Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
Když vyměníš kola,tak ti to nebude sedět s tachometrem a tachografem,pojedeš rychleji skoro o 10km než ti to bude ukazovat a v plé zátěži a kopečkách budeš více řadit,ale při 12ti kvaltech to není problém. U tohoto FLka máš jaký výkon motoru?
Samozřejmě na větších a širších kolech se pohodlněji jede,však uvidíš sám.
Jinak dodnes mi nikdo neuměl jednoznačně říct,když mám náklaďák pro osobní užívání, jestli jsem povinen provozovat tachograf a uchovávat kolečka.
Názory se různí,někteří že ne a někteří že ano atp. Ve vyhlášce jsem taky nic jednoznačného nenašel a zatím to vidím pořád 50/50.
Resp. když tam je,tak by měl běžet,ale na druhou stranu to pro majitele nemá vůbec žádný praktický význam, možná akorát,kdyby to auto někomu půjčil.
Samozřejmě na větších a širších kolech se pohodlněji jede,však uvidíš sám.
Jinak dodnes mi nikdo neuměl jednoznačně říct,když mám náklaďák pro osobní užívání, jestli jsem povinen provozovat tachograf a uchovávat kolečka.
Názory se různí,někteří že ne a někteří že ano atp. Ve vyhlášce jsem taky nic jednoznačného nenašel a zatím to vidím pořád 50/50.
Resp. když tam je,tak by měl běžet,ale na druhou stranu to pro majitele nemá vůbec žádný praktický význam, možná akorát,kdyby to auto někomu půjčil.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ano to vím o té větší rychlosti a bude to podobný jako u prvního Volva které má stejný výkon tedy 210 koní a stejný diferák. Tedy bez podstatný změny oproti stávajícímu zvyku.
Kolečka nepoužívám, jednak se řídím tím že v Německu soukromý auta vůbec nemusí používat tachograf a díky provázání předpisů by to mělo bejt i zde stejný. Protože ani policie ani STK po mě nikdy při kontrole nechtěli nic okolo tachografu tak je to asi takto. Stačí pohled do techničáku na Rč a pak je nic nezajímá okolo tachografu.
Na odchylu rychlosti jsem zvyklej, Ifa jí má cca 10 km od reality a osobáky taky a to v závislosti na rychlosti. Když jsem porovnával rychlost dle navigace tak nejpřesnější je toto druhé Volvo které procházelo až do loňska kalibrační měřením a tím si udrželo přesnost. Ale to je mi fuk, já to ke štěstí nepotřebuju.
Kolečka nepoužívám, jednak se řídím tím že v Německu soukromý auta vůbec nemusí používat tachograf a díky provázání předpisů by to mělo bejt i zde stejný. Protože ani policie ani STK po mě nikdy při kontrole nechtěli nic okolo tachografu tak je to asi takto. Stačí pohled do techničáku na Rč a pak je nic nezajímá okolo tachografu.
Na odchylu rychlosti jsem zvyklej, Ifa jí má cca 10 km od reality a osobáky taky a to v závislosti na rychlosti. Když jsem porovnával rychlost dle navigace tak nejpřesnější je toto druhé Volvo které procházelo až do loňska kalibrační měřením a tím si udrželo přesnost. Ale to je mi fuk, já to ke štěstí nepotřebuju.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ano při stejným obsahu měly až 250 koní, jenže pak to taky žere a já beru u variantu s 210 jako dostatečnou. Nepotřebuju mít formuli která žere jako tank.
Protože je to asi nejachovalejší valníkový Volvo široko daleko a u nás asi jediný tak plánuju se o něj takto starat. Asi nastříkám rám a nápravy Tlumexplastem, to se mi náramě osvědčilo na W50 kde antikorozní a stále mírně pužný nátěr zajišťuje rám zcela bez koroze. A tím bych barevně sjednotil rám Vova, protože potřebuju očistit drobná místa s korozí a aby to po natření nebylo strakatý. Tedy černej rám a bílá kabina která potřebuje jen naleštit a jinak je jako z fabriky.
Protože je to asi nejachovalejší valníkový Volvo široko daleko a u nás asi jediný tak plánuju se o něj takto starat. Asi nastříkám rám a nápravy Tlumexplastem, to se mi náramě osvědčilo na W50 kde antikorozní a stále mírně pužný nátěr zajišťuje rám zcela bez koroze. A tím bych barevně sjednotil rám Vova, protože potřebuju očistit drobná místa s korozí a aby to po natření nebylo strakatý. Tedy černej rám a bílá kabina která potřebuje jen naleštit a jinak je jako z fabriky.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 1373
- Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
- Bydliště: Hodoninsko
.
Jirko Nováku Ty máš autodopravu nebo to bude na okrasu?
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Kdepak žádnou autodopravu jsem nikdy neměl a ani jí neplánuju . Je to jen náročnej koníček a protože účel světí prostředky tak jsem zcela nezávislý na dopravě od jiných.
Kdysi jsem potřeboval odvézt lešení z inzerátu a dopravce se na mě vybodnul a nedorazil. Já tenkrát prohlásil že si koupím náklaďák a budu mít klid od slibotechen. A jak jsem řekl tak se stalo
Kdysi jsem potřeboval odvézt lešení z inzerátu a dopravce se na mě vybodnul a nedorazil. Já tenkrát prohlásil že si koupím náklaďák a budu mít klid od slibotechen. A jak jsem řekl tak se stalo
Volvo FL 614.
Je to tak,z pohledu fyzické osoby je soběstačnost velká devíza a jak je doma nějaký stroj,tak se sem tam na něj nějaká práce vždycky najde a apoň se vydělá na administrativní poplatky a člověk se nemusí nikoho doprošovat.
Samozřejmě to musí být aspoň trochu i koníček a dělat to s chutí,jinak to nejde.
Každý do něčeho ukládá více či méně peněz. Někdo do šperků,někdo do ženských,někdo do automatů,někdo do chlastu a tabáku či jiných drog atp. a jsou i ti,co se baví různou technikou, byť to na první pohled vypadá jako hloupost.
Samozřejmě to musí být aspoň trochu i koníček a dělat to s chutí,jinak to nejde.
Každý do něčeho ukládá více či méně peněz. Někdo do šperků,někdo do ženských,někdo do automatů,někdo do chlastu a tabáku či jiných drog atp. a jsou i ti,co se baví různou technikou, byť to na první pohled vypadá jako hloupost.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tak jsem řešil pneu 10R-22,5 a to z důvodu že na prvním Volvu jsem na předku měl zcela nový Micheliny XZY a na zadku cca 40% vzorek a to si mi nelíbilo. Tedy začal jsem shánět stejný Micheliny 10R-22,5 XZY.
Nový gumy jsou velice drahý a téměř nevýšší cena z tohoto rozměru, takže jsem se snažil sehnat mírně jetý. Jenže u nás to bylo nemožný a kdyžtak mi nabízeli na nesmyslnou cenu protektory a nebo jetý kola z Volva za cenu taky vysokou.
Tedy opět jsem nacválal do Německa a včera jsem přivezl 6 málo jetých Michelinů 10R-22,5 XZY za super cenu. Ach jo všechno abych tahal z venku, u nás je jen předraženej šrot a krámy
Nový gumy jsou velice drahý a téměř nevýšší cena z tohoto rozměru, takže jsem se snažil sehnat mírně jetý. Jenže u nás to bylo nemožný a kdyžtak mi nabízeli na nesmyslnou cenu protektory a nebo jetý kola z Volva za cenu taky vysokou.
Tedy opět jsem nacválal do Německa a včera jsem přivezl 6 málo jetých Michelinů 10R-22,5 XZY za super cenu. Ach jo všechno abych tahal z venku, u nás je jen předraženej šrot a krámy
Volvo FL 614.
Motory s 250 a 280 hp byly vybaveny systémem Supercharger, tzn. kombinovaným přeplňováním s klasickým výfukovým turbem a mechanickým, řemenem poháněným dmychadlem typu Roots. Takže zdaleka ne jen přenastavení....
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Díky za info a já jsem spokojenej s tím výkonem 152 Kw protože je to v rozumné míře k obsahu 5,5 litrů. S 12 kvaltama se dá dobře žít.
U silnějších verzí vidím často v inzerátech že byl v rozmezí 500 - 1 mil. Km měněn motor, jasný záleží na zacházení, pro vyšší výkon bych volil FL 7 s větším obsahem motoru, jenže tam je větší problém to dostat pod 12 tun a to je pro mě nejdůležitější parametr.
U silnějších verzí vidím často v inzerátech že byl v rozmezí 500 - 1 mil. Km měněn motor, jasný záleží na zacházení, pro vyšší výkon bych volil FL 7 s větším obsahem motoru, jenže tam je větší problém to dostat pod 12 tun a to je pro mě nejdůležitější parametr.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host