Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Obnova Liazu je krásná utopie. Musel by se najít někdo, kdo má peněz, že neví co s nima, a ještě k tomu by musel mít cit pro strojařinu a zatraceně kladnej vztah ke značce Liaz.
Když se podívám jak dopadly fabriky Tatra, Škoda Ostrov, Škoda MB, Karosa, Jawa a ČZ, myslím si cosi o takovém tom obáceném L a provazovém motivu.
ČZ vybrabčená, Jawa dodělává a vývoj stojí...
Karosu sežralo Iveco, Škoda Ostrov je zavřená a poslední pokusy o obnovu dojíždějí v MHD. Škoda uz jen dělá přestavby autobusů na trolejbusy.
Škoda MB sice roste, ale pod křídly VW dělá prakticky jen VW s "jiným čumákem"
Tatra žije díky Ledwinkově práci na nezničitelným podvozku, motorárna klepe z posledního a pořádnej postrk kupředu dalal až spolupráce na DAFtře Phoenix, kdy to auto opravdu vypadá jako náklaďák z 21. století...
Všechny značky, co jsem tu vyjmenoval, spojuje to, že vzali poslední vyráběnej verk udělali tomu facelift ze skladových zásob, popřípadě co se dalo sehnat za pár šlupek (Škodováci zkusili autobus/trolejbus a tramvaj nové konstrukce, ale s díly, co se daly lehko sehnat) a pokusili se prodrat na trh, který obsazovaly značky "ze západu". A ten propastnej kvalitativní rozdíl, plus divoká privatizace jim zlámaly vaz. Přežila jen Škoda MB, díky VW a důkladnýmu faceliftu Favorita na Felicii, a Tatra, díky podvozku...
A teď se vrátím k Lízám... Aby ten projekt měl vůbec šanci, musí vyjet Líza srovnatelná s konkurencí, kde jsou pevně zakotvená jména Volvo, Scania, MercedesBenz, Iveco, MAN, DAF a Renault a tihle měli už před 25 lety náskok.
Pokud bych viděl nějakou cestu na úspěch, tak začít od malých a obratných strojů - rozvážkové vozy, polní stroje a královskou třídu - dálkové tahače - si nechával na konec.
Když se podívám jak dopadly fabriky Tatra, Škoda Ostrov, Škoda MB, Karosa, Jawa a ČZ, myslím si cosi o takovém tom obáceném L a provazovém motivu.
ČZ vybrabčená, Jawa dodělává a vývoj stojí...
Karosu sežralo Iveco, Škoda Ostrov je zavřená a poslední pokusy o obnovu dojíždějí v MHD. Škoda uz jen dělá přestavby autobusů na trolejbusy.
Škoda MB sice roste, ale pod křídly VW dělá prakticky jen VW s "jiným čumákem"
Tatra žije díky Ledwinkově práci na nezničitelným podvozku, motorárna klepe z posledního a pořádnej postrk kupředu dalal až spolupráce na DAFtře Phoenix, kdy to auto opravdu vypadá jako náklaďák z 21. století...
Všechny značky, co jsem tu vyjmenoval, spojuje to, že vzali poslední vyráběnej verk udělali tomu facelift ze skladových zásob, popřípadě co se dalo sehnat za pár šlupek (Škodováci zkusili autobus/trolejbus a tramvaj nové konstrukce, ale s díly, co se daly lehko sehnat) a pokusili se prodrat na trh, který obsazovaly značky "ze západu". A ten propastnej kvalitativní rozdíl, plus divoká privatizace jim zlámaly vaz. Přežila jen Škoda MB, díky VW a důkladnýmu faceliftu Favorita na Felicii, a Tatra, díky podvozku...
A teď se vrátím k Lízám... Aby ten projekt měl vůbec šanci, musí vyjet Líza srovnatelná s konkurencí, kde jsou pevně zakotvená jména Volvo, Scania, MercedesBenz, Iveco, MAN, DAF a Renault a tihle měli už před 25 lety náskok.
