Moderátoři: Olda, cuisine, BajlachVT
Legislativa Velká Británie
Pro všechny co se někdy objeví za malou vodou na ostrově jménem Anglie.
Na úvod několik pravidel silničního provozu ze stránek http://www.visitbritain.com
Tady je několik hodně zajímavých pravidel pro zapamatování když řídíte auto v Británii:
- jezdí se na levé straně cesty
- vždy se předjíždí jen vnějším pruhem to je pravým
- neblokujte střední jízdní pruh když je levý jízdní pruh ( vnitřní ) volný
- když přijíždíte ke kruhové objezdu dejte přednost účastníkům dopravního provozu přijíždějící z pravé strany, není li značeno jinak
- musíte pokaždé zastavit když svítí červený dopravní signál
- nesmíte řídit více jak 30 mph ( 48 km/h ) v zastavěné oblasti
- v křižovatce kde není žádné hlavní pravidlo přednosti v jízdě - přednost v jízdě je vyznačena na hodně křižovatkách
- všem dopravním značkám se musíte podřídit
- všechny vozidla musí dát přednost záchranným a pohotovostním vozidlům
- použití klaksonu ( zvukové houkačky ) není povoleno v zastavěných oblastech v době od 23:00 do 07:00 hodin
- nesmíte jezdit ve vyhrazených jízdních pruzích pro autobusy ( červená bus lanes ) ve vyhrazených hodinách, sledujte dopravní značky na kraji kde jsou vyznačeny vyhrazené hodiny
- je nezákonné použít mobilní telefon když řídíte, když potřebujete zavolat nejdříve najděte místo na zastavení a zastavte
To jsou některé pravidla pro řízení ve Velké Británii nutné pro zapamatování. Jestliže plánujete řízení auta během návštěvy Británie přečtěte si kompletní pravidla silničního provozu ( www.highwaycode.gov.uk/ ) před nasednutím do auta.
Maximální rychlosti ve Velké Brititánii:
http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTr ... /DG_070304
Nutno brát z rezervou, protože na stránkách VCA www.vca.gov.uk jsem se dočetl že každé nákladní vozidlo nad 7,5 tuny do 12,0 tun musí být vybaveno omezovačem rychlosti ne více než 60 mph ( 96 km/h ) a nákladní auta nad 12,0 tun musí být vybaveny omezovačem rychlosti ne více než 56 mph ( 90 km/h ).
A dle stránek VOSA http://www.vosa.gov.uk/vosacorp/newsand ... miters.htm z dokumentu *.pdf http://www.vosa.gov.uk/vosacorp/reposit ... 0dates.pdf jsou maximální rychlosti shodné s nastavením omezovačů rychlosti dle VCA.
Nákladní vozidlo nad 7,5 tuny do 12,0 tun maximální rychlost ne více než 60 mph ( 96 km/h ) a nákladní auta nad 12,0 tun maximální rychlost ne více než 56 mph ( 90 km/h )
Ve skotsku je zakázáno kouření v autě.
Legislativa Velké Británie je schopna Vás zavřít do vězení taktéž za telefonování za jízdy bez použití handsfree a za použití sluchátek v situaci, že je máte v obou uších. Takže si dávejte majzla.
Přehled většiny typů značek a označení používané ve Velké Británii:
http://www.ukmotorists.com/Road_signs_home.asp
Stačí postupně klikat na odkazy v rámečku Road Signs.
Žluté pruhy ( šrafování kosočtverce ) v křižovatkách ( yellow boxes junction): stát ( či zastavit ) na nich s autem byť jen chvíli, třeba při odbočování v pravo při dávání přednosti protijedoucímu vozidlu. Řidič zaplatí 100 liber pokuty.
Nízkoemisní zona v Londýně :
http://www.tfl.gov.uk/roadusers/lez/
Obsáhlý leták o nízkoemisní zóně v Londýně v českém jazyce:
Centrum Londýna Charing zone - Conquestin Charge:
http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/con ... reandwhen/
Je to placená zóna v centru Londýna, která platí pro všechna auta ať již osobní či nákladní ( neplatí pro jednostopé motocykly )
Každý kdo vjede do této zóny musí zaplatit v den vjezdu poplatek 8£. Když se platí, až následují cí den tak je to už 10 £ a v případě nezaplacení se začnou připočítávat pokuty. ( aktualizováno k 11/2008 )
Zalatit jde různými způsoby od SMS ( ale musíte být zaregistrováni ), nebo telefonicky, nebo na spoustě benzínových stanic na speciálním automatu.
