírujem a tému môžme zmazať. Ďakujem.

Napsal: pon led 09, 2012 1:30 pm
od Nalim
Zdravím, zrovna třeba toto je už po přestavbě, kterou řešíš taky:
http://imageshack.us/f/18/obraz0240.jpg/
Tady máš autory přestavby:
http://www.motory-tatra.cz/

Napsal: pon led 09, 2012 8:39 pm
od Karel334
zřejmě předsunutá kabina.Moc práce to není dvě šichty.už si pomalu poscháněj zadní kozu co na ní jsou filtry výfuk je moc důležitá věc a lepší orig než to lepit.dvě roury esa mezi tubo a filtr bude problém sehnat.Tlumič výfuku bez přepážek nebo ten 10v vykuchat.Turba jen k36 nic jiného k35 to nebude tak chodit.Kardan 12v budeš potřebovat taky.Zadní držáky motoru co jsou na rámu odřezat a asi 20 cm posunout vzad převařit nezničit.Problém bude sehnat orig přechod spojení mezi tubama a výfukem.Řešil jsem to antikor.vlnovcem.Ty tretky je nejlépe sehnat nějakého vojáka nebo TP.Ve spotřebě 10v a 12v TD nehledej rozdíl.Mám takové motory dva ve vleku ceková 45 t bez kopců 50 kopce 60 i dál.Jezdil jsem jeden čas 10v v návěsu 70 no problem.12v agregát profesionálů tak jen do toho.

Napsal: pon led 09, 2012 10:36 pm
od Mikki
Výhodu mám v tom, že známi dovezú komplet funkčnú T815 6x6.1 TP, ktorá sa bude rozoberať na diely. Môžem si vziať, čo treba.

Napsal: úte led 10, 2012 9:30 am
od Mikki
Ešte by som rád zviedol výfuk k zemi, pretože dýchať to pri práci na ruke - žiadna výhra. Bude to problém?

Napsal: úte led 10, 2012 10:31 pm
od Karel334
Pokoukej 6x6 vojáka vvn.tam to bylo elegantní řešení.

Napsal: úte led 10, 2012 10:58 pm
od Filip Závada
To mu ale tak udělat nepůjde kvůli tý ruce. Ono vůbec ho čeká přepatlávka, ten motor z TP má vanu oleje před motorem, takže tohle všechno musí předělat - nevím jestli to není jiná vana než ta na motor - každopádně to není práce na chvíli a bude tam spousta nečekaných "zvratů" a komplikací. A je ještě otázka v jakém stavu ten motor a turba je, protože výhoda V 10 je ta, že je jednoduchej, nenáročnej na kvalitu olej a opravy a je výkonově dimenzovanej ke zbytku auta.. Silnější motor bude znamenat vetší zátěž pro celej hnací trakt spojkou začínaje a nápravami konče, což by zas tak vadit nemělo.

Napsal: stř led 11, 2012 7:12 pm
od Karel334
To ano vanu bude muset dát jnou.TP má vanu plochu a nádoba je vedle jako u eura.Dá se to tan taky namontit místa tam bude dost.

Napsal: stř led 11, 2012 7:25 pm
od Mikki
A je šanca, že za kabínu zmestím kozu, ktorá drží filtre a aj pôvodnú, na ktorej je rezerva?

Napsal: stř led 11, 2012 8:31 pm
od Karel334
rezerva se nevejde.budeš muset udělat něco na rámu třeba z liazky vaníku .Ta tvoje koza půjde celá pryč .

Napsal: čtv led 12, 2012 5:40 pm
od Mikki
Karel, alebo niekto, kto máte T2, odmerajte prosím vás vzdialenosť od konca filtra po kabínu. (Viď obrázok). Celú kozu s rezervou, by som mohol prevariť ďalej, mám tam k ruke rezervu.
Obrázek
Ak sa nemýlim, filter by mala byť časť, ktorá zasahuje najďalej.

Napsal: čtv led 12, 2012 6:40 pm
od Filip Závada
Mikki pozor, to co jsi sem dal za fotku je VN a tam má delší kabinu dvoudvéřovou.. Civil má kabinu kratší a tím pádem je to o kus jinak. Jestli se nepletu tak V 12 twin turbo ani s krátkou kabinou neexistovala. Tahač měl vždy lůžko nebo to byla doublekabina.

Napsal: čtv led 12, 2012 6:45 pm
od Mikki
Áno, máš pravdu. Ten obrázok som sem dal len pre ilustráciu. V podstate potrebujem vedieť, aká široká je celá tá zostava.

Napsal: čtv led 12, 2012 6:49 pm
od Mikki
Ešte doplním. Myslím, že platí: dĺžka strednej kabíny = dĺžka krátkej kabíny + dĺžka krytu motora za kabínou.

Napsal: čtv led 12, 2012 7:49 pm
od filip 90
Jo tahače existovaly. 6x6, krátká kabina, balony + měchy, jeden dokonce svýho času parkoval v Plaňanech - žlutá stavby Stavby Silnic a železnic. To jen tak mimo.