Pokud bych viděl nějakou cestu na úspěch, tak začít od malých a obratných strojů - rozvážkové vozy, polní stroje a královskou třídu - dálkové tahače - si nechával na konec.
A hlavně z toho udělat malosériovou výrobu a počkat jak to dopadne, než nabouchat stovky aut který nikdo nebude chtít. Nakonec šance tu je malinká v tom, že by ten třeba sklápěč stál nový 1.2 mil. třeba aby konkurenci předběhl cenou. Jinak není důvod nekoupit ověřené, třeba 3 roky staré auto s dobrou dostupností dílů.
Taky nevím, kam s tímto nálezem, tak to dám taky sem. Dnes jsem dělal sběr a našel jsem časopisy, které byly bokem, abych je omylem nevyhodil. Jedním z nich byl AutoProfi z února 2008 a v něm článek o registracích nových vozidel za minulý rok tedy 2007. Podobné statistiky vycházejí na začátku roku i v jiných motoristických časopisech.
Na 16. místě je tam Praga se sedmi prodanými vozy a na 32. místě LIAZ s jedním prodaným vozem, přitom výroby skončila v LIAZu v r. 2003 a v Pragovce o rok později. Neví někdo, co by to mohlo zamenat? Pokud by to byly nějaké generálky, tak to přece nebude mezi novými registracemi.
Na 16. místě je tam Praga se sedmi prodanými vozy a na 32. místě LIAZ s jedním prodaným vozem, přitom výroby skončila v LIAZu v r. 2003 a v Pragovce o rok později. Neví někdo, co by to mohlo zamenat? Pokud by to byly nějaké generálky, tak to přece nebude mezi novými registracemi.
Ano, máte auto LIAZ, ale jaký je tam motor? Cummins, Perkins nebo Caterpillar?.......Kdepak, auto LIAZ, motor taky LIAZ!
Hody z pohledu Liaz-fandy http://www.alexmiedema.nl/2015/09/05/kermis-in-osek-cz/
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
- Bydliště: Praha
Dost vás chlapi obdivuji,že se ještě s Liazkama někde uživíte. Já měl před 5ti lety slušnou Liazku,valník s čelem,vozil jsem kde co,bavilo mně to a dělal jsem to rád,ale jak se lidem zdálo hodně 15kč solo a 20kč s vlekem,tak jsem se nasral a vše jsem prodal. Nyní mám traktor a jezdím s ním kolem komínu pro zábavu.
Něco je v té republice špatně nastavené,když defakto všichni malí dopravci mají problém s přežitím a to si většina,aby se ušetřilo, věchno dělá sama kolem oprav,údržeb,papírování,zakázky atd.,čili práci pěti lidí a pořád to nevychází a bojuje se o nulu.
Něco je v té republice špatně nastavené,když defakto všichni malí dopravci mají problém s přežitím a to si většina,aby se ušetřilo, věchno dělá sama kolem oprav,údržeb,papírování,zakázky atd.,čili práci pěti lidí a pořád to nevychází a bojuje se o nulu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Úvaha
Když se zde pouštěly myšlenky na rozjetí výroby , tak škoda , že se do toho nepustí Martin Macík ve spolupráci se zbrojařem Strnadem , Tatra mohla mít kabiny a Strnad mohl rozjet ještě silniční sortiment náklaďáků ...
Jen se zeptám, opravdu se okolo Liazu nic nešeptá? Dnes jsem si na pivě od kamarádů řidičů vyslechl dost poznámek o tom, že už viděli snad i nějaké nákresy prototypů a že se něco chystá... Přál bych si to, ale nevidím žádné náznaky, tak se chci jen zeptat jestli se někde v zákulisí něco nešeptá - a nebo jestli si to jen třeba spletli s Avií.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
V dnešní době přísných euro norem je i pro zavedený výrobce LKW těžká doba a myslím že nikdo nový nemá šanci na úspěch. A vývoj zcela nového auta stojí miliardy a do toho soudný podnikatel nikdy nepůjde. Prostě LIAZ je již historie stejně jako řada dalších značek, které se nespojily se silným parterem.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host