Tato zóna je platná jen Pondělí až Pátek od 07:00 do 18:00.
Vjezd do této zóny bez povinnosti platit poplatek je v: Pondělí a Pátek od 18:00 do 7:00, v Sobotu, v Neděli, v Anglický státní svátek.
Zákaz jízdy vozidel nad 18t v Londýně a jeho příměstských částech ( měla by to být plocha ohraničená vnějším okruhem Londýna M25 )
http://www.londonlorrycontrol.com/about-llcs/about-lccs
Platnost zákazu jízdy vozidel nad 18t ( včetně ):
Pondělí až pátek od 21:00 do 7:00 ráno ( včetně 21:00 v pátek v noci do 7:00 v sobotu ráno )
Sobota od 13:00 do 7:00 ráno v pondělí ( včetně celé neděle a státních svátků )
Na rychlostních komunikacích a dálnicích o více jak dvou pruzích ( většinou jsou to všechny motorway ) nesmí autobusy, nákladní vozidla a vozidla s přívěsem či návěsem jet v pravém jízdním pruhu.
Na úvod několik pravidel silničního provozu ze stránek http://www.visitbritain.com
Tady je několik hodně zajímavých pravidel pro zapamatování když řídíte auto v Británii:
- jezdí se na levé straně cesty
- vždy se předjíždí jen vnějším pruhem to je pravým
- neblokujte střední jízdní pruh když je levý jízdní pruh ( vnitřní ) volný
- když přijíždíte ke kruhové objezdu dejte přednost účastníkům dopravního provozu přijíždějící z pravé strany, není li značeno jinak
- musíte pokaždé zastavit když svítí červený dopravní signál
- nesmíte řídit více jak 30 mph ( 48 km/h ) v zastavěné oblasti
- v křižovatce kde není žádné hlavní pravidlo přednosti v jízdě - přednost v jízdě je vyznačena na hodně křižovatkách
- všem dopravním značkám se musíte podřídit
- všechny vozidla musí dát přednost záchranným a pohotovostním vozidlům
- použití klaksonu ( zvukové houkačky ) není povoleno v zastavěných oblastech v době od 23:00 do 07:00 hodin
- nesmíte jezdit ve vyhrazených jízdních pruzích pro autobusy ( červená bus lanes ) ve vyhrazených hodinách, sledujte dopravní značky na kraji kde jsou vyznačeny vyhrazené hodiny
- je nezákonné použít mobilní telefon když řídíte, když potřebujete zavolat nejdříve najděte místo na zastavení a zastavte
To jsou některé pravidla pro řízení ve Velké Británii nutné pro zapamatování. Jestliže plánujete řízení auta během návštěvy Británie přečtěte si kompletní pravidla silničního provozu ( www.highwaycode.gov.uk/ ) před nasednutím do auta.
Maximální rychlosti ve Velké Brititánii:
http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTr ... /DG_070304
Nutno brát z rezervou, protože na stránkách VCA www.vca.gov.uk jsem se dočetl že každé nákladní vozidlo nad 7,5 tuny do 12,0 tun musí být vybaveno omezovačem rychlosti ne více než 60 mph ( 96 km/h ) a nákladní auta nad 12,0 tun musí být vybaveny omezovačem rychlosti ne více než 56 mph ( 90 km/h ).
A dle stránek VOSA http://www.vosa.gov.uk/vosacorp/newsand ... miters.htm z dokumentu *.pdf http://www.vosa.gov.uk/vosacorp/reposit ... 0dates.pdf jsou maximální rychlosti shodné s nastavením omezovačů rychlosti dle VCA.
Nákladní vozidlo nad 7,5 tuny do 12,0 tun maximální rychlost ne více než 60 mph ( 96 km/h ) a nákladní auta nad 12,0 tun maximální rychlost ne více než 56 mph ( 90 km/h )
Ve skotsku je zakázáno kouření v autě.
Legislativa Velké Británie je schopna Vás zavřít do vězení taktéž za telefonování za jízdy bez použití handsfree a za použití sluchátek v situaci, že je máte v obou uších. Takže si dávejte majzla.
Přehled většiny typů značek a označení používané ve Velké Británii:
http://www.ukmotorists.com/Road_signs_home.asp
Stačí postupně klikat na odkazy v rámečku Road Signs.
Žluté pruhy ( šrafování kosočtverce ) v křižovatkách ( yellow boxes junction): stát ( či zastavit ) na nich s autem byť jen chvíli, třeba při odbočování v pravo při dávání přednosti protijedoucímu vozidlu. Řidič zaplatí 100 liber pokuty.
Nízkoemisní zona v Londýně :
http://www.tfl.gov.uk/roadusers/lez/
Obsáhlý leták o nízkoemisní zóně v Londýně v českém jazyce:
Centrum Londýna Charing zone - Conquestin Charge:
http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/con ... reandwhen/
Je to placená zóna v centru Londýna, která platí pro všechna auta ať již osobní či nákladní ( neplatí pro jednostopé motocykly )
Každý kdo vjede do této zóny musí zaplatit v den vjezdu poplatek 8£. Když se platí, až následují cí den tak je to už 10 £ a v případě nezaplacení se začnou připočítávat pokuty. ( aktualizováno k 11/2008 )
Zalatit jde různými způsoby od SMS ( ale musíte být zaregistrováni ), nebo telefonicky, nebo na spoustě benzínových stanic na speciálním automatu.
Tato zóna je platná jen Pondělí až Pátek od 07:00 do 18:00.
Vjezd do této zóny bez povinnosti platit poplatek je v: Pondělí a Pátek od 18:00 do 7:00, v Sobotu, v Neděli, v Anglický státní svátek.
Zákaz jízdy vozidel nad 18t v Londýně a jeho příměstských částech ( měla by to být plocha ohraničená vnějším okruhem Londýna M25 )
http://www.londonlorrycontrol.com/about-llcs/about-lccs
Platnost zákazu jízdy vozidel nad 18t ( včetně ):
Pondělí až pátek od 21:00 do 7:00 ráno ( včetně 21:00 v pátek v noci do 7:00 v sobotu ráno )
Sobota od 13:00 do 7:00 ráno v pondělí ( včetně celé neděle a státních svátků )
Na rychlostních komunikacích a dálnicích o více jak dvou pruzích ( většinou jsou to všechny motorway ) nesmí autobusy, nákladní vozidla a vozidla s přívěsem či návěsem jet v pravém jízdním pruhu.
Naposledy upravil(a) fatal_netware dne sob bře 19, 2011 9:51 am, celkem upraveno 7 x.
Pro Evropana nezvyklé kruhové křižovatky v Anglii
Pozor na velké kruhové křižovatky, nevím proč jim říkají kouzelné ( Magic Roundabout ).
( čerpáno z http://www.mini-roundabout.com/networks.htm )
Swindon - the Original Magic Roundabout
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 71567_18_S
Swindon - the Second Magic Roundabout
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 01661_17_S
The Plough - Hemel Hempstead
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 73458_18_S
M40/A40/A412/A4020 Denham - 4 roundabouts and 4 sets of traffic signals
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 95737_16_S
A13/A130 Sadlers farm Roundabout
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 41699_17_S
Hatton Cross Roundabout, near Heathrow airport, London
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 22866_17_S
A133 Colchester
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 32454_18_S
( čerpáno z http://www.mini-roundabout.com/networks.htm )
Swindon - the Original Magic Roundabout
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 71567_18_S
Swindon - the Second Magic Roundabout
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 01661_17_S
The Plough - Hemel Hempstead
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 73458_18_S
M40/A40/A412/A4020 Denham - 4 roundabouts and 4 sets of traffic signals
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 95737_16_S
A13/A130 Sadlers farm Roundabout
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 41699_17_S
Hatton Cross Roundabout, near Heathrow airport, London
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 22866_17_S
A133 Colchester
http://pixplot.com/?Album=Roundabouts#+ ... 32454_18_S
Naposledy upravil(a) fatal_netware dne ned lis 23, 2008 10:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Jak se jezdí na běžné kruhové křižovatce v Anglii
Na stránkách UK Motorist jsem našel tento pěkný obrázek ohledně ježdění na kruhových objezdech.
Pro zobrazení se musí kliknout na odkaz. Následně se obrázek rozpohybuje. Zajímavé je užití směrových světel.
http://www.ukmotorists.com/UK_Roundabout_8_Cars.gif
Od starých a zkušených řidičů jsem se potom dozvěděl trošku něco jiného:
1) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 1/4 tak po celou dobu dávám blinkr levý
2) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 1/2 ( projíždím ho rovně ) tak vůbec nedávám blinkr
3) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 3/4 tak po celou dobu dávám blinkr pravý a na konci levý při výjezdu
Druhý systém nepoužívají všichni, ale většina. Údajně ti co druhý systém nepoužívají, jsou buď cizinci nebo čerstvě přistěhovalý neznalý řidiči.
