Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
lubossss:
Pokud je to jak píšeš ( s nejvyšší pravděpodobností ano,což my samozřejmě nevíme ) tak je to v cajku,ale z dlouhodobýho hlediska je to neekonomický,na krátkodobý několikadenní akce aby se mu zaplatili asponˇnáklady+něco málo výdělku je to dobrý.
Pokud je to jak píšeš ( s nejvyšší pravděpodobností ano,což my samozřejmě nevíme ) tak je to v cajku,ale z dlouhodobýho hlediska je to neekonomický,na krátkodobý několikadenní akce aby se mu zaplatili asponˇnáklady+něco málo výdělku je to dobrý.
Pane Tohle není vobyčejnej nákladák To je TATRA
A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
stejný lom, jiné auto a náklad stejný https://www.youtube.com/watch?v=6P51dHY7-CU
Souprava je z Dánska, návěs by měl mít povolenou celkovou 36 tun (16 tun točnice, 2x10 tun na nápravy):
http://www.mtdkas.com/products.aspx?id=35
tahač 8x4/4 bude mít povolenou celkovou 32 tun, ale prázdný bude vážit asi 11 až 12 tun:
http://www.scania.it/Images/la8x4_4hncE ... 462098.pdf
http://productinfo.vtc.volvo.se/STPIFil ... eu_ger.pdf
http://www.dafbbi.com/SpecsheetsMedia// ... 201541.PDF
takže pak reálně celková váha asi 48 tun v soupravě, 28 tun tahač a 2x10 tun na nápravách návěsu, užitečná s Alu návěsem asi 30,6 tuny. V ČR by to taky mohlo takhle jezdit.
http://www.mtdkas.com/products.aspx?id=35
tahač 8x4/4 bude mít povolenou celkovou 32 tun, ale prázdný bude vážit asi 11 až 12 tun:
http://www.scania.it/Images/la8x4_4hncE ... 462098.pdf
http://productinfo.vtc.volvo.se/STPIFil ... eu_ger.pdf
http://www.dafbbi.com/SpecsheetsMedia// ... 201541.PDF
takže pak reálně celková váha asi 48 tun v soupravě, 28 tun tahač a 2x10 tun na nápravách návěsu, užitečná s Alu návěsem asi 30,6 tuny. V ČR by to taky mohlo takhle jezdit.
Tatra + MAN = Superstroj!
Safky dík za info takže jestli to dobře chápu charakteristika a ekonomičnost je téměř srovnatelná jako u soupravy tříosého tahače s tříosým návěsem , ale tady se dá díky konfiguraci náprav předpokládat (obzvlášť díky možnosti zvednout nehnané a tím dotížit hnané nápravy) a díky tomu že na návěsu v rejdu smykují pouze dvě nápravy, lepší průchodnost a manévrovatelnost v terénu?
to lubossss:
Ekonomika provozu 3-osého tahače a 3-osého návěsu bude lepší než 4-osý tahač a 2-osý návěs s nápravami 2x10 tun. Hlavní rozdíl bude v užitečné hmotnosti (prázdná lehká 6x4 = 9 tun, 3-osý Alu návěs 6 tun = prázdná váha soupravy 15 tun = 33 tun užitečná, varianta 4-osý tahač a 2-osý návěs užitečná 30,6 tuny ...) a taky v pořizovací ceně tahačů, 6x4 je levný std. (cena odhadem od 80 tis. EUR), ale tahač 8x4/4 už je velký atyp, cena hodně přes 100 tis. EUR, nejdražší verze pro tah podvalníků s váhou do 250 tun budou stát hodně přes 200 tis. EUR ...
Ano, u tahač 8x4/4 půjde odlehčit nebo i zvednout 2. nápravu, ale u 3-osého návěsu jde taky zvednout 1. náprava návěsu a tím pak dotížit tahač až o 3,6 tuny. Pokud se u 3-osého návěsu zvedne 1. náprava, měl by mít v terénu menší odpor při zatáčení než 2-osý návěs s zatížením náprav 2x10 tun a rozvorem 1810 mm.
Pro srovnání u 3-osého návěsu (zatížení náprav 3x9 tun, rozvor 1410 + 1310 mm), když zvednu 1. nápravu návěsu, tak na poslední 2 nápravy by mělo být zatížení 2x11,7 tuny - na rozvoru 1310 mm, u 2-osého návěsu nepůjde u naloženého 1. náprava zvednout, ale jenom odlehčit o cca. 5 tun (na 2. nápravě může být max. 13 tun), takže v praxi by to mělo být 5 tun na 1. nápravě a 13 tun na 2. nápravě, ale při rozvoru 1810 mm, těžko říct co bude lepší ... Variantu s odlehčením zvedací nápravy dělají jenom někteří výrobci, je tam potřeba dát elektrický ventil zvedání nápravy, std. pružinový to neudrží a náprava spadne dolů.
Obratnost v terénu: 2-osý návěs je kratší = měl by být obratnější než 3-osý.
Ekonomika provozu 3-osého tahače a 3-osého návěsu bude lepší než 4-osý tahač a 2-osý návěs s nápravami 2x10 tun. Hlavní rozdíl bude v užitečné hmotnosti (prázdná lehká 6x4 = 9 tun, 3-osý Alu návěs 6 tun = prázdná váha soupravy 15 tun = 33 tun užitečná, varianta 4-osý tahač a 2-osý návěs užitečná 30,6 tuny ...) a taky v pořizovací ceně tahačů, 6x4 je levný std. (cena odhadem od 80 tis. EUR), ale tahač 8x4/4 už je velký atyp, cena hodně přes 100 tis. EUR, nejdražší verze pro tah podvalníků s váhou do 250 tun budou stát hodně přes 200 tis. EUR ...
Ano, u tahač 8x4/4 půjde odlehčit nebo i zvednout 2. nápravu, ale u 3-osého návěsu jde taky zvednout 1. náprava návěsu a tím pak dotížit tahač až o 3,6 tuny. Pokud se u 3-osého návěsu zvedne 1. náprava, měl by mít v terénu menší odpor při zatáčení než 2-osý návěs s zatížením náprav 2x10 tun a rozvorem 1810 mm.
Pro srovnání u 3-osého návěsu (zatížení náprav 3x9 tun, rozvor 1410 + 1310 mm), když zvednu 1. nápravu návěsu, tak na poslední 2 nápravy by mělo být zatížení 2x11,7 tuny - na rozvoru 1310 mm, u 2-osého návěsu nepůjde u naloženého 1. náprava zvednout, ale jenom odlehčit o cca. 5 tun (na 2. nápravě může být max. 13 tun), takže v praxi by to mělo být 5 tun na 1. nápravě a 13 tun na 2. nápravě, ale při rozvoru 1810 mm, těžko říct co bude lepší ... Variantu s odlehčením zvedací nápravy dělají jenom někteří výrobci, je tam potřeba dát elektrický ventil zvedání nápravy, std. pružinový to neudrží a náprava spadne dolů.
Obratnost v terénu: 2-osý návěs je kratší = měl by být obratnější než 3-osý.
Tatra + MAN = Superstroj!
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
Je to speciál návěs na míchání anhydridových směsí a jejích čerpání na stavbu, kde to borci zrovna zpracovávají.
http://www.anhypodlahy.cz/technicke-vybaveni.html
http://www.anhypodlahy.cz/technicke-vybaveni.html
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host