Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Pneumatiky - Goodyear TPMS Dakar 2024
Tym De Rooy
Kamaz Master 2022 pouzival pneu Goodyear
Jak dlouho chciet Alles jazdit na serie Michelin?
Pneumatiky Goodyear jsou navrženy tak, aby poskytovaly potřebnou robustnost a trakci v různém terénu, včetně písku, kamenů, strmých stoupání a sjezdů. Design pneumatiky Goodyear OFFROAD snižuje vývin tepla při vysokých rychlostech a podporuje odolnost.
TPMS společnosti Goodyear bude integrován do nákladních vozidel týmu De Rooy a umožní nepřetržité sledování tlaku a teploty v pneumatikách. To týmu umožňuje dynamicky upravovat svou strategii na základě hodnocení stavu vozovky a výkonu pneumatik v reálném čase. Pokročilá řešení nejen pomáhají monitorovat teplotu a tlak v pneumatikách, ale jsou také navržena tak, aby pomohla týmu rychle reagovat na jakékoli problémy, které se vyskytnou, a snížit tak riziko prodloužených prostojů.
neco k podvozku: nemuzu to najit ale videl sem foto, video od Kmaz Master kde predvieli podvozok spojeny do jedneho nieco jako kamaz-tatra v jednom
Tym De Rooy
Kamaz Master 2022 pouzival pneu Goodyear
Jak dlouho chciet Alles jazdit na serie Michelin?
Pneumatiky Goodyear jsou navrženy tak, aby poskytovaly potřebnou robustnost a trakci v různém terénu, včetně písku, kamenů, strmých stoupání a sjezdů. Design pneumatiky Goodyear OFFROAD snižuje vývin tepla při vysokých rychlostech a podporuje odolnost.
TPMS společnosti Goodyear bude integrován do nákladních vozidel týmu De Rooy a umožní nepřetržité sledování tlaku a teploty v pneumatikách. To týmu umožňuje dynamicky upravovat svou strategii na základě hodnocení stavu vozovky a výkonu pneumatik v reálném čase. Pokročilá řešení nejen pomáhají monitorovat teplotu a tlak v pneumatikách, ale jsou také navržena tak, aby pomohla týmu rychle reagovat na jakékoli problémy, které se vyskytnou, a snížit tak riziko prodloužených prostojů.
neco k podvozku: nemuzu to najit ale videl sem foto, video od Kmaz Master kde predvieli podvozok spojeny do jedneho nieco jako kamaz-tatra v jednom
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Po dojetí letošního Dakaru, smekám před tatrovackým podvozkem
To co vydržel bylo úchvatné.
DeRooy dělal opravu a servis listových pružin, diferenciálů, kolových redukcí každý den min. do tří dorána.
Bohužel Tatra svůj podvozek vyvíjí pro jiné rychlosti a zatížení, než je potřeba při závodě a tomu odpovídá také kinematika pohybu pneumatiky a její deformace/zatížení.
O kvalitě tatrováckých dílů raději nemluvit.
Ale všechno je řešitelné, jen kdyby továrna chtěla, protože ne všechno jde udělat v domácích podmínkách.
To co vydržel bylo úchvatné.
DeRooy dělal opravu a servis listových pružin, diferenciálů, kolových redukcí každý den min. do tří dorána.
Bohužel Tatra svůj podvozek vyvíjí pro jiné rychlosti a zatížení, než je potřeba při závodě a tomu odpovídá také kinematika pohybu pneumatiky a její deformace/zatížení.
O kvalitě tatrováckých dílů raději nemluvit.
Ale všechno je řešitelné, jen kdyby továrna chtěla, protože ne všechno jde udělat v domácích podmínkách.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Ja furt premyslim o Ourednickovi, prijde mi, ze porad tak nejak hleda nejlepsi techniku a ty zmeny mu uplne neprospivaji a misto aby se zlepsoval, tak je to spise naopak. Pokud se nepletu, tak nejlepsi vysledek udelal u MP Sports Martina Prokopa a asi by to pro nej byla nejlepsi mozna cesta. Podle me je to nejlepsi dostupna technika pomer cena/vykon a i ta role je presne pro nej. Jenze on si asi fakt mysli, ze ma na spicku. Dalsi vec je, zda by ted jeste Martin Prokop chtel provozovat druhe auto…
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
V nejakem rozhovoru rikal Prokop, ze to nepredpokladaji a ani na to nemaj kapacitu. Ale kdo vi.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
O tomto výsledeku jsme tu desítky let snili.
Letos hodně náročné etapy.
Moje pocity:
Martin Macík - Letos bez poruchy, dostavil se výsledek.
Aleš - mistr jízdy bez defektu letos pořád omlouval svoje gumy. (asi kvuli sponzorům) a přesto se dostavil výsledek.
Valtr senior - Podle mě nemá kvality a je to nervák, proto nikdy nemuže mít dobrý výsledek.
Valtr ml. - Myslím, že bude dobrej a má šanci vyhrávat. (tochu mě mrzelo, že nejel s Huzinkem v noci do bivaku(chrono 48)).
Letos hodně náročné etapy.
Moje pocity:
Martin Macík - Letos bez poruchy, dostavil se výsledek.
Aleš - mistr jízdy bez defektu letos pořád omlouval svoje gumy. (asi kvuli sponzorům) a přesto se dostavil výsledek.
Valtr senior - Podle mě nemá kvality a je to nervák, proto nikdy nemuže mít dobrý výsledek.
Valtr ml. - Myslím, že bude dobrej a má šanci vyhrávat. (tochu mě mrzelo, že nejel s Huzinkem v noci do bivaku(chrono 48)).
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Hele, ty tvoje gumy Goodyear jsou úplně stejné sériovky jako ty od Michelinu a čidla TPMS si tam může dát kdokoliv kdy chcePneumatiky - Goodyear TPMS Dakar 2024
Tym De Rooy
Kamaz Master 2022 pouzival pneu Goodyear
Jak dlouho chciet Alles jazdit na serie Michelin?
Pneumatiky Goodyear jsou navrženy tak, aby poskytovaly potřebnou robustnost a trakci v různém terénu, včetně písku, kamenů, strmých stoupání a sjezdů. Design pneumatiky Goodyear OFFROAD snižuje vývin tepla při vysokých rychlostech a podporuje odolnost.
TPMS společnosti Goodyear bude integrován do nákladních vozidel týmu De Rooy a umožní nepřetržité sledování tlaku a teploty v pneumatikách. To týmu umožňuje dynamicky upravovat svou strategii na základě hodnocení stavu vozovky a výkonu pneumatik v reálném čase. Pokročilá řešení nejen pomáhají monitorovat teplotu a tlak v pneumatikách, ale jsou také navržena tak, aby pomohla týmu rychle reagovat na jakékoli problémy, které se vyskytnou, a snížit tak riziko prodloužených prostojů.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Tyhle auta vychází z podvozků bez redukcí, s kotoučema, tam problém s rychlostmi není. A část dílů není sériových, ale na míru vyrobených.Po dojetí letošního Dakaru, smekám před tatrovackým podvozkem
To co vydržel bylo úchvatné.
DeRooy dělal opravu a servis listových pružin, diferenciálů, kolových redukcí každý den min. do tří dorána.
Bohužel Tatra svůj podvozek vyvíjí pro jiné rychlosti a zatížení, než je potřeba při závodě a tomu odpovídá také kinematika pohybu pneumatiky a její deformace/zatížení.
O kvalitě tatrováckých dílů raději nemluvit.
Ale všechno je řešitelné, jen kdyby továrna chtěla, protože ne všechno jde udělat v domácích podmínkách.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Ve výroční zprávě Tatra Trucks se psalo, že společnost pokračuje ve vývoji nové unifikované generace náprav s vyššími momentovými parametry a životností + nového pérování řízených a neřízených náprav pro vyšší nosnosti. Testovalo se něco z toho na letošním Dakaru? Pokud to tedy není neveřejná informace. Zmínka o nově použitém sestupu už tu proběhla.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Nové nápravy jsou s redukcemi - ty se na Dakaru nepoužívají. A co se týká pérování pro vyšší nosnosti, vzhledem k tomu, že dakarské auta mají hmotnost cca 10 tun komplet, tzn. třeba 5 tun na nápravu, a pro sériové auta ti legislativa dovoluje 11,5 tuny na samostatnou hnanou nápravu, tak tam to taky nemá smysl. Dakarské auta mají své pérování, své specifika a tam se to moc neprotíná.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Díky za odpověď!
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Ale hlavně nemá Tatra jako fabrika už s Dakarem nic společného, ne? Rozhodně ne v tom stylu, že by ve fabrice vyvíjeli něco přímo pro Dakar. Ale budu rád, pokud mě někdo vyvede z omylu.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
ono se právě často něco testovalo na dakaru, ne že by se vyvíjelo pro dakar...
jak moc to teď funguje a jestli vůbec, nedokážu říct
jak moc to teď funguje a jestli vůbec, nedokážu říct
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Naposled co bylo reálně prezentováno jak od Buggyry tak od Tatry tak to byly nápravy s kotoučovýma brzdama ne?
Tomáš Ďurčo
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Nápravy s kotoučema má Buggyra snad 7-8 let
Jinak Tatra s Buggyrou pořád nějak spolupracuje
Jinak Tatra s Buggyrou pořád nějak spolupracuje
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti