Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Zamčeno
nomerad
Příspěvky: 1356
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Příspěvek

T 613:
Docela souhlasím. Potřebuje to dohnat zpoždění ve vývoji.

Jinak dvě poznámky:
- pokud bude mít Tatra s kabinou Daf takový úspěch, jaký má 810 s kabinou Renault, tak nás potěš pánbíček.
- jen bych se zeptal, pokud dělá Tatru Tatrou jen podvozek, co pak tedy dělá Iveco Ivecem, Man Manem, Volvo Volvem......
sob led 29, 2011 8:12 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

T613:

Mas docela zajimave dotazy, na cloveka aby se dival pohledem ekonomicko-vyrobniho reditele tatry! Vzdyt to mozna takove dotazy nezodpovi ani sam reditel nakolik to asi ani sam nevi! :lol:
Ja se na ten DAF podival, udelal si svuj takovy nazor, a tim pro mne epizoda tatry skoncila! Pro mne to neni tatra!

Dnes uz auta se nevyrabi tak jako kdysi, ze fabrika se zabyvala nejakym provozem, dnes se vse dela pohodlne od pocitace, a souctem matematiky. A na nejaky provoz sere pes!
Ja to tady uz take psal, za uz ani nepamatuji kdy byly z Koprivnice na Sibiri lidi kteri by se realne zabyvali potrebama provozovatelu, zeby tam nekdo prisel a neco resil v provozu! Vzdyt byla tady i debata ze autorizovane servisni stredisko realizuje opravy a prodej cinskych dilu pod stitem tatry Koprivnice, a co se v danne veci podniklo a udelalo proto aby se takovemu konani zamezilo? Nic! Neudelalo se vubec nic. Dale pokracuje realizace ciny pod zastitou servisni licence Tatra a normalne v pohode!
To same je i tady! Bylo receno ze varianta Dafo-tatra je kuli tomu aby se snizila cena a tim se prosadila na trhu. Ja tenkrat rekl ze nic levnejsiho nebude! A je to tak! Ja nevim kolik ten potrat stoji, muzu si to v pondeli zjistit kolik je predpokladana cena, ale rozhodne levnejsi nebude. A tatra jako vyrobni zavod, ma celou technologii vyroby, tak je divne ze je lepsi vyhazet ceske delniky na dlazbu a nakupovat v cizine! Reseni ekonomicke krize! Jenom je otazkou ci! Urcite ne ceske! Na ceske delniky sere pes, jak i na ekonomiku CR aby nam bylo vsem lip! Je lepsi rozdrbat i to posledni co mame, vzdyt i tak toho uz moc nejak nezustalo! Jenom skoda ze se tatry nezmocnili cinani!
sob led 29, 2011 8:13 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

nomerad:

Docela zajimava poznamka! Ja bych ji doplnil!

Co dela Volvo volvem, to nevim, ale vim co dela Iveco ivekem! Letni olakovani!!! :lol: :lol: :lol: To asi nema nikdo na svete jenom Iveco na pozadavek ceskych uredniku dle vyberoveho rizeni aby vyhralo! :lol: A pak se jenom rekne ze nebyly na sklade jine auta! :lol: Vzdyt zase vim jak se delaji ty vyberovky, kdyz mne zavolaji a ptaji se jak maji napsat pozadavek aby bylo vyhlasene vyberove rizeni menovite tak ze je jenom jeden vyherce rizeni bezkonkurencne!
sob led 29, 2011 8:19 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nomerad: co odlišuje Tatru Liwu od konkurence? T810 je speciál, pro který v Evropě je minimální užití. Dost předpokládám, že Tatra samotná ho ani momentálně nechce moc nabízet do doby než se vše uklepe s Dafem, pak vyjede T810 s motorem a kabinou od DAFa.

Arktik: stále operuješ JEDNÍM trhem. Ten je rozhodně nejdůležitější, ale také je tam i silná konkurence a ochranářství.
Že bude Tatra-DAF levnější? Tomuhle mohl věřit jen cvok. Jediné co to může srazit jsou náklady na servis (ne servisování zákazníka), náklady na vývoj vozidla samotného, náklady na výrobní technologie firmy a také náklady na výrobu. Kdo kdy jen přičuchl k certifikaci čehokoliv tak ví jaký majlant to stojí. A to v tom nejsou započítány náklady na vývoj.
Dle informací od Hynka a Bazilisiaka se v Tatře vyvíjí vzduchem chlazený motoru Euro 6, nedávno se modernizovala kabina starého Terrna. Nemusím být génius, abych si spočítal, že Tatra-DAF nebude určený pro trh SNS, ale bude určena pro trhy kde o vzduchem chlazených motorech slyšely maximálně v mýtech a legendách. Navíc nákladnost zakládání servisů v takových státech by byla pro Tatru příliš vysoká. Zatímco tak se budou moci dohodnout s tamními dealery DAFu nebo Kenworthu. To je ten pohled obchodně-technického ředitele o kterém jsem mluvil, a který ty shazuješ.
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
sob led 29, 2011 8:34 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

T613:

Ja nejak nechodim a neslidim kam je co urceno! Ja se divam svym pohledem, a ten muj pohled je takovy ze kdyz jsem ten hybrid uvidel, tak jsem si rekl, tak a je po tatre! Hotovy DAF! Takze nashle!

Ja mam v kapse jak ceskou tak slovenskou obcanku, nakolik jsem se narodil v Ceskoslovensku, tak jak ne jak jsem tady doma, i kdyz uz mne je z toho zrizeni a diktatury tady akorat tak na bliti, ale tady jsem se narodil tak jsem tady doma, a Tatra je nase auto. Tak nejak mne neleze do te moji dyne, proc ta nase Tatra kdyz ma vlastni vyrobu, musi mit kabinu a zrovna od DAF-a a motor PACCAR co jak DAF tak i PACCAR je zrovna americky!

Vubec by mne nesralo kdyby na tatru daly nejakou cinskou kabinu! Jo! Chapu, je potreba zlevnovat, cina je levna, tak hold. Ale tady tomu nejak nemuzu prijit na chut! Ja za tim vidim zase jenom nejakou boudu jak to tady byva v tom nasem kraji zvykem! A jeste DAF coz je odpad sam o sobe! Proc ne Mercedes ten ma alespon nejakou uroven!

Tak at si tam stavi co chteji, co to tady resit, stejne jsou na to jini kompetetni, kteri rozhoduji, a my si muzeme jenom vybrat zda-li DAF nebo "DAF"! Pripadne jineho vyrobce!
A Rusko? Tak Rusko je zeme nabita technikou dle vyberu, stejne nejprodavanejsi auto v Rusku je Kamaz ktery zabira 50% objemu prodeje nakladnich vozidel v Rusku, pak je ten zbytek!
sob led 29, 2011 8:53 pm

Uživatelský avatar
riderstan
Příspěvky: 124
Registrován: ned říj 08, 2006 9:00 pm

Příspěvek

IVECO dělá IVECEM cena a možnost okamžitého odběru, MAN má skvělé motory, VOLVO a SCANIA mají skvělé převodovky, úžasnou ergonomii prvků v kabině a hlavně skvělý podvozek a jízdní vlastnosti.
sob led 29, 2011 9:05 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Arkticu ať se ti to nelíbí tak budka 815 morálně stárne. Vyrábí se minimálně třicet let a to je příliš dlouhá doba. Ti co dnes nakupují nové vozy si ten vůz pamatují už jako děcka. Takže stará budka plus starý název evokuje v plno lidech dojem, že se na tom absolutně nic nezměnilo. Je to po ně zastaralý vůz, který žere sto litrů na sto a při rozjezdu vypouští dýmovou clonu, která zakryje slunce. Tomu se říká morální zastaralost. Dej tu samou techniku do nového obalu a lidi ti to spolknou jako malinu. Tak to dělá dost let třeba VW a vychází mu to.
Ano, byl bych strašně rád, kdyby Tatra měla vlastní novou budku, ale je třeba si uvědomit, že ..
průzkum trhu = desítky tisíc
design (ergonometrie + splnění technických požadavků blízkých a budoucích) = statisíce
vývoj kabiny (konstrukce, prototypy, zkoušky) = milióny
certifikace = statisíce (a certifikaci musíš splnit na každý trh zvlášť)
příprava výroby kabiny= desítky miliónů
propagace nového vozu = milióny

a to vše musíš rozložit do výroby takových 3000 vozů ročně, když ekonomika dá.

a teď si vyhlídnu budku od dodavatele a co zde mám
průzkum trhu = desítky tisíc
design = desítky tisíc (jen odlišení značky)
vývoj kabiny = nula až desítky tisíc
certifikace = kabina je certifikována, takže mi odpadne nejnákladnější část - zkoušky
příprava výroby kabiny = nula
propagace nového vozu = milióny

jako bonus se nemusíš starat o provoz výrobní haly pro kabiny (energie, pojistky, ochrana) a zaměstnance.

Proč neodebírá od Mercedesu apod.? To ej přeci prosté, protože si Tatra s Dafem nekonkuruje ani omylem, a tak nelze předpokládat žádné naschvály v rámci konkurenčního boje.
Naposledy upravil(a) T613 dne sob led 29, 2011 9:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
sob led 29, 2011 9:10 pm

nomerad
Příspěvky: 1356
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Příspěvek

Přes všechny problémy v Tatře zůstávám optimistou. Věřím, že Dafotatra je auto, které vytáhne fabriku ode dna. Má se objevit už za několik týdnů. Proto jsem zvědav, kolik set objednávek letos Tatra zaznamená... Za rok si řekneme, jestli se úspěch koná, nebo ne.

riderstan:
myslím si totéž co ty
sob led 29, 2011 9:12 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

nomerad:

Tak to je souhlas ze az trh ukaze realitu, nakolik to udela pro tatru priznivym resenim.

T613:

DAF neni tatre konkurent a zbytek asi jo, jak jsem pochopil! Jenom nevim cim jsou ti jini konkurenci!

Predstav si ze ty jsi prodejce a ja jsem k tobe prisel si zakoupit tatru, a ty mne budes presvedcovat o tom jaky je DAF fajny!!! :lol: :lol: :lol:
sob led 29, 2011 9:20 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Arkticu: Daf nevyrábí a ani neprodává žádný vůz s pohonem všech náprav. Proto cílí na úplně jiného zákazníka než Tatra. Ten kdo potřebuje automobil s pohonem všech kol ani nepomyslí na DAF a opačně. Mercedes, Iveco, Volvo atd., takové vozy nabízí a prodává. Jsou tedy přímo konkurenti Tatry.

Prodejce Tatra-DAF bude mít stejnou ne-li lehce snažší pozici než u Terrno. Bude mu hustit to samé, akorát psychika zákazníka to bude ochotna lépe vstřebat. protože už neuvidí označení 815 ve spojení se starou budkou. Proč si jako myslíš, že Volkswagen narve techniku starého Golfu/Passatu do nové karoserie a označí ji jako novou generaci? Zákazník to lépe vstřebá než kdyby VW narval novou techniku do staré karoserie.

edit: pokud někdo o Tatra-DAF prohlásí, že si koupí raději originál DAFa, tak je to s největší pravděpodobností idiot, který si stejně raději koupí čínu, kteráe mu rozpadne na místě "bo mámo jsem dneska ušetřil strašné prachy"
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
sob led 29, 2011 9:30 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Morální zastaralost? DAF má naprosto stejně starou kabinu jak Tatra....
sob led 29, 2011 9:38 pm

kesav
Příspěvky: 61
Registrován: ned úno 17, 2008 9:11 pm

Příspěvek

nedávno jsem jel s mercedesem actros 4144, a musim uznat : rozdil mezi timhle a tatrou co se týka vnitřku kabiny je asi jako mezi favoritem a osobním mercedesem,, terrno je strašně. Jízni vlastnosti: na přejezdu mi málem vypadly všechny plomby ze zubu, takže podvozek, motor tatra a kabina daf možná nebude špatne řešeni, necham se překvapit:-)
sob led 29, 2011 9:38 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Daf jako jediný z velké sedmičky (Daf, Iveco, MAN, Mercedes, Renault, Scania a Volvo) nedělá auta z pohonem všech kol (4x4, 6x6, 8x6 a 8x8). Spolupracuje s Ginafem (dělá vše od 4x4 až po 10x8), ale to je specialita pouze pro holandský trh, nikde jinde se normálně neprodává. Z těchto důvodu si Tatra a Daf vůbec nekonkurují a Daf tím může jednoduše zaplnit díru po autech s pohonem všech kol na trzích kde se jich hodně prodá (Německo, Polsko, Maďársko, Belgie, Španělsko, Švýcarsko ...) a Tatra tím může v případě úspěchu rapidně zvýšit výrobu podvozků a získá zdarma servisní a prodejní síť v západní Evropě.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 29, 2011 9:40 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Mirazapletal: a kdo to na trzích, kde se Tatra prodává ví? :lol: Morální zastaralost není zastaralost. Někdo to psal u UDS - inovovaný typ se nám špatně prodával, změnili jsme vnější design a nabízelo se to líp. Nebo tak nějak se to tam psalo.
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
sob led 29, 2011 9:45 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to mirazapletal:
Kabina DAF CF vznikla cca. v polovině 90 let., T815 vznikla začátkem 80 let., tzn. je o 10 let starší. Uvnitř kabiny DAF je mnohem víc místa (menší tunel, je delší, vyšší), ale vše za cenu zvýšení celkové výšky auta (odhadem +20 cm oproti TerrNu, tím pádem Tatra/Daf není vhodná pro UDS apod., tam je třeba zvolit T815-7 R31 podvozek pod jeřáb). Co se týče podvozku Tatry, předminulý týden jsem převážel T815 8x8 S8T (prototyp, redukce v kolech, předek na vzduchu), z VS-montu do Kopřivnice a někde mezi Valmezem a Kopřivnici je přejezd přes koleje, už z dálky bylo vidět, že je tam skok, tak jsem to rozjel na 70 km/h a čekal co se bude dít, Tatra vyskočila, plynule propružila až na dorazy a nic, opravdu jako auto, které jezdí Dakar, jednou jsem jiný přejezd mezi Prostějovem a Senici na Hané zkoušel taky v cca. 60 km/h s Manem TGA 6x4 celý na parabolikých pérech a vše co jsem měl v kabině (papíry, pítí, ...) mi popadalo všude, to se u Tatry nestane.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob led 29, 2011 9:49 pm

Zamčeno

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti