Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok
Jan RND: Podla toho že píšeš slovensky usudzujem že si z SK, a testácie na H-čísla chceš robiť na slovensku, tak aby si prešiel to auto musí byť v tip-top stave!!! To znamená lepšie ako keď vyšlo z výroby! Všetko musí byť originál, komisári na SK neprehliadnu nič! Navyše do prihlášky na testácie musíš uviesť mnoho údajov ako napr. emisné normy a čo ja viem čo všetko, ktoré v dobe výroby výrobca častokrát ani neuvádzal...ak to nevieš tak ti tam údaje doplnia, ale za každý je poplatok 200€ - čisté ryžovanie!! Zober si napr. skrutky M-8 dakedy robili so šesťhrannou hlavou na 14ku kľúč, dnes sú na 13ku, ak tam dáš nové je to zle!! Ak použiješ zinkované, alebo tie do dreva na krížový skrutkovač, je to zle a neuznajú to! Takže to musíš dostať do TOP pôvodného stavu. A keď si to zrátaš tak to bude taká investícia, že auto bude mať takú hodnotu možno za 15 rokov.
vidíš vojenskou 148 ? v takové barevné kombinaci nikdy nebylo vyrobené, halogen světla , vzadu moderní světla , kastlík nářadí je z regálového systému ... a přesto V čísla .... ještě protekční po sobě jdoucí . Druhý vůz - vozidlo domácí výroby , karoserie vyrobená z vodovzdorné překližky , mluví za vše - opět V číslo ...... A někomu neprojdou matice které už nekoupíš ....
Jsou to peníze a kontakty . Ty hýbou světem ........
Jsou to peníze a kontakty . Ty hýbou světem ........
Bazilisak: keby to u nás chodilo ako v CZ tak na svojej RN mám H čísla a chodím na zrazy....Takže: u vás je to čo sa týka získania V čísel super, a u nás je to na hovno, pretože kompetentní na tom ryžujú ako sa dá...a s tými skrutkami je to pravda, nehovoriac o iných veciach...v CZ myslím stačí aby auto splňalo nejaký vek alebo aby bolo nejak konštrukčne vzácne a samozrejme aby bolo v technickom stave zodpovedajúcemu podľa zákona, a V čísla dostaneš, aj keď tam máš trebarz namiesto dynama alternátor a podobne. Na SK ti to nikto neuzná, a už vonkoncom nie pri aute ako je RN alebo RND, ktoré sú zastúpené vo vysokom počte čo sa veteránov týka...tu aby ti uznali nejaký diel nahradený neoriginálnym tak sa musí jednať o veľmi vzácne auto možno prototyp kde jednoducho zapezpečíť originálny diel je nemožné. O farebnej kombinácii je zbytočné sa aj baviť, auto treba mať nalakované profesionálne, kombinácia súhlasiť ani u nás nemusí, len nech je farba kde má byť a kde byť nemá nech je chrom alebo iná povrchová úprava podľa originality. My môžme zabudnúť že H čísla dostaneme na auto vytiahnuté z garáže v originálnom 100percentnom stave, nikdy nerenovované, ale samozrejme v dobrom technickom stave. V CZ to možné je...Takže nie je to len o peniazoch a kontaktoch, ale aj o ZAKONOCH a PRAVIDLACH! Čo sa tohto týka, Česko sa so Slovenskom nedá porovnávať! A inak s tými skrutkami máš pravdu...je to pičovina ale u nás ťa za takú pičovinu z testácie komisár rovno vylúči.
No právě, k vůli tomu co popisuje bazilišák, se klidně může stát, že to někomu začne na ministerstvu vadit a provoz na veteránských číslech se zpřísní. Bude se vypisovat kniha jízd a bude se moci jet jen na oficialní veteránské akce /už to tady v minulosti taky bylo/ a testace bude dělat státem dosazená komise a budem jak na Slovensku. Podvody při veteránských akcích se propíraly už i v tisku, takže máme k tomu slušně našlápnuto.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Ono to je spíš o povaze lidstva...
to co se deje už vadí dost viditelně, přijde doba, kde se bude hodně rozlišovat stáří veterána, ono s autem z 82 se jezdí jinač než 32, a přitom mají stejné podmínky pokud jsou na "V", jinak je pravda, že by měla být zachována originalita, ale zase aby jsem sháněl matičku přesně podle katalogu, a ve finále zjistil že jiný díly jsou podle v dané době aktuálního stavu MTZ je taky trošku scestné... a co se týče těch různých staveb a pravosti dle pamatování se na daný stroj senilních 70sátníků a dovolení se to protlačit na veterána, je do nebe volající.. pro přirovnání T130 která jezdila někde na vesnickém JZD se našla a i pár lidí si ji pamatuje (to samé jak 111-ka autobus), a auto s kterým jezdil generál a teoreticky jej měli vidět stovky vojáku si vybaví páni kteří jen řekli že to určitě nebyl GAZík. jak směšné.
to co se deje už vadí dost viditelně, přijde doba, kde se bude hodně rozlišovat stáří veterána, ono s autem z 82 se jezdí jinač než 32, a přitom mají stejné podmínky pokud jsou na "V", jinak je pravda, že by měla být zachována originalita, ale zase aby jsem sháněl matičku přesně podle katalogu, a ve finále zjistil že jiný díly jsou podle v dané době aktuálního stavu MTZ je taky trošku scestné... a co se týče těch různých staveb a pravosti dle pamatování se na daný stroj senilních 70sátníků a dovolení se to protlačit na veterána, je do nebe volající.. pro přirovnání T130 která jezdila někde na vesnickém JZD se našla a i pár lidí si ji pamatuje (to samé jak 111-ka autobus), a auto s kterým jezdil generál a teoreticky jej měli vidět stovky vojáku si vybaví páni kteří jen řekli že to určitě nebyl GAZík. jak směšné.
A ešte som zabudol: Češi ktorí jazdíte náklaďákom na SK viete, še mýto sa platí aj na cestách 1. triedy, a to platí aj pre veterány nad 3,5t!! Takže veterána nad 3,5t treba prihlásiť do mýtneho systému a na sklo dať tú hnusnú škatuľu a mýto platiť akoby to bolo normálne auto! Darmo že je to veterán, nie je žiadna výnimka. To mám dosť blbé pretože z dediny v ktorej bývam sa neviem dostať inak než po ceste 1. triedy, ak nechcem ísť po nejakej poľnej. A keďže nemám auto prihlásené ani na riadne čísla, nemôžem ho prihlásiť ani do mýtneho systému, a neostáva nič len riskovať. Keby ma chytili bez tej škatule, na mieste dostanem pokutu 1650€. Keď nedám tak ma dajú do správneho konania, z čoho je súd a tam môžem dostať omnoho viac. A pre zaujímavosť napíšem dôvod, prečo nemám auto ani na riadnych číslach, aj keď by som to zariadiť vedel: totiž tým by som veterána ako je Praga RN odsúdil na zánik. Mnohí asi nechápu, tak to objasním: S vozidlom evidovaným na obvodnom úrade(prihláseným v evidencii vozidiel s platnou ŠPZ) mám určité povinnosti - platiť zákonnú poistku a robiť pravidelne STK a EK. Tak poistku zaplatím...no čo už s tým a je vybavené, ale chcem vybaviť STK a EK, a tu môže nastať problém...Praga RN je dosť stará vykopávka a aj keď ju udržiavam v dobrom technickom stave, môže sa stať, že jedného dňa vďaka EUROnormám STK ani EK neprejdem. Tým pádom nepotrebujem mať auto v evidencii, však načo keď nemá STK, tak ho chcem vyhlásiť. A to nie je možné bez dokladu zo šrotoviska, že som ho dal vyšrotovať. Ale ja nechcem predsa vyšrotovať veterána iba preto, aby som ho mohol vyhlásiť...tak sa rozhodnem že si ho nechám doma prihláseného v evidencii, zruším poistku a budem ho mať doma len tak, však je to môj majetok. Ibaže obvodný úrad kontroluje, či vozidlá s platnou ŠPZ majú aj platnú STK a EK. A keď nemajú, domov dostanem šek na pokutu za nevykonanú STK 165€, za emisnú tiež 165€, spolu 330€, s tým, že ak si do mesiaca povinnosť vykonať STK a EK nesplním, dostanem pokutu znova a stále dookola. Ale moje auto predsa STK ani EK neprejde. TAk keď nechcem platiť každý mesiac 330€, musím auto vyhlásiť. A vyhlásiť sa nedá bez toho, aby bolo vyšrotované, čo vyplýva z europskeho zákona o odpadoch. Takto je to na Slovensku. To znamená, že všetky autá na Slovensku s platnou ŠPZ raz budú vyšrotované, iná cesta nieje. A zabudnite že vám šrotovisko vydá potvrdenie bez zošrotovania. Ak by sa niekedy objavil nejaký diel z údajne zošrotovaného auta na ceste, idete rovno do basy! Takže to nikto nebude riskovať.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Teda upřímnou soustrast na Slovensko, to je dovedené do absolutní absurdity. U nás se u aut nad 3,5 tuny nedává žádný doklad o sešrotování a u aut do 3,5 tuny stačí napsat prohlášení že mému psovi se auto líbí a že ho zabral jako boudu a tím pádem se nedá sešrotovat. Podmínka je že nebude stát na ulici. A pak úřad ten doklad nemůže vyžadovat. Na doklady je řešení a to je dát do depozitu a pak se nic neplatí, ani pojistka, ani TK.
Na Slovensko jsem chtěl jet s mým osobákem a vlekem, jenže celková hmotnost je 5750 kg a ejhle musel bych platit mýto. Takže jsem nákup na Slovensku zrušil a radši jezdím na západ kde s vlekem nic neplatím.
Na Slovensko jsem chtěl jet s mým osobákem a vlekem, jenže celková hmotnost je 5750 kg a ejhle musel bych platit mýto. Takže jsem nákup na Slovensku zrušil a radši jezdím na západ kde s vlekem nic neplatím.
Volvo FL 614.
Jirka Novák :
nechci malovat čerta na zed , ale k čemu Ti bude dát ho do depozitu , když brzy tam bude skutečně bude moct být rok a pak půl roku bude muset být venku ? A budeš muset mít neustále Stk , jak ho vytáhneš , takže to nebude žádná pomoc depozit , pouze pro auta s povinností platit silniční dan .
Jinak doklad o ekologické likvidaci po mě chtěli i za nákladní vlek PV 16.12 , tak jsem ho musel koupit ( doklad) .
Lukáš Erenista Paál:
Jinak v čr platí mýto i silničáři , státní příspěvková organizace, takže v čr platí všichni, at vydělává nebo ne, takže za T805 já platím mýto v plné palbě jako 18 tunové auto podnikatele ............
nechci malovat čerta na zed , ale k čemu Ti bude dát ho do depozitu , když brzy tam bude skutečně bude moct být rok a pak půl roku bude muset být venku ? A budeš muset mít neustále Stk , jak ho vytáhneš , takže to nebude žádná pomoc depozit , pouze pro auta s povinností platit silniční dan .
Jinak doklad o ekologické likvidaci po mě chtěli i za nákladní vlek PV 16.12 , tak jsem ho musel koupit ( doklad) .
Lukáš Erenista Paál:
Jinak v čr platí mýto i silničáři , státní příspěvková organizace, takže v čr platí všichni, at vydělává nebo ne, takže za T805 já platím mýto v plné palbě jako 18 tunové auto podnikatele ............
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host