Ja som sa k tomu povodne nemal potrebu vyjadrovat.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hlavne som to ale chcel nechat tak, lebo to je sukromna aktivita zamestnancov (sukromnej) firmy. Vo volnom case si kazdy moze stavat co chce...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
S marketingom takeho projektu (ci bude fungovat-nefungovat) to je tak, ako sa nastavia jeho ciele.
1.) Na cielovu skupinu zakaznikov (a podobne) to samozrejme fungovat nebude (Ale to vo finale nefunguje ani bezny sutazny kamion). Nakladak je z podstaty vyrobny nastroj...nikto si ho nekupuje lebo ma emocionalny vztah k Tatre (...to by sme mali pred domami vsetci zaparkovane minimalne sklopky miesto osobnych aut
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
A ked si kupujete nakladak na pracu, tak vas zaujima kolko vam zarobi – inymi slovami nakladove parametre: cena auta, cena ND a servisu, priame prevadzkove naklady, zostatkova cena po X rokoch...a asi aj technicke parametre. Ci to jazdi/vyhrava Dakar nie realne dolezite - nikto v praxi nema scenar pouzivania auta ako na Dakare. A nikto si ani nezoberie Tatru, ak bude mat vyhodnejsiu ponuku od ineho vyrobcu...
Takze pouzivat to na marketing sposobom, akym sa prezentuju vyrobcovia osobnych aut...alebo dokonca rychloobratkoveho tovaru to samozrejme nepojde.
2.) Ak je cielom (mozno aj sekundarnym popri zabave zamestnancov po praci) upozornit na znacku Tatra vo vseobecnosti, a vo vzťahu k sirokej laickej verejnosti, resp. nechat to „prehnat“ mediami, tam to po nejaku dobu fungovat bude (...kym sa to ako vsetko neopozera). Ako forma „zabavnej spoluprace“ to moze fungovat aj vo vztahu k dodavatelom. Mozno to nadchne aj niekoho, kto sa potom o 10-15 rokov rozhodne zamestnat v Tatre...(...a mozno aj niekoho, kto to urobi skor).
Rad by som pri takomto projekte (ked uz sa maju pouzit aktualne komponenty) videl, ako by si tovaren sama dnes predstavovala stavbu spickoveho dakarskeho specialu – kludne ako „show-truck“ na IAA 2024 (...len co potom s nim, ze?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Alebo aktivne spracovanie ulohy dostupneho asistencenho kamionu – tam je aj nejaky komercny vystup, kedze vacsina tych asistencnych MANov je uz znacne obstaroznych. Aj by to zamestanci poriesli ako volnocasovu aktivitu, aj by sa to dalo predat, aj by to bolo vidiet na Dakare, aj aj by sa (aj) francuzi a spanieli znovunaucili jazdit s Tatrou...