Pro zobrazení se musí kliknout na odkaz. Následně se obrázek rozpohybuje. Zajímavé je užití směrových světel.
http://www.ukmotorists.com/UK_Roundabout_8_Cars.gif
Od starých a zkušených řidičů jsem se potom dozvěděl trošku něco jiného:
1) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 1/4 tak po celou dobu dávám blinkr levý
2) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 1/2 ( projíždím ho rovně ) tak vůbec nedávám blinkr
3) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 3/4 tak po celou dobu dávám blinkr pravý a na konci levý při výjezdu
Druhý systém nepoužívají všichni, ale většina. Údajně ti co druhý systém nepoužívají, jsou buď cizinci nebo čerstvě přistěhovalý neznalý řidiči.
Naposledy upravil(a) fatal_netware dne pát pro 12, 2008 9:29 pm, celkem upraveno 2 x.
Není to zas tak těžký, mají to pěkně značený a hlavně Tě to navede, ale pro jistotu to tu zveřejňuji ať se mají řidiči na co připravit.dskuba píše:Tyhle kruhace tj velka sranda jednou sem pres nej jel,nastesti ne jako ridic,jinak nevim jak by to dopadlo
Jinak na těch snímcích z http://pixplot.com jde zapnout hybridní zobrazení pro přesné určení místa při plánování cesty
Zapomněl jsem ke kruhovým křižovatkám v Anglii jednu maličkost. Ty větší ( ale ne ty největší Magic Roundabout ) mají tři a více pruhů a nájezdy a výjezdy na ně jsou dvou a více pruhé.
Pruhy u těchto kruhových křižovatek jsou kresleny ve spirále ( šroubovici ) od středu ven. Jedete v jednom pruhu a ten Vás postupně vyvede z kruhové křižovatky pryč.
Platí zde většinou toto pravidlo:
1) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 1/4 najíždím do vnějšího pruhu ( levého )
2) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 1/2 najíždím do středového pruhu
3) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 3/4, nebo celou najíždím do vnitřního pruhu ( pravého )
Na velkých objezdech je to doplněno informacemi v pruhu, na kterou cestu vás vyvezou.
Pruhy u těchto kruhových křižovatek jsou kresleny ve spirále ( šroubovici ) od středu ven. Jedete v jednom pruhu a ten Vás postupně vyvede z kruhové křižovatky pryč.
Platí zde většinou toto pravidlo:
1) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 1/4 najíždím do vnějšího pruhu ( levého )
2) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 1/2 najíždím do středového pruhu
3) Jestliže odbočuji z kruhového objezdu 3/4, nebo celou najíždím do vnitřního pruhu ( pravého )
Na velkých objezdech je to doplněno informacemi v pruhu, na kterou cestu vás vyvezou.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10890
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10890
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
V návaznosti na informaci, kterou jsem se dočetl v českých médiích o tom, že v Anglii vás klidně zavřou do vězení, když budete držet v ruce telefon při telefonování za jízdy, jsem začal hledal kde se dalo, ale zákon, který se toho týká jsem nikde nenašel. Všude bylo jen, že není dobré za jízdy telefonovat a taky, že nejlepší je za jízdy mít vyplý telefon.
Dneska se mi náhodou do ruky dostal leták na vykládce v místnosti pro řidiče vydaný ministerstvem dopravy, kde psaly toto:
Že od půlky roku 2007 vešly v platnost nová pravidla pro telefonování za jízdy.
Držení telefonu za jízdy při telefonování bude pokutováno od 60 liber a stržením trestných bodů. Řidiči tranzitů, nákladních aut, kamionů, autobusů a dálkových autobusových spojů mohou být pokutováni až do výše 1000 liber.
V případě jestliže při telefonování používáte hands-free tak si uvědomte, že riziko nehody není nižší než při držení telefonu při telefonování za jízdy. Proto si pamatujte, že jestliže policie zjistí, že při telefonování nezvládáte vozidlo ( bude jedno jestli máte hands-free či nemáte ) tak Vás bude pokutovat podle ohrožení provozu, či míra zavinění dopravní kolize ( nehody ). Nejlepší je za jízdy netelefonovat.
Docela zajímavý leták.
Kdyby někdo měl číslo zákonu, který to řeší nebo detailnější informace, tak je sem prosím Vás přidejte.
Dneska se mi náhodou do ruky dostal leták na vykládce v místnosti pro řidiče vydaný ministerstvem dopravy, kde psaly toto:
Že od půlky roku 2007 vešly v platnost nová pravidla pro telefonování za jízdy.
Držení telefonu za jízdy při telefonování bude pokutováno od 60 liber a stržením trestných bodů. Řidiči tranzitů, nákladních aut, kamionů, autobusů a dálkových autobusových spojů mohou být pokutováni až do výše 1000 liber.
V případě jestliže při telefonování používáte hands-free tak si uvědomte, že riziko nehody není nižší než při držení telefonu při telefonování za jízdy. Proto si pamatujte, že jestliže policie zjistí, že při telefonování nezvládáte vozidlo ( bude jedno jestli máte hands-free či nemáte ) tak Vás bude pokutovat podle ohrožení provozu, či míra zavinění dopravní kolize ( nehody ). Nejlepší je za jízdy netelefonovat.
Docela zajímavý leták.
Kdyby někdo měl číslo zákonu, který to řeší nebo detailnější informace, tak je sem prosím Vás přidejte.
Nedávno jsem si uvědomil, že jsem zapomněl připsat hodně důležité informace ohledně omezení vjezdu v návaznosti na rozměry, které jsou v Anglii udávané v jiných jednotkách ( feet/inches ).
Na úvod tato značka:
Je to zákaz vjezdu pro vozidla širší než 2,0 metrů. V dobrém případě jsou před vjezdem do této ulice dva ocelové ( betonové ) sloupy, které mají mezi sebou vzdálenost právě 2,0 metrů. V horším případě tam nejsou a potom je za tou značkou velice úzká ulička ( ze začátku tak nemusí vypadat ) kde auto širší 2,0 metrů neprojede a hlavně se tam taky neotočí. Tak dávejte si pozor kam jedete.
Výšky mostů, nebo podjezd pod železničními dráty, jsou zde značeny někde jen v místních jednotkách ( feet/inches ).
Proto na tomto odkazu jsou je tabulka pro převod jednotek na metry:
http://www.highways.gov.uk/microsites/h ... ridge.html
A tady je přehled značek omezení vjezdu v návaznosti na výšku vozidla:
http://www.ukmotorists.com/lowbridge_signs.asp#start
Doporučuji před vjezdem na Anglický kontinent, ověřit si rozměry Vašeho vozidla, ve výše uvedené tabulce si vyhledat daný rozměr ve feet/inches a napsat si tento rozměr někde kde je lehce viditelný ( třeba na palubovku ) Protože když v cizí zemi zabloudíte, budete ve stresu tak už si na ten rozměr nevzpomenete a stačí jen mrknout na palubovku a víte jestli projedete či ne.
To co píši tak nepíši ze srandy, protože první Váš test na tyto jednotky je po příjezdu na Dartford Tunnel (Thames) nevzpomínám pravej tunel ( nejezdím ním, protože dostat se k němu je pro mě ztráta času, proto jezdím levým ), ale to hlavní v levým tunelu nákladní auta mohou jet jen levým pruhem, pravý je pro osobní vozidla.
Na úvod tato značka:
Je to zákaz vjezdu pro vozidla širší než 2,0 metrů. V dobrém případě jsou před vjezdem do této ulice dva ocelové ( betonové ) sloupy, které mají mezi sebou vzdálenost právě 2,0 metrů. V horším případě tam nejsou a potom je za tou značkou velice úzká ulička ( ze začátku tak nemusí vypadat ) kde auto širší 2,0 metrů neprojede a hlavně se tam taky neotočí. Tak dávejte si pozor kam jedete.
Výšky mostů, nebo podjezd pod železničními dráty, jsou zde značeny někde jen v místních jednotkách ( feet/inches ).
Proto na tomto odkazu jsou je tabulka pro převod jednotek na metry:
http://www.highways.gov.uk/microsites/h ... ridge.html
A tady je přehled značek omezení vjezdu v návaznosti na výšku vozidla:
http://www.ukmotorists.com/lowbridge_signs.asp#start
Doporučuji před vjezdem na Anglický kontinent, ověřit si rozměry Vašeho vozidla, ve výše uvedené tabulce si vyhledat daný rozměr ve feet/inches a napsat si tento rozměr někde kde je lehce viditelný ( třeba na palubovku ) Protože když v cizí zemi zabloudíte, budete ve stresu tak už si na ten rozměr nevzpomenete a stačí jen mrknout na palubovku a víte jestli projedete či ne.
To co píši tak nepíši ze srandy, protože první Váš test na tyto jednotky je po příjezdu na Dartford Tunnel (Thames) nevzpomínám pravej tunel ( nejezdím ním, protože dostat se k němu je pro mě ztráta času, proto jezdím levým ), ale to hlavní v levým tunelu nákladní auta mohou jet jen levým pruhem, pravý je pro osobní vozidla.
- Volvo FH 480
- Příspěvky: 480
- Registrován: pon dub 06, 2009 8:36 pm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host