Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Další věc se kterou se dá občas setkat při prohlížení dobovek je tento návěs na čpavek - často v soupravě s Tatrou 138 či 148. Ví někdo o co se jedná? Moje jediná domněnka je, že by to mohl být výrobek VSS, ale to je asi tak vše - víc se odhadovat neodvážím...
https://youtu.be/acS6_i4QTEE?t=9m28s - čas 9:28
Dále tu mám cisternu na mléko, kterou měla, podle samolepky na skříni (jde vidět dále ve videu), vyrábět Desta. To už je pro mě úplná neznámá, protože Destu jako výrobce návěsů opravdu neznám. Celý návěs mi přijde spíše jako upravený zbytek cisterny CP-12 či CP-11 a podle toho bych také typoval spíše VSS, kdyby tam nebyla ta samolepka.
https://youtu.be/acS6_i4QTEE?t=9m42s - čas 9:42
https://youtu.be/acS6_i4QTEE?t=9m28s - čas 9:28
Dále tu mám cisternu na mléko, kterou měla, podle samolepky na skříni (jde vidět dále ve videu), vyrábět Desta. To už je pro mě úplná neznámá, protože Destu jako výrobce návěsů opravdu neznám. Celý návěs mi přijde spíše jako upravený zbytek cisterny CP-12 či CP-11 a podle toho bych také typoval spíše VSS, kdyby tam nebyla ta samolepka.
https://youtu.be/acS6_i4QTEE?t=9m42s - čas 9:42
-
- Příspěvky: 4521
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Pipiroha - nemoze byt Desta len firmou ktora na to montovala hydr.cerpadla, nebo vyvevu na nalozenie a vylozenie mlieka? Ta nalepka je na kaslikoch, tak v kastlikoch moze nieco take byt. Na cisterne to tiez tak mam ze je na kastlikoch vyrobca cerpadiel. Ale mozno sa pletu a desta sa na tom podielala nejak vic..
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
to Pipiroha: ten cisternový návěs na čpavek by měl být CN-22ČP, výrobek VSS Košice, hmotnost 12,2t, natáčecí dvounáprava. U toho 1-osého cisternového návěsu jsem dohledal 2 možnosti: VC-1S, 12 000 ltr, na mléko, foto ani výrobce však nemám, byl určen za RTTN, nebo CN-15M, 3 komorový na PHM, 15 000 ltr, hmotnost 4,6t, nosnost 11,7t, pneu 11-20, určen rovněž za RTTN. Tak buď je to jeden z nich nebo ještě další typ?
Díky za cenné informace! S tím označením návěsu na čpavek se moc nemazali... (a to je to v podstatě jiný návěs, snad jen podvozek a objem zůstal)
Jinak co se týče těch jednoosých cisteren - ten CN-15M zní dobře, to bych podle označení a určení návěsu řekl, že byl výrobek VSS. U toho na mléko VC-1S mi moc nesedí to "V" a to "S" - nemůže to být překlep nebo špatně rozluštěný nápis? Protože pokud by to bylo NC-120 tak by to označením zapadalo mezi ostatní návěsy vyráběné SPP. Ale to už si opravdu hoodně domýšlím a hoodně polemizuju - možná to opravdu vyráběla ta Desta...
Další věc mám tenhle přívěs z Orličanu za stěhováky, vyhrabal by někdo označení? Já sám u něj mám napsané jen "ROS" což se mi opravdu nezdá...
http://www.baumaschinenbilder.de/forum/ ... tid=677848 (třetí obrázek od zhora)
Jinak co se týče těch jednoosých cisteren - ten CN-15M zní dobře, to bych podle označení a určení návěsu řekl, že byl výrobek VSS. U toho na mléko VC-1S mi moc nesedí to "V" a to "S" - nemůže to být překlep nebo špatně rozluštěný nápis? Protože pokud by to bylo NC-120 tak by to označením zapadalo mezi ostatní návěsy vyráběné SPP. Ale to už si opravdu hoodně domýšlím a hoodně polemizuju - možná to opravdu vyráběla ta Desta...
Další věc mám tenhle přívěs z Orličanu za stěhováky, vyhrabal by někdo označení? Já sám u něj mám napsané jen "ROS" což se mi opravdu nezdá...
http://www.baumaschinenbilder.de/forum/ ... tid=677848 (třetí obrázek od zhora)
to Pipiroha: zadní část té jednoosé cisterny hodně připomíná přívěs CP-11 resp. 14 a přijde mi taky jako z VSS. U té VC-1/S je to opsané z knihy z r. 1983, zabývající se automobilovou dopravní technikou v zemědělství. Pro přepravu mléka jsou tam uvedeny: Š 706 ACM-82 (nádrž kruhová ocel 8000 l), Š 706 ACM-83 (nádrž elipsová hliník 8000 l), Š 706 CALM-9 (nádrž laminátová 8500 l), návěs 1-osý VC-1/S (ocel 12000 l), 2-osý CNL-18M (laminát 17000 l), 3-osý s natáčecí nápravou NC-31.23.22 (ocel 24 600 l) a nádrže ložené na korbu VAM-40 a VAM-70 z hliníku s objemem 4000 a 7000 ltr...
Nevím jak moc brát vážně tu nálepku Desta, ale vzhledem k tomu jak se tehdy dělaly delimitace výroby a využívaly kapacity u výrobců z úplně jiných oborů tak by možná bylo možné, aby se na tom podílel některý z tehdejších závodů Desty... Jinak si jako výrobce vybavuju jen Poldi a nevím z jakého původního výrobce vychází dnešní Milcom ...
edit: teď jsem narazil na zmínku, že CN-22 mohl být dodáván i ve variantě s úpravou na přepravu mléka (tenkrát se s tím tolik nemazali...) a dle toho soudím, že obdobná úprava byla možná i u CN-15 a tudíž že ten jednoosák na fotce bude nejspíš toto...
Nevím jak moc brát vážně tu nálepku Desta, ale vzhledem k tomu jak se tehdy dělaly delimitace výroby a využívaly kapacity u výrobců z úplně jiných oborů tak by možná bylo možné, aby se na tom podílel některý z tehdejších závodů Desty... Jinak si jako výrobce vybavuju jen Poldi a nevím z jakého původního výrobce vychází dnešní Milcom ...
edit: teď jsem narazil na zmínku, že CN-22 mohl být dodáván i ve variantě s úpravou na přepravu mléka (tenkrát se s tím tolik nemazali...) a dle toho soudím, že obdobná úprava byla možná i u CN-15 a tudíž že ten jednoosák na fotce bude nejspíš toto...
Naposledy upravil(a) chomyz dne pát srp 07, 2015 4:46 pm, celkem upraveno 1 x.
Zajímavá kombinace,ekonomika je tak nějak mimo mísu.
https://www.youtube.com/watch?v=BGDYU6pPNaU
Obšlehnuto odsud:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=3990
https://www.youtube.com/watch?v=BGDYU6pPNaU
Obšlehnuto odsud:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=3990
Pane Tohle není vobyčejnej nákladák To je TATRA
A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
Proč myslíš že ekonomika musí být mimo mísu? Kdyby jsi měl soupravu na nadměr, a měl na ni například práci 2 dny v týdnu pravidelně, nechal by jsi ji zbývající tři dny stát, a platil silniční daň zákonnou pojistku a plat šoféra ze svého? Nebo by jsi to vyřešil takhle? Podle toho jakou čepici má na přední půlce v návěsu, využívá nosnost tahače, tříosák návěs by mu byl naprd kvůli celkové hmotnosti soupravy. Myslím že Safky nám to osvětlí v číslech